УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2015 року Справа № 876/686/15
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Макарика В.Я.
суддів - Большакової О.О., Глушка І.В.
за участю секретаря судового засідання - Малетич М.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів у Тернопільській області на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2014 року у справі № 819/2414/14-а за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопіль Комунал Сервіс" до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів у Тернопільській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И В:
20 жовтня 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопіль Комунал Сервіс" звернулося в суд з позовом до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів у Тернопільській області у якому просило визнати протиправними та скасувати повністю податкові повідомлення-рішення Тернопільської ОДПІ ГУ Міндоходів в Тернопільській області від 14.04.2014 № 0001772201 про результати податкової невиїзної перевірки.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2014 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Тернопільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Тернопільській області від 14.04.2014р. №0001772201. Повернуто з державного бюджету на користь ТзОВ "Тернопіль Комунал Сервіс" (код ЄДРПОУ 37977515), м. Тернопіль, вул. Лучаківського, 6/258 судовий збір в розмірі 73,08 грн.
Не погодившись із постановою суду першої інстанції, відповідач Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міністерства доходів у Тернопільській області оскаржила її в апеляційному порядку та просить скасувати постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2014 року та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог позивача відмовити повністю.
Апелянт свої вимоги мотивує тим, що згідно п.187.1 ст. 187 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010р. №2755-IV змінами та доповненнями - датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п.201.4 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010р. №2755-Г із змінами та доповненнями - податкова накладна виписується у двох примірниках у ден виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.
Згідно п.201.7 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010р. №2755-IV і змінами та доповненнями - податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок я попередня оплата (аванс).
Враховуючи вищевикладене, наведені вище податкові накладні виписані ПП „Скандія Луцьк" не у день виникнення податкових зобов'язань, оскільки на дату їх складання згідно наданих для перевірки копій документів не відбулося жодної з подій, що передбачені вимогами наведених вище норм Податкового кодексу України від 02 грудня 2010р. №2755-IV із змінами та доповненнями.
Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана апеляційна скарга не підлягає до задоволення, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Тернопільською ОДПІ Головного управління Міндоходів в Тернопільській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТзОВ "Тернопіль Комунал Сервіс" з питань дотримання вимог податкового і іншого законодавства по взаємовідносинах з ПП "Скандія-Луцьк" (код ЄДРПОУ 36347494) за грудень 2013р. За результатами перевірки ТОДПІ ГУ Міндоходів У Тернопільській області було складено акт №1921/22-01/37977515 від 01 квітня 2014 року.
На підставі акту перевірки прийнято податкове повідомлення - рішення від 14.04.2014р. №0001772201., яким нараховано грошове зобов'язання по сплаті податку на додану вартість у сумі - 30 071 грн., штрафних (фінансових) санкцій у сумі - 7 517,75 грн.
Між ТзОВ "Тернопіль Комунал Сервіс" та ПП "Скандія-Луцьк" укладено ряд договорів оренди транспортних засобів, відповідно до яких ПП "Скандія -Луцьк (орендодавець) зобов'язується передати ТзОВ "Тернопіль Комунал Сервіс"(орендар) у строкове платне володіння та користування автомобіль. Орендна плата сплачується по перерахунку на розрахунковий рахунок орендодавця не пізніше останньої дати наступного місяця.
Матеріалами справи підтверджено та встановлено перевіркою, що «Скандія Луцьк» виписано податкові накладні від 25.12.2013р. №8, від 26.12.2013р, №19, від 26.12.2013р. №20, від 26.12.2013р. №22, від 31.12.2013р. №34, від 31.12.2013р. №35, від 31.12.2013р. №36.
Відповідно до п.201.1. ст. 201 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; вид цивільно-правового договору; код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
відповідно до п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України та на виконання Договорів, сторонами були належним чином оформлені податкові накладні.
На вимогу приписів п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до положень п. 198.2 ст. 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно з п. 198.6 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями. У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.
Відповідач в акті перевірки зазначає у ТзОВ "Тернопіль Комунал Сервіс" не виникло право на віднесенні суми ПДВ у розмірі 30071,00 грн. до податкового кредиту, згідно податкових накладних, оскільки на дату їх виписки (25.12.2013р, 26.12.2013р., 31.12.2013р.) не відбулося ні списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів, ні отримання платником податку послуг оренди
В свою чергу, позивачем було надано лист за № 77/6 від 03.01.2014 року, за № 77/7 від 03.01.2014 року, з яких вбачається, що 25.12.2013р, 26.12.2013р., 31.12.2013р. були здійснені авансовані платежі на користь контрагента ПП "Скандія-Луцьк" з призначеням "за надані послуги оренди згідно договору". Крім того, списання коштів з банківського рахунка позивача підтверджено банківськими виписками за вказаний період.
За таких обставин та з урахуванням вимог частини 3 статті 2, частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку щодо наявності підстав для задоволення позову.
В зв'язку з вищевикладеним, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний спір, на підставі правильно встановлених обставин справи та визначених їм правовідносин, прийшов до обґрунтованих і законних висновків. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції і не свідчать про порушення судом норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи і відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України не можуть бути підставою для скасування рішення суду першої інстанції.
Тобто, постанова суду першої інстанції відповідає вимогам ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України щодо вимог законності та обґрунтованості судових рішень, і підстав для її скасування і відповідно задоволення апеляційної скарги колегія суддів не вбачає.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів у Тернопільській області залишити без задоволення, а постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2014 року у справі № 819/2414/14-а - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя: В.Я. Макарик
Судді: О.О. Большакова
І.В. Глушко
Повний текст ухвали складений 02 жовтня 2015 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2015 |
Оприлюднено | 16.10.2015 |
Номер документу | 52190538 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні