Ухвала
від 07.10.2015 по справі 815/6853/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/6853/14

Категорія: 6.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Іванов Е. А. Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Федусик А.Г.,

суддів - Осіпова Ю.В. та Скрипченко В.О.,

при секретарі - Пальоній І.М.,

за участю: позивача - ОСОБА_1, його представника - ОСОБА_2, представника відповідача - Неголюк Сергія Борисовича, представника Одеської міської ради - Самодурової Наталії Валеріївни та представника Департаменту комунальної власності Одеської міської ради - Шкрібляк Майї Іванівни,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 червня 2015 року за адміністративним позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до Управління Держземагенства в м.Одесі Одеської області, за участю третіх осіб які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Одеської міської ради, Департаменту комунальної власності Одеської міської ради, про визнання дій протиправними, визнання незаконними та скасування витягів, зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А :

У грудні 2014 року фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі ФОП) звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління Держземагенства в м.Одесі Одеської області, за участі третіх осіб які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Одеської міської ради (далі ОМР), Департаменту комунальної власності Одеської міської ради (далі Департамент), про визнання протиправними дій Управління Держземагенства в м.Одесі Одеської області (далі Управління) в частині застосування коефіцієнта функціонального використання для земель комерційного призначення 2,5 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0539 га, яка розташована за адресою: м.Одеса, АДРЕСА_1 (далі Адреса), та знаходиться у постійному користуванні позивача на підставі договору оренди землі між ОМР та ФОП від 06 липня 2004 року, визнання незаконним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28 серпня 2013 року №106/М, визнання незаконним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28 серпня 2013 року №107/М, зобов'язання Управління провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0539 га, яка розташована за Адресою та знаходиться у постійному користуванні позивача, із застосуванням коефіцієнта функціонального використання для промисловості 1.2, зобов'язання Управління видати позивачу нові витяги із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0539 га, яка розташована за Адресою із застосуванням коефіцієнта для земель промисловості 1.2.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 08 червня 2015 року адміністративний позов залишено без задоволення.

Не погоджуючись з постановою суду, ФОП подав апеляційну скаргу, в якій зазначається, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про задоволення позовних вимог.

Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 06 липня 2004 року між позивачем та ОМР було укладено договір оренди землі.

Відповідно до п.5.2 договору категорія земельної ділянки за основним цільовим призначенням віднесена до земель житлової та громадської забудови.

Як зазначає позивач, нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до умов вказаного договору становила 324 073,75 грн. Орендна плата вноситься у розмірі 5 691,84 грн. на рік, в тому числі ПДВ, та підлягає індексації.

Згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м.Одеси від 28 серпня 2013 року №106/М, виданим Управлінням, нормативна грошова оцінка земельної ділянки для експлуатації автомобільної майстерні (кадастровий номер НОМЕР_1), наданої у користування позивачу та розташованої за Адресою, площею 383 кв.м., становить - 533 733,48 грн..

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 28 серпня 2013 року №107/М, виданого Управлінням, нормативна грошова оцінка земельної ділянки для експлуатації автомобільної майстерні (кадастровий номер НОМЕР_1), наданої у користування позивачу та розташованої за Адресою, площею 156 кв.м., становить - 217 395,36 грн..

На підставі вищезазначених витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки було здійснено новий розрахунок орендної плати за земельну ділянку загальною площею 539 кв.м., що знаходиться за Адресою, який розрахований у розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає 37 556,44 грн..

При цьому, на думку позивача, при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки загальною площею 539 кв.м. відповідачем необгрунтовано було застосовано коефіцієнт функціонального використання землі Кф в розмірі 2.5, як до земель комерційного використання, оскільки спірна земельна ділянка відноситься до земель промисловості, у зв'язку з чим при розрахунку відповідач повинен був застосувати Кф в розмірі 1.2.

Наведені обставини і стали підставою для звернення ФОП з позовом до суду.

Вирішуючи спірне питання та відмовляючи в задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що у витягах з технічної документації №106/М від 28 серпня 2013 року та №107/М від 28 серпня 2013 року про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої у м.Одесі по АДРЕСА_1, Управлінням вірно застосований коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф)=2,5, а тому, немає підстав для перерахування та надання нового витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок площею 0,0156 га, кадастровий номер НОМЕР_2, та земельної ділянки площею 0,0383га кадастровий номер НОМЕР_1.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду, вважає їх правильними з огляду на наступне.

Преамбулою Закону України "Про оцінку земель" (далі Закон) встановлено, що цей Закон визначає правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

Положеннями ст.5 Закону передбачено, що залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів; економічна оцінка земель; грошова оцінка земельних ділянок.

Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами (ст.1 Закону).

Також, статтею 12 Закону визначено, що нормативно-методичне регулювання оцінки земель здійснюється у відповідних нормативно-правових актах, що встановлюють порядок проведення оцінки земель, організації і виконання землеоціночних робіт, склад і зміст технічної документації та звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, вимоги до них, порядок їх виконання.

Нормативно-правові акти з проведення оцінки земель, які розробляються з урахуванням вимог положень національних стандартів, затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213 було затверджено Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, у відповідності до якої та згідно наказу Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11 було затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі Порядок).

Вказаний Порядок регламентує механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення та населених пунктів (п.1.2 Порядку).

Відповідно до п.1.4 Порядку інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території, матеріали інвентаризації земель населених пунктів, проекти забудови та розподілу території населених пунктів, місцеві правила забудови.

Згідно до п.3.1 Порядку в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Також, положеннями п.3.3 Порядку передбачено, що нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою, складовою частиною якої є - Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо).

Згідно витягів з технічної документації № 106/М від 28 серпня 2013 року та № 107/М від 28 серпня 2013 року про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої у м.Одесі по АДРЕСА_1 застосований коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф)=2,5.

Відповідно до п.п.3.5 Порядку коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05 листопада 1998 № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14 грудня 1998 за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Відповідно до умов договору оренди від 06 липня 2004 року ОМР, як орендодавець, на підставі Закону України "Про оренду землі" та рішення ОМР від 26 вересня 2003 року за №1803-ХХІУ передав, а позивач, як орендар, прийняв у строкове платне володіння, користування на 49 років, для експлуатації автомобільної майстерні, земельну ділянку площею 539 кв.м. у тому числі угіддя: тимчасова забудова - 39 кв.м., під проїздами 117,34 кв.м., що знаходиться за адресою: м.Одеса, АДРЕСА_1.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 10 липня 2013 року, у ФОП види діяльності за КВЕД-2010: 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Згідно перехідним таблицям визначення кодів виду діяльності за КВЕД-2005 та КВЕД-2010, коду виду діяльності за КВЕД-2010- 45.20 відповідає код виду діяльності за КВЕД-2005 - 50.20.0 - технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів а коду виду діяльності за КВЕД-2010- 68.20 відповідає код виду діяльності за КВЕД-2005- 70.20 - здавання під найм власної нерухомості.

Згідно таблиці 1.1. Порядку коди розділу КВЕД (К і G) віднесено до категорії земель за функцією використання до земель комерційного використання, значення коефіцієнту Кф по яким становить 2.5.

Крім того, доводи ФОП щодо застосування до спірної землі коефіцієнту 1,2, колегія суддів не приймає до уваги з огляду на положення додатку 1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку, з якого вбачається, що коефіцієнт 1,2 застосовується до земель промисловості, землі виробництва автомобілів, землі іншого транспортного устаткування (окрім технічного забезпечення, ремонту та переустаткування автомобілів, що відноситься до земель комерційної діяльності) (коефіцієнт 2,5).

Також, з дослідження того складу категорій земель, до яких застосовується коефіцієнт 1,2, а саме: землі текстильної промисловості та пошиття одягу, землі виробництв готового одягу та хутра, землі виробництва шкіри та шкіряного взуття, землі оброблення деревини та виробництва виробів з деревини, землі виробництва паперу та картону та інше, можна дійти висновку, що вказані землі та об'єкти на них є об'єктами виробництва нової продукції (в тому числі промислової) та не передбачені, як засіб надання послуг, зокрема, ремонту транспортних засобів.

Додатково колегія суддів зазначає, що такі поняття, як цільове призначення земельної ділянки, передбачене ст.19 ЗК України, та функціональне використання земельної ділянки не є тотожними поняттями, є відмінними правовими категоріями та визначаються за різними критеріями використання земельної ділянки.

Таким чином, приймаючи все вищенаведене колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги ФОП про визнання протиправними дій Управління в частині застосування коефіцієнта функціонального використання для земель комерційного призначення 2.5 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0539 га, яка розташована за Адресою та знаходиться у постійному користуванні позивача на підставі договору оренди землі між ОМР та ФОП від 06 липня 2004 року, визнання незаконним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28 серпня 2013 року №106/М, визнання незаконним та скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 28 серпня 2013 року №107/М, зобов'язання Управління провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0539 га, яка розташована за Адресою та знаходиться у постійному користуванні позивача, із застосуванням коефіцієнта функціонального використання для промисловості 1,2, зобов'язання Управління видати позивачу нові витяги із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,0539 га, яка розташована за Адресою із застосуванням коефіцієнта для земель промисловості 1,2 є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Отже, постанова суду першої інстанції викладена достатньо повно, висновки обґрунтовані з посиланням на конкретні норми Законів України та відповідають чинному законодавству.

Також, колегія суддів не може погодитися з посиланням апелянта на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, тому що всі процесуальні норми, передбачені адміністративним судочинством були виконані без порушень прав кожної сторони при розгляді справи.

За таких обставин, підстав для скасування рішення суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 - залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08 червня 2015 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає чинності негайно, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України в порядку, встановленому КАС України.

Головуючий: А.Г. Федусик Суддя: Суддя: Ю.В. Осіпов В.О. Скрипченко

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2015
Оприлюднено16.10.2015
Номер документу52190693
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6853/14

Ухвала від 04.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 04.12.2014

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 10.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 09.07.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Постанова від 12.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 08.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 08.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 08.04.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні