Ухвала
від 07.10.2015 по справі 815/3769/15
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2015 р. Справа № 815/3769/15

Категорія: 9.4.1 Головуючий в 1 інстанції: Токмілова Л. М. Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого - Лук'янчук О.В.

суддів - Градовського Ю.М.

- Кравченка К.В.

при секретарі - Аврамовій О.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Кілійське підприємство "Спецмонтажник" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 15 липня 2015 року у справі за адміністративним позовом Заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецмонтажник" про стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И ЛА:

Заступник прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Південно-Українського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з адміністративним позовом до ТОВ "Спецмонтажник" про стягнення з ТОВ "Спецмонтажник" в Державний бюджет України суму за штрафними санкціями 17000,00 грн.

В обґрунтування позову, зазначається, що ТОВ "Спецмонтажник" не виконало рішення № 1483 від 28.10.2014 р. щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів. Відносно ТОВ "Спецмонтажник" складено акт № 179-ПУ-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів. Оскільки ТОВ "Спецмонтажник" не виконало пункт 1 Рішення НКЦПФР від 28.10.2014р. № 1483 щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів Південно-Українським територіальним управлінням НКЦПФР винесена постанова про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів. Оскільки сума штрафних санкцій відповідача залишається не сплаченою, позивач звернувся до суду.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 15 липня 2015 адміністративний позов задоволено повністю.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецмонтажник" (правонаступника відкритого акціонерного товариства "Спецмонтажник") в Державний бюджет України 17000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) штрафних санкцій на р/р 31112106700234, МФО 828011, код ЄДРПОУ: 37905000 ГУДКСУ в Одеській області.

В апеляційній скарзі ТОВ "Кілійське підприємство "Спецмонтажник" ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права, оскільки судом першої інстанції не було досліджено обставини справи, що мають значення для справи, наслідком чого стало постановлення необґрунтованого та неправомірного рішення суду.

Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність і обґрунтованість судового рішення в межах апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Вирішуючи справу, судом першої інстанції встановлено, що 28.10.2014р. згідно Рішення № 1483 національною комісією з цінних паперів та фондового ринку зобов'язано ТОВ "Спецмонтажник" у строк до 28.01.2015р. усунути порушення вимог пункту 3 розділу ІІІ Порядку скасування реєстрації випусків акцій, а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій та протягом одного робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи Комісії про скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій письмово повідомити Комісію про усунення порушення.

13.02.2015р. Постановою № 218-ПУ-1-Е у зв'язку з невиконанням пункту 1 Рішення НКЦПФР № 1483 від 28.10.2014р. порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ "Спецмонтажник".

25.02.2015р. згідно Акту № 179-ПУ-1-Е встановлено, що ТОВ "Спецмонтажник" не виконало пункту 1 Рішення НКЦПФР № 1483 від 28.10.2014р. щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів.

Постановою № 191-ПУ-1-Е від 27.02.2015р. призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ "Спецмонтажник".

Зазначену постанову направлено на адресу відповідача, про що свідчить наявний в матеріалах справи Реєстр №3 від 02.03.2015р. рекомендованих листів .

Відповідно до Постанови № 159-ПУ-1-Е від 12.03.2015р. за невиконання пункту 1 Рішення НКЦПФР № 1483 від 28.10.2014р. щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, застосовано до ТОВ "Спецмонтажник" штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, сума у гривневому еквіваленті - 17000 грн..

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що позивач довів суду обставини на яких ґрунтуються його позовні вимоги та надав суду необхідні докази на їх підтвердження.

Колегія суддів погоджується з цими висновками суду першої інстанції та вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР визначено правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Статтею 5 вказаного Закону встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Статтею 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначені повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Так, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно ст. 11 вказаного Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції. Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення. Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф. Посадова особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (абз.1 п.8 ч.1. ст.11 Закону).

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Пунктами 10, 14 статті 8 наведеного Закону передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно розділу ІІІ рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998р. № 222 у разі, якщо серед правонаступників акціонерного товариства, що припиняє свою діяльність шляхом його реорганізації (далі - реорганізація), є хоча б одне акціонерне товариство, то скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій у зв'язку з реорганізацією здійснюється відповідно до вимог Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.98 N 221 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.03.99 за N137/3430 (із змінами та доповненнями). При цьому у свідоцтвах про реєстрацію випуску акцій правонаступників акціонерного товариства, що підлягає реорганізації, здійснюється запис про анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій акціонерного товариства, що припиняє свою діяльність у процесі реорганізації.

Відповідно до пункту 3.1 глави 3 зазначеного рішення протягом семи робочих днів з дня державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - правонаступника товариства або останнього з них правонаступник подає до реєструвального органу такі документи (у разі, якщо в процесі реорганізації створюється декілька товариств, документи на скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій подає один з правонаступників): а) заяву про скасування реєстрації випусків акцій.

Враховуючи наведені вище норми законодавства, судом першої інстанції цілком вмотивовано зроблено висновок про те, що відповідач зобов'язаний був усунути порушення законодавства про цінні папери, які зазначені у пункті 1 Рішення НКЦПФР № 1483 від 28.10.2014 р., тобто усунути порушення вимог пункту 3 розділу ІІІ Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998р. № 222, а саме: подати до Комісії документи для скасування реєстрації випуску акцій.

Досліджені в суді першої інстанції докази, які були перевірені у ході розгляду справи свідчать про те, що відповідачем не виконано вимог законодавства, як і зазначеного Рішення у визначені строки.

При цьому, доводи апеляційної скарги не містять належних доказів на спростоування вказаних висновків суду першої інстанції.

Відповідно до пункту 8 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з частиною другою статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Відповідно до частини третьої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

При цьому, доказів скасування постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів в установленому законом порядку та підтвердження сплати штрафу станом на день вирішення спору відповідачем матеріали справи не містять, таких доказів не було надано апелянтом і до суду апеляційної інстанції.

Безпідставними є доводи апелянта на порушення строків притягнення до відповідальності розгляду через спин терміну давнини, оскільки ґрунтуються на хибному розумінні положень законодавства.

Таким чином, з урахуванням того, що відповідачем суму штрафних санкцій не погашено, позов заступника прокурора Київського районі м. Одеси в інтересах держави в особі південно - Українського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованим, що правильно встановлено судом першої інстанції.

Окрім того, апеляційний суд не приймає до уваги доводи апелянта, щодо належного відповідача по справі, оскільки всі рішення прийняті Південно - територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ТОВ "Спецмонтажник" , а не у відношенні ТОВ "Кілійське підприємство "Спецмонтаждник", оскільки спростовується наявним в матеріалах справи витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч. 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Позивачем доведено правомірність своїх дій, разом з цим, відповідачем не було надано суду жодних належних доказів, які підтверджували порушення Південно - територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку норм діючого законодавства.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції повно та всебічно дослідив обставини справи та дав їм належну правову оцінку.

Доводи апеляційної скарги є несуттєвими, не спростовують висновків суду першої інстанці, а також ґрунтуються на невірному тлумаченні норм матеріального права. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, у зв'язку з чим апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Кілійське підприємство "Спецмонтажник" залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 15 липня 2015 року без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуюча суддя: О.В. Лук'янчук

Суддя: Ю.М. Градовський

Суддя: К.В. Кравченко

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2015
Оприлюднено16.10.2015
Номер документу52190698
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3769/15

Ухвала від 30.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е. В.

Постанова від 22.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 14.08.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні