Постанова
від 11.10.2015 по справі п/811/3213/15
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 25006, м. Кіровоград, вул. Велика Перспективна, 40 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 жовтня 2015 року справа № П/811/3213/15

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Жука Р.В., суддів: Момонт Г.М., Мірошниченко В.С. за участю секретаря судового засідання Бондар Я.Г. та представників:

позивачів : ОСОБА_1;

відповідача : ОСОБА_2;

третьої особи : ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомОСОБА_4 та ОСОБА_5 до третя особаБобринецької міської виборчої комісії Бобринецького району Кіровоградської області ОСОБА_6 провизнання протиправною та скасування постанови, скасування реєстрації, а також, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_4 та ОСОБА_5 звернулись до Кіровоградського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Бобринецької міської виборчої комісії Бобринецького району Кіровоградської області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_6 в якому просять суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову Бобринецької міської виборчої комісії Бобринецького району Кіровоградської області від 06.10.2015 №28;

- скасувати реєстрацію ОСОБА_6 кандидатом на посаду Бобринецького міського голови;

- зобов'язати Бобринецьку міську виборчу комісію Бобринецького району Кіровоградської області виключити ОСОБА_6 з виборчого списку кандидатів на посаду Бобринецького міського голови в одномандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2015 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 23.09.2015 року кандидатом на посаду Бобринецького міського голови зареєстровано гр. ОСОБА_6. Водночас. 02.10.2015 року Бобринецькою міською виборчою комісією Бобринецького району Кіровоградської області розглядалось питання про виключення ОСОБА_7 з виборчого списку як кандидата у депутати Бобринецької міської ради у багатомандатному виборчому окрузі від Політичної партії «Соціалісти» за власною заявою ОСОБА_7

Так, позивачами встановлено одночасну реєстрацію гр. ОСОБА_7 кандидатом у депутати місцевої ради від Політичної партії «Соціалісти» та кандидатом на посаду міського голови як самовисуванець, що на їх думку є порушенням Закону України «Про місцеві вибори»

У судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача заперечили проти задоволення позову.

Дослідивши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що 22.09.2015 року гр. ОСОБА_6 подав до Борбринецької міської виборчої комісії Кіровоградської області заяву в якій просив зареєструвати його кандидатом на посаду міського голови, висунутого шляхом самовисування в одномандатному виборчому окрузі з виборів Бобринецького міського голови на перших виборах, що відбудуться 25.10.2015 року (а.с.15).

Одночасно, 22.09.2015 року гр. ОСОБА_6 подав до Борбринецької міської виборчої комісії Кіровоградської області заяву про згоду балатуватись кандидатом в депутати до Бобринецької міської ради шляхом висування Політичною партією «Соціалісти» (а.с.17).

Постановами Борбринецької міської виборчої комісії Кіровоградської області від 23.09.2015 року №10 та від 29.09.2015 року №16 вищевказані зави гр. ОСОБА_6 задоволено (а.с.16, 18).

02.10.2015 року Борбринецька міська виборча комісія Кіровоградської області постановою №27 скасувала своє рішення в частині реєстрації в багатомандатному виборчому окрузі кандидата в депутати Бобринецької міської ради ОСОБА_6 з виключенням його з указаного виборчого списку.

Позивачами до Борбринецької міської виборчої комісії Кіровоградської області подано скарги щодо виключення гр. ОСОБА_7 з виборчого списку кандидатів на посаду міського голови Бобринецької міської ради та скасування відповідної реєстрації згідно постанови №10 від 23.09.2015 року (а.с.44-48).

06.10.2015 року Борбринецькою міською виборчою комісією Кіровоградської області розглянуто скарги позивачів та винесено постанову №28 про відмову в задоволені скарги та залишення ОСОБА_7 кандидатом на посаду Бобринецького міського голови (а.с.13-14).

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів народних депутатів України визначено Законом України "Про місцеві вибори» від 14.07.15 № 595-У111 (далі - Закон «Про місцеві вибори»).

Згідно пунктів 3. 4, 5 ч.1 ст.12 Закону України "Про місцеві вибори" суб'єктами виборчого процесу на відповідних виборах є: виборчі комісії, кандидати в депутати, кандидати на посади сільського, селищного , міського голови, старости, місцева організація партії, яка висунула кандидата для участі у відповідних місцевих виборах.

Пунктами 5, 6 ч. 1 ст. 25 Закону «Про місцеві вибори» передбачено, що районна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати відповідної районної ради, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організації політичних партій, представників, уповноважених осіб місцевих організацій партій - суб'єктів відповідного виборчого процесу, видає їм посвідчення, також розглядає питання щодо скасування рішення про реєстрацію кандидата у депутати у випадках, передбачених цим Законом.

Можливість оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються місцевих виборів в межах виборчого процесу визначає стаття 94 Закону України "Про місцеві вибори".

Так, частиною 1 вищезазначеної статті передбачено, що кандидат, його довірена особа, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта оскарження, може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу , з урахуванням особливостей, визначених цією статтею та статтями 95-98 цього Закону.

Приписами частини другої зазначеної статті визначено, що суб'єкти звернення зі скаргою, зазначені в частині першій цієї статті, можуть з урахуванням вимог цього Закону оскаржити до відповідної виборчої комісії рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу , таких суб'єктів оскарження, як виборчої комісії, члена виборчої комісії.

Як вбачається з оскаржуваної постанови, підставами відмови в задоволенні скарги ОСОБА_5 та ОСОБА_4 було порушення ч. 6, 7 ст. 96 Закону України "Про місцеві вибори" та порушення строків подання скарги щодо бездіяльності виборчої комісії.

Досліджуючи вищезазначені підстави, судом встановлено, що ст. 96 Закону України "Про місцеві вибори" визначено форма і зміст скарги, яка подається до виборчої комісії.

Пунктами 6, 7 вищезазначеної статті встановлено, що скарга повинна містити чітко сформульовані вимоги із зазначенням суті рішення, ухвалення якого вимагається від суб'єкта розгляду скарги та перелік документів і матеріалів, що додаються.

В судовому засіданні представник відповідача пояснила, що позивачами до скарги подано всі перелічені додатки, окрім копії їх посвідчень. Таким чином, визначена в постанові підстава порушення ст. 96 Закону не відповідає дійсності.

Крім того, в судовому засіданні представник відповідача зазначила, що строк оскарження обчислювався з 29.09.2015 року, оскільки саме цього дня комісія зареєструвала кандидата на посаду Бобринецького міського голови, зареєстрованого від Політичної партії «Соціалісти» кандидатом у депутати місцевої ради гр. ОСОБА_6

Строки оскарження визначені ст. 95 Закону України "Про місцеві вибори".

Відповідно до частини першої вищезазначеної статті, скарга до виборчої комісії може бути подана відповідним суб'єктом звернення зі скаргою у п'ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності суб'єктом оскарження .

Виходячи з положень цієї статті та встановлених обставин суд зазначає, що лише після прийняття Борбринецькою міською виборчою комісією 02.10.2015 року постанови №27 про скасування реєстрації кандидата в депутати ОСОБА_6 позивачі дізналися про бездіяльність Борбринецької міської виборчої комісії, яка з 29.09.2015 року вчинила бездіяльність щодо розгляду питання про скасування реєстрації особи як кандидата на посаду міського голови та про скасування реєстрації такої особи як окремого кандидата у депутати.

З огляду на викладене, строк оскарження в розумінні положень Закону України "Про місцеві вибори" повинен обчислюватися саме з 02.10.2015 року.

Таким чином, строк оскарження бездіяльності Борбринецької міської виборчої комісії позивачами не пропущений.

Суд, виходячи з аналізу наведених норм права та враховуючи встановлені обставини дійшов висновку, що постанова Бобринецької міської виборчої комісії Бобринецького району Кіровоградської області від 06.10.2015 №28 є протиправною та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог позивачів в частині скасування реєстрації ОСОБА_6 кандидатом на посаду Бобринецького міського голови та зобов'язання відповідача виключити ОСОБА_6 з виборчого списку кандидатів на посаду Бобринецького міського голови в одномандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2015 року, суд зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що у своїй скарзі від 06.10.2015 року ОСОБА_4 та ОСОБА_5 вказуючи на протиправність дій Бобринецької міської виборчої комісії Бобринецького району Кіровоградської області посилалися на порушення ОСОБА_6 ч. 5 ст. 35 Закону України «Про місцеві вибори», а Бобринецькою міською виборчою комісією ч. 8 ст. 41 Закону України «Про місцеві вибори» (а.с.44-48).

Відповідно до ч.19 ст.27 Закону України В«Про місцеві вибориВ» рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом.

На підставі ч.14 ст.27 Закону рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії.

Пунктом 9.1 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, що є додатком до постанови Центральної виборчої комісії від 05.09.2015 р. №228 (далі за текстом - Порядок №228) визначено, що за результатами розгляду питання на засіданні виборчої комісії приймається рішення.

У відповідності до п.9.6 Порядку №228 рішення виборчої комісії з питання порядку денного ухвалюється у формі постанови, яка оформлюється відповідно до пункту 9.7 та розділу 10 цього Порядку.

Суд звертає увагу на те, що підставою прийняття оскаржуваної постанови є порушення строків оскарження та невідповідність скарги визначеній формі і змісту. Разом з тим, вимоги позивачів викладені у скарзі по суті відповідно до їх змісту, Бобринецькою міською виборчою комісією розглянуто не було.

Тому, суд оцінку змісту прийнятих рішень щодо їх відповідності вимогам Закону України "Про місцеві вибори", з огляду на предмет позову не надає.

Разом з тим, суд не бере до уваги посилання сторін про те, що відповідно до ч. 3 ст. 47 Закону України В«Про місцеві вибориВ» , територіальна виборча комісія може скасувати рішення про реєстрацію кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування та зазначає наступне.

Положеннями статті 124 Конституції України визначено, що правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Враховуючи викладене положення ч.3 ст. 47 Закону України В«Про місцеві вибориВ» суперечить положенням ст. 124 Конституції України.

Таким чином, в даному конкретному випадку, суд виходить з положень ч. 2 ст. 11 КАС України та враховуючи, що судом встановлені порушення виборчого процесу, вважає за необхідне зобов'язати Бобринецьку міську виборчу комісією повторно розглянути по суті скаргу ОСОБА_4 та ОСОБА_5 від 06.10.2015 року щодо порушення ОСОБА_6 ч. 5 ст. 35 Закону України «Про місцеві вибори», а Бобринецькою міською виборчою комісією ч. 8 ст. 41 Закону України «Про місцеві вибори».

При цьому, суд наголошує, що розгляд Бобринецькою міською виборчою комісією питань викладених у скарзі, при виконанні даного судового рішення не залежить від спливу строків встановлених ч.3 ст. 47 Закону України В«Про місцеві вибориВ» .

Відповідно до частини дев'ятої статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору.

У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

З матеріалів справи вбачається, що позивачами не сплачено судовий збір під час подання позову. Відповідно до частини першої статті 98 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою.

Приписами частини другої статті 87 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розмір судового збору, порядок його сплати і звільнення від сплати встановлюються законом.

Статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Розміри ставок судового збору, визначені статтею 4 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір».

З огляду на вказане та враховуючи часткове задоволення позовних вимог суд вважає за необхідне стягнути з кожного позивача та відповідача судовий збір у розмірі 487,20 грн.

Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 71, 94, 97, 98, 157-163, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Адміністративний позов задовольнити частково.

2.Визнати протиправною та скасувати постанову Бобринецької міської виборчої комісії Бобринецького району Кіровоградської області від 06.10.2015 №28.

3.Зобов'язати Бобринецьку міську виборчу комісією повторно розглянути по суті скаргу ОСОБА_4 та ОСОБА_5 від 06.10.2015 року щодо порушення ОСОБА_6 ч. 5 ст. 35 Закону України «Про місцеві вибори», а Бобринецькою міською виборчою комісією ч. 8 ст. 41 Закону України «Про місцеві вибори».

4.Стягнути з ОСОБА_4 (код - НОМЕР_1) 487 (чотириста вісімдесят сім грн.) 20 коп., ОСОБА_5 (код - НОМЕР_2) 487 (чотириста вісімдесят сім грн.) 20 коп. та Бобринецької міської виборчої комісії Бобринецького району Кіровоградської області (код - 34201477) 487 (чотириста вісімдесят сім грн.) 20 коп. на користь Державного бюджету України (на розрахунковий рахунок: 31210206784002, отримувач коштів: УК у м.Кіровогр./м.Кіровоград/ 22030001; Банк отримувача: ГУ ДКСУ у Кіровоградській області, МФО: 823016; Код ЄДРПОУ: 38037409; Код класифікації доходів бюджету: 22030001.

Постанова відповідно до частини 3 статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.

Згідно з частиною 5 статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у дводенний строк з дня її проголошення.

Головуючий суддя Р.В. Жук

Суддя Г.М. Момонт

Суддя В.С. Мирошниченко

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2015
Оприлюднено19.10.2015
Номер документу52195942
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/3213/15

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Постанова від 15.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Постанова від 11.10.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні