cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
08 жовтня 2015 року № 826/14045/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Аблова Є.В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ініціатива Плюс» до Головного управління Держземагентства у Київській області, Головного управління Держгеокадастру у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося товариство з обмеженою відповідальністю «Ініціатива Плюс» до Головного управління Держземагентства у Київській області, Головного управління Держгеокадастру у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, мотивуючи позовні вимоги тим, що відмова у наданні дозволу на погодження проекту землеустрою є протиправною, оскільки відповідач не наділений повноваженнями здійснювати підстави для відмови у затвердженні проекту землеустрою, що передбачено ч. 13 ст. 123 ЗК України. При цьому, позивач зазначив, що для належного захисту прав та законних інтересів позивача необхідним є зобов'язати відповідача затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду.
В позовній заяві позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Держземагентства у Київській області про відмову у задоволенні звернення товариства з обмеженою відповідальністю «Ініціатива Плюс» про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,0200 га, що розташована в адміністративних межах Літочківської сільської ради Броварського району Київської області (кадастровий номер 3221285200:05:005:0089), викладене у Листі Головного управління Держземагентства у Київській області №34-10-0.3-6643/0/17-15-сг від 24.06.2015 р.;
- зобов'язати Головне управління Держземагентства у Київській області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 0,0200 га, що розташована в адміністративних межах Літочківської сільської ради Броварського району Київської області (кадастровий номер 3221285200:05:005:0089);
- встановити Головному управлінню Держземагентства у Київській області строк для подання звіту про виконання постанови.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Представник Головного управління Держгеокадастру у Київській області заперечував щодо задоволення позовних вимог з підстав того, що цільове призначення земельної ділянки, що відводилась в оренду позивачеві, не відповідає категорії земель, з яких здійснювалось її відведення; відсутність нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що відводиться, унеможливлює укладення договору оренди земельної ділянки між відповідачем та позивачем.
Представник Головного управління Держземагентства у Київській області в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомленні про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи зазначене, суд ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження.
Вирішуючи спір по суті, суд дійшов висновків про наступне.
Розпорядженням Броварської районної державної адміністрації Київської області №1359 від 12.09.2012 р. ТОВ «Ініціатива Плюс» надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для розташування об'єкту телекомунікаційної інфраструктури (башта стильникового зв'язку) в адмінмежах Літочківської сільської ради за межами населеного пункту Броварського району Київської області.
На підставі клопотання ТОВ «Ініціатива Плюс» розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для розташування об'єкту телекомунікаційної інфраструктури (башта стильникового зв'язку) в адмінмежах Літочківської сільської ради за межами населеного пункту Броварського району Київської області.
Позивач неодноразово звертався до Головного управління Держземагентства у Київській області із клопотанням про затвердження проекту землеустрою.
Так, 12.06.2015 р. ТОВ «Ініціатива Плюс» звернулось до відповідача із заявою №415 про затвердження проекту землеустрою в порядку, визначеному статтею 123 Земельного кодексу України.
В додаток до даної заяви позивач надав: супровідний лист до клопотання про затвердження проекту землеустрою; оригінал проекту землеустрою; оригінал витягу з Державного земельного кадастру України про земельну ділянку.
За результатами розгляду звернення Головне управління Держземагентства у Київській області листом №34-10-0.3-6643/0/17-15-сг від 24.06.2015 р. повідомило ТОВ «Ініціатива Плюс», що відповідно до п. 4 наказу Держземагентства України «Про деякі питання реалізації повноважень з питань передачі земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності або користування (на безконкурентних засадах) для всіх потреб» від 04.06.2015 р. №95, для прийняття рішення Головним управлінням стосовно затвердження поданого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для розташування об'єкту телекомунікаційної інфраструктури (башта стільникового зв'язку) в адмінмежах Літочківської сільської ради Броварського району Київської області, рекомендується долучити до розробленої документації із землеустрою проект договору оренди земельної ділянки (розроблений згідно з вимогами Закону України «Про оренду землі») та звернутись з клопотанням у відповідності до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
Незгода позивача з діями відповідача щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою зумовила його звернення до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування визначає Закон України "Про землеустрій" від 22.05.2003 року № 858-IV.
Землеустрій здійснюється на підставі: а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою; б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою; в) судових рішень (ст. 22 Закону України "Про землеустрій").
Згідно ст. 25 Закону України "Про землеустрій", документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації. До видів документації із землеустрою входять, зокрема, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою.
Документація із землеустрою формується і зберігається в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідність документації із землеустрою положенням нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою засвідчується:
у паперовій формі - підписом та особистою печаткою сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою;
в електронній формі - електронним цифровим підписом сертифікованого інженера-землевпорядника, який відповідає за якість робіт із землеустрою, згідно із законодавством про використання електронного цифрового підпису.
Статтею 26 Закону України "Про землеустрій" передбачено, що замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.
Подання документації із землеустрою до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, для внесення відомостей до Державного земельного кадастру від імені замовника документації здійснюється її розробником, якщо інше не встановлено договором.
Згідно зі ст. 50 Закону України "Про землеустрій", проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.
Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають:
завдання на розроблення проекту землеустрою;
пояснювальну записку;
копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності);
рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом);
письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду;
довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями;
матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки);
відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);
копії правовстановлюючих документів на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці (за наявності таких об'єктів);
розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом);
розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом);
акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки);
акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки);
перелік обмежень у використанні земельних ділянок;
викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);
кадастровий план земельної ділянки;
матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки);
матеріали погодження проекту землеустрою.
Частиною 6 ст. 186 ЗК України проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначає ст. 186-1 ЗК України.
Так, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин (ч. 1 ст.186-1 ЗК України).
Відповідно до ч. 4 ст. 186-1 ЗК України розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.
Згідно з ч. 5 ст. 186-1 ЗК України, органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації .
Частиною 13 ст. 123 ЗК України передбачено, що підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів .
З матеріалів справи вбачається, що розпорядженням Броварської районної державної адміністрації Київської області №1359 від 12.09.2012 р. позивачу надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для розташування об'єкту телекомунікаційної інфраструктури (башта стільникового зв'язку) в адмінмежах Літочківської сільської ради за межами населеного пункту Броварського району Київської області.
Водночас, відповідно до ч. 3 ст. 122 ЗК України (в редакції станом на момент прийняття зазначеного розпорядження) районні державні адміністрації на їх території передають земельні ділянки із земель державної власності (крім випадків, визначених частиною сьомою цієї статті) у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) сільськогосподарського використання; б) ведення водного господарства; в) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини шостої цієї статті.
Цільове призначення земельної ділянки - для розташування об'єкту телекомунікаційної інфраструктури (башта стільникового зв'язку) відноситься до категорії земель - землі зв'язку.
При цьому, п. 1 ст. 75 Земельного кодексу України встановлено, що до земель зв'язку належать земельні ділянки, надані під повітряні і кабельні телефонно-телеграфні лінії та супутникові засоби зв'язку.
В той же час, з довідки про правовий статус земельної ділянки від 15.04.2013 р. №38, виданої відділом Держземагентства у Броварському районі Київської області, запроектована до відведення у власність земельна ділянка обліковується - шифр рядка 74 (землі запасу).
Відповідно до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 5 листопада 1998 року N 377 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1998 р. за N 788/3228) у рядку 74 ураховуються дані про зв'язок: головпоштамти, поштові відділення, станції кабельного, телексного, телевізійного та радіозв'язку, космічного зв'язку, телефонні та телеграфні станції, організації з кур'єрського обслуговування (крім обслуговування урядових установ) тощо.
Наведене свідчить, що документація із землеустрою містить неточні відомості в частині визначення категорії земель та виду використання земельної ділянки, за рахунок якої планується відведення.
Враховуючи, що згідно чинного законодавства підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів, що має місце в даному випадку та встановлено судом під час розгляду даної справи, суд приходить до висновку про правомірність відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а відтак відсутність підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.
Зважаючи, що решта позовних вимог є похідними від позовної вимоги, підстав для задоволення якої судом не встановлено, суд, з урахуванням наведеного в сукупності, приходить до висновку про відмову в задоволенні позову повністю.
Частиною 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 1 ст. 94 КАС України визначено, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Зважаючи, що суд прийшов до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог повністю, підстави для присудження на користь позивача здійснених судових витрат, з урахуванням вимог ст. 94 КАС України, відсутні.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Ініціатива Плюс» відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя Є.В. Аблов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2015 |
Оприлюднено | 16.10.2015 |
Номер документу | 52199015 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні