Ухвала
від 12.10.2015 по справі 813/5720/15
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2015 року Справа № 876/10088/15

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді: Кухтея Р.В.

суддів: Яворського І.О., Носа С.П.

з участю : секретаря судового засідання Гелецького П.В.

представника позивача : Рудницького Ю. І.

представника відповідача : Павлишина І.А.

представника третьої особи : Кордиша В.В.

розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Львівської обласної організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2015 року за позовом Львівської обласної організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода» до Львівської обласної виборчої комісії (третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Регіональна організація політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області) про визнання протиправною та скасування постанови, -

в с т а н о в и в :

У жовтні 2015 року Львівська обласна організація Всеукраїнського об'єднання «Свобода» звернулася в суд із зазначеним адміністративним позовом, в якому просила визнати протиправним та скасувати постанову Львівської виборчої комісії № 42 від 01.10.2015 р. «Про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Львівської обласної ради на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, сільських голів 25 жовтня 2015 року, включених до виборчого списку регіональної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області».

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 08.10.2015 р. в задоволенні адміністративного позову було відмовлено. Постановлено стягнути з Львівської міської організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода» на користь Державного бюджету України 1218,00 грн. судового збору.

Не погоджуючись із постановою суду першої інстанції, її оскаржила Львівська обласна організація Всеукраїнського об'єднання «Свобода». Апеляційну скаргу мотивує тим, що судом першої інстанції при винесенні оскаржуваної постанови було встановлено відсутність доказів повідомлення відповідача Львівською міською організацією «Опозиційний блок» про дату, час і місце проведення зборів (конференції). Також, виборчий список Регіональної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області не містить жодної жінки, що є неприпустимо та грубо порушує вимоги ч.3 ст.4 Закону України «Про місцеві вибори» в частині пропорційного представлення у виборчих списках кандидатів різної статі. У зв'язку з цим, просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги.

Заслухавши суддю-доповідача, представника апелянта Рудницького Ю.І., який просив апеляційну скаргу задовольнити, представника відповідача Павлишина І.А. та представника третьої особи Кордиша В.В., які просили апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін, виходячи з наступного.

З матеріалів справи видно, що 29.09.2015 р. на зборах Регіональної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області було прийнято рішення про висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Львівської обласної ради.

Цього ж дня Регіональною організацією політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області було подано документи на реєстрацію кандидатів у депутати по багатомандатному виборчому окрузі, що підтверджується довідкою Львівської обласної виборчої комісії № 15 від 30.09.2015 р.

01.10.2015 р. о 19 год. 37 хв. Львівською обласною виборчою комісією було прийнято постанову № 42 «Про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Львівської обласної ради на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, сільських голів 25 жовтня 2015 року, включених до виборчого списку регіональної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області», якою вирішено зареєструвати кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі виборів депутатів Львівської обласної ради на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, сільських голів 25 жовтня 2015 року, включених до виборчого списку Регіональної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області згідно з додатком.

Згідно з додатком до оскаржуваної постанови № 42 до виборчого списку кандидатів у депутати Львівської області ради, висунутих Регіональною організацією політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, сільських голів 25.10.2015 р. увійшли ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_8.

Відмовляючи в задоволені позову, суд першої інстанції виходив з того, що протокол зборів, на яких відбувалося формування списку кандидатів у депутати не входить до переліку документів, передбачених ст.38 Закону України «Про місцеві вибори», що подаються до ОВК для реєстрації кандидатів у депутати від відповідної політичної сили, адже такий протокол є внутрішнім документом її осередку. Зважаючи на викладене, третьою особою було виконано всі вимоги ст.37 Закону України «Про місцеві вибори» в частині організації проведення зборів та подання документів до ОВК для реєстрації кандидатів у депутати, що відповідно вплинуло на прийняття рішення ОВК. Крім того, суд першої інстанції зважав на покликання представника позивача стосовно того, що третьою собою при формуванні виборчого списку Регіональною організацією політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області не було дотримано пропорційності представництва кандидатів різної статі, однак наголосив на тому, що перелік підстав для відмови у реєстрації кандидатів у депутати, передбачений ч.1 ст.46 Закону України «Про місцеві вибори» є вичерпним і такої підстави як порушення пропорційності представництва кандидатів різної статті у Законі немає.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.37 Закону України «Про місцеві вибори», висування кандидатів місцевою організацією партії проводиться на зборах (конференціях) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом партії.

Згідно ч.5 ст.37 цього Закону, про дату, час і місце проведення зборів (конференції) з метою висування кандидатів місцева організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів (конференції). На таких зборах (конференції) мають право бути присутніми члени відповідної територіальної виборчої комісії.

Стосовно доводів апелянта про допущення відповідачем порушень зазначеної норми Закону України «Про місцеві вибори», як однієї з підстав для скасування постанови Львівської обласної виборчої комісії № 42 від 01.10.2015 р., колегія суддів, зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що збори Регіональної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області, на яких проводилось висунення кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Львівської обласної ради на місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2015 р., відбулися 29.09.2015 р.

Про місце, дату і час їхнього проведення було повідомлено Львівську обласну виборчу комісію 28.09.2015 р., що підтверджується заявою Регіональної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області про проведення зборів з метою висування кандидатів до Львівської обласної ради від 27.09.2015 р., на якій є підпис секретаря Львівської обласної виборчої комісії Різова В.І. за вхідним № 59 від 28.09.2015 р.

Дані обставини підтвердив в ході апеляційного розгляду представник виборчої комісії та не були спростовані представником апелянта.

Крім того, представник відповідача пояснив, що дане повноваження на його думку є правом, а не обов'язком членів ОВК. Також зазначив, що у момент проведення зборів Регіональної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області проводилося засідання Львівської обласної виборчої комісії, на якому вирішувалися питання про реєстрацію представника Львівської обласної організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода» у Львівській обласній виборчій комісії та питання про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчого списку Львівської обласної організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода», про що прийнято постанови № 12 та № 17 від 29.09.2015 р. о 18 год. 52 хв. та 19 год. 06 хв. відповідно.

Надане відповідачу рішення зборів Регіональної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області від 29.09.2015 р. щодо реєстрації кандидатів в депутати відповідає вимогам ст.38 Закону України «Про місцеві вибори» щодо форми та змісту.

Відтак, твердження апелянта про відсутність доказів повідомлення Регіональною організацією політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області виборчу комісію про дату, час та місце проведення зборів не відповідає дійсності.

З приводу тверджень апелянта про порушення відповідачем принципу рівного виборчого права та дотримання гендерної квоти, як одного із елементів забезпечення цього принципу, колегія суддів, зазначає наступне.

Судом встановлено, що виборчий список кандидатів у депутати від Регіональної організації політичної партії «Опозиційний блок» у Львівській області у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Львівської обласної ради на місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2015 р., складається з чотирьох осіб чоловічої статі.

Відповідно до ч.1 ст.41 Закону України «Про місцеві вибори», кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.

Згідно ч.9 ст.41 цього ж Закону, територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати.

Частиною 1 статті 46 Закону України «Про місцеві вибори» встановлено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі : 1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним; 2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом; 3) припинення громадянства України особи; 4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину; виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону; висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

Зазначений вище перелік підстав для відмови територіальною виборчою комісією у реєстрації кандидатів в депутати, включених до виборчого списку кандидатів у депутати є вичерпним.

Згідно з частиною 3 статті 4 Закону України «Про місцеві вибори», усі кандидати у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, зареєстровані у встановленому цим Законом порядку (далі - кандидати), мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних місцевих виборів. Представництво осіб однієї статі у виборчих списках кандидатів у депутати місцевих рад у багатомандатних виборчих округах має становити не менше З0 відсотків загальної кількості кандидатів у виборчому списку.

Разом з тим, ч.4 Роз'яснення щодо застосування деяких положень Закону України «Про місцеві вибори» під час реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатів у депутати обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови та старости села, селища, висунутих місцевими організаціями політичних партій на чергових, позачергових та перших місцевих виборах, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії № 362 від 23.09.2015 р. (далі - Роз'яснення) встановлено, що згідно з частиною 3 статті 4 Закону представництво осіб однієї статі у виборчих списках кандидатів у депутати місцевих рад у багатомандатних виборчих округах має становити не менше 30 відсотків загальної кількості кандидатів у виборчому списку. Разом з тим, серед передбачених частиною 1 статті 46 Закону підстав для відмови в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища, висунутих на місцевих виборах, указане положення відсутнє.

З огляду на це, відмова в реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад з підстав недотримання положення Закону щодо представництва осіб однієї статі у виборчих списках кандидатів у депутати місцевих рад у багатомандатних виборчих округах на підставі п.1 ч.1 ст.46 Закону не допускається.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про Центральну виборчу комісію», комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України та інших законів України і наділений повноваженнями щодо і організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів в порядку та в межах, встановлених законами України.

Згідно ст.21 Закону України «Про Центральну виборчу комісію», до повноважень Комісії віднесено, зокрема, організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів; здійснення контролю за організацією підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів; здійснення контролю за дотриманням виборчого законодавства України, забезпечення його однакового застосування на всій території України під час підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів.

Частиною 2 статті 16 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» визначено, що Комісія у разі необхідності може за власною ініціативою розглянути та прийняти у встановленому цим Законом порядку рішення стосовно надання виборчим комісіям, комісіям з референдумів роз'яснень і рекомендацій щодо застосування законодавства України про вибори та референдуми.

Рішення Комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов'язковим для виконання всіма суб'єктами відповідного виборчого процесу чи процесу референдуму, в тому числі відповідними виборчими комісіями і комісіями з референдумів нижчого рівня, а також органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами України (частина 1 статті 13 Закону України «Про Центральну виборчу комісію»).

Таким чином, колегія суддів звертає увагу на те, що у своїй діяльності Львівська обласна виборча комісія зобов'язана керуватись в тому числі і Роз'ясненням, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії № 362 від 23.09.2015 р., яке є чинним та в порядку встановленому процесуальним законом не скасованим.

За таких обставин, твердження апелянта про гендерну нерівність та порушення як наслідок принципу рівного виборчого права суд апеляційної інстанції вважає необґрунтованим.

Згідно з частиною 9 статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом. Аналогічні вимоги встановлені при подані апеляційної скарги.

Ставки сплати судового збору, встановлено частиною 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір», відповідно до якої за подання зокрема апеляційної скарги на рішення суду сплачується 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем до апеляційної скарги не додано документу про сплату судового збору та не сплачено судовий збір на момент вирішення справи.

Враховуючи викладене, у зв'язку з несплатою судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду, такий підлягає стягненню з позивача за подання апеляційної скарги у розмірі 1 339 грн. 80 коп.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно ст.159 цього Кодексу, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Відповідно до ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Підсумовуючи вищенаведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний спір, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив законне і обґрунтоване рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, а тому така задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст.160, 172, 177, 195, 196, 198 п.1, 200, 205 ч.1 п.1, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Львівської обласної організації Всеукраїнського об»єднання «Свобода» - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2015 року в справі № 813/5720/15 - без змін.

Стягнути з Львівської обласної організації Всеукраїнського об'єднання «Свобода судовий збір за подання апеляційної скарги на постанову суду у розмірі 1339 (тисяча триста тридцять дев'ять) гривень 80 (вісімдесят) копійок за реквізитами : отримувач коштів - УДКСУ у Галицькому районі м. Львова, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38007573, банк отримувача - ГУДКСУ у Львівській області, код банку отримувача (МФО) - 825014, рахунок отримувача - 31219206781004, код класифікації доходів бюджету - 22030001, призначення платежу - судовий збір за подання апеляційної скарги.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

Ухвала є остаточною і оскарженню не підлягає.

Головуючий : Р.В.Кухтей

Судді : І.О.Яворський

С.П.Нос

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2015
Оприлюднено19.10.2015
Номер документу52256153
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/5720/15

Ухвала від 12.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 10.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Постанова від 08.10.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні