Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 жовтня 2015 р. Справа № 805/4677/15-а
приміщення суду за адресою: 84112, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови: 20:40
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Кошкош О.О., суддів Тарасенка І.М., Куденкова К.О., при секретарі Ушаковій К.В., за участю позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1 до Димитровської міської виборчої комісії Донецької області про скасування постанови, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
12 жовтня 2015 року кандидат на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Димитровської міської виборчої комісії Донецької області про скасування постанови, зобов'язання вчинити певні дії. Просив скасувати Постанову №48 від 07 жовтня 2015 року Димитровської міської виборчої комісії Донецької області; зобов'язати Димитровську міську виборчу комісію зареєструвати кандидатури до складу дільничних виборчих комісій від кандидата на посаду голови ОСОБА_1; зобов'язати Димитровську міську виборчу комісію зареєструвати кандидатури до складу дільничних виборчих комісій від Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина», про утворення депутатських фракцій якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання та Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина», кандидати у депутати від яких зареєстровано в багатомандатних виборчих округах; зобов'язати Димитровську міську виборчу комісію Донецької області заново провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій поновити процес утворення дільничних виборчих комісій.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відхилення кандидатур до складу дільничних комісій поданих від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1 (п.2.1 Постанови №48 від 07 жовтня 2015 року) є неправомірним, та здійснено з порушенням вимог п.4 ст.27 Закону України «Про місцеві вибори». Також, зазначив, що відхилення здійснено на підставі звернення ОСОБА_4, яке, в свою чергу, не обґрунтовано та оформлено без додержання вимог п.п. 1, 2 ст.96 Закону України «Про місцеві вибори». При цьому, згідно Протоколу №9 від 07 жовтня 2015 року Димитровською міською виборчою комісією здійснено розгляд заяви ОСОБА_5, а не ОСОБА_4, як зазначено в Постанові №48 від 07 жовтня 2015 року.
Отже, Димитровська виборча комісія Донецької області, задовольняючи звернення ОСОБА_4, відхиляючи кандидатури до складу дільничних виборчих комісій, поданих від кандидата на посаду Димитровського міського голови, порушує виборче законодавство використовуючи необґрунтовані підстави та приймаючи Постанову №48 від 07 жовтня 2015 року.
Позивач у судовому засіданні надав уточнення, яким виключив пункт 2 та 3 позовних вимог, та просив скасувати Постанову №48 від 07 жовтня 2015 року Димитровської міської виборчої комісії Донецької області; зобов'язати Димитровську міську виборчу комісію Донецької області заново провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій поновити процес утворення дільничних виборчих комісій.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, зазначив, що постанова, яка оскаржується, винесена в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством. Зазначення літери «і» в призвищі ОСОБА_4 (Протокол №9 від 07 жовтня 2015 року) є суто технічною помилкою.
Заслухавши позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, заперечень, суд встановив наступне.
01 жовтня 2015 року Постановою №28 Димитровської міської виборчої комісії Донецької області ОСОБА_1 зареєстровано кандидатом на посаду Димитровського міського голови.
04 жовтня 2015 року внесено подання до Димитровсьської міської виборчої комісії з чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1
04 жовтня 2015 року отримана довідка про прийом документів для включення до складу дільничних виборчих комісій від кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1 від ОСОБА_6, представника Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина». (а.с11)
Згідно довідки про прийом документів для включення до складу дільничних виборчих комісій від кандидата на посаду міського голови ОСОБА_1, від ОСОБА_6, представника Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» (кандидат на посаду) відповідачем прийнято від позивача: 1) подання від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1; 2) ксерокопія паспорта ОСОБА_1, 3) заява про згоду на участь у роботі виборчої комісії; 4) ксерокопія паспорта; 5) диск.
07 жовтня 2015 року кандидатом на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_4 до Димитровської міської виборчої комісії подано письмове звернення щодо відхилення кандидатури до складу дільничних виборчих комісій, подані від кандидата на посаду Димитровського голови ОСОБА_1, Димитровської міської організації Політичної партії «Народний фронт», Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» про утворення депутатської фракції, якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання (а.с.12-13).
В пункті 1 вказаного звернення зазначено, що в порушення вимог ст.23 Закону України «Про місцеві вибори» від імені кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1 було надано кандидатури до складу дільничних виборчих комісій представником Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина», про що свідчить відповідний запис у журналі реєстрації Димитровської міської виборчої комісії Донецької області.
07 жовтня 2015 року на засіданні Димитровської міської виборчої комісії Донецької області, зокрема, розглянута заява від кандидата на посаду міського голови ОСОБА_4 (п'яте питання порядку денного згідно Протоколу №9 від 09 жовтня 2015 року Димитровської міської виборчої комісії Донецької області).
Щодо зазначення прізвища «ОСОБА_5» замість «ОСОБА_5» в Протоколі №9 від 07 жовтня 2015 року суд зазначає наступне.
Представником відповідача у судовому засіданні надані пояснення стосовно зазначення літери «і» в прізвищі ОСОБА_5 замість ОСОБА_4, а саме наголошено, що це є суто технічна помилка.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що зазначення літери «і» в прізвищі ОСОБА_5 замість ОСОБА_4 є технічною помилкою в протоколі №9 від 07 жовтня 2015 року, яка в свою чергу, не є підставою для скасування спірної постанови.
Із вказаного протоколу вбачається, що підставою для задоволення відповідного звернення є недодержання вимог абз.2 ч.4 ст. 23 Закону України «Про місцеві вибори».
Також, на засіданні Димитровської міської виборчої комісії Донецької області проведено жеребкування серед осіб, яких було подано щодо включення до складу дільничних виборчих комісій, поданих місцевими організаціями політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання; місцевими організаціями політичних партій, кандидатів у депутати від яких зареєстровано в багатомандатному виборчому окрузі; кандидатів на посаду міського голови та затверджено результати вказаного жеребкування протоколом №9 від 09 жовтня 2015 року. (а.с.14-29)
07 жовтня 2015 року Димитровською міською виборчою комісією прийнята Постанова №48 «Про розгляд звернення кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_4» згідно якої задоволено звернення ОСОБА_4, зокрема, відхилено кандидатури до складу дільничних виборчих комісій подані від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1. (а.с.10)
09 жовтня 2015 року Димитровською міською виборчою комісією прийнята Постанова №50 «Про утворення дільничних виборчих комісій», якою, зокрема, утворено дільничні виборчі комісії, що здійснюють підготовку та проведення чергових місцевих виборів, які відбудуться 25 жовтня 2015 року у м.Димитров Донецької області, у складах, згідно з додатками №№1-22. (а.с.9)
У відповідності до п.20 ч.5 ст.25 Закону України «Про місцеві вибори» встановлено, що міська, районна в місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальна виборча комісія розглядає звернення, заяви і скарги стосовно підготовки та проведення місцевих виборів до відповідної місцевої ради, приймає щодо них рішення.
Відповідно до ч.1 ст.94 Закону України «Про місцеві вибори» встановлено, що кандидат, його довірена особа, місцева організація політичної партії, кандидати від якої зареєстровані на відповідних місцевих виборах, її представник в територіальній виборчій комісії або уповноважена особа, офіційний спостерігач, виборча комісія, утворена відповідно до цього Закону, а також виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта оскарження, може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею та статтями 95-98 цього Закону.
Від імені кандидата скарга може бути подана також його довіреною особою.
Суб'єкт виборчого процесу може звернутися до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Частиною другою вказаної статті передбачено, що суб'єкти звернення зі скаргою, зазначені в частині першій цієї статті, можуть з урахуванням вимог цього Закону оскаржити до відповідної виборчої комісії рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, таких суб'єктів оскарження: 1) виборчої комісії, члена виборчої комісії; 2) місцевої організації партії, кандидати від якої зареєстровані на відповідних місцевих виборах, крім рішення чи дій, які відповідно до закону, її статуту (положення) належать до внутрішньої організаційної діяльності місцевої організації партії; 3) кандидата; 4) уповноважених осіб, довірених осіб, офіційних спостерігачів від суб'єктів виборчого процесу - лише щодо скарг, передбачених частиною шостою статті 97 цього Закону.
Згідно з ч.2 ст.96 Закону України «Про місцеві вибори» встановлено, що до скарги додаються її копії, докази, зазначені у скарзі, та копії усіх документів, що додаються до неї, у кількості, яка дорівнює кількості суб'єктів оскарження та заінтересованих осіб, зазначених у скарзі.
Відповідно до абзацу другого п.8.3 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 05.09.2015р. №229 передбачено, що якщо суб'єкт звернення зі скаргою, суб'єкт оскарження чи заінтересована особа не нададуть доказів для підтвердження обставин, на які вони посилаються, виборча комісія вирішує справу на підставі наявних доказів.
У зверненні кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_4 відсутні відомості щодо додатків до його звернення.
Враховуючі наявність документів, на які посилався заявник безпосередньо у відповідача, суд вважає безпідставним твердження про порушення ст.96 Закону України «Про місцеві вибори» при розгляді вказаного звернення через ненадання доказів.
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про місцеві вибори» право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання; місцеві організації політичних партій, кандидатів у депутати від яких зареєстровано в багатомандатних виборчих округах; кандидати у депутати в одномандатних виборчих округах; кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.
Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин першої, другої, четвертої та п'ятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.
Рішення про відхилення кандидатур не приймається.
До складу дільничної виборчої комісії можуть входити громадяни України, які відповідають вимогам статті 21 цього Закону (ч.2 ст.23 Закону України «Про місцеві вибори»).
Згідно ч.4 ст.23 Закону України «Про місцеві вибори» місцева організація партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані у багатомандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії). Подання підписується відповідно керівником місцевої організації партії та засвідчується печаткою відповідної місцевої організації партії або печаткою організації відповідної політичної партії вищого рівня.
Кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, старости вносить до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії) за своїм підписом.
Зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій подаються за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, не пізніш як за 20 днів до дня виборів.
До подання додаються:
1) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи;
2) заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон);
3) копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідчена територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідчена нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу.
У поданні щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії зазначаються такі відомості:
1) прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) особи;
2) число, місяць, рік народження;
3) громадянство особи;
4) освіта;
5) місце роботи (заняття), посада;
6) місце проживання (адреса житла) особи, а також контактні телефони;
7) наявність досвіду щодо участі в роботі виборчих комісій чи комісії референдуму;
8) відомості про відсутність у особи судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, яка не погашена або не знята у встановленому законом порядку. (ч.5 ст.23 Закону України «Про місцеві вибори»).
Статтею 21 Закону України «Про місцеві вибори» передбачені вимоги до членів виборчої комісії.
Так, до складу виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення відповідних місцевих виборів, можуть входити громадяни України, які мають право голосу на цих місцевих виборах.
Громадянин України може одночасно входити до складу лише однієї виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів чи будь-яких інших виборів, або комісії з референдуму, якщо процес зазначених виборів чи референдуму проводиться одночасно з процесом відповідних місцевих виборів.
До складу виборчої комісії не можуть входити кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, їх довірені особи, представники в територіальній виборчій комісії, уповноважені особи місцевих організацій партій, які висунули кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, офіційні спостерігачі, посадові та службові особи органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, військовослужбовці, судді, працівники судів та правоохоронних органів, а також громадяни, які утримуються в установах виконання покарань, слідчих ізоляторах або мають судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.
У разі якщо одночасно з місцевими виборами проводяться інші вибори, до складу виборчої комісії не можуть входити кандидати, які балотуються на цих виборах, їх довірені особи, представники в Центральній виборчій комісії, уповноважені особи партій - суб'єктів відповідних виборчих процесів, офіційні спостерігачі.
До складу дільничної виборчої комісії спеціальної виборчої дільниці не можуть входити працівники відповідного закладу.
Голова, заступник голови, секретар виборчої комісії Автономної Республіки Крим, а також не менш як третина членів цієї комісії повинні мати вищу юридичну освіту.
Секретар територіальної, дільничної виборчої комісії повинен володіти державною мовою в обсязі, необхідному для ведення діловодства.
Проаналізувавши в сукупності дані правові норми, можна зробити висновок, що подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій вноситься кандидатом на посаду міського голови за його підписом, однак особиста подача кандидатом такого подання до територіальної виборчої комісії ст.23 Закону України «Про місцеві вибори» не передбачена.
Судом встановлено, що подання внесено кандидатом Димитровського міського голови ОСОБА_1 за його підписом, що відповідає вимогам абз.2 ч.4 ст. 23 Закону України «Про місцеві вибори».
Отже, посилання відповідача на порушення вимог абз.2 ч.4 ст. 23 Закону України «Про місцеві вибори» при подачі подання кандидатом на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1 є неправомірним.
Відповідно до частини третьої статті 19 Закону України «Про місцеві вибори», виборчі комісії формуються (утворюються) і зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.
Пунктом першим частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, Постанова №48 від 07 жовтня 2015 року Димитровської міської виборчої комісії «Про розгляд звернення кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_4» в частині відхилення кандидатури до складу дільничних виборчих комісій поданих від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1 підлягає скасуванню.
Стосовно позовних вимог щодо зобов'язання Димитровської міської виборчої комісії Донецької області заново провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, поновити процес утворення дільничних виборчих комісій, колегія суддів зазначає наступне.
Враховуючи скасування Постанови №48 від 07 жовтня 2015 року Димитровської міської виборчої комісії Донецької області в частині відхилення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій поданих від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1, особи, що внесенні до його подання, підлягають включенню до списків учасників у жеребкуванні.
За таких обставин, позовні вимоги щодо зобов'язання Димитровської міської виборчої комісії Донецької області провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з урахуванням подання від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1 від 04.10.2015 року підлягають задоволенню.
Згідно ч.3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні адміністративного позову, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Частиною 3 статті 6 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Ставки судового збору встановлюються у таких розмірах за подання фізичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру встановлюється ставка судового збору - 0,4 розмір мінімальної заробітної плати.
Водночас, мінімальна заробітна плата станом на 1 січня 2015 року визначена у розмірі 1218 грн.
Таким чином, зважаючи на те, що у матеріалах справи відсутній документ, що підтверджує сплату позивачем судового збору, про існування випадків, коли його не належить сплачувати, останнім доказів не надано, а тому суд приходить до висновку про необхідність стягнення з кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1 за не задоволену немайнову вимогу судового збору у розмірі 243,60 грн. (487,20 / 2) на користь Державного бюджету України, а з відповідача Димитровської міської виборчої комісії Донецької області - судового збору у розмірі 730,80 грн. (487,20 + 487,20 / 2).
Керуючись ст.ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1 до Димитровської міської виборчої комісії Донецької області про скасування постанови, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Скасувати Постанову №48 від 07 жовтня 2015 року Димитровської міської виборчої комісії «Про розгляд звернення кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_4» в частині відхилення кандидатури до складу дільничних виборчих комісій поданих від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1.
Зобов'язати Димитровську міську виборчу комісію Донецької області провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з урахуванням подання від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1 від 04.10.2015 року.
У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Стягнути з кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) на користь Державного бюджету України (отримувач: Слов'янське УК/м.Слов'янськ/22030001, р/р 31214206784075 в ГУДКУ у Донецькій області, МФО банку 834016, код ЄДРПОУ №37803368) судовий збір в сумі 243 (двісті сорок три) грн. 60 коп.
Стягнути з Димитровської міської виборчої комісії Донецької області (код ЄДРПОУ 33991012, Донецька обл., м.Димитров, вул. Артема, буд.9) на користь Державного бюджету України (отримувач: Слов'янське УК/м.Слов'янськ/22030001, р/р 31214206784075 в ГУДКУ у Донецькій області, МФО банку 834016, код ЄДРПОУ №37803368) судовий збір в сумі 730 (сімсот тридцять) грн. 80 коп.
Відповідно до частини 5 статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України, судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 172-175 цього Кодексу, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення.
Постанова виготовлена у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 13.10.2015 року.
Головуючий суддя Кошкош О.О.
Судді Тарасенко І.М.
Куденков К.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2015 |
Оприлюднено | 19.10.2015 |
Номер документу | 52262536 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кошкош О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні