Головуючий у 1 інстанції - Кошкош О.О.
Суддя-доповідач - Жаботинська С.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 жовтня 2015 року справа №805/4677/15-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд колегією суддів у складі: головуючого судді Жаботинської С.В., суддів Васильєвої І.А., Казначеєва Е.Г., секретаря судового засідання Корадо А.А., Куленко О.Д., за участю позивача ОСОБА_2, представників відповідача за довіреністю ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Димитровської міської виборчої комісії Донецької області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2015 р. у справі № 805/4677/15-а (головуючий І інстанції Кошкош О.О.) за позовом Кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 до Димитровської міської виборчої комісії Донецької області про скасування постанови, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
12 жовтня 2015 року кандидат на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Димитровської міської виборчої комісії Донецької області, у якому з урахуванням уточнення просить: скасувати постанову № 48 від 07 жовтня 2015 року Димитровської міської виборчої комісії Донецької області; зобов'язати Димитровську міську виборчу комісію Донецької області заново провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій поновити процес утворення дільничних виборчих комісій (а.с.4-8, 35).
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відхилення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій поданих від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2Я (п п. 2.1 Постанови № 48 від 07.10.2015 р.) є неправомірним, та здійснено з порушенням п. 4 ст. 27 Закону України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 року № 595-VIII (далі - Закон № 595-VIII). Також, зазначив, що відхилення здійснено на підставі звернення ОСОБА_6, яке в свою чергу, не обґрунтовано та оформлено без додержання вимог ст. 96 п.п. 1, 2 Закону № 595-VIII. Крім того, згідно протоколу № 9 від 07.10.2015 р. відповідачем здійснено розгляд заяви ОСОБА_7, а не ОСОБА_6, як зазначено у постанові № 48 від 07.10.2015 р.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2015 року адміністративний позов задоволено частково.
Скасовано Постанову № 48 від 07 жовтня 2015 року Димитровської міської виборчої комісії «Про розгляд звернення кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_6» в частині відхилення кандидатури до складу дільничних виборчих комісій поданих від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2.
Зобов'язано Димитровську міську виборчу комісію Донецької області провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з урахуванням подання від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 від 04.10.2015 року. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив із того, що подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій вноситься кандидатом на посаду міського голови за його підписом, однак особиста подача кандидатом такого подання до територіальної виборчої комісії ст. 23 Закону № 595-VIII не передбачена, а тому посилання відповідача на порушення вимог абз. 2 ч. 4 ст. 23 Закону № 595-VIII при подачі подання кандидатом на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 є неправомірним. Враховуючи скасування спірної постанови в частині відхилення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій поданих від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2, особи, що внесенні до його подання , підлягають включенню до списків учасників у жеребкуванні. За таких обставин, позовні вимоги щодо зобов'язання Димитровської міської виборчої комісії Донецької області провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з урахуванням подання від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 від 04.10.2015 року підлягають задоволенню.
З постановою суду першої інстанції не погодився відповідач, подав апеляційну скаргу, в якій зазначив про порушення норм матеріального та процесуального права, що, на його думку, є підставою для скасування судового рішення та прийняття нової постанови з відмовою в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
В апеляційній скарзі відповідач зазначає, що суд при розгляді справи вийшов за межі своїх повноважень, не врахувавши уточнення позовних вимог; не зупинив провадження у справі до набрання законної сили рішення у справі № 805/4678/15-а предметом спору якого було скасування постанови № 48 від 07.10.2015 року; не надав можливості відповідачу підготувати обґрунтований відзив на позовну заяву. Порушення норм матеріального права першої інстанції полягає в тому, що вносити подання до територіальної виборчої комісії щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій має право кандидат на посаду міського голови, а не представник місцевої організації партії, що передбачено абз. 2 ч. 4 ст. 23 Закону № 595-VIII.
В судовому засіданні представники відповідача підтримали доводи апеляційної скарги, просили її задовольнити. Позивач, з доводами апеляційної скарги не погодився, просив постанову суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу відповідача без задоволення.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, сторін, здійснюючи апеляційний перегляд в межах апеляційної скарги відповідно до ч.1 ст.195 КАС України, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої та апеляційної інстанцій, 01 жовтня 2015 року постановою № 28 Димитровської міської виборчої комісії Донецької області ОСОБА_2 зареєстровано кандидатом на посаду Димитровського міського голови.
04 жовтня 2015 року кандидатом на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 до Димитровсьської міської виборчої комісії внесено подання щодо кандидатур для включення шляхом жеребкування до скаладу дільничних виборчих комісій (дільчої виборчої комісії) звичайних та/або спеціальних виборчих дільниць (звичайної та/або спеціальної виборчої дільниці), утворених (утвореної) у межах м. Димитрова Донецької області, яке підписана ним особисто (а.с.41-43).
Згідно довідки від 04 жовтня 2015 року про прийом документів для включення до складу дільничних виборчих комісій від кандидата на посаду міського голови ОСОБА_2 від ОСОБА_8, представника Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", відповідачем прийнято: 1) подання від кандидата на посаду міського голови ОСОБА_2 - 1 шт.; 2) ксерокопія паспорта ОСОБА_2 - 1 шт. (3 арк.); 3) заява про згоду на участь у роботі виборчої комісії - 22 шт.; 4) Ксерокопія паспорта (1, 2, місце проживання) - 22 шт.; 5) диск - 1шт. (а.с11).
07 жовтня 2015 року кандидатом на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_6 до Димитровської міської виборчої комісії подано письмове звернення щодо відхилення кандидатури до складу дільничних виборчих комісій, подані від кандидата на посаду Димитровського голови ОСОБА_2, Димитровської міської організації Політичної партії "Народний фронт", Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" про утворення депутатської фракції, якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання (а.с.12-13).
У пункті 1 вказаного звернення зазначено, що в порушення вимог ст. 23 Закону № 595-VIII, від імені кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 надано кандидатури до складу дільничних виборчих комісій представником Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", про що свідчить відповідний запис у журналі реєстрації Димитровської міської виборчої комісії Донецької області.
07 жовтня 2015 року на засіданні Димитровської міської виборчої комісії Донецької області, зокрема, розглянута заява від кандидата на посаду міського голови ОСОБА_6 (п'яте питання порядку денного згідно Протоколу № 9 від 09 жовтня 2015 року Димитровської міської виборчої комісії Донецької області).
За результатами розгляду зазначеної заяви прийнято постанову № 48 від 07.10.2015 року «Про розгляд звернення кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_6» згідно якої, задоволено звернення ОСОБА_6, зокрема, відхилено кандидатуру до складу дільничних виборчих комісій подані від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 (а.с. 10).
Із протоколу вбачається, що підставою для задоволення відповідного звернення є недодержання вимог абз. 2 ч. 4 ст. 23 Закону № 595-VIII (а.с.16).
Також, на засіданні Димитровської міської виборчої комісії Донецької області проведено жеребкування серед осіб, яких було подано щодо включення до складу дільничних виборчих комісій, поданих місцевими організаціями політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання; місцевими організаціями політичних партій, кандидатів у депутати від яких зареєстровано в багатомандатному виборчому окрузі; кандидатів на посаду міського голови та затверджено результати вказаного жеребкування протоколом № 9 від 09 жовтня 2015 року (а.с.14-29).
09 жовтня 2015 року Димитровською міською виборчою комісією прийнята постанова № 50 «Про утворення дільничних виборчих комісій», якою, зокрема, утворено дільничні виборчі комісії, що здійснюють підготовку та проведення чергових місцевих виборів, які відбудуться 25 жовтня 2015 року у м. Димитров Донецької області, у складах, згідно з додатками № 1-22 (а.с. 9).
Закон № 595-VIII визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост.
Відповідно до ч. 1 статті 12 Закону № 595-VIII, суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є: 1) виборець; 2) Центральна виборча комісія; 3) виборчі комісії, сформовані (утворені) відповідно до цього Закону або інших законів України, які уповноважені забезпечувати організацію та проведення відповідних місцевих виборів; 4) кандидати в депутати, кандидати на посади сільського, селищного, міського голови, старости; 5) місцева організація партії, яка висунула кандидата (кандидатів) для участі у відповідних місцевих виборах; 6) офіційний спостерігач від кандидата, від місцевої організації партії - суб'єкта відповідного виборчого процесу, від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до частини третьої статті 19 Закону № 595-VIII, виборчі комісії формуються (утворюються) і зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.
Згідно ч. 1, 3, 6 статті 20 Закону № 595-VIII, виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у порядку, передбаченому цим Законом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії.
Повноваження дільничної виборчої комісії починаються з моменту складення присяги більшістю від складу дільничної виборчої комісії, визначеного при її утворенні, на засіданні цієї комісії. Таке засідання скликається головою дільничної виборчої комісії і проводиться не пізніш як на другий день після дня прийняття рішення про її утворення.
Чистини 1 - 4 стаття 21 Закону № 595-VIII визначають вимоги до членів виборчих комісій.
Так, до складу виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення відповідних місцевих виборів, можуть входити громадяни України, які мають право голосу на цих місцевих виборах.
Громадянин України може одночасно входити до складу лише однієї виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення місцевих виборів чи будь-яких інших виборів, або комісії з референдуму, якщо процес зазначених виборів чи референдуму проводиться одночасно з процесом відповідних місцевих виборів.
До складу виборчої комісії не можуть входити кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, їх довірені особи, представники в територіальній виборчій комісії, уповноважені особи місцевих організацій партій, які висунули кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, офіційні спостерігачі, посадові та службові особи органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, військовослужбовці, судді, працівники судів та правоохоронних органів, а також громадяни, які утримуються в установах виконання покарань, слідчих ізоляторах або мають судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.
У разі якщо одночасно з місцевими виборами проводяться інші вибори, до складу виборчої комісії не можуть входити кандидати, які балотуються на цих виборах, їх довірені особи, представники в Центральній виборчій комісії, уповноважені особи партій - суб'єктів відповідних виборчих процесів, офіційні спостерігач.
До складу дільничної виборчої комісії спеціальної виборчої дільниці не можуть входити працівники відповідного закладу.
Відповідно до ч. 1 статті 23 Закону № 595-VIII, дільнична виборча комісія утворюється відповідною районною, міською (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення без районного поділу), районною у місті територіальною виборчою комісією не пізніш як за 15 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.
Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають: 1) місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання; 2) місцеві організації політичних партій, кандидатів у депутати від яких зареєстровано в багатомандатних виборчих округах; 3) кандидати у депутати в одномандатних виборчих округах; 4) кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.
Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин першої, другої, четвертої та п'ятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.
Рішення про відхилення кандидатур не приймається.
Відповідно до п. 1 Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 3 вересня 2015 року № 217 (далі - Роз'яснення № 217) , виборчі комісії, що формують склад відповідних територіальних виборчих комісій, а також територіальні виборчі комісії, які утворюють дільничні виборчі комісії, повинні неухильно дотримуватися вимог Закону про те, що кандидатури, внесені до складу відповідних виборчих комісій, відхиляються лише у випадках, установлених Законом.
Так, за змістом частини третьої статті 22 Закону кандидатури, внесені до складу територіальної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 Закону, порушення вимог частин другої - одинадцятої статті 22 Закону або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією статтею.
Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 Закону, порушення вимог частинпершої, другої, четвертої та п'ятої статті 23 Закону або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією статтею (частина перша статті 23 Закону).
При цьому рішення щодо відхилення кандидатур із зазначених вище підстав не приймається.
Таким чином, за позивачем, як кандидатом на посаду міського голови, закріплено право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.
При цьому, кандидатури внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 Закону, порушення вимог частин першої, другої, четвертої та п'ятої статті 23 Закону або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією статтею (частина перша статті 23 Закону) і ці підстави є вичерпними.
Відповідно до ч. 4 зазначеної статті, місцева організація партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані у багатомандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії). Подання підписується відповідно керівником місцевої організації партії та засвідчується печаткою відповідної місцевої організації партії або печаткою організації відповідної політичної партії вищого рівня.
Кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, старости вносить до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії) за своїм підписом.
Зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій подаються за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, не пізніш як за 20 днів до дня виборів.
До подання додаються: 1) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи; 2) заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон); 3) копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідчена територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідчена нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу.
У поданні щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії зазначаються такі відомості: 1) прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) особи; 2) число, місяць, рік народження; 3) громадянство особи; 4) освіта; 5) місце роботи (заняття), посада; 6) місце проживання (адреса житла) особи, а також контактні телефони; 7) наявність досвіду щодо участі в роботі виборчих комісій чи комісії референдуму; 8) відомості про відсутність у особи судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, яка не погашена або не знята у встановленому законом порядку. (частина 5 ст. 23 Закону № 595-VIII)
Таким чином, вищевказаними нормами встановлені вимоги до подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій та документів.
Із змісту наведених норм вбачається, що єдиною вимогою до подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій, яке подається кандидатом на посаду міського голови є внесення такого подання за підписом такого кандидата.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій вноситься кандидатом на посаду міського голови за його підписом.
Відповідно до матеріалів справи, позивачем подання внесено за його підписом та відповідає формі затвердженій постановою ЦВК від 10 серпня 2015 року № 155.
Крім того, перелік документів наданих до подання відповідає вимогам встановленим ст. 23 Закону № 595-VIII. Невідповідностей кандидатур зазначених у поданні вимогам статті 21 цього Закону № 595-VIII відповідачем не встановлено.
У суді першої та апеляційної інстанції представник відповідача підтвердив, що зауважень до подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій внесеного кандидатом Димитровського міського голови ОСОБА_2 та доданих до нього документів у міській виборчій комісії немає.
На підставі викладеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що вказане подання відповідає вимогам абз. 2 ч. 4 ст. 23 Закону № 595-VIII.
Стосовно доводів апелянта щодо звернення до комісії з вказаним поданням представником Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" ОСОБА_8, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до п. 13.1 постанови Центральної виборчої комісії «Про Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів» від 5 вересня 2015 року № 228 (далі - Порядок № 228), при реєстрації та розгляді документів і звернень, що надходять до виборчої комісії, комісія керується Законом, іншими актами законодавства України, постановами Центральної виборчої комісії та цим Порядком.
За пунктом 13.3 та 13.4 Порядоку № 228, документи та звернення до виборчої комісії надсилаються поштою або подаються до комісії особисто або через уповноважену особу, якщо її повноваження посвідчено відповідно до законодавства України. Документи, звернення реєструються в день їх надходження в журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії.
Колегія суддів зазначає, що вказаними нормами передбачено, що документи та звернення подаються до комісії особисто або через уповноважену особу, однак не дотримання цих вимог не може бути підставою відхилення кандидатів внесених до складу дільничної виборчої комісії відповідно до абз. 2 ч. 4 ст. 23 Закону № 595-VIII.
Крім того, за приписами п. 4 Роз'яснення № 217, у разі якщо подання щодо кандидатур до складу виборчих комісій вніс неналежний суб'єкт їх внесення, такі кандидатури відхиляються.
Тобто, кандидатури відхиляються в разі, якщо подання щодо кандидатур до складу виборчих комісій внесено неналежним суб'єктом.
Колегія суддів зазначає, що в даному випадку подання внесено позивачем у відповідності до абз. 2 ч. 4 ст. 23 Закону № 595-VIII, як окремим суб'єктом виборчого процесу якому надане таке право Законом. Тобто, не є тотожнім поняття неналежного суб'єкта внесення та особи, яка ці документи тільки надала відповідній комісії на прохання кандидата.
На підставі викладеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що постанова № 48 від 07 жовтня 2015 року Димитровської міської виборчої комісії «Про розгляд звернення кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_6» в частині відхилення кандидатури до складу дільничних виборчих комісій поданих від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 підлягає скасуванню.
Стосовно задоволення судом першої інстанції позовних вимог про зобов'язання Димитровської міської виборчої комісії Донецької області провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з урахуванням подання від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 від 04.10.2015 року, колегія суддів зазначає наступне.
Жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій гарантує законне утворення виборчої комісії, оскільки кожний із суб'єктів виборчого процесу, який вніс подання, має шанс бути представленим своїм кандидатом в діяльності дільничної виборчої комісії.
За приписами ч. 1 ст. 177 КАС України, яка передбачає, що суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше передбачене законом рішення. А тому суд повинен визначити спосіб захисту порушеного права та інтересів і усунути наслідки порушень.
У даному випадку наслідком порушення є проведення жеребкування без урахування кандидатур поданих від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2.
Такими чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо задоволення позовних вимог в цій частині, оскільки саме ці дії гарантують захист порушеного права.
Щодо посилання відповідача на порушення судом першої інстанції вимог ч. 2 ст. 11 та ч. 1 ст. 162 КАС України, колегія суддів зазначає, що суд приймаючи рішення про скасування постанови № 48 від 07 жовтня 2015 року в частині відхилення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій поданих від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 та зобов'язання відповідача провести жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з урахуванням подання від кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_2 від 04.10.2015 року, вийшов за межі позовних вимог конкретизувавши дії, які необхідно вчинити відповідачу відносно позивача, але це не є підставою для скасування рішення суду.
Щодо посилання апелянта на порушення судом першої інстанції вимог п. 3 ч. 1 ст. 156 КАС України щодо не зупинення провадження у справі до набрання законної сили рішення у справі № 805/4678/15-а предметом спору якого було скасування постанови № 48 від 07.10.2015 року, колегія суддів зазначає наступне. Як вбачається з тексту постанови Донецького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2015 р. у справа № 805/4678/15-а, наявному в Єдиному державному реєстрі судових рішень та наданій копії відповідаем, предметом судового оскарження вказаного рішення була постанова від 07.10.2015р. № 48 Димитровської міської виборчої комісії «Про розгляд звернення кандидата на посаду Димитровського міського голови ОСОБА_6» в частині відхилення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, подані від Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", Димитровської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина", про утворення депутатських фракцій якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання. Тобто, предмет та суб'єкти розгляду цієї справи та справи № 805/4678/15-а є різним.
Щодо порушення судом прав відповідача передбачених ст. 7, 10, 11, 49 КАС України, саме ненадання можливості підготувати обґрунтований відзив на позов, то колегія суддів зазначає, що для даної категорії справ передбачено скорочений строк розгляду, представник відповідача приймав участь у судовому засіданні, а тому мав можливість повністю висловити свою думку щодо позову та дати пояснення з цього приводу, а тому в цій частині права відповідача не порушено.
Колегія суддів зазначає, що порушення норм процесуального права є підставою для скасування рішення тільки у випадках, встановлених пунктом 4 частини першої статті 202 КАС України, а саме в разі, коли ці порушення призвели до неправильного вирішення справи, коли розгляд і вирішення справи було здійснено неповноважним судом або в ухваленні постанови брав участь суддя, якому було заявлено відвід на підставі обставин, які викликали сумнів у неупередженості судді, і заяву про його відвід суд апеляційної інстанції визнав обґрунтованою, коли постанова ухвалена чи підписана не тим суддею, який розглянув справу.
Колегія суддів зазначає, що вказані апелянтом порушення не призвели до неправильного вирішення справи, а тому не можуть бути підставою для скасування рішення.
Під час подання апеляційної скарги судовий збір відповідачем сплачено не було.
Закон України «Про судовий збір» № 3674-VI від 8 липня 2011 року (далі - Закон № 3674) визначає правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону № 3674, судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» установлено мінімальну заробітну плату у місячному розмірі з 1 січня 2015р. - 1218,00 грн.
Згідно підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону № 3674-VI, ставка судового збору за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру, який подано фізичною особою становить 0,4 розміру мінімальної заробітної плати (487 грн. 20 коп.).
Відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону № 3674-VI, у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Відповідно до підпункту 2 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону № 3674-VI, ставка судового збору за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду встановлюється в розмірі 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.
Таким чином, зважаючи на те, що матеріали справи не містять документ, що підтверджує сплату відповідачем судового збору, колегія суддів приходить до висновку про необхідність стягнення з відповідача - Димитровської міської виборчої комісії Донецької області судового збору в розмірі 1071,84 грн.
На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає, що є підставою для відмови в задоволенні апеляційної скарги та залишення постанови суду першої інстанції - без змін.
З урахуванням викладеного, керуючись статтями 11, 172, 177, 184, 200, 202, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Димитровської міської виборчої комісії Донецької області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2015 року - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2015 року - залишити без змін.
Стягнути з Димитровської міської виборчої комісії Донецької області (код ЄДРПОУ 33991012, Донецька обл., м. Димитров, вул. Артема, буд.9) на користь Державного бюджету України (рахунок - 31211206781059, код ЄДРПОУ - 37944338, МФО банку - 834016 , отримувач - Краматор.УК/м.Краматорськ/22030001, банк - ГУДКСУ у Донецькій обл.) суму судового збору в розмірі 1071 (одна тисяча сімдесят одну) гривню 84 (вісімдесят чотири) копійки.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду постанови суду першої інстанції набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя С.В. Жаботинська
Судді І.А. Васильєва
Е.Г. Казначеєв
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2015 |
Оприлюднено | 22.10.2015 |
Номер документу | 52461731 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні