Рішення
від 13.10.2015 по справі 926/1154/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"13" жовтня 2015 р. Справа № 926/1154/15

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Чернівціавтотранс» м.Чернівці До Чернівецької міської ради м.Чернівці Про розірвання договору № 135 про пайову участь Суддя С.М. Гушилик За участю представників: Від позивача - ОСОБА_1- представник (дов. від 09.07.2015р.), ОСОБА_2 - представник (дов. від 23.07.2015р.) Від відповідачів - ОСОБА_3 - представник (дов. від 09.07.2014р.), ОСОБА_4 - представник (дов. від 20.10.2014р.) Рішення винесено 13.10.2015 року в зв'язку з оголошеною на підставі ст.77 Господарського процесуального кодексу України перервою.

СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Чернівціавтотранс» м.Чернівці 09.07.2015 року звернулося з позовом до Чернівецької міської ради м.Чернівці про розірвання договору № 135 про пайову участь у створені і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Чернівці від 12.11.2010 року.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те, що 12.11.2010 року між ТОВ «Чернівціавтотранс» та Чернівецькою міською радою було укладено договір № 135 про пайову участь у створені і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Чернівці (далі - Договір № 135).

За умовами Договору № 135 позивач взяв на себе зобов'язання взяти участь у створені і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста при здійсненні: реконструкції центрального автовокзалу на вул. Головній 219.

Пунктом 2.2 Договору № 135 передбачено, що пайова участь Замовника (позивача) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Чернівці полягає у перерахуванні ним до цільового фонду соціально-економічного розвитку міста коштів у розмірі, в порядку та на умовах, визначених цим Договором.

Згідно з п. 2.3 Договору № 135 пайовий внесок у сумі 179726,50 грн. підлягає до сплати Замовником (позивачем) відповідно до розрахунку, який є невід'ємною частиною цього Договору (додаток № 1). Пайовий внесок сплачується Замовником за графіком, погодженим Департаментом (додаток № 2), у грошовій формі, шляхом перерахування коштів: до 31.05.2011р. - 6000 грн., до 25.12.2011р. - 16000 грн., не пізніше одного місяця до отримання сертифіката відповідності закінченого будівництвом об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил - 157726,50 грн.

Даний договір був укладений у відповідності до вимог Закону України «Про планування і забудову територій», проте 12.03.2011 року набув чинності Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», у відповідності до п.10 розділу V Прикінцевих положень якого визнано Закону України «Про планування і забудову територій» таким що втратив чинність.

Згідно з п.9 ч.4 ст.4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон) до пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучаються замовники у разі будівництва «об'єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об'єктів енергетики, зв'язку та дорожнього господарства (крім об'єктів дорожнього сервісу)».

Пунктом 7 Розділу V Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено «Якщо договором про пайову участь, який укладений до набрання чинності цим Законом, передбачена сплата пайової участі замовником будівництва (повністю або частково) в обсягах інших, ніж визначено цим Законом, такий договір підлягає приведенню у відповідність із цим Законом.

Листом № 04-167 від 23.07.20144р. позивач звертався до відповідача з проханням розірвати договір, проте останній відмовив йому у приведенні Договору у відповідність із зазначеним вище Законом.

Отже, на думку позивача, Договір № 135 має бути приведений у відповідність до вище вказаного Закону шляхом розірвання.

Ухвалою суду від 10.07.2015 року (суддя Миронюк С.О.) порушено провадження у справі та призначено судове засідання на 23.07.2015 року.

Ухвалами суду від 23.07.2015 року та від 05.08.2015 року розгляд справи було відкладено в зв'язку з нез'явленням представника відповідача.

Розпорядженням від 20.08.2015 року щодо призначення повторного автоматичного розподілу справ у зв'язку з перебуванням судді Миронюка С.О. у відпустці справу передано судді Гушилик С.М.

В своєму відзиві на позов відповідач проти позовних вимог заперечує, посилаючись на те, що договір був укладений на підставі Закону України «Про планування і забудову територій», яким не передбачено звільнення замовника від сплати коштів на розвиток інфраструктури міста, позивачем не зазначено порушення законодавства з боку відповідача, об'єкт будівництва по вул. Головній 219 жодним чином не підпадає під положення ч.4 ст.40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Ухвалою суду від 20.08.2015 року розгляд справи було відкладено на 16.09.2015 року.

У судовому засіданні, яке відбулося 16.09.2015 року за клопотанням сторін оголошено перерву до 05.10.2015 року.

У судовому засіданні, яке відбулося 05.10.2015 року за клопотанням сторін оголошено перерву до 13.10.2015 року.

13.10.2015 року у судовому засіданні представник позивача підтримав свої позовні вимоги в повному обсязі, в свою чергу представник відповідача підтримав свої заперечення, викладені у письмовому відзиві на позов.

Заслухавши представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна вимога, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

12.12.2006 року виконавчим комітетом Чернівецької міської ради було прийнято рішення № 628/15 «Про надання дозволу суб'єктам підприємницької діяльності на реконструкцію з переобладнанням, внесенням змін у раніше прийняті рішення виконавчого комітету міської ради» (далі рішення № 628/15).

Пунктом 2.10 вище згаданого рішення Відкритому акціонерному товариству «Чернівціавтотранс» дозволено реконструкцію центрального автовокзалу.

Пунктом 9 рішення № 628/15 визначено, що забудовникам необхідно: розробити проектну документацію та погодити її в установленому порядку (підпункт 9.1), перерахувати 10% вартості будівництва об'єкта на рахунок Чернівецької міської ради (цільовий фонд соціально-економічного розвитку міста) (підпункт 9.2).

На підставі вище вказаного рішення № 682/15 та у відповідності до Положення про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Чернівці, затвердженого рішенням 47 сесії міської ради V скликання від 24.12.2009р. № 1176, 12 листопада 2010 року між ТОВ «Чернівціавтотранс» та Чернівецькою міською радою було укладено договір № 135 про пайову участь у створені і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Чернівці (далі - Договір № 135).

За умовами Договору № 135 позивач взяв на себе зобов'язання взяти участь у створені і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста при здійсненні: реконструкції центрального автовокзалу на вул. Головній 219 (п.1.1 Договору № 135).

Пунктом 2.1 Договору № 135 передбачено, що пайова участь Замовника (позивача) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Чернівці полягає у перерахуванні ним до цільового фонду соціально-економічного розвитку міста коштів у розмірі, в порядку та на умовах, визначених цим Договором.

Розмір пайового внеску становить 10 відсотків від загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта містобудування, вказаного в пункті 1.1 цього Договору (п.2.2 Договору № 135).

Згідно з п. 2.3 Договору № 135 пайовий внесок у сумі 179726,50 грн. підлягає до сплати Замовником (позивачем) відповідно до розрахунку, який є невід'ємною частиною цього Договору (додаток № 1).

Пунктом 2.4 Договору № 135 визначено, що пайовий внесок сплачується Замовником за графіком, погодженим Департаментом (додаток № 2), у грошовій формі, шляхом перерахування коштів: до 31.05.2011р. - 6000 грн., до 25.12.2011р. - 16000 грн., не пізніше одного місяця до отримання сертифіката відповідності закінченого будівництвом об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил - 157726,50 грн.

Свої вимоги у відповідності додатку 2 до п.2.4 Договору позивач виконав частково, а саме: перерахував суму пайового внеску в розмірі 6000 грн. та 16000 грн., що підтверджено платіжними дорученнями № 481 від 27.05.2011р. та № 887 від 23.12.2011р.

Згідно робочого проекту реконструкція автовокзалу здійснюється у 5 черг.

У відповідності до Декларації про готовність об'єкта до експлуатації, зареєстрованої Інспекцією ДАБК у Чернівецькій області 15.01.2014 року за № 143140130223, завершено реконструкцію центрального автовокзалу (1 черга) по вул. Головній, 219, у м.Чернівці.

Станом на день звернення з позовом реконструкція автовокзалу не завершена, сертифіката відповідності закінченого будівництвом об'єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил не отримано, отже строк сплати пайового внеску в сумі 157726,50 грн., який визначено у додатку 2 до п.2.4 Договору не настав.

Відповідно до п.6.2 Договору № 135 у випадку встановлення недоцільності або неможливості подальшого здійснення виконання умов цього Договору, будь-яка Сторона має право внести пропозиції про дострокове розірвання цього Договору, що має бути розглянуто у місячний термін.

Дані про визнання Договору у встановленому законом порядку недійсним відсутні, станом на день розгляду справи договір є діючим.

На момент укладення Договору № 135 від 12.11.2010р. діяв Закон України «Про планування та забудову території» ч.2 ст.27-1 якого визначено, що Замовник, який має намір здійснити будівництво об'єкта містобудування у населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Пайова участь (внесок) замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту полягає і відрахуванні замовником після прийняття об'єкта в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для забезпечення створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.

В Положенні про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Чернівці, затвердженого рішенням 47 сесії міської ради V скликання від 24.12.2009р. № 1176 (далі - Положення), яке діяло на момент укладення Договору 135, граничний розмір пайового внеску замовника на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста з урахуванням не заборонених законом інших відрахувань, встановлених міською радою, не може перевищувати: - 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для нежитлових будівель та/або споруд (крім будівель закладів культури та освіти, медичного і оздоровчого призначення); - 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для житлових будинків, будівель закладів культури та освіти, медичного і оздоровчого призначення.

Пунктом 2.2. зазначеного Положення передбачено, що величина пайового внеску замовника визначається у договорі, укладеному між замовником та міською радою, відповідно до цього Положення та загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта містобудування, визначеної згідно з державними будівельними нормами, без урахування витрат з придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішньо- та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.

Пунктом 3.1 зазначеного Положення передбачено, що Договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури м.Чернівці (надалі - договір про пайову участь) укладається між міською радою та замовником не пізніше п'ятнадцяти робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до одержання дозволу на виконання будівельних робіт.

Договір про пайову участь від імені міської ради підписує директор департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин. В разі відсутності директора департаменту (відпустка, відрядження, хвороба) право на підписання договору має посадова особа, яка відповідно до Положення про департамент виконує обов'язки директора департаменту (пункт 3.2 Положення).

Істотними умовами договору про пайову участь є: а) розмір пайового внеску; б) терміни (графік) оплати пайового внеску; в) відповідальність сторін. Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайового внеску замовника у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста (п. 3.3 Положення).

12.03.2011р. набув чинності Закону України від 17.02.2011 року № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон).

Відповідно до частин 2, 3 статті 40 Закону замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту...»

Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.

Згідно з п.9 ч.4 ст.40 Закону до пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучаються замовники у разі будівництва «об'єктів інженерної, транспортної інфраструктури об'єктів енергетики, зв'язку та дорожнього господарства (крім об'єктів дорожнього сервісу)».

Частиною 7 статті 40 Закону визначено, що органам місцевого самоврядування забороняється вимагати від замовника будівництва надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об'єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу), крім пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, передбаченої цією статтею, а також крім випадків, визначених частиною п'ятою статті 30 цього Закону.

Пунктом 7 Розділу V Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено: «Якщо договором про пайову участь, який укладений до набрання чинності цим Законом, передбачена сплата пайової участі замовником будівництва (повністю або частково) в обсягах інших, ніж визначено цим Законом, такий договір підлягає приведенню у відповідність із цим Законом.

Будь-які рішення органів місцевого самоврядування про надання замовником будівництва будь-яких послуг, передачу активів у будь-якій формі (матеріальній чи нематеріальній), передачу частини (відсоткової частки) площ прийнятих в експлуатацію об'єктів містобудування, крім пайової участі відповідно до цього Закону, прийняті до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із цим Законом».

Для приведення Договору № 135 у відповідність до норм Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», позивач у відповідності до п.6.2 Договору № 135 звернувся до відповідача з пропозицією припинити договірні відносини, шляхом розірвання Договору № 135, що підтверджено листом № 04-167 від 23.07.2014 року.

Листом № 04/01-08/1-2848 від 15.08.2014р. департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради повідомив позивача, що у Чернівецької міської ради відсутні підстави для розірвання Договору про пайову участь № 135 від 12.11.2010р.

Предметом спору у даній справі є розірвання Договору № 135 про пайову участь у створені і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Чернівці від 12.11.2010 року, укладеного між ТОВ «Чернівціавтотранс» та Чернівецькою міською радою.

Згідно з ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Відповідно до п. 9 ч. 4 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» до пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучаються замовники у разі будівництва об'єктів інженерної, транспортної інфраструктури об'єктів енергетики, зв'язку та дорожнього господарства (крім об'єктів дорожнього сервісу).

Відповідно до листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 8/15-399-11 від 12.08.2013р., яким надано роз'яснення ТОВ «Чернівціавтотранс» що «автовокзал» та «автостанції» належать до об'єктів транспортної інфраструктури.

У відповідності до свідоцтва про право власності на нерухоме майно «Чернівціавтотранс» має у своїй власності об'єкт - автовокзал, який знаходиться за адресою: м.Чернівці, вул. Головна, 219.

Згідно свідоцтва про атестацію автостанції від 30.11.2011р., яке видане Державною адміністрацією автомобільного транспорту, автостанція АС №1 м.Чернівці, вул. Головна, 219, що належить ТОВ «Чернівціавтотранс» відповідає третьому класу.

Листом № 03-173 від 23.07.2014р. Міністерство Інфраструктури України також повідомило ТОВ «Чернівціавтотранс» про те, що автостанція, як комплекс будівель, споруд, стоянок та під'їздів для прийняття, відправлення, управління рухом автобусів та обслуговування пасажирів відповідно до Закону України «Про автомобільний транспорт», Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997р. № 176, є об'єктом транспортної інфраструктури.

Згідно з ч. 7 ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» органам місцевого самоврядування забороняється вимагати від замовника будівництва надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об'єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу), крім пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, передбаченої цією статтею, а також крім випадків, визначених частиною п'ятою статті 30 цього Закону.

Відповідно до ч. 7 розділу V «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» якщо договором про пайову участь, який укладений до набрання чинності Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», передбачена сплата пайової участі замовником будівництва (повністю або частково) в обсягах інших, ніж визначено цим законом, такий договір підлягає приведенню у відповідність із цим законом. Будь-які рішення органів місцевого самоврядування про надання замовником будівництва будь-яких послуг, передачу активів у будь-якій формі (матеріальній чи нематеріальній), передачу частини (відсоткової частки) площ прийнятих в експлуатацію об'єктів містобудування, крім пайової участі відповідно до цього закону, прийняті до набрання чинності цим законом, підлягають приведенню у відповідність із цим законом.

Таку ж правову позицію викладено у постановах Вищого господарського суду України у справах № 910/6514/13 та № 916/2254/14.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме з Договору № 135 про пайову участь у створені і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Чернівці від 12.11.2010 року, укладеного між ТОВ «Чернівціавтотранс» та Чернівецькою міською радою, свідоцтва про атестацію автостанції, свідоцтва про право власності на нерухоме майно, декларації про готовність об'єкту до експлуатації та робочого проекту, кресленнями розпланування, позивач має у своїй власності автовокзал, який зобов'язався реконструювати, даний автовокзал відповідає вимогам статті 28 Закону України «Про автомобільний транспорт», отже є об'єктом транспортної інфраструктури.

Твердження відповідача про те, що об'єкт будівництва на вул. Головній 219 жодним чином не підпадає під об'єкт транспортної інфраструктури так, як на території автостанції здійснюється підприємницька діяльність, а саме: влаштування продуктового магазину та інше, спростовується вище викладеним та матеріалами справи (кресленнями розпланування, технічним паспортом на громадські будівлі, схематичним планом земельної ділянки громадських будівель за адресою м.Чернівці, вул. Головна, 219, якими підтверджено, що всі магазини не є власністю позивача).

Частиною 9 статті 40 Закону передбачено, що істотною умовою договору є розмір пайової участі. Враховуючи те, що за цим Законом позивач звільняється від сплати пайової участі, як наслідок нульовий розмір пайової участі (відсутність істотної умови Договору) є підставою для розірвання зазначеного Договору.

Відтак, у зв'язку з набранням чинності з 12.03.2011 року Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», норми якого звільняють позивача від сплати пайової участі в зв'язку з тим, що останній відноситься до об'єкту транспортної інфраструктури, позовні вимоги позивача є обґрунтованими.

З огляду на наведене та на переконання суду, представниками відповідача не обґрунтовано належним чином ті обставини, які б могли бути підставою для відмови в задоволенні позову.

Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд прийшов до висновку, що вимоги позивача підлягають задоволенню.

Суд також вирішив, що судові витрати слід віднести на відповідача з вини якого спір безпідставно доведено до розгляду судом.

Керуючись ст. ст. 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1 . Позов задовольнити.

2. Розірвати Договір № 135 про пайову участь у створені і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Чернівці, від 12.11.2010 року, укладений між ТОВ «Чернівціавтотранс» та Чернівецькою міською радою.

3 . Стягнути з Чернівецької міської ради м.Чернівці, пл. Центральна, 1, (ідент.код 36068147) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Чернівціавтотранс», м.Чернівці, вул. Ентузіастів, 2-Б (код 05461289) судовий збір в сумі 1218 грн.

Повне рішення складено 15.10.2015 року

Суддя С.М.Гушилик

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення13.10.2015
Оприлюднено20.10.2015
Номер документу52304019
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —926/1154/15

Судовий наказ від 02.11.2015

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Гушилик Світлана Миколаївна

Судовий наказ від 26.01.2017

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Гушилик Світлана Миколаївна

Постанова від 11.01.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Скрипчук О.С.

Ухвала від 28.12.2016

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Скрипчук О.С.

Ухвала від 28.12.2016

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Скрипчук О.С.

Ухвала від 22.12.2016

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Гушилик Світлана Миколаївна

Ухвала від 15.12.2016

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Гушилик Світлана Миколаївна

Ухвала від 12.11.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Данко Л.С.

Рішення від 13.10.2015

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Гушилик Світлана Миколаївна

Рішення від 13.10.2015

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Гушилик Світлана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні