Постанова
від 07.10.2015 по справі 819/2830/15
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/2830/15

07 жовтня 2015 р.м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

судді Ходачкевич Н.І.

при секретарі судового засідання Цимбал А.

за участю:

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Державна фінансова інспекція в Тернопільській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія енергія тепла", третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: відділ освіти Тернопільської районної державної адміністрації про стягнення коштів, -

ВСТАНОВИВ:

Державна фінансова інспекція в Тернопільській області звернулась до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія енергія тепла", третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: відділ освіти Тернопільської районної державної адміністрації про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія енергія тепла" коштів в сумі 16330,07 грн.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі. В обґрунтування позовних вимог вказав, що відповідно до п.1.4.1 Плану роботи Державної фінансової інспекції в Тернопільській області проведено ревізію фінансово - господарської діяльності відділу освіти Тернопільської районної державної адміністрації за період з 01.02.2013 по 31.12.2014р. За результатами проведеної ревізії складено акт від 26.02.2015 року № 03-22/23, яким за відповідачем встановлене порушення вимог п.29 додатку 2 до Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 1995 р. № 786.

На підставі зазначеного порушення, Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області було направлено відповідачу вимоги від 11.03.2015 №19-03-12-15/1241, терміном виконання до 10.04.2015. Зокрема, вказаною вимогою зобов'язано стягнути з ТзОВ «Компанія енергія тепла» недоотриману орендну плату на суму 16330,07 грн. Але,станом на час подання позову, вказану вимогу відповідачем не виконано.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, з підстав викладених у запереченнях та пояснив, що відповідно до методики розхрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, яка затверджена постанвою КМУ від 04.10.1995р. №786 "Орендна ставки за використання цілісних майнових комплексів державних підприємств" - інші об"єкти становить 10 відсотків. Відтак, позивачем не вірно застосовано орендну ставку а розмірі 15%. В позові просить відмовити.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідно до п. 1.4.1. Плану роботи Державної фінансової інспекції в Тернопільській області (далі - Держфінінспекція в області) на І квартал 2015 року, на підставі направлень на проведення ревізії від 14.01.2015 №№ 18-22 та від 20.01.2015 № 46 виданих в.о. начальника Держфінінспекції в області, заступником начальника відділу контролю у сфері освіти, науки, спорту та інформації Держфінінспекції в області ОСОБА_3, головними державними фінансовими інспекторами Ярмуш О.О., Парацієм В.Є., Смакоусом В.Р., провідним державним фінансовим інспектором Теразом О.Т. та старшим державним фінансовим інспектором Ділай Л.Б. проведено ревізію фінансово - господарської діяльності відділу освіти Тернопільської районної державної адміністрації за період з 01.02.2013 по 31.12.2014р. за результатами якої складено акт від 26.02.2015 №03-22/23, який підписано без заперечень.

Проведеною в процесі ревізії вибірковою перевіркою правильності нарахування та поступлення орендної плати встановлено, що відділом освіти Тернопільської РДА в ревізійному періоді здавались в оренду тимчасово вільні приміщення 17-ти орендарям.

Зокрема, відповідно до договору оренди нерухомого майна від 31.07.2013 №140 ТзОВ «Компанія енергія тепла» орендує приміщення котельні площею 175,9 кв.м., яке знаходиться за адресою: вул.Шкільна,31б, с.Мишковичі, Тернопільського району, для надання послуг з теплопостачання Мишковицькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів. Послуги з теплопостачання надаються з лютого 2014 року. Розрахунки за надані послуги проводяться відповідно до рахунків-фактур, які виставляються Відповідачем відділу освіти Тернопільської РДА.

Орендна плата відповідно до договору становить 440 грн. на місяць без ПДВ. При цьому, при розрахунку орендної плати ТзОВ «Компанія енергія тепла» не застосовано коефіцієнт перерахунку корисної площі в загальну, що призвело до заниження орендованої площі та до недоотримання відділом освіти Тернопільської РДА орендної плати за період з 01.02.2013 по 31.12.2014 на суму 16330,07 грн., чим порушено п.29 додатку 2 до Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 1995 р. № 786, тобто застосовано занижену орендну ставку. Дане порушення призвело до заниження доходів спеціального фонду у Звіті ф.4-1м «Звіт про надходження та використання коштів, отриманих як плата за послуги» за серпень - грудень 2013 року на 4418,30 грн., 2014 рік - на 11911,77 грн.

Відповідним порушенням відділу освіти Тернопільської РДА завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 16330,07 гривень.

На підставі п.7 ст. 10 Закону України „Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" , Відповідачу направлено обов'язкові вимоги від 11.03.2015 №19-03-12-15/1241, п.п 3.4 п.3 яких зобов'язано: стягнути з ТзОВ "Компанія енергія тепла" недоотриману орендну плату на суму 16330,07 грн. Термін виконання вимог встановлено до 10.04.2015р.У зв'язку із невиконанням обов'язкових вимог ДФІ в Тернопільській області звернулось із позовом до адміністративного суду.

У відповідності до ст. 2 Закону України "Про основні завдання здійснення державного фінансового контролю в Україні" головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Порядок проведення інспектування державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року № 550 із відповідними змінами та доповненнями (далі Порядок).

Згідно з п.1 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, визначає процедуру проведення інспектування в міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у період, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), а на підставі рішення суду - в інших суб'єктів господарювання.

Відповідно до п.2 вказаного Порядку Інспектування полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об'єкта контролю і проводиться у формі ревізії, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.

Відповідно до п. 35 Порядоку результати ревізії оформляються актом.

Пунктами 7, 8 та 10 статті 10 цього Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" органам державного фінансового контролю надається право: вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі; у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, одержані підконтрольними установами за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Ці положення кореспондуються з приписами пункту 50 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року N 550.

Відповідно до пунктів 45, 46 Порядку у міру виявлення ревізією порушень законодавства посадові особи контролюючого органу, не чекаючи закінчення ревізії, мають право усно рекомендувати керівникам об'єкта контролю невідкладно вжити заходів для їх усунення та запобігання у подальшому. Якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, контролюючим органом у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування. Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об'єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний контролюючий орган з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.

Відповідно до ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" лише законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами, що ревізуються.

Оскільки даний пункт вимог ДФІ в Тернопільській області про усунення виявлених ревізією порушень станом на момент розгляду справи є чинними та в установлений строк не виконаний відповідачем в добровільному порядку в повному обсязі, позовні вимоги ДФІ в Тернопільській області про зобов'язання відповідача виконати зазначений пункти вимог є правомірними та обґрунтованими.

Частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.

Проаналізувавши наявні матеріали та обставини справи, подані сторонами докази, суд прийшов до внутрішнього переконання що при проведенні ревізії та пред'явленні законних вимог відповідачу посадові особи ДФІ в Тернопільській області діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб визначені Конституцією та законами України, відповідачем в добровільному порядку обов'язкові для виконання вимоги ДФІ в Тернопільській області не виконано, в зв'язку з чим позов слід задовольнити.

Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія енергія тепла» (АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 38248643) до районного бюджету кошти в сумі 16330,07 грн. на рахунок №31416535700513, УДКСУ в Тернопільському районі, МФО 838012, код класифікації доходу 21080500 «Інші надходження».

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виготовлено 13.10.2015р.

Головуючий суддя Ходачкевич Н.І.

копія вірна

Суддя Ходачкевич Н.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2015
Оприлюднено20.10.2015
Номер документу52313320
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/2830/15

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Чепенюк Ольга Володимирівна

Постанова від 14.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 07.10.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Ходачкевич Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні