Ухвала
від 08.10.2015 по справі 809/2706/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2015 року Справа № 876/9630/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді-доповідача Яворського І.О.,

суддів: Кухтея Р.В., Носа С.П.

за участі секретаря судового засідання Сідельник Г.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу відкритого акціонерного товариства «Калуське автотранспортне підприємство» на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2014 року по справі за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Калуші та Калуському районі Івано-Франківської області до відкритого акціонерного товариства «Калуське автотранспортне підприємство» про стягнення заборгованості в сумі 23 237,96 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, управління Пенсійного фонду України в м. Калуші та Калуському районі Івано-Франківської області, в червні 2009 року звернулося в суд з позовом до відкритого акціонерного товариства «Калуське автотранспортне підприємство» про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах в сумі 23 237,96 грн.

В обґрунтування своїх вимог, позивач вказує на те, що в порушення вимог чинного законодавства відповідачем не відшкодовано понесених управлінням витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за 2006-2008 роки в сумі 47 919,42 грн.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2009 року в задоволенні адміністративного позову було відмовлено.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням управлінням Пенсійного фонду України в м. Калуші та Калуському районі Івано-Франківської області було подано апеляційну скаргу, в якій просило скасувати вказану вище постанову суду.

Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 10 липня 2012 року апеляційну скаргу залишено без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2009 року без змін.

Управлінням Пенсійного фонду України в м. Калуші та Калуському районі Івано-Франківської області було подано касаційну скаргу на згадані вище рішення суду першої та апеляційної інстанцій.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 24 липня 2014 року постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2009 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 10 липня 2012 року скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

В своєму рішенні Вищий адміністративний суд України вказав, що можливості звільнення страхувальника від обов'язку відшкодувати витрати на виплату та доставку пільгових пенсій у разі неповідомлення пенсійним органом про наявність таких витрат у строки, встановлені пунктом 6.4 Інструкції №21-1, чинне законодавство не передбачає.

При цьому, граничний строк стягнення невідшкодованих податків і зборів (обов'язкових платежів) визначався статтею 15 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» і становив 1095 днів.

Отже, висновки судів про те, що у випадку порушення органами Пенсійного фонду України порядку доведення до страхувальників інформації про наявність витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, звільняє підприємство від обов'язку їх відшкодувати не ґрунтується на законі.

При цьому касаційний суд звернув увагу, що вирішуючи спір, суд першої інстанції не дав належної оцінки тим обставинам, що ВАТ «Калуське АТП» розрахунки фактичних витрат за 2006-2007 роки повернуто ще і у зв'язку з тим, що товариство не є правонаступником державного підприємства «Калуське АТП 12630», в якому ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 набули пільговий стаж.

За результатами нового розгляду справи Івано-Франківським окружним адміністративним судом 01 жовтня 2014 року прийнято постанову, якою позовні вимоги задоволено.

Не погодившись з цим рішенням, ВАТ «Калуське АТП» подано апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2014 року в справі №809/2706/14 та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги, апелянт посилається на порушення судом норм матеріального та процесуального права, неправильне встановлення обставин справи та неповне дослідження доказів.

Сторони по справі в судове засідання не з'явились, а тому згідно ч.1 ст.41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін. При цьому колегія суддів виходить з наступних міркувань.

Виключно Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначаються: принципи та структура системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню; перелік платників страхових внесків, їх права та обов'язки; порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків; стягнення заборгованості за цими внесками.

При цьому об'єктом оподаткування для вищезазначених платників збору є, окрім іншого, фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» -«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування згідно статті 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» є, зокрема, суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Ставка збору на обов'язкове державне пенсійне страхування щодо фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» для платників збору - суб'єктів підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників, встановлюється статтею 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» та складає 100 відсотків від об'єкта оподаткування.

Колишнім працівникам відповідача призначена та виплачується пенсія на пільгових умовах відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Пунктом 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди: особам, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення».

При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Інструкція про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року за №21-1, встановлює обов'язок підприємств здійснювати відшкодування витрат Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

У відповідності до пункту 6.4 вказаної Інструкції встановлено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.

Пункт 6.8. Інструкції встановлює, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Судом встановлено, що згідно розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій призначених відповідно до пунктів «б» - «з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» ОСОБА_2 в розмірі 2359,99 грн. за 2006 рік, ОСОБА_3 в розмірі 7898,90 грн. за 2006-2007 роки та ОСОБА_4 в сумі 12979,07 грн. за 2006-2008 року, яку управління Пенсійного фонду України в м. Калуші та Калуському районі Івано-Франківської області включило до розрахунків від 16 січня 2009 року №456/04 та від 02 лютого 2009 року №908/04 та направило їх відповідачу, однак відповідачем у встановлений строк не відшкодовано такі витрати.

При цьому згідного Статуту ВАТ «Калуське АТП» (в редакції 1996 року) ВАТ «Калуське АТП» створено регіональним відділенням Фонду державного майна України по Івано-Франківській області від 31.10.1995 року №1254 і є правонаступником державного ВАТ «Калуське АТП».

Згідно довідки №152 від 14.07.2006 року виданої ВАТ «Калуське АТП» ОСОБА_4, останній стаж роботи, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах набув саме на цьому підприємстві.

Згідно протоколів опитування свідків та відомостей до протоколу опитування свідків засвідчені печаткою ВАТ «Калуське АТП», громадяни ОСОБА_2 та ОСОБА_3 набули необхідний стаж для призначення пенсії на пільгових умовах саме на цьому підприємстві.

Нічим не обґрунтованим є посилання відповідача на те, що необхідний стаж для призначення пенсії на пільгових умовах відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» громадяни ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 набули на державному підприємстві Калуське АТП-12630 і вказане підприємство не має відношення до ВАТ «Калуське АТП».

Згідно ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду першої інстанції без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на наведене апеляційні вимоги є неаргументованими, а тому в їх задоволенні необхідно відмовити.

Керуючись ч.3 ст.160, ст.195, ст.196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу відкритого акціонерного товариства «Калуське автотранспортне підприємство» залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2014 року в справі №809/2706/14 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі, відповідно до ч.3 ст. 160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя-доповідач І.О. Яворський

Судді Р.В. Кухтей

С.П. Нос

Повний текст виготовлено 13.10.2015 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2015
Оприлюднено20.10.2015
Номер документу52319273
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2706/14

Ухвала від 08.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

Постанова від 01.10.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

Постанова від 01.10.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

Ухвала від 18.08.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кишинський М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні