Справа № 360/1606/15-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 жовтня 2015 рокуБородянський районний суд
Київської області в складі: головуючого - судді Унятицького Д.Є.
при секретарі - Андрієнко М.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт.Бородянка адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області про визнання неправомірною відмови у здійсненні перерахунку пенсії та зобов'язання здійснити перерахунок та виплату недоплачених сум пенсії,
в с т а н о в и в :
В липні 2015 року позивачка звернулася до суду з вказаним позовом, з урахуванням уточненої позовної заяви, мотивуючи свої вимоги тим, що згідно поданої в 2008 році до управління пенсійного фонду України у Бородянському районі заяви їй призначена пенсія відповідно до Закону України від 16 грудня 1993 року № 3723 "Про державну службу" у розмірі 80 % від заробітної плати. Однак, при обчисленні пенсії не були включені суми матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, індексації заробітної плати та компенсації за невикористані відпустки, отримані за місцем роботи з яких утримувались страхові внески. На її звернення про перерахунок пенсії отримала відмову. Просила визнати неправомірною відмову управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі щодо включення до заробітної плати, з якої обчислювалась пенсія, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, індексації заробітної плати та компенсації за невикористані відпустки, зобов'язати відповідача провести їй перерахунок пенсії з дня призначення пенсії, з 29 жовтня 2008 року, включивши у розрахунок заробітку для обчислення пенсії матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань, індексацію заробітної плати та компенсацію за невикористані відпустки за період з листопада 2006 року по жовтень 2008 року.
В судове засідання позивачка не з'явилась, просила слухати справу без її участі.
Відповідач - управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області свого представника в судове засідання не направив. В запереченні на позов пояснив, що при обчисленні пенсій державним службовцям матеріальна допомога та індексація не враховуються, оскільки відповідно до ст. 33 Закону України «Про державну службу» не відносяться до інших надбавок.
Дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.
Судом встановлено, що позивачка перебуває на обліку в Управлінні ПФУ у Бородянському районі та з 29 жовтня 2008 року отримує пенсію відповідно до Закону України "Про державну службу". 08 червня 2015 року позивачка звернулась до відповідача із заявою про про включення до її доходу з якого обчислювалась пенсія сум матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, та індексації заробітної плати, а з 01 вересня 2015 року суми компенсації за невикористані відпустки.
Відповідач відмовив позивачці у здійсненні перерахунку призначеної їй пенсії та включення до розрахунку заробітної плати матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань, індексації заробітної плати та компенсації за невикористані відпустки, що підтверджується копіями листів УПФУ (а.с.16, 36).
Згідно копії довідки податкової інспекції головного управління ДФС у Київській області №1341/С/050 від 05 червня 2015 року за період роботи ОСОБА_1 в даній установі з листопада 2006 року по жовтень 2008 року їй були нараховані інші виплати в розмірі 19968,63 грн. (а.с.17-18) та 1595,36 грн. компенсації за відпустку, що вбачається з копії довідки №2067/С/050 від 31 серпня 2015 року (а.с.37-38), на всі сумі було нараховано страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а з 01.01.2011 - єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до ст.37 ЗУ "Про державну службу" (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. У ч.1 ст. 1 Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР "Про оплату праці" встановлено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Статтею 2 цього Закону визначено структуру заробітної плати. Частиною другою статті 33 ЗУ "Про державну службу" передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.
Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що зазначені виплати входили до системи оплати праці державного службовця.
Крім того, статтею 66 Закону України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII "Про пенсійне забезпечення" врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій. Відповідно до частини першої зазначеної статті до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України від 26 червня 1997 року № 400/97 ВР "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу)).
Згідно зі ст. 41 Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" до виплат (доходів), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, належать, зокрема: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим самим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.За змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.
Така правова позиція зі спірного питання була висловлена Верховним Судом України у постанові від 20 лютого 2012 року у справі № 21-430а11 та у постанові від 28 травня 2013 року у справі № 21-97а13.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що виплачені допомога, компенсація та сума індексації заробітної плати, на які нараховувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, включаються до складу заробітної плати позивачки та повинні враховуватися при обчисленні розміру її пенсії, оскільки перевага має надаватись спеціальним нормам, що визначають виплати (доходи) для обчислення пенсії, за наведених обставин - стаття 41 Закону № 1058-IV та стаття 66 Закону № 1788-XII, а не таким, які щодо спірних відносин є загальними (статті 33, 37 Закону № 3723-XII та стаття 2 Закону № 108/95-ВР).
Враховуючи, що відповідачу про нараховану матеріальну допомогу на оздоровлення, на вирішення соціально-побутових питань та індексацію було повідомлено 08 червня 2015 року, а про компенсацію за невикористані відпустки 01 вересня 2015 року, то суд вважає за необхідне, частково задовольняючи позовні вимоги, зобов'язати відповідача провести перерахунок пенсії позивачки, врахувавши матеріальну допомогу на оздоровлення, на вирішення соціально-побутових питань та індексацію в сумі 19968,63 грн. за період з листопада 2006 року по жовтень 2008 року, починаючи з 08 червня 2015 року та провести перерахунок пенсії позивачки, врахувавши компенсацію за невикористані відпустки в сумі 1595, 36 грн. за період з листопада 2006 року по жовтень 2008 року, починаючи з 01 вересня 2015 року
Керуючись Законом України від 16 грудня 1993 року № 3723-XII "Про державну службу", Законом України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР "Про оплату праці", Законом України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII "Про пенсійне забезпечення", Законом України від 26 червня 1997 року № 400/97 ВР "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", Законом України від 9 липня 2003 року № 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", ст.11,99,100,155,159-163 КАС України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати дії управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області щодо відмови включити до заробітної плати, з якої обчислена пенсія ОСОБА_1, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, індексації заробітної плати та компенсації за невикористані відпустки, протиправними.
Зобов'язати управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 08 червня 2015 року, включивши у розрахунок заробітку для обчислення пенсії матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань, індексацію заробітної плати в сумі 19968 (дев'ятнадцять тисяч дев'ятсот шістдесят вісім) гривень 63 копійки.
Зобов'язати управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 01 вересня 2015 року, включивши у розрахунок заробітку для обчислення пенсії компенсацію за невикористані відпустки в сумі 1595 (одна тисяча п'ятсот дев'яносто п'ять) гривень 36 копійок.
В іншій частині позову відмовити.
Постанову звернути до негайного виконання в межах перерахунку суми пенсії за один місяць.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Бородянський районний суд Київської області протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.
Головуючий-суддяД.Унятицький
Суд | Бородянський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2015 |
Оприлюднено | 20.10.2015 |
Номер документу | 52321398 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Бородянський районний суд Київської області
Унятицький Д. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні