Постанова
від 22.09.2015 по справі 822/3454/15
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/3454/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 вересня 2015 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіПетричковича А.І. при секретаріЯворській І.Ю. за участі:представника відповідача 1 Морозовського В.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_5 до Деражнянської районної державної адміністрації в особі голови Деражнянської районної державної адміністрації Веселовського Олега Ігоровича (Відповідач 1) , Реєстраційної служби Деражнянського районного управління юстиції Хмельницької області (Відповідач 2), про визнання протиправним, скасування розпорядження та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Суд ухвалою від 08.09.2015 року відкрив провадження в справі за адміністративним позовом від 19.08.2015 року, який позивач уточнив позовом від 02.09.2015 року в якому просить: 1) визнати розпорядження голови Деражнянської районної державної адміністрації Веселовського Олега Ігоровича №218/2015 від 04.06.2015 року "Про ліквідацію відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації - протиправним та незаконним; 2) розпорядження голови Деражнянської районної державної адміністрації Веселовського Олега Ігоровича №218/2015 від 04.06.2015 року "Про ліквідацію відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації - скасувати; 3) зобов'язати державного реєстратора відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи, а саме відділу освіти, молоді та спорту Деражнянської районної державної адміністрації у Єдиному державному реєстрі ( стор. 4 - 6, 29 -32 справи).

Уточненим позовом від 02.09.2015 року, який поступив до суду на виконання ухвали суду від 20.08.2015 року про залишення позову без руху, позивач вказує 3-ю особою Реєстраційну службу Деражнянського районного управління юстиції Хмельницької області і до неї формулює свою третю свою позовну вимогу, що не відповідає закону. З урахуванням вимог ст.52 КАС України, суд залучає, як другого відповідача Реєстраційну службу Деражнянського районного управління юстиції Хмельницької області.

Позивач в судове засідання не з'явився, однак подав до суду заяву від 02.09.2015 року, в якій просив розглянути справу за його відсутності та вказав, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача - Деражнянської районної державної адміністрації (Відповідач 1) у судовому засіданні позов не визнав, про що надав письмове заперечення №49/08-13-1483/15 від 21.09.2015 року, яке підтвердив у суді та просив відмовити у задоволенні позову.

Реєстраційна служба Деражнянського районного управління юстиції Хмельницької області у судове засідання свого представника не направила, однак надіслала до суду заяву №02.05-20/20 від 16.09.2015 року в якій просить розглянути справу за відсутності представника.

Заслухавши представника відповідача і дослідивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Позивач вважає Розпорядження Деражнянської районної державної адміністрації №218/2015-р від 04.06.2015 року "Про ліквідацію відділу освіти, молоді та спорту" протиправним, оскільки: порушено його право на працю; їй створені штучні умови щодо пошуку робочого місця; її позбавлено переважного права укладення трудового договору. На думку суду ці питання повинні вирішуватися іншим позовом, предметом якого є законність звільнення з роботи працівника.

Розпорядженням Деражнянської районної державної адміністрації №218/2015-р від 04.06.2015 року "Про ліквідацію відділу освіти, молоді та спорту", припинено, шляхом ліквідації юридичну особу Відділ освіти, молоді та спорту Деражнянської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02146765), яка є неприбутковою організацією, що знаходиться за адресою: Хмельницька область, м. Деражня, вул. Миру, 39 (стор. 34 справи).

Листом Хмельницької обласної державної адміністрації №130/3226-16/09 від 13.07.2015 року, у відповідь на колективне звернення ОСОБА_5, ОСОБА_8, ОСОБА_9 щодо скасування розпорядження голови Деражнянської районної державної адміністрації від 04.06.2015 року №218/2015-р Про ліквідацію відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, заявників повідомлено про відсутність підстав для скасування розпорядження голови Деражнянської районної державної адміністрації (стор. 37-38 справи).

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (далі - Закон), виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Відповідно ч.2, 3 ст. 5 Закону, у межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій, а також з урахуванням вимог статті 18 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", їх голови визначають структуру місцевих державних адміністрацій. Типове положення про структурні підрозділи місцевої державної адміністрації та рекомендаційний перелік її структурних підрозділів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Стаття 6 Закону визначає, що на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази. Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами (ч.2 ст.6 Закону).

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів від 18.04.2012 року № 606 "Про затвердження рекомендаційних переліків структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в м. Києві та Севастополі державних адміністрацій" (далі - Постанова), затверджено рекомендаційні переліки структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій згідно з додатками 1 і 2.

Згідно п.2 Постанови, головою обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в мм. Києві та Севастополі державної адміністрації з урахуванням вимог законів та особливостей відповідної адміністративно-територіальної одиниці можуть утворюватися структурні підрозділи, не зазначені в рекомендаційному переліку, в межах бюджетних асигнувань, виділених для утримання відповідної місцевої державної адміністрації.

Відповідно п.4 Постанови, структура апарату місцевої державної адміністрації та статус його структурних підрозділів визначаються головою обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в мм. Києві та Севастополі державної адміністрації з урахуванням вимог частини першої статті 44 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та інших нормативно-правових актів щодо утворення апарату для правового, організаційного, матеріально-технічного забезпечення діяльності місцевої державної адміністрації, проведення кадрової роботи, здійснення документообігу та контролю, розгляду звернень громадян, роботи патронатної служби, забезпечення мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції, доступу до публічної інформації, адміністрування (ведення) Державного реєстру виборців тощо.

Згідно частин 1 - 2 ст.4 Закону України № 755-IV від 15.05.2003 року "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон №755-IV), Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Статтею 33 Закону №755-IV визначено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Отже, оскаржуване Розпорядження Деражнянської районної державної адміністрації №218/2015-р від 04.06.2015 року "Про ліквідацію відділу освіти, молоді та спорту" прийняте без порушень Закону у межах компетенції голови адміністрації Веселовського О.І. Якщо позивач вважає незаконним своє звільнення на підставі п.1 ст.40 КЗпП України то він може оскаржити розпорядження №50/2015-р/к від 06.08.2015 року "Про звільнення ОСОБА_5", чого не має у цьому випадку, а суд розглядає заяву у межах позовних вимог. Ці висновки суду не спростовують посилання позивача на Закон № 755-IV, який не регулює правовідносини, які є предметом цього позову. Крім цього, потрібно враховувати, що за відсутності порушень Закону Відповідача 1 не має жодної законної підстави зобов"язувати Відповідача 2 вчиняти дії про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, доказів порушень якої (Відповідач 2) позивач не надав.

Згідно частин 1 - 2 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Підсумовуючи наведене, суд приходить до висновку, що суб'єкти владних повноважень, які заперечують проти позову довели що діяли у межах Закону, що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись Законами України "Про місцеві державні адміністрації", "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" і ст.ст. 4-15, 70-71, 86, 94, 98-99, 122, 158-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_5 від 02.09.2015 року про визнання протиправним і скасування розпорядження та зобов'язання вчинити дії, залишити без задоволення.

Копії постанови надати сторонам, повний текст якої виготовлено 25.09.2015 року.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя /підпис/А.І. Петричкович "Згідно з оригіналом" Суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2015
Оприлюднено21.10.2015
Номер документу52396987
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3454/15

Постанова від 28.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 12.01.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 26.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Постанова від 22.09.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 08.09.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні