Ухвала
від 02.12.2015 по справі 822/3454/15
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 822/3454/15

Головуючий у 1-й інстанції: Петричкович А.І.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

02 грудня 2015 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Драчук Т. О.

суддів: Загороднюка А.Г. Полотнянка Ю.П. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 22 вересня 2015 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Деражнянської районної державної адміністрації в особі голови Деражнянської районної державної адміністрації ОСОБА_3, реєстраційної служби Деражнянського районного управління юстиції Хмельницької області про визнання протиправним, скасування розпорядження та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

19.08.2015 року позивач - ОСОБА_2 звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Деражнянської районної державної адміністрації в особі голови Деражнянської районної державної адміністрації ОСОБА_3, реєстраційної служби Деражнянського районного управління юстиції Хмельницької області про визнання протиправним, скасування розпорядження та зобов'язання вчинити дії.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.09.2015 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, позивач оскаржив його в апеляційному порядку.

У зв'язку з неприбуттям жодної з осіб, які беруть участь у справі в судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату час і місце судового засідання, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, відповідно до пункту 2 частини 1 статті 197 КАС України.

01.12.2015 року на адресу Вінницького апеляційного адміністративного суду від Деражнянської районної державної адміністрації надійшло клопотання про відкладення розгляду справи ,у зв'язку з відсутністю представників юридичної служби .

Відповідно до ч. 7 ст. 56 КАС України законним представником органу, підприємства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом.

Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства (ч. 3 ст. 237 Цивільного кодексу України).

Таким чином, законодавством не обмежено коло осіб, які можуть здійснювати представництво РДА в суді одним представником та надано право органу на власний розсуд здійснювати добір особи, що може здійснювати представництво.

Отже, зайнятість одного представника органу не свідчить про неможливість участі в судовому процесі всього органу.

Крім цього, відповідачем не надано суду доказів зайнятості його представників.

Враховуючи вище викладене, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання про відкладення розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що в задоволенні апеляційної скарги необхідно відмовити з наступних підстав.

Як досліджено з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, розпорядженням Деражнянської районної державної адміністрації №218/2015-р від 04.06.2015 року "Про ліквідацію відділу освіти, молоді та спорту", припинено, шляхом ліквідації юридичної особи - Відділу освіти, молоді та спорту Деражнянської районної державної адміністрації, яка є неприбутковою організацією, що знаходиться за адресою: Хмельницька область, м. Деражня, вул. Миру, 39.

На думку позивача вище вказане розпорядження є протиправним та порушує його законні права та охоронювані інтереси, а отже підлягає скасуванню, що стало підставою звернення до суду.

За результатом розгляду справи, суд першої інстанції, керуючись положеннями Закону України "Про місцеві державні адміністрації", Постанови Кабінету Міністрів від 18.04.2012 року № 606 "Про затвердження рекомендаційних переліків структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в м. Києві та Севастополі державних адміністрацій", Закону України № 755-IV від 15.05.2003 року "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів враховує наступне.

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (далі - Закон), виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Відповідно ч.2, 3 ст. 5 Закону, у межах бюджетних асигнувань, виділених на утримання відповідних місцевих державних адміністрацій, а також з урахуванням вимог статті 18 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", їх голови визначають структуру місцевих державних адміністрацій. Типове положення про структурні підрозділи місцевої державної адміністрації та рекомендаційний перелік її структурних підрозділів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Частина 2 ст. 6 Закону визначає, що на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази. Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Постановою КМ України від 18.04.2012 року №606 затверджено рекомендаційний перелік структурних підрозділів районної, районної у мм. Києві та Севастополі державних адміністрації. Даний перелік передбачає можливість створення самостійних структурних підрозділів районної державної адміністрації: молоді та спорту; освіти.

Згідно п.2 Постанови, головою обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в мм. Києві та Севастополі державної адміністрації з урахуванням вимог законів та особливостей відповідної адміністративно-територіальної одиниці можуть утворюватися структурні підрозділи, не зазначені в рекомендаційному переліку, в межах бюджетних асигнувань, виділених для утримання відповідної місцевої державної адміністрації.

Відповідно п.4 Постанови, структура апарату місцевої державної адміністрації та статус його структурних підрозділів визначаються головою обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в мм. Києві та Севастополі державної адміністрації з урахуванням вимог частини першої статті 44 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та інших нормативно-правових актів щодо утворення апарату для правового, організаційного, матеріально-технічного забезпечення діяльності місцевої державної адміністрації, проведення кадрової роботи, здійснення документообігу та контролю, розгляду звернень громадян, роботи патронажної служби, забезпечення мобілізаційної роботи, запобігання та виявлення корупції, доступу до публічної інформації, адміністрування (ведення) Державного реєстру виборців тощо.

Згідно з матеріалами справи метою прийняття розпорядження про ліквідацію відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації є створення двох нових структурних підрозділів - Відділу освіти Деражнянської районної державної адміністрації (розпорядження №223/2015 від 08.06.2015р.) та Сектору молоді та спорту Деражнянської районної державної адміністрації (розпорядження №224/2015 від 08.06.2015р.), за для створення умов більшої ефективності їхньої роботи.

Згідно частин 1 - 2 ст.4 Закону України № 755-IV від 15.05.2003 року "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон №755-IV), Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців це - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Статтею 33 Закону №755-IV визначено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 16.06.2015 року проведено державну реєстрацію юридичної особи відділу освіти Деражнянської райдержадміністрації.

Таким чином, відділ освіти Деражнянської районної державної адміністрації не є правонаступником прав та обов'язків ліквідованої юридичної особи - відділу освіти, молоді та спорту Деражнянської райдержадміністрації.

Виходячи із витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 07.09.2015 року відділ освіти Деражнянської райдержадміністрації являється юридичною особою без взяття на себе прав та обов'язків іншої юридичної особи.

Працівників відділу освіти, молоді та спорту було належним чином повідомлено про ліквідацію Відділу, що підтверджується «Списком працівників відділу освіти, молоді та спорту Деражнянської районної державної адміністрації, попереджених про вивільнення у зв'язку з ліквідацією даного відділу» відповідно до додатку 2 до розпорядження голови районної державної адміністрації №218/2015-р від 04.06.2015р.

Згідно інформації начальника відділу освіти Деражнянської райдержадміністрації ОСОБА_4, ОСОБА_2 було запропоновано працевлаштування на посаду вчителя загальноосвітньої школи, проте позивачка відмовилася від такої пропозиції.

Після створення Відділу освіти Деражнянської районної державної адміністрації та Сектору молоді та спорту Деражнянської районної державної адміністрації, районною державною адміністрацією було передбачено проведення конкурсу на заміщення вакантних посад у даних структурних підрозділах відповідно до ст. 4 Закону України «Про державну службу», яка говорить про обов'язковість проходження, у встановленому порядку, конкурсного відбору.

Працівники Відділу освіти, молоді та спорту, який було ліквідовано, мали право на безперешкодне проходження конкурсного відбору на заміщення вакантних посад державних службовців у новостворених Відділі освіти і Сектору молоді та спорту Деражнянської районної державної адміністрації. До складу конкурсної комісії було запрошено представника Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації, за для прозорості проведення конкурсу.

23 липня 2015 року райдержадміністрацією було проведено конкурс на заміщення вакантної посади головного спеціаліста відділу освіти Деражнянської районної державної адміністрації, про що свідчить протокол засідання конкурсної комісії №6 від 23.07.2015р.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 3ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку про те, що відповідач діяв на підставі та в межах закону.

З урахуванням вищевикладених норм чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини сторін, та встановлених обставин даної справи, колегія суддів дійшла висновку про безпідставність заявлених позивачем вимог, які обгрунтовано залишені судом першої інстанції без задоволення.

Апелянтом не надано достатніх доказів в підтвердження доводів апеляційної скарги, у зв'язку з чим остання задоволенню не підлягає.

Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

З огляду на викладене колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваного рішення правильно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку, та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстави для задоволення вимог апеляційної скарги відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 22 вересня 2015 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС України.

Ухвала суду складена в повному обсязі 08 грудня 2015 року.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_5 ОСОБА_6

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.12.2015
Оприлюднено11.12.2015
Номер документу54092082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3454/15

Постанова від 28.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 12.01.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 26.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Постанова від 22.09.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 08.09.2015

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні