Ухвала
від 13.10.2015 по справі 713/1485/15-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 713/1485/15-а

Головуючий у 1-й інстанції: Пилип'юк І.В.

Суддя-доповідач: Ватаманюк Р.В.

13 жовтня 2015 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Ватаманюка Р.В.

суддів: Сторчака В. Ю. Мельник-Томенко Ж. М.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України у Вижницькому районі Чернівецької області на постанову Вижницького районного суду Чернівецької області від 09 вересня 2015 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 (далі - позивач) до Управління Пенсійного фонду України у Вижницькому районі Чернівецької області (далі - відповідач) про визнання незаконним та скасування рішення про відмову у призначеннні пенсії,

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача в якому просив: визнати неправомірним та скасувати рішення відповідача від 15.06.2015 про відмову у призначенні позивачу пенсії на пільгових умовах, як батькові п'яти та більше дітей відповідно до абз. 4, 5 п. 3 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV); зобов'язати відповідача призначити та виплатити позивачу дострокову пенсію за віком з 20.03.2015 у відповідності до абз. 4, 5 п. 3 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону № 1058-IV.

Постановою Вижницького районного суду Чернівецької області від 09.09.2015 адміністративний позов задоволено повністю.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні адміністративного позову повністю.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено, що позивач народився 20.03.1960, що підтверджується копією паспорта серія КР 414043, виданого 12.02.1999 Вижницьким РВ УМВС України в Чернівецькій області.

З 27.10.1984 позивач перебуває у зареєстрованому шлюбі з ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтверджується копією свідоцтва про укладення шлюбу серія НОМЕР_1 від 27.10.1984, виданого виконавчим комітетом Лукавецької сільської ради Вижницького району Чернівецької області.

У вказаному шлюбі народилося десять дітей: ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_5, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_6, ОСОБА_9, ІНФОРМАЦІЯ_7, ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_8, ОСОБА_11, ІНФОРМАЦІЯ_9, ОСОБА_12, ІНФОРМАЦІЯ_10 та ОСОБА_13, ІНФОРМАЦІЯ_11, що підтверджується копіями свідоцтв про їх народження наявними в матеріалах справи.

При цьому відповідач своїм рішенням від 15.06.2015 № 2638/02 відмовив позивачу в призначенні дострокової пенсії за віком, оскільки його дружина - ОСОБА_3, використала одне із наданих їй прав щодо призначення дострокової пенсії (незалежно від виду), до досягнення віку, передбаченого ст. 26 Закону № 1058-IV, тому підстав для призначення йому дострокової пенсії за віком - немає.

Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції виходив з того, що позивач з 20.03.2015 має право на призначення дострокової пенсії за віком відповідно до абз. 4, 5 п. 3 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону № 1058-IV, оскільки він виховав більше п'яти дітей до шестирічного віку, досяг відповідного віку і має трудовий стаж, які визначені у даній нормі Закону і його дружина відмовилась від даного виду пенсії.

Колегія судів погоджується з висновками суду першої інстанції з таких підстав.

Відповідно до ст. 1 Закону № 1058-IV пенсія - щомісячна пенсійна виплата в солідарній системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, яку отримує застрахована особа в разі досягнення нею передбаченого цим Законом пенсійного віку чи визнання її інвалідом, або отримують члени її сім'ї у випадках, визначених цим Законом.

Статтею 26 Закону № 1058-IV передбачено, що особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення чоловіками 60 років, жінками - 55 років та наявності страхового стажу не менше п'яти років.

За приписами абз. 3 та 4 п. 3 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону № 1058-IV жінки, які народили п'ятеро або більше дітей і виховали їх до шестирічного віку, і матері інвалідів з дитинства, які виховали їх до цього віку, мають право на призначення дострокової пенсії за віком, але не раніше ніж за 5 років до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, за наявності не менше 15 років страхового стажу. При цьому до числа інвалідів з дитинства належать також діти-інваліди віком до 16 років. За вибором матері або в разі її відсутності, якщо виховання п'ятьох або більше дітей чи дитини-інваліда здійснювалося батьком, йому призначається дострокова пенсія за віком, але не раніше ніж за 5 років до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, за наявності не менше 20 років страхового стажу.

Законом України від 03.11.2005 "Про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", який набрав чинності з 01.01.2006, в абз. 5 п. 3 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону № 1058-IV внесено зміни, згідно з якими за вибором матері або в разі її відсутності, якщо виховання п'ятьох або більше дітей чи дитини-інваліда здійснювалося батьком, йому призначається дострокова пенсія за віком, але не раніше ніж за 5 років до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, за наявності не менше 20 років страхового стажу.

Таким чином, з 01.01.2006 багатодітній матері надається право вибору особи, яка буде одержувати дострокову пенсію за віком: вона сама (якщо досягла віку 50 років і має стаж роботи не менше 15 років) або батько дітей (якщо він досяг віку 55 років і має не менше 20 років страхового стажу).

Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, а саме, довідкою виконавчого комітету Лукавецької сільської ради Вижницького району Чернівецької області № 492 від 18.02.2015, що позивач дійсно виховав до шестирічного віку десять дітей.

Окрім цього, з даних копій трудової книжки серія НОМЕР_2 від 17.03.1978, трудової книжки колгоспника НОМЕР_3 від 06.02.1982 трудової книжки серія НОМЕР_4 від 02.02.1994 заведених на ім'я ОСОБА_2 та копії протоколу Управління пенсійного фонду України у Вижницькому районі Чернівецької області №304 від 03.06.2015 слідує, що позивач має загальний трудовий стаж 28 років 01 місяць 03 дні.

Разом з тим з копії заяви дружини позивача ОСОБА_3, від 12.03.2015 отриманої начальником Управління пенсійного фонду України у Вижницькому районі Чернівецької області вбачається, що вона, за призначенням пенсії, як багатодітна мати звертатись не буде, так як отримує пенсію за вислугу років і надбавку на діти і за особливі заслуги та дає згоду на отримання пенсії чоловікові ОСОБА_2

Тобто, своє право на отримання пенсії з підстав, передбачених абз. 3 та 4 п. 3 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону № 1058-IV, вона не використала, надавши згоду на призначення пенсії з цих підстав своєму чоловікові - батькові десяти дітей, який здійснював їх виховання.

Відтак, колегія суддів зазначає, що абз. 3 та 4 п. 3 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону № 1058-IV визначено спеціальне суб'єктивне право батька (за вибором матері), як одного з членів подружжя, що здійснював виховання п'яти та більше дітей, на призначення дострокової пенсії за віком, і допустимість реалізації цього права не може ставитися в залежність від реалізації матір'ю свого права на призначення дострокової пенсії за віком, передбаченого іншими нормами законодавства, якщо вона не скористалася своїм правом і відмовилася від пенсії, передбаченого абз. 3 та 4 п. 3 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону № 1058-IV.

На підставі наведеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку щодо задоволення заявлених позовних вимог у спосіб та межах передбачених законодавством.

Оскільки доводи апеляційної скарги відповідача не ґрунтуються на вимогах законодавства та не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат апеляційний суд зазначає таке.

Ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 01.10.2015 відстрочено Управлінню Пенсійного фонду України у Вижницькому районі Чернівецької області сплату судового збору за подання апеляційної скарги на постанову Вижницького районного суду Чернівецької області від 09.09.2015 до ухвалення судового рішення у справі.

Відповідно до ч. 2 ст. 88 КАС України якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.

Правові засади справляння судового збору, платники, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначається положеннями Закону України "Про судовий збір".

Розміри та ставки судового збору встановлюються згідно із ст. 4 Закону України "Про судовий збір" та розраховуються відповідно до встановленого розміру мінімальної заробітної плати, станом на 1 січня календарного року.

Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" мінімальна заробітна плата у місячному розмірі: з 1 січня становить 1218 гривень.

Згідно підпункту 2 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" розмір судового збору за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, апеляційної скарги на судовий наказ, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами складає 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги, тому належить сплатити судовий збір в сумі 535,92 грн. (487,20 грн. (сума, що підлягала сплаті при подачі позовної заяви х 110%).

Таким чином, апеляційний суд стягує з Управління Пенсійного фонду України у Вижницькому районі Чернівецької області судовий збір за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції в сумі 535,92 грн., який підлягає зарахуванню до спеціального фонду Державного бюджету України.

Відповідно до ст. 9 Закону № 3674-VI судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України. Кошти судового збору спрямовуються на забезпечення здійснення судочинства та функціонування органів судової влади.

При цьому, слід зазначити, що судовий збір за подання апеляційної скарги має справлятись за наступними реквізитами:

ОДЕРЖУВАЧ: УК у м. Вінниці (м. Вінниця), код платежу 22030001

Код ЄДРПОУ: 38054707

Банк: ГУ ДКСУ у Вінницькій області

МФО: 802015 .

Керуючись ст.ст. 160, 167, 183-2, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України , суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України у Вижницькому районі Чернівецької області залишити без задоволення, а постанову Вижницького районного суду Чернівецької області від 09 вересня 2015 року - без змін.

Стягнути з Управління Пенсійного фонду України у Вижницькому районі Чернівецької області (вул. Українська, 100 а, м. Вижниця, Чернівецька область, 59200, код ЄДРПОУ 21430590) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 535 (п'ятсот тридцять п'ять) грн. 92 коп. за наступними реквізитами: ОДЕРЖУВАЧ: УК у м. Вінниці (м. Вінниця), код платежу 22030001, Код ЄДРПОУ: 38054707, Банк: ГУ ДКСУ у Вінницькій області, МФО: 802015.

Відповідно до ч. 10 ст. 183-2 КАС України у разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної інстанції є остаточним та оскарженню не підлягає.

Головуючий Ватаманюк Р.В.

Судді Мельник-Томенко Ж. М.

Сторчак В. Ю.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2015
Оприлюднено21.10.2015
Номер документу52410557
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —713/1485/15-а

Ухвала від 13.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Постанова від 09.09.2015

Адміністративне

Вижницький районний суд Чернівецької області

Пилип'юк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні