Постанова
від 18.10.2015 по справі 813/5828/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 жовтня 2015 року 11 год. 45 хв. №813/5828/15

Львівський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого-судді Сасевича О.М.

судді Брильовського Р.М.,

судді Сакалоша В.М.,

за участю секретаря судового засідання Чижук М.М.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» до Львівської обласної виборчої комісії, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - кандидата у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3 про визнання протиправною і скасування постанови №51 від 12.10.2015 року, зобов'язання скасувати рішення №26 від 30.09.2015 року,-

В С Т А Н О В И В :

16 жовтня 2015 року на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» до Львівської обласної виборчої комісії, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - кандидата у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3, в якій позивач просить:

-«визнати протиправною та скасувати постанову Львівської обласної виборчої комісії від 12 жовтня 2015 року №51 про відмову в задоволенні заяви Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про скасування рішення в частині реєстрації кандидатом в депутати Львівської обласної ради ОСОБА_3Б.»;

-«зобов'язати Львівську обласну виборчу комісію скасувати рішення Львівської обласної виборчої комісії №26 від 30.09.2015 року в частині реєстрації ОСОБА_3 кандидатом в депутати до Львівської обласної ради в багатомандатному виборчому окрузі, закріпленого за територіальним виборчим округом №32».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що постанова від 12.10.2015 року №51, якою відмовлено у задоволенні заяви Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про скасування рішення в частині реєстрації кандидатом в депутати Львівської обласної ради ОСОБА_3 є протиправною, оскільки прийнята із порушенням принципів виборчого права та норм Закону України «Про місцеві вибори». Позивач вважає, що саме передача 05.10.2015 року заяви та рішення конференції щодо скасування рішення про реєстрацію відповідного кандидата у депутати члену Львівської обласної виборчої комісії відбулася правомірно та вчасно, а тому, як наслідок, відповідач у разі звернення місцевої організації партії в силу п.2 ч.2 ст.47 Закону України «Про місцеві вибори» зобов'язаний був прийняти рішення про скасування реєстрації кандидата.

В судових засіданнях представник позивача підтримав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні тим, що викладені у позовній заяві та просив суд позовні вимоги задовольнити повністю.

Представники відповідача у судових засіданнях заперечили проти позовних вимог та наголосили, що заява від Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про скасування рішення в частині реєстрації кандидатом в депутати Львівської обласної ради ОСОБА_3 відповідно до рішення конференції Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» від 05.10.2015 року надійшла до Львівської обласної виборчої комісії 06.10.2015 року, тобто із порушенням вимог п.2 ч.2 ст.47 Закону України «Про місцеві вибори», а тому відповідачем правомірно було винесено оскаржувану постанову і підстави для її скасування відсутні. Також представники зазначили, що відсутні будь-які порушення відповідачем прав позивача та просили суд у задоволенні адміністративного позову відмовити за безпідставністю.

Третя особа у судове засідання, призначене на 18.10.2015 року із невідомих суду причин не з'явився. Однак, згідно наданих третьою особою у судовому засіданні 17.10.2015 року пояснень, він заперечив проти позову, оскільки заява позивача про скасування його реєстрації як кандидата у депутати до Львівської обласної ради надійшла до Львівської обласної виборчої комісії із порушенням строку.

Судом було ухвалено здійснювати розгляд справи у відсутності третьої особи.

Заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, показання свідка - ОСОБА_4П (члена Львівської обласної виборчої комісії), розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Судом із матеріалів справи встановлено, що постановою Львівської обласної виборчої комісії №26 від 30.09.2015 року «Про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Львівської обласної ради на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, включених до виборчого списку Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» були зареєстровані кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Львівської обласної ради на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, включених до виборчого списку Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч». Зокрема, кандидатом у депутати до Львівської обласної ради за територіальним виборчим округом №32 було зареєстровано ОСОБА_3.

Рішенням конференції Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» від 05 жовтня 2015 року ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, закріпленого за територіальним виборчим округом №32, було виключено з виборчого списку Львівської обласної організації Політичної партії «Об'єднання «Самопоміч». Вказане рішення та заява Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про виключення кандидата у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, з виборчого списку Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» та скасування рішення Львівської обласної виборчої комісії №26 від 30.09.2015 р. в частині реєстрації ОСОБА_3 кандидатом в депутати до Львівської обласної ради в багатомандатному виборчому окрузі, закріпленого за територіальним виборчим округом №32 були зареєстровані у виборчій комісії 06.10.2015 року.

Згідно протоколу засідання Львівської обласної виборчої комісії від 06.10.2015 року, головою комісії, враховуючи порушення вимог п.2 ч.2 ст.47 Закону №595, було запропоновано прийняти рішення про залишення без розгляду заяви від Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про скасування рішення в частині реєстрації кандидатом в депутати Львівської обласної ради ОСОБА_3, відповідно до рішення конференції Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» від 05.10.2015 року. За вищевказане рішення проголосовано наступним чином: «за» - 9 голосів, «проти» - 2 голоси, «утрималися» - 4 голоси, у результаті чого рішення не було прийнято.

Тож, вважаючи протиправною бездіяльність відповідача, 08.10.2015 року позивач звернувся до суду із позовом, в якому просив:

-визнати протиправною бездіяльність Львівської обласної виборчої комісії щодо нерозгляду заяви від 05.10.2015 р. Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про виключення кандидата у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, з виборчого списку Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» та скасування рішення Львівської обласної виборчої комісії №26 від 30.09.2015 р. в частині реєстрації ОСОБА_3 кандидатом в депутати до Львівської обласної ради в багатомандатному виборчому окрузі, закріпленого за територіальним виборчим округом №32;

-зобов'язати Львівську обласну виборчу комісію прийняти рішення за результатами розгляду заяви від 05.10.2015 року Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про виключення кандидата у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, з виборчого списку Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» та скасування рішення Львівської обласної виборчої комісії №26 від 30.09.2015 року в частині реєстрації ОСОБА_3 кандидатом в депутати до Львівської обласної ради в багатомандатному виборчому окрузі, закріпленого за територіальним виборчим округом №32.

Так, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 10.10.2015 року в адміністративній справі №813/5759/15 було частково задоволено позовні вимоги Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч», а саме: -визнано протиправною бездіяльність Львівської обласної виборчої комісії в частині неприйняття рішення щодо заяви Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про виключення кандидата у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, з виборчого списку Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» та скасування рішення Львівської обласної виборчої комісії №26 від 30.09.2015 року в частині реєстрації ОСОБА_3 кандидатом в депутати до Львівської обласної ради в багатомандатному виборчому окрузі, закріпленого за територіальним виборчим округом №32; -зобов'язано Львівську обласну виборчу комісію повторно розглянути заяву Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про виключення кандидата у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, з виборчого списку Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» та скасування рішення Львівської обласної виборчої комісії №26 від 30.09.2015 року в частині реєстрації ОСОБА_3 кандидатом в депутати до Львівської обласної ради в багатомандатному виборчому окрузі, закріпленого за територіальним виборчим округом №32 та прийняти рішення щодо неї; -в задоволенні інших позовних вимог відмовлено.

Постанова суду не оскаржувалась та набрала законної сили.

12 жовтня 2015 року о 18 год. 10 хв. відбулося засідання Львівської обласної виборчої комісії, на якому були присутні 18 членів комісії, тобто увесь її склад, на порядок денний якого було винесено, зокрема, питання про розгляд заяви Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про скасування рішення в частині реєстрації кандидатом у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3.

Як вбачається з витягу із протоколу засідання від 12.10.2015 року, за наслідками обговорення членами виборчої комісії вищевказаної заяви головою комісії було запропоновано прийняти рішення - постанову про відмову у задоволенні заяви Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про скасування рішення в частині реєстрації кандидатом в депутати Львівської обласної ради ОСОБА_3 За вищевказане рішення члени виборчої комісії проголосували наступним чином: «за» - 14 голосів, «проти» - 2 голоси, «утрималися» - 2 голоси.

Таким чином, за результатами голосування відповідачем було прийнято постанову від 12.10.2015 року №51 «Про відмову в задоволенні заяви Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про скасування рішення в частині реєстрації кандидатом у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3Б.».

Водночас, зокрема, не погоджуючись із постановою від 12.10.2015 року №51 «Про відмову в задоволенні заяви Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про скасування рішення в частині реєстрації кандидатом у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3Б.» та вважаючи порушеними свої права, позивач звернувся з означеним позовом до суду.

Організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост регулюються Конституцією України, Законом України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 року №595-VIII (надалі по тексту - Закон №595) та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

У відповідності до п.п.6, 18 ч.2 ст.25 Закону №595, обласна виборча комісія розглядає питання щодо скасування рішення про реєстрацію кандидатів у депутати у випадках, передбачених цим Законом та розглядає звернення, заяви і скарги стосовно підготовки та проведення місцевих виборів до відповідної ради, приймає щодо них рішення.

В силу ч.18 ст.27 Закону №595, рішення дільничної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку відповідною територіальною виборчою комісією або судом. У такому випадку відповідна територіальна виборча комісія має право прийняти рішення по суті питання.

Рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом. Територіальна виборча комісія вищого рівня, Центральна виборча комісія у такому випадку має право прийняти рішення по суті питання (ч.19 ст.27 Закону №595).

Статтею 47 Закону №595 визначений порядок скасування рішення про реєстрацію кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.

Відповідно до п.2 ч.2 ст.47 Закону №595, територіальна виборча комісія скасовує рішення в частині реєстрації в багатомандатному виборчому окрузі окремого кандидата в депутати, включеного до виборчого списку від місцевої організації партії, з виключенням його з виборчого списку в разі звернення місцевої організації партії в будь-який час після його реєстрації, але не пізніш як за 19 днів до дня голосування, про скасування рішення про реєстрацію кандидата в депутати відповідно до рішення цієї місцевої організації. Це звернення відкликанню не підлягає.

В силу ч.3 ст.47 вказаного Закону територіальна виборча комісія може скасувати рішення про реєстрацію кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування.

Загалом, статтею 15 Закону №595 визначено строки призначення місцевих виборів та оголошення виборчого процесу, правила обчислення строків.

Частиною 11 статті 15 Закону №595 передбачено, що останнім днем строку, який відповідно до цього Закону має закінчитися у зв'язку з настанням певної події, є день, що передує дню такої події.

У той же час, постановою Центральної виборчої комісії від 10.08.2015 року №154 затверджено Календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року.

Згідно додатку до цієї постанови, під №75 чітко визначено, що звернення до територіальної виборчої комісії щодо скасування рішення про реєстрацію відповідного кандидата відповідно до рішення місцевої організації партії (п.2 ч.1, п.2 ч.2 ст.47 Закону №595) здійснюється у будь-який час після реєстрації кандидата, але не пізніш як за 19 днів до голосування, тобто до встановленої календарної дати - 05.10.2015 року включно.

Згідно долучених до матеріалів справи копій витягів із журналу вхідної кореспонденції Львівської обласної виборчої комісії, наданих у судовому засіданні представником відповідача, заява Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» від 05.10.2015 року про виключення кандидата у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, з виборчого списку Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» та скасування рішення Львівської обласної виборчої комісії №26 від 30.09.2015 року в частині реєстрації ОСОБА_3 кандидатом в депутати до Львівської обласної ради в багатомандатному виборчому окрузі, закріпленого за територіальним виборчим округом №32, а також рішення конференції Львівської обласної організації Політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» про виключення з виборчого списку Львівської обласної організації Політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» ОСОБА_3 від 05.10.2015 року були зареєстровані у Львівській обласній виборчій комісії 06.10.2015 року за вхідними №№89, 90.

Відтак, суд зауважує, що позивачем пропущено строк звернення до виборчої комісії із заявою щодо виключення із виборчого списку кандидата в депутати ОСОБА_3, оскільки останнім днем для цього Законом визначено - 05.10.2015 року.

Щодо посилання представника позивача на те, що усі документи: заява та рішення конференції позивачем були подані вчасно, а саме - 05.10.2015 року, суд зазначає наступне.

З пояснень представника позивача судом було з'ясовано , що представником партії ОСОБА_1 були подані документи, а саме: заява і рішення конференції не до Львівської обласної виборчої комісії, яка знаходиться за адресою: м.Львів, вул.Винниченка, 18, а члену цієї комісії - ОСОБА_4, який не був уповноважений відповідачем на прийняття документів. Крім того, такі документи були передані цьому члену комісії поза межами приміщення Львівської обласної виборчої комісії.

Так, для з'ясування усіх обставин у справі, у судовому засіданні судом було допитано в якості свідка ОСОБА_4, який є членом Львівської обласної виборчої комісії та особисто отримував від представника позивача заяву та рішення, з метою їх подальшої реєстрації у виборчій комісії.

Водночас, свідок у судовому засіданні повідомив, що 05.10.2015 року йому на мобільний телефон зателефонував представник Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» ОСОБА_1 із проханням прибути до офісу партії для отримання вищевказаних рішення і заяви позивача та передати їх на реєстрацію у виборчу комісію. Свідок підтвердив, що він особисто прибув 05.10.2015 року близько 21 год. до приміщення політичної партії для отримання документів у представника позивача, про отримання яких він поставив відмітки на копіях відповідних примірників. Окрім того, свідок зазначив, що отримавши документи для передачі у виборчу комісію на реєстрацію, останній, не вбачаючи у цьому терміновості, поїхав додому, так і не зареєструвавши їх того ж дня, позаяк йому таких вказівок надано не було. Однак, свідок ОСОБА_4 вказав, що 06.10.2015 року йому повторно зателефонував представник позивача із проханням віднести отримані 05.10.2015 року документи до виборчої комісії, наголошуючи на важливості та терміновості подання таких, що ним, разом із цим же представником політичної партії і було зроблено. Свідок зазначив, що датою подання документів до Львівської обласної виборчої комісії є - 06.10.2015 року. Більш того, свідок відзначив, що на засіданні виборчої комісії, яке відбулося 12.10.2015 року голосування та прийняття рішення по заяві позивача відбулося без жодного тиску, об'єктивно та із дотриманням визначеної законодавством процедури.

Отже, як підтверджується показаннями свідка та поясненнями представника позивача, наданими у судових засіданнях, заява та рішення конференції партії про скасування рішення в частині реєстрації кандидатом у депутати до Львівської обласної ради ОСОБА_3 дійсно були подані Львівській обласній виборчій комісії 06.10.2015 року для реєстрації та зареєстровані останньою того дня.

Таким чином, суд вбачає суперечливість у поясненнях представника позивача, адже вказуючи на своєчасне звернення, зокрема, із заявою до відповідача щодо скасування рішення про реєстрацію відповідного кандидата у депутати саме 05.10.2015 року, одночасно не заперечує та визнає те, що заява була ним, разом із членом виборчої комісії ОСОБА_4 подана до виборчої комісії для реєстрації 06.10.2015 року й така зареєстрована у журналі реєстрації документів, заяв і скарг того ж дня - 06.10.2015 року.

Аналогічні за змістом обставини були встановлені у постанові Львівського окружного адміністративного суду від 10.10.2015 року в адміністративній справі №813/5759/15, яка набрала законної сили, що у відповідності до положень ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України, не потребують інших доказувань і мають преюдиціальне значення.

Більш того, в силу ч.4 ст.70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Таким чином, посилання представника позивача на розписку члена Львівської обласної виборчої комісії ОСОБА_4 в заяві та рішенні конференції партії, як на підставу вважати подані до виборчої комісії документи своєчасно, а саме - 05.10.2015 року є безпідставними, з огляду на таке.

Згідно із ч.ч.20, 21 ст.27 Закону №595, документи, заяви і скарги, що надійшли до територіальної та дільничної виборчих комісій, мають право приймати члени відповідної виборчої комісії, уповноважені на це її рішенням.

Заяви, що подані до виборчої комісії, розглядаються протягом п'яти днів з дня надходження, якщо інше не передбачено цим Законом.

Ведення діловодства виборчих комісій здійснюється в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.

Згідно п.п.13.1, 13.2, 13.3 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, що є Додатком до постанови Центральної виборчої комісії від 05.09.2015 року №228, при реєстрації та розгляді документів і звернень, що надходять до виборчої комісії, комісія керується Законом, іншими актами законодавства України, постановами Центральної виборчої комісії та цим Порядком; документи та звернення, що надходять до виборчої комісії, мають право приймати голова комісії, заступник голови комісії, секретар або інші члени комісії, уповноважені на це її рішенням; документи та звернення до виборчої комісії надсилаються поштою або подаються до комісії особисто або через уповноважену особу, якщо її повноваження посвідчено відповідно до законодавства України.

Водночас, як стверджується поясненнями представника відповідача ОСОБА_5, який є головою виборчої комісії, встановленого постійного графіку чергування у Львівській обласній виборчій комісії для прийому документів немає, а чергування здійснюється працівниками комісії, які працюють на платній основі, а саме: головою комісії, заступником голови комісії, секретарем та членом виборчої комісії - ОСОБА_6 (що не є уповноваженим приймати вхідну кореспонденцію й інші документи, а лише повідомляє про надходження таких відповідну особу, яка зобов'язана за його викликом з'явитись і прийняти ці документи).

Окрім того, судом з'ясовано, що чергування 05.10.2015 року у комісії здійснювалось до 21 год. 00 хв. головою комісії, а з 21 год. 00 хв. до 24 год. 00 хв. 05.10.2015 року - ОСОБА_6 і жодної вхідної кореспонденції, заяв і рішень для реєстрації (ні поштою, ні зверненням безпосередньо) до цієї години поточного дня до Львівської обласної виборчої комісії не надходило й засобами зв'язку чи в інший спосіб про наявність взагалі такої заяви чергового або ж уповноважених на те осіб не повідомлялось.

При цьому, судом у судовому засіданні також встановлено, зокрема, із пояснень голови виборчої комісії ОСОБА_5, що станом на 05.10.2015 року інших осіб - членів комісії не уповноважувалось рішенням, окрім вищевказаних осіб (голови комісії, заступника голови, секретаря), отримувати будь-які документи для передачі таких до виборчої комісії на реєстрацію, у тому числі поза межами Львівської обласної виборчої комісії.

При цьому, суд наголошує, що представник позивача до 24 год. 00 хв. 05.10.2015 року не був позбавлений права, будучи уповноваженим представником позивача, особисто подати до виборчої комісії вказані документи, враховуючи, згідно його пояснень, наданих у судовому засіданні 17.10.2015 року, що жодних перешкод у цьому, окрім як завантаженості, пов'язаної із виборчим процесом, що судом до уваги не приймається, у нього не було.

Таким чином, із врахуванням вищевказаного, суд приходить до висновку, що оскільки заяву і рішення конференції було зареєстровано у виборчій комісії лише 06.10.2015 року, то у відповідності до п.2 ч.2 ст.47 Закону України «Про місцеві вибори», відповідачем правомірно було прийнято постанову №51 від 12.10.2015 року, у зв'язку із чим позовна вимога про її скасування задоволенню не підлягає.

Окрім того, позивач у позовній заяві заявив також вимогу про зобов'язання Львівської обласної виборчої комісії скасувати рішення Львівської обласної виборчої комісії №26 від 30.09.2015 року в частині реєстрації ОСОБА_3 кандидатом в депутати до Львівської обласної ради в багатомандатному виборчому окрузі, закріпленого за територіальним виборчим округом №32.

З даного приводу слід зазначити, що оскільки наведена вимога є похідною від попередньої позовної вимоги і залежить від вирішення питання щодо правомірності винесення постанови Львівської обласної виборчої комісії від 12.10.2015 року №51 про відмову у задоволенні заяви позивача про скасування рішення в частині реєстрації кандидатом в депутати третьої особи, є безпосереднім втручанням суду у діяльність відповідача, тому у її задоволенні теж слід відмовити.

Згідно ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відтак, на підставі встановлених в судовому засіданні фактів та обставин, враховуючи, що докази, наведені позивачем під час розгляду адміністративної справи є недоведеними та безпідставними, а тому не дають суду підстав для постановлення висновків, які б спростовували правову позицію відповідача.

Отже, у зв'язку із вищевикладеним, суд прийшов до висновку про безпідставність позовних вимог, а тому в їх задоволенні слід відмовити повністю.

Згідно з ч.9 ст.172 КАС України, у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених зазначеним Кодексом.

Відповідно до ч.3 ст.6 Закону України «Про судовий збір», у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Згідно п.3 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір», за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою судовий збір становить 1 розмір мінімальної заробітної плати.

Відповідно до ст.8 Закону України «Про Державний Бюджет України на 2015 рік», розмір мінімальної заробітної плати станом на січень 2015 року становить 1 218,00 грн.

При поданні до суду даного позову позивачем судовий збір не було сплачено, тому, у відповідності до вимог ст.94 КАС України, з позивача слід стягнути судовий збір у розмірі 2 436,00 грн. (за дві позовні вимоги немайнового характеру).

Керуючись ст.ст.2, 6-12, 17, 18, 19, 50, 69, 71, 86, 94, 138, 143, 158-163, 167, 172 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Стягнути із Львівської обласної організації політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» (код ЄДРПОУ 38582948) на користь Державного бюджету України 2 436 (дві тисячі чотириста тридцять шість) грн. 00 коп. судового збору.

Згідно ч.5 ст.177 КАС України, судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 172-175 цього Кодексу, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до ч.3 ст.177 КАС України, судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 172-175 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя Сасевич О.М.

Суддя Брильовський Р.М.

Суддя Сакалош В.М.

Дата ухвалення рішення18.10.2015
Оприлюднено22.10.2015
Номер документу52432693
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/5828/15

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Постанова від 18.10.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Ухвала від 16.10.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Ухвала від 16.10.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні