Постанова
від 12.10.2015 по справі 804/10061/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2015 р. Справа № 804/10061/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Власенка Д.О.

при секретарі судового засідання Гелетій М.Т.

за участю:

представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3,

представника відповідача ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Дніпропетровська адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Центральний універмаг" до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення - рішення від 27 березня 2014 року № НОМЕР_1 та рішення про застосування штрафних санкцій від 27 березня 2014 року № НОМЕР_2, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство «Центральний універмаг» (далі по тексту - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі по тексту - відповідач, Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області), в якому просило визнати неправомірними та скасувати податкові повідомлення - рішення від 27 березня 2014 року №0001401501, №0001391501, №0003331703 та рішення №0003341703 про застосування штрафних санкцій.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 червня 2014 року позов задоволено частково. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення - рішення від 27 березня 2014 року № НОМЕР_3 в частині визначення Приватному акціонерному товариству «Центральний універмаг» суми грошового зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 518661,40 грн., з яких: за основним платежем 461352,72 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 57308,68 грн. та № НОМЕР_4, яким Приватному акціонерному товариству «Центральний універмаг» визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 474255,25 грн., з яких: за основним платежем 394082,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 80173,25 грн.

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2014 року рішення суду першої інстанції скасовано в частині відмови в задоволенні позову та ухвалено нове, яким позов задоволено повністю.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 29 липня 2015 року:

- постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 червня 2014 року та постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2014 року у справі №804/5182/14 в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення - рішення Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 27 березня 2014 року № НОМЕР_1 та рішення Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області № НОМЕР_2 про застосування штрафних санкцій від 27 березня 2014 року скасовано.

- в цій частині справу направлено на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.

- в іншій частині постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 червня 2014 року та постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2014 року у справі №804/5182/14 залишено без змін.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.08.2015 року справу прийнято до провадження в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення - рішення від 27 березня 2014 року № НОМЕР_1 та рішення про застосування штрафних санкцій від 27 березня 2014 року № НОМЕР_2

Позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що вважає висновки податкової перевірки хибними, такими, що не ґрунтуються на дійсних фактичних обставинах та зроблені у зв'язку з невірним застосуванням норм податкового та цивільного законодавства, а зазначені податкове повідомлення-рішення та рішення про застосування штрафних санкцій є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки прийняті податковим органом без достатніх на те правових підстав.

Представники позивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги, просили їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, надав пояснення на позовну заяву, в якій зазначив, що оскаржувані рішення винесені у відповідності до вимог чинного законодавства та не підлягають скасуванню, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Судом викликано в якості свідка підзвітну особу Приватного акціонерного товариства "Центральний універмаг" ОСОБА_5. Свідок у судове засідання не з'явилася, причини неявки не повідомила, письмових пояснень по справі не надала.

Розглянувши подані документи і матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено, що Нікопольською ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області була проведена планова виїзна перевірка ПАТ «Центральний універмаг» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01 жовтня 2010 року по 31 грудня 2012 року.

Результати перевірки викладені в акті від 18 лютого 2014 року № 567/221/13457132.

В ході перевірки податковим органом встановлено порушення ПАТ «Центральний універмаг»:

- пункту 5.1, підпункту 5.2.1 пункту 5.2, підпункту 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», пунктів 138.1, 138.2, 138.4, підпункту 138.10.3 пункту 138.10 статті 138, підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 466255 грн.;

- статті 185, пунктів 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 394082 грн.;

- пункту 164.2 статті 164, підпункту 168.1.1 пункту 168.1 статті 168, підпункту 170.9.1 пункту 170.9 статті 170 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на доходи фізичних осіб у розмірі 3501,63 грн.;

- пункту 1 статті 7, пункту 6 статті 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», в результаті чого за 2012 рік занижено суму єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 9431,06 грн.

Виявлення зазначених порушень стало підставою для винесення 27 березня 2014 року Нікопольською ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області податкових повідомлень - рішень:

- №0001401501, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 466255 грн. та застосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 58534,25грн.;

- №0001391501, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 394082 грн. та застосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 80173,25грн.;

- №0003331703, яким позивачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб у сумі 3501,63 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 875,41грн.

Також відповідачем 27 березня 2014 року винесено рішення №0003341703 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску у сумі 14146,59грн.

Надаючи правову оцінку правомірності податкового повідомлення - рішення від 27 березня 2014 року № НОМЕР_1 та рішення № НОМЕР_2 про застосування штрафних санкцій, суд зазначає наступне.

Як вбачається із матеріалів справи, підставою для винесення зазначених рішень стало виявлення під час перевірки отримання підзвітною особою ОСОБА_6 грошових коштів під звіт для закупки продуктів харчування. При звітуванні за видані під звіт кошти до авансових звітів названою особою були додані закупівельні акти про закупівлю у ФОП ОСОБА_7 продуктів на суму 23344,20 грн.

Згідно наданих позивачем пояснень протягом 2012 року представником товариства здійснювалась закупівля м'яса на центральному ринку в м. Нікополь у ФОП ОСОБА_7 для господарської діяльності.

За результатами направлення податковим органом запитів стосовно підтвердження взаємовідносин із зазначеною особою було отримано відповіді, згідно з якими ФОП ОСОБА_7 у 2012 році підприємницьку діяльність не здійснювала, доходів не отримувала, з ПАТ «Центральний універмаг» жодних договорів та закупівельних актів не підписувала.

Також згідно листа ДП «Нікопольський центральний ринок» протягом 2012 року між підприємством та ФОП ОСОБА_7 договори оренди торгового місця не укладались, плата містового, послуг та інших витрат не здійснювалась.

У зв'язку з викладеним відповідач дійшов висновку про відсутність доказів на підтвердження здійснення виплати ФОП ОСОБА_7 грошових коштів в сумі 23344,20 грн. та ненадання підзвітною особою до авансових звітів первинних документів, які підтверджують відповідні витрати.

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями) на момент виникнення спірних правовідносин врегульований Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за № 40/10320 у відповідній редакції (далі по тексту - Положення №637).

Відповідно до приписів пунктів 2.1 та 2.2 названого Положення підприємства (підприємці), які відкрили поточні рахунки в банках і зберігають на цих рахунках свої кошти, здійснюють розрахунки за своїми грошовими зобов'язаннями, що виникають у господарських відносинах, пріоритетно в безготівковій формі, а також у готівковій формі (з дотриманням чинних обмежень) у порядку, установленому законодавством України.

Підприємства (підприємці) здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами (громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, які не здійснюють підприємницької діяльності) через касу як за рахунок готівкової виручки, так і за рахунок коштів, одержаних із банків. Зазначені розрахунки проводяться також шляхом переказу готівки для сплати відповідних платежів.

Пунктом 3.1 Положення №637 закріплено, що касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням спеціальних платіжних засобів, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів.

Згідно з визначенням, наведеним в пункті 1.1 Положення №637, розрахунковим документом є документ встановлених форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.

Тим часом, відповідно до наказу Мінторга СРСР від 20 серпня 1986 року №201 «Формы первичной учетной документации в торговле и общественном питании» закупівельний акт складається в одному екземплярі в момент здійснення покупки у населення (продавця) представником підприємства (організації) мало розповсюджених овочів по цінам, визначеним за згодою сторін.

Як зазначено вище підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. При оформленні закупівлі продукції у фізичних осіб, не зареєстрованих суб'єктами підприємницької діяльності, як первинний документ може використовуватись закупівельний акт, який відповідно до Методичних рекомендацій щодо впровадження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку у сфері громадського харчування і побутових послуг, гармонізованих з міжнародними стандартами, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 17 червня 2003 року №157, визначено як прибутковий документ.

Проте з урахуванням позиції Вищого адміністративного суду України, викладеній в ухвалі від 29 липня 2015 року по даній справі, зазначений акт не є розрахунковим документом, який в силу приписів Положення №637 має бути наданий підзвітною особою на підтвердження використання отриманих нею коштів. Крім того, наявні в матеріалах справи закупівельні акти не містять обов'язкових реквізитів, визначених у Законі України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Також відповідно до авансових звітів підзвітною особою використано грошові кошти у більшому розмірі, ніж зазначено в закупівельних актах, доданих до них.

Судом з метою підтвердження використання коштів підзвітною особою ОСОБА_6 ухвалою від 14.08.2015 року останню викликано в якості свідка, а також витребувано у підприємства позивача розрахункові документи (чеки, квитанції тощо) на товари, що придбавались у ФОП ОСОБА_8 ОСОБА_9 ОСОБА_10 як підзвітною особою Приватного акціонерного товариства "Центральний універмаг" у 2012 році, а також інші відомості та докази на їх підтвердження щодо факту придбання товарів підприємством позивача у ФОП ОСОБА_8 у 2012 році.

У судові засідання 24.09.2015 року та 12.10.2015 року свідок не з'явилась, позивачем явку свідка не забезпечено, доказів на виконання ухвали суду від 14.08.2015 року не надано.

Таким чином, під час судового розгляду справи, позивачем факт закупівлі продуктів харчування (м'ясо) не доведений, як і не доведено факту неотримання додаткового доходу ОСОБА_6.

Крім того, позивач не спростував факт неутримання податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з сум невідзвітованих підзвітною особою ОСОБА_6 у розмірі 23344,20 грн.

У зв'язку з цим, керуючись наведеними нормами чинного законодавства, суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні позовних вимог в частині визнання неправомірними та скасування податкового повідомлення-рішення №0003331703 від 27.03.2014р. про нарахування податку на доходи фізичних осіб у сумі 3501,63 грн. та застосування штрафної (фінансової) санкції у сумі 875,41 грн., та рішення №0003341703 від 27.03.2014р. про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску у сумі 14146,59грн.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З огляду на викладені вище обставини, суд вважає за необхідне в задоволенні адміністративного позову Приватного акціонерного товариства "Центральний універмаг" в чатсині визнання протиправними та скасування податкового повідомлення - рішення від 27 березня 2014 року № НОМЕР_1 та рішення про застосування штрафних санкцій від 27 березня 2014 року № НОМЕР_2 - відмовити.

Враховуючи ч.2 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати необхідно покласти на позивача.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Приватного акціонерного товариства "Центральний універмаг" до Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення - рішення від 27 березня 2014 року № НОМЕР_1 та рішення про застосування штрафних санкцій від 27 березня 2014 року № НОМЕР_2 - відмовити.

Судові витрати покласти на позивача.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 19 жовтня 2015 року

Суддя ОСОБА_11

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2015
Оприлюднено22.10.2015
Номер документу52441648
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/10061/15

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Ухвала від 20.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Ухвала від 20.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юхименко О.В.

Постанова від 12.10.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

Ухвала від 14.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Власенко Денис Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні