Постанова
від 13.10.2015 по справі 818/3396/15
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 жовтня 2015 р. Справа №818/3396/15

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гелета С.М.

за участю секретаря судового засідання - Кліщенко В.О.,

представника позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2

представника відповідача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом фермерського господарства "Авангард" до Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, фермерське господарство "Авангард" (далі - ФГ "Авангард"), звернувся до суду з адміністративним позовом до Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції (далі - відповідач, Шосткинська ОДПІ), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 29.04.2015 року № НОМЕР_1 про збільшення суми грошового зобов'язання по орендній платі з юридичних осіб в розмірі 16673,76 грн., в тому числі 13339,01 грн. та 3334,75 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами камеральної перевірки податкової декларації з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за 2015 рік, проведеної Шосткинською ОДПІ, відповідачем складено акт від 10.04.2015 року № 108/18-17/15-04/30920588, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення від 29.04.2015 року № НОМЕР_1. Вказаним податковим повідомленням-рішенням позивачу збільшено суму грошового зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності на загальну суму 16673,76 грн. При цьому, на думку ФГ "Авангард", спірне рішення прийнято позивачем неправомірно, оскільки при проведенні перевірки податковий орган посилався на зміни до п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України щодо ставок орендної плати, при цьому не було взято до уваги норми ст.274 Податкового кодексу України, якою встановлено ставку податку в розмірі 1%. Також позивач не погоджується із порядком проведення перевірки, додатково зазначає, що у податкового органу були відсутні правові підстави для перевірки підприємства, в т.ч. і за 2014 р., оскільки камеральна перевірка проводилася відносно 2015року, про що і зазначено в назві акту перевірки.

Представники позивача в судовому засідання позовні вимоги підтримали в повному обсязі, просили суд їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити в їх задоволенні та зазначив, що в ході перевірки встановлено порушення позивачем п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України в редакції від 01.04.2014 року, та занижено податкове зобов'язання з орендної плати за квітень-грудень 2014 року, січень-лютий 2015 року на 10440,99 грн. та 2898,02 грн. відповідно.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд задовольняє позовні вимоги, виходячи із наступного.

Судом встановлено, що 10.04.2015 року Шосткинською ОДПІ проведено камеральну перевірку податкової декларації з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) на 2015 рік, за результатами якої складено акт 10.04.2015 року № 108/18-17/15-04/30920588 (а.с.14-15).

В ході проведення камеральної перевірки податкової декларації за 2015 р., податковим органом також зазначено про дослідження додатково і даних декларації за 2014р.. зокрема з квітня 2014р. по грудень 2014р..

В ході камеральної перевірки Шосткинською ОДПІ встановлено порушення позивачем п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, що виявилось у заниженні ФГ "Авангард" суми податкового зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності з квітня 2014р. по грудень 2014р. на суму 10440,99 грн. та з січня по лютий 2015 рік на суму 2898,02 грн.

На підставі акту перевірки, Шосткинською ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення від 29.04.2015 року № НОМЕР_1, яким ФГ "Авангард" збільшено суму грошового зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності на загальну суму 16673,76 грн., в тому числі 13339,01 грн. та 3334,75 грн. штрафних (фінансових) санкцій (а.с.16).

Надаючи правову оцінку правомірності дій податкового органу щодо проведення камеральної перевірки та прийнятому за його результатами податковому повідомленню-рішенню, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Згідно п. 75.1.1 п. 75.12 ст.75 ПК камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

Відповідно до п. 75.1.2 п. 75.1 ст.75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів.

Податковим органом було зазначено про проведення 10.04.2015р. камеральної перевірки декларації за 2014-2015 р., при цьому жодних порушень даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків податковим органом встановлено не було. Фактично податковим органом було проведено документальну перевірку щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати орендної плати за земельну ділянку за 2014-2015р. Слід зазначити, що декларацію за 2014р. відповідачем було отримано 27.01.2014р., в акті перевірки міститься інформація про порушення законодавства позивачем за 2014р., але як свідчить назва перевірки, проведена Шосткинською ОДПІ - «Результати камеральної перевірки податкової декларації з плати за землю за 2015р.».

Податковим органом не дотримано порядок проведення камеральної перевірки. Так, відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України).

Разом із тим, пунктом 3 розділу ІІ Прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014 № 71-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" визначено наступне: установити, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється: - з 1 січня 2015 року на перевірки суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість; - з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Таким чином, обмеження стосовно проведення перевірок (в частині їх проведення виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України) стосуються лише підприємств, з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній рік. Підприємства, у яких обсяг доходів перевищує 20 мільйонів гривень за попередній рік, не підпадають під ці обмеження.

Крім того, відповідно до пункту 8 розділу ІІІ Прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014 року № 76-VIII "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України та Державної фінансової інспекції України) здійснюються протягом січня - червня 2015 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки.

Встановлені обставини справи свідчать про те, що будь-яких заяв до Шосткинської ОДПІ щодо проведення перевірки ФГ "Авангард" не подавав. До суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари позивач не відноситься. Відсутні докази того, що дохід позивача за перевіряємий період перевищує 20 млн. грн. До того ж, матеріали справи не містять доказів того, що Кабінет Міністрів України надавав дозвіл Шосткинській ОДПІ на проведення камеральної перевірки податкової декларації з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за 2015 рік ФГ "Авангард". Також, матеріали справи не містять доказів того, що оскаржувану перевірку проведено згідно рішення суду або згідно вимог Кримінального процесуального кодексу України.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги ФГ "Авангард" про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 29.04.2015 року № НОМЕР_1 визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції, понесені позивачем судові витрати у виді судового збору в розмірі 1218,00 грн., сплачених згідно квитанцій від 21.08.2015 року № 2327 та від 02.09.2015 року № 38, оригінали яких знаходиться в матеріалах справи (а.с.3, 5).

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов фермерського господарства "Авангард" до Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції №0001561501 від 29.04.2015р.

Стягнути на користь фермерського господарства "Авангард" (Шосткинський район, смт. Вороніж, вул. Новгород-Сіверська, 63, і.к. 30920588) суму судового збору в розмірі 1218 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Шосткинської об'єднаної державної податкової інспекції

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду в десятиденний строк з дня отримання постанови в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження, набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження, закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено 19.10.2015 року.

Суддя С.М. Гелета

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2015
Оприлюднено22.10.2015
Номер документу52447374
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/3396/15

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 26.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Постанова від 13.10.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Постанова від 13.10.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 09.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні