cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/1984/15 Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О.
Суддя-доповідач: Губська Л.В.
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 жовтня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Губської Л.В.,
Суддів: Ісаєнко Ю.А.,
Оксененка О.М.,
при секретарі: Агаркові Б.М.
за участю: представника позивача Коваль О.С.,
представника відповідача Горбань Н.Г.,
представників третіх осіб Рог О.В., Бражник Н.А.,Богинич О.Л.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Житлово-будівельного кооперативу "Екскаваторщик-1" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києвавід 25травня2015 року в адміністративній справі за позовомЖитлово-будівельного кооперативу "Екскаваторщик-1"до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), начальника відділу землеустрою Святошинського району Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Олещенко Раїси Миколаївни, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Київська міська рада, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор-1», провизнання дій та бездіяльності незаконними, визнання недійсними та скасування рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Житлово-будівельний кооператив "Екскаваторщик-1", звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з даним адміністративним позовом,в якому з урахуванням уточнення позовних вимог просив:
- визнати незаконними дії Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по внесенню змін в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки і реєстрації земельної ділянки з обліковим номером № 75:298:029 за Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор» (Код ЄДРПОУ: 37832741);
- визнати незаконними дії Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по внесенню змін в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки і реєстрації земельної ділянки з обліковим номером № 75:298:029 за Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор-1» (Код 39488011);
- визнати незаконною бездіяльність Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по невнесенню змін в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки і реєстрації земельної ділянки з обліковим номером № 75:298:029 за Житлово-будівельним кооперативом «Екскаваторщик-1» (03162, м. Київ, пр-т. Л. Курбаса, 14А, Код ЄДРПОУ: 22885482);
- визнати недійсними записи у міському земельному кадастрі та автоматизованій системі ПК «Кадастр» про визначення Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор-1» (Код 39488011) землекористувачем земельної ділянки площею 4998,17 кв.м. обліковий номер № 75:298:029, щорозташована в м. Києві, пр-т. Л. Курбаса, 14 А;
- зобов'язати Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки і зареєструватиз емельну ділянку з обліковим номером № 75:298:029 за користувачем Житлово-будівельним кооперативом «Екскаваторщик-1» (03162, м. Київ, пр-т.Л. Курбаса, 14А, Код ЄДРПОУ: 22885482).
Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 25 травня 2015 року в задоволенні позову відмовлено в повному обсязі.
Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляціну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також неповне з»ясування обставин справи, просить постанову суду скасувати та ухвалити нове рішення про задоволення позову.
В судовому засіданні представник позивача доводи апеляційної скарги підтримала і просила її задовольнити, в той час, як представники відповідача та третіх осіб проти цього заперечували, просили залишити без змін рішення суду першої інстанції.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового розгляду, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до наступного висновку.
Так, судом установлено і підтверджується матеріалами справи, що 01.01.1970 року фізичними особами було створено Житлово-будівельний кооператив «Екскаваторщик-1» з метою забезпечення житлом членів кооперативу з сім»ями шляхом будівництва двох житловлих будинків на 240 квартир за власні кошти, а також для наступної експлуатації та управління цими будинками. З цією метою членами ЖБК «Екскаваторщик-1» було збудовано багатоквартирні будинки за адресами: м. Київ, проспект Леся Курбаса, 14-А та м. Київ, вул. Тулузи, 18.
18.05.2011 року відбулись установчі збори, оформлені протоколом №1, згідно з яким частина мешканців будинку по проспекту Л.Курбаса, 14-Авийшлизі складу ЖБК та прийняли рішення про створення ОСББ «Екскаватор», після чого за заявою ОСББ «Екскаватор» від 05.12.2011 року Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було внесено до даних автоматизованої системи ПК «Кадастр» відомості в частині зміни землекористувача земельної ділянки (код 75:298:029), а саме: замість ЖБК «Ескаваторщик-1» було зазначено ОСББ «Екскаватор».
Разом з тим, рішенням господарського суду міста Києва від 28.11.2012 року (а.с.30), яке набрало чинності 04.03.2013 (а.с.34,37), визнано недійсним рішення установчих зборів, оформлене протоколом №1 від 18.05.2011 про створення ОСББ «Екскаватор», а також визнано недійним його статут та скасовано державну реєстрацію.
Крім того, рішенням Київського апеляційного господарського суду від 08.09.2014 року (а.с.46) зобов»язано ОСББ «Екскаватор» повернути ЖБК «Екскаваторщик-1» технічну документацію на будинок по проспекту Л.Курбаса, 14-А .
23.12.2014 року ЖБК «Екскаваторщик-1» звернувся до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) із заявою про поновлення реєстрації спірної земельної ділянки за ЖБК «Екскаваторщик-1» на підставі рішення Господарського суду м.Києва від 28.11.2012 року.
Листом від 23.01.2015 №900 заявнику було повідомлено про відсутність правових підстав для внесення змін щодо землекористувача у зв»язку з неподанням повного пакету документів про правовий статус будівель і споруд, які розташовані по проспекту Л.Курбаса, 14-А, в той час, як судове рішення, на яке посилається заявник, до таких дій не зобов»язує (а.с.55).
Разом з тим, за заявою новоствореного ОСББ «Екскаватор-1» від 16.12.2014 Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було внесено зміни до бази даних міського земельного кадастру, внаслідок чого землекористувача земельної ділянки за адресою проспект Л.Курбаса, 14-А, змінено з ОСББ «Екскаватор» на ОСББ «Екскаватор-1».
Наведені обставини не є спірними, предметом цього позову є питання правомірності дій суб»єкта владних повноважень у сфері земельних відносин щодо внесення змін до міського земельного кадастру про землекористувача спірної земельної ділянки.
Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб»єктів владних повноважень адміністративні суду перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несправедливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ч.ч.1,2 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, установлених статтею 72 цього Кодексу.В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб»єкта владних повноважень обов»язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що відповідач при внесенні змін до ПК «Кадастр» щодо користувача земельної ділянки діяв в межах повноважень, і у спосіб, передбачений законом, при цьому, не порушив прав позивача.
Колегія суддів не може погодитись з таким висновком суду першої інстанції в повній мірі, виходячи з наступного.
Як наголошувалось вище, на земельній ділянці по проспекту Л.Курбаса, 14-А, побудований будинок за кошти членів ЖБК «Екскаваторщик-1», який, в свою чергу, зареєстрований за цією адресою (а.с.10).
Колегія суддів вважає, що, отримавши заяву ОСББ «Екскаватор» від 05.12.2011 року про зміну землекористувача земельної ділянки за адресою: пр.Л.Курбаса,14-А,, відповідач діяв правомірно, оскільки з наданих до заяви документіввбачався факт переходу прав та обов»язків від ЖБК «Екскаваторщик-1» до ОСББ «Екскаватор», а саме: акту прийняття-передачі комплексу або його частини з балансу на баланс від 09.08.2011, який складений між ЖБК «Екскаваторщик-1» та ОСББ «Екскаватор» та завірений їхніми печатками (а.с.116), статуту ОСББ «Екскаватор», в якому безпосередньо зазначено про правонаступництво (а.с.103).
Таким чином, позовні вимоги щодо неправомірності дій відповідача в цій частині не підлягають задоволенню.
Разом з тим, позовні вимоги в частині визнання неправомірними дій відповідача і скасування запису у міському земельному кадастрі та автоматизованій системі ПК «Кадастр» про визначення ОСББ «Екскаватор-1» землекористувачем спірної земельної ділянки, на погляд судової колегії, є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Так, новоствореним ОСББ «Екскаватор-1» до заяви про зміну землекористувача спірної ділянки було додано, зокрема, статут ОСББ, з якого вбачається, що ОСББ «Екскаватор-1» не є правонаступником ЖБК «Екскаваторщик-1», а є новоствореним об»єднанням, яке створено певним колом мешканців будинку №14-А на проспекті Л.Курбаса, про що свідчить протокол №1 установчих зборів від 14.10.2014 (а.с.135 т.1), при цьому, доданий до заяви акт приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс від 25.11.2014 (а.с.127 т.1) не повинен був прийматись відповідачем як належний доказ передачі майна від ОСББ «Екскаватор» до ОСББ «Екскаватор-1», оскільки він укладений між новоствореним ОСББ «Екскаватор-1» та кількома власниками квартир будинку №14-А без визначення їх повноважень на таку дію, та засвідчений даний акт лише печаткою ОСББ «Екскаватор-1».
Крім того, з довідки про припинення юридичної особи ОСББ «Екскаватор» (а.с.123 т.1) також не вбачається його перетворення в ОСББ «Екскаватор-1».
До того ж, постанова про закінчення виконавчого провадження від 26.11.2014, яка також була прикладена до заяви про зміну землекористувача (а.с.132), свідчить про те, що вся технічна документація на будинок №14-А мала бути повернута від ОСББ «Екскаватор» до ЖБК «Екскаваторщик-1».
Всі вищенаведені обставини у своїй сукупності не дозволяли відповідачу внести зміни про землекористувача земельної ділянки за адресою проспект Л.Курбаса, 14-А, без залучення ЖБК «Екскаваторщик-1», тому такі його дії є неправомірними.
Щодо позовних вимог в частині визнання протиправною бездіяльності Департаменту земельних ресурсів та зобов»язаннязареєструвати ЖБК «Екскаваторщик-1» в якості землекористувача спірної земельної ділянки, слід зазначити наступне.
Так, відповідно до Тимчасового порядку передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.02.2013 № 63/9120 "Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві", та рішення Київської міської ради від 18.04.2013 N 194/9251 "Про ведення міського земельного кадастру" міський земельний кадастр це електронна база даних, що забезпечує збирання, оброблення, аналіз, моделювання, постачання геопросторових даних і відображає черговий стан використання та охорони земель комунальної власності територіальної громади та інших земель міста Києва, з метою організації здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності при проведенні землеустрою та діє на основі автоматизованої системи - програмного комплексу "Кадастр", яка ведеться Департаментом земельних ресурсів.
Пунктом 3.3. цього рішення передбачено, що Департамент земельних ресурсів вносить до міського земельного кадастру при організації землеустрою та здійсненні контролю за використанням і охороною земель комунальної власності територіальної громади міста Києва інформацію (данні) про:
земельні ділянки, право комунальної власності територіальної громади міста на які зареєстровано в установленому законом порядку;
- земельніділянки, передані рішеннями Київської міської ради у власність чи користування та щодо яких Київською міською радою прийнято рішення про їх продаж, в тому числі на конкурентних засадах (аукціонах);
- договори оренди та купівлі-продажу земельних ділянок, орендодавцями та продавцями яких є Київська міська рада;
- нормативну грошову оцінку земель відповідно до рішень Київської міської ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста;
- рішення Київської міської ради про затвердження програм використання та охорони земель міста, розвиткузеленоїзони та концепції формування зелених насаджень міста, а також про інші рішення Київської міської ради, що визначають правовий режим земель міста;
- матеріали інвентаризації земель міста, проведеної на виконання постанови Верховної ради України «Про земельну реформу», рішень Київської міської ради та її виконавчого органу з питань земельної реформи;
- об'єкти землеустрою, суб'єкти земельних відносин та документацію із землеустрою;
- клопотання (заяви) фізичних і юридичних осіб щодо надання Київською міською радою дозволів на розроблення документації із землеустрою щодо передачі (надання) земельних ділянок у власність чи користування на підставі відповідної документації із землеустрою;
- іншідані, щовідповідно до законодавства визначають правовий режим використання та охорони земель.
В свою чергу, відповідно до ч.ч.1,4 ст. 42 Земельного кодексу України, земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
Розміри та конфігурація земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначаються на підставі відповідної землевпорядної документації.
При цьому, статтею 1 Закону України «Про землеустрій» визначено, що документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо.
Відповідно до ст.26 цього Закону, замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.
Згідно акта встановлення і погодження меж землекористування від 30.10.1995 року (а.с.22 т.1) позивач є землекористувачем спірної земельної ділянки.
З наведеного вбачається, що позивач має правозамовити необхідну землевпорядну документацію з метою надання її разом із заявою про внесення змін в базу даних міського земельного кадастру в частині користувача земельної ділянки.
Оскільки матеріали справи свідчать про те, що позивачем будь-якої документації із землеустрою разом із заявою про внесення змін про землекористувача до відповідача не подавалось, суд позбавлений можливості задовольнити позовні вимоги в цій частині, оскільки, статтею 19 Конституції України встановлено, щоправовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до якихніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції не повною мірою встановлено фактичні обставини справи,а висновки суду цим обставинам не відповідають, тому постанова суду підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про часткове задоволення позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 159, 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211,212,254 КАС України, колегія суддів,-
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Житлово-будівельного кооперативу "Екскаваторщик-1" - задовольнити частково.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2015 року - скасувати.
Прийняти нову постанову, якою позов Житлово-будівельного кооперативу "Екскаваторщик-1"- задовольнити частково.
Визнати неправомірними дії Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) по внесенню змін в базу даних міського земельного кадастру та технічний звіт по ділянці обліковий № 75:298:029 в частині користувача земельної ділянки і реєстрації земельної ділянки з обліковим номером № 75:298:029 за Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор-1» (Код 39488011).
Визнати недійсними записи у міському земельному кадастрі та автоматизованій системі ПК «Кадастр» про визначення Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Екскаватор-1» (Код 39488011) землекористувачем земельної ділянки площею 4998,17 кв.м. обліковий номер № 75:298:029, щорозташована в м. Києві, пр-т. Л. Курбаса, 14 А.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі.
Постанова в повному обсязі складена 16 жовтня 2015 року.
Головуючий суддя: Л.В.Губська
Судді: Ю.А.Ісаєнко
О.М.Оксененко
Головуючий суддя Губська Л.В.
Судді: Ісаєнко Ю.А.
Оксененко О.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2015 |
Оприлюднено | 21.10.2015 |
Номер документу | 52464968 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні