Провадження № 2-а/734/48/15 Справа № 734/3254/15-а
У Х В А Л А
про відкриття провадження
20 жовтня 2015 року смт. Козелець
Суддя Козелецького районного суду Чернігівської області Бузунко О.А., ознайомившись із позовною заявою сільськогосподарського виробничого кооперативу Дніпро до Козелецької районної ради Чернігівської області про визнання неправомірним та скасування рішення,
в с т а н о в и в:
До Козелецького районного суду Чернігівської області надійшов адміністративний позов сільськогосподарського виробничого кооперативу Дніпро до Козелецької районної ради Чернігівської області про визнання неправомірним та скасування рішення з такими позовними вимогами:
1. Визнати рішення Козелецької районної ради дванадцятої сесії двадцять третього скликання від 10 листопада 2000 року Про припинення права постійного користування землями державної власності та права тимчасового користування землями запасу, права колективної власності на землю, скасування дії державних актів на право постійного користування та право колективної власності на землю КСП неправомірним в частині припинення права колективної власності на землю та скасування Державного акту на право колективної власності на землю колективного сільськогосподарського підприємства Дніпро .
2. Скасувати рішення Козелецької районної ради дванадцятої сесії двадцять третього скликання від 10 листопада 2000 року Про припинення права постійного користування землями державної власності та права тимчасового користування землями запасу, права колективної власності на землю, скасування дії державних актів на право постійного користування та право колективної власності на землю КСП в частині припинення права колективної власності на землю та скасування Державного акту на право колективної власності на землю колективного сільськогосподарського підприємства Дніпро .
Вирішуючи питання про наявність підстав для відкриття провадження в справі, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.
За змістом пункту 1 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з пунктом 7 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій.
Відповідно до частини другої статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами..
Системний аналіз положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" дає підстави суд дійти висновку, що органи місцевого самоврядування при вирішенні питань, віднесених Конституцією України та законами України до їхньої компетенції, є суб'єктами владних повноважень, які виконують владні управлінські функції, зокрема нормотворчу, координаційну, дозвільну, реєстраційну, розпорядчу. Як суб'єкти владних повноважень органи місцевого самоврядування вирішують в межах закону питання в галузі земельних відносин.
Так, згідно з рішенням Конституційного Суду України від 01.04.2010 № 10-рп/2010 положення пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України стосовно поширення компетенції адміністративних судів на "спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності" слід розуміти так, що до публічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, належать і земельні спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб'єктом владних повноважень, пов'язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності.
З урахуванням викладеного, виходячи з предмету спірних правовідносин, суб'єктного складу, визначеного позивачем, зважаючи на наявність у відповідача у спірних правовідносинах визначальних ознак суб'єкта владних повноважень у розумінні пункту 7 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів дійшла висновку про наявність у переданому на вирішення суду спорі визначальних ознак справи адміністративної юрисдикції, і справа підсудна Козелецькому районного суду Чернігівської області як адміністративному суду.
Відповідач може надати письмові заперечення проти позову та докази, які у нього є. У разі заперечення проти позову відповідач зобов'язаний надати всі матеріали, що були або мали бути взяті ним до уваги при прийнятті рішення, вчинення дії, допущенні бездіяльності, з приводу яких подано позов.
Керуючись статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
Відкрити провадження в адміністративній справі за позовною заявою сільськогосподарського виробничого кооперативу Дніпро до Козелецької районної ради Чернігівської області про визнання неправомірним та скасування рішення.
Призначити судовий розгляд справи на 03 листопада 2015 року на 10:10 год.
Судове засідання відбудеться в приміщенні Козелецького районного суду Чернігівської області за адресою: вул. Леніна, 7, смт Козелець Чернігівської області.
Витребувати від позивача власне письмове підтвердження того, що у провадженні судів України або іншого органу, який в межах своєї компетенції вирішує спір, немає справи зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав та немає рішення цих органів з такого спору.
Зобов'язати відповідача подати суду у разі заперечення проти позову всі матеріали, що були або мали бути взяті до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, допущенні бездіяльності, з приводу яких подано позов, які наявні у відповідача у строк до 30 жовтня 2015 року , а також наявні в нього оригінали документів, які долучені до справи.
Ухвалу направити сторонам.
Суддя Бузунко О.А.
Інформація про процесуальні права і обов'язки осіб, які беруть участь у справі.
Відповідно до ст.49, 51 Кодексу адміністративного судочинства України особи, які беруть участь у справі, мають рівні процесуальні права і обов'язки. Особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки. Особи, які беруть участь у справі, мають право: 1) знати про дату, час і місце судового розгляду справи, про всі судові рішення, які ухвалюються у справі та стосуються їхніх інтересів; 2) знайомитися з матеріалами справи; 3) заявляти клопотання і відводи; 4) давати усні та письмові пояснення, доводи та заперечення; 5) подавати докази, брати участь у дослідженні доказів; 6) висловлювати свою думку з питань, які виникають під час розгляду справи, задавати питання іншим особам, які беруть участь у справі, свідкам, експертам, спеціалістам, перекладачам; 7) подавати заперечення проти клопотань, доводів і міркувань інших осіб; 8) знайомитися з технічним записом, журналом судового засідання, протоколом про вчинення окремої процесуальної дії і подавати письмові зауваження до них"; 9) робити із матеріалів справи виписки, знімати копії з матеріалів справи, одержувати копії судових рішень; 10) оскаржувати судові рішення у частині, що стосується їхніх інтересів; 11) користуватися іншими процесуальними правами, наданими їм цим Кодексом. Особи, які беруть участь у справі, можуть за власний рахунок додатково замовити та отримати в суді засвідчені копії документів і витяги з них.
Крім прав та обов'язків, визначених у статті 49 цього Кодексу, позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову. Позивач має право відмовитися від адміністративного позову у суді апеляційної чи касаційної інстанції до закінчення відповідно апеляційного чи касаційного розгляду. Позивач має право до початку судового розгляду справи по суті змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви";
Крім прав та обов'язків, визначених у статті 49 цього Кодексу, відповідач має право визнати адміністративний позов повністю або частково, подати заперечення проти адміністративного позову.
Сторони можуть досягнути примирення на будь-якій стадії адміністративного процесу, що є підставою для закриття провадження в адміністративній справі.
Суд не приймає відмови позивача від адміністративного позову, визнання адміністративного позову відповідачем і не визнає умов примирення сторін, якщо ці дії суперечать закону або порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси.
Суд | Козелецький районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2015 |
Оприлюднено | 23.10.2015 |
Номер документу | 52512560 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Козелецький районний суд Чернігівської області
Бузунко О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні