ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
13 жовтня 2015 рокусправа № 808/7522/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Шлай А.В.
суддів: Іванова С.М. Чабаненко С.В.
при секретарі: Горшкові В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 17 червня 2015 року у справі №808/7522/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗТЛ Інвест» до Державної фіскальної служби України треті особи: Головне управління Державної фіскальної служби в Запорізькій області, Державна податкова інспекція в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗТЛ Інвест» (далі по тексту – ТОВ «ЗТЛ Інвест», позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просило визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не внесення до Реєстру платників податку на додану вартість змін щодо скасування анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест». Позивач просив суд також зобов'язати відповідача внести до Реєстру платників податку на додану вартість зміни щодо скасування анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест» та запис про реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест». В обґрунтування позовних вимог зазначало, що рішенням Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області №4 від 21.01.2014 року анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест», яке рішенням Головного управління Міндоходів у Запорізькій області від 03.03.2014 року вих.№766/10/08-01-1004-13 (1842/7/08-01-10-04-13), прийнятого за результатами розгляду первинної скарги ТОВ «ЗТЛ Інвест» від 07.02.2014 року, скасовано. Позивач 19.03.2014 року звернувся до Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області з листом, в якому посилаючись на рішення від 03.03.2014 року вих.№766/10/08-01-1004-13, просив підтвердити відновлення ТОВ «ЗТЛ Інвест» у статусі платника податку на додану вартість та видати витяг з реєстру платників податку на додану вартість. Державна податкова інспекція в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області листом від 26.03.2014 року за вих.№2257/10/08-29-18-17 повідомила, що станом на 25.03.2014 року реєстрацію платника податку ТОВ «ЗТЛ Інвест» від 25.10.2006 року анульовано 21.01.2014 року, а також надала відповідні роз'яснення щодо процедури відміни анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, яке здійснює Міністерство доходів і зборів України. В подальшому ТОВ «ЗТЛ Інвест» подало скаргу на дії посадових осіб за вих.№64 від 01.07.2014 року. Листом від 04.08.2014 року за вих.№974/99-99-18-03-01-15 Державна фіскальна служба України повідомила, що при дослідженні матеріалів надісланих Головним управлінням Міндоходів в Запорізькій області, зокрема рішення від 03.03.2014 року №1842/7/08-01-10-04-13 про результати розгляду первинної скарги, яким скасовано рішення Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області від 21.01.2014 року №4 про анулювання реєстрації платником податку на додану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест» відсутні обґрунтовані висновки.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 17 червня 2015 року у справі адміністративний позов задоволено.
Не погодившись із рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржену постанову, та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову. На думку апелянта, суд не врахував, що рішення Головного управління Міндоходів у Запорізькій області від 03.03.2014 року №1842/7/08-01-10-04-13, яким було скасовано рішення про анулювання реєстрації платником податку на додану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест», не містило обґрунтованих висновків, посилань на норми Податкового кодексу України, без зазначення мотивів та обґрунтувань прийняття такого рішення. Апелянт вважає, що діяв в межах повноважень, передбачених абз.2 пп.5.6.1 розділу 5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів від 07.11.2011 року №1394.
У судовому засіданні представник апелянта підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі, та просив суд ухвалити нове рішення, відмовивши у задоволенні адміністративного позову.
Представник позивача просив залишити оскаржену постанову суду першої інстанції без змін, як законну та обґрунтовану.
Колегія суддів, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дійшла висновку про відсутність підстав для її задоволення, виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції на підставі досліджених письмових доказів, що містяться в матеріалах справи, що 21.01.2014 року Державною податковою інспекцією в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів в Запорізькій області було прийнято рішення №4 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест». (а.с.9-10) 07.02.2014 року позивачем було подано скаргу на рішення Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів в Запорізькій області від 21.01.2014 року №4 (а.с.98-100), та рішенням Головного управління Міндоходів у Запорізькій області від 03.03.2014 року №766/10/08-01-1004-13 вищезазначене рішення було скасовано. (а.с.11-13) 19.03.2014 року ТОВ «ЗТЛ Інвест» звернулося до Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів в Запорізькій області з листом №19-03/01, в якому просив підтвердити відновлення ТОВ «ЗТЛ Інвест» у статусі платника податку на додану вартість і видати витяг з реєстру платників податку на додану вартість. (а.с.14) 26.03.2014 року Державна податкова інспекція в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів в Запорізькій області повідомила позивача, що станом на 25.03.2014 року реєстрацію платника податку на доану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест» від 25.10.2006 року анульовано 21.01.2014 року, а також надала роз'яснення щодо процедури відміни анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, яке здійснює Міністерство доходів і зборів України. (а.с.15) 01.07.2014 року позивачем на адресу прокурора Орджонікідзевського району м. Запоріжжя та на адресу Міністерства доходів і зборів України було надіслано скаргу на дії посадових осіб та бездіяльність Міністерства доходів і зборів України щодо не внесення відповідних відомостей про відміну анулювання реєстрації і відміну рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест» за вих.№ 64. (а.с.16-17) 04.08.2014 року у відповіді за №974/6/99-99-18-03-01-15 Державна фіскальна служба України, яка є правонаступником Міністерства доходів і зборів України надала роз'яснення щодо питань анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та внесення змін до Реєстру щодо скасування анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Крім того, в даному листі було зазначено, що при дослідженні матеріалів встановлено, що в рішенні Головного управління Міндоходів в Запорізькій області відсутні обґрунтовані висновки. Таким чином, відповідач листом №974/6/99-99-18-03-01-15 повідомив позивача про неможливість внесення змін до Реєстру щодо скасування анулювання реєстрації платником податку на додану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест» внаслідок відсутності обґрунтованих висновків.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції дійшов висновку про неправомірну бездіяльність відповідача щодо не внесення до Реєстру платників податку на додану вартість змін щодо скасування анулювання реєстрації платником податку на додану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест» на підставі рішення контролюючого органу. Суд зазначив, що відповідач не надав належних та допустимих доказів в обґрунтування правомірності своєї бездіяльності.
Колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до п.183.12, п.183.13 ст.183 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку. З метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, щоденно оприлюднює на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та власному офіційному веб-сайті: дані з реєстру платників податку із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника податку, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера та терміну дії реєстрації платника податку; інформацію про осіб, реєстрацію яких як платників податку анульовано, із зазначенням індивідуальних податкових номерів, дати анулювання, причин та підстав для анулювання реєстрації.
Порядок реєстрації платників податку на додану вартість, анулювання реєстрації платників податку на додану вартість, ведення реєстру платників податку на додану вартість, присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість, оприлюднення даних з Реєстру, перереєстрації платників податку на додану вартість,ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість, формування і надання витягів та довідок з Реєстру визначається Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим Наказом Міністерства доходів і зборів України 16.01.2014 року №26, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.02.2014 року за №232/25009, яке було чинним на час виникнення спірних правовідносин.
Так, згідно пункту 5.10 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за ініціативою контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Рішення із копіями відповідних документів направляються до Міністерства доходів і зборів України для внесення відповідних змін до Реєстру. У разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей: 1) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється; 2) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ; 3) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу; 4) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації.
З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що внесення змін до Реєстру щодо скасування анулювання реєстрації платником податку на додану вартість покладено на Державну фіскальну службу за певних умов, у даному випадку, за умови наявності рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, тому на думку колегії суддів, відповідач безпідставно не вчинив дії щодо внесення до Реєстру платників податку на додану вартість змін щодо скасування анулювання реєстрації платником податку на додану вартість ТОВ «ЗТЛ Інвест» на підставі рішення Головного управління Міндоходів у Запорізькій області від 03.03.2014 року №766/10/08-01-1004-13 (1842/7/08-01-10-04-13).
Відповідно до статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Статтею 200 цього ж Кодексу передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасовано правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.
Зважаючи на те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, вірно застосований матеріальний закон та не допущено порушень процесуального права, оскаржене судове рішення має бути залишено без змін.
Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження у суді апеляційної інстанції, у зв'язку з чим вона підлягає залишенню без задоволення.
Керуючись статтями 195-196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 17 червня 2015 р. по справі № 808/7522/14 - залишити без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня її складення у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий: А.В. Шлай
Суддя: С.М. Іванов
Суддя: С.В. Чабаненко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2015 |
Оприлюднено | 28.10.2015 |
Номер документу | 52684021 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Шлай А.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні