Головуючий у 1 інстанції - Олішевська В.В.
Суддя-доповідач - Міронова Г.М.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2015 року справа №805/4707/15-а
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Міронової Г.М., суддів Арабей Т.Г., Геращенка І.В., секретаря судового засідання Челахової О.О., за участю представника ОСОБА_2, розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Маріупольської міської в Донецькій області організації політичної партії «Українське об'єднання патріотів - УКРОП» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2015 р. у справі № 805/4707/15-а (головуючий І інстанції Олішевська В.В.) за позовом Маріупольської міської в Донецькій області організації політичної партії «Українське об'єднання патріотів - УКРОП», Маріупольської міської в Донецькій області партійної організації політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», Маріупольської місцевої організації Радикальної Партії Олега Ляшка до Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області, третя особа: кандидат на посаду міського голови міста Маріуполь Донецької області ОСОБА_4 про визнання дій Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області щодо проведення засідання 17.10.2015 року за участю 7 членів комісій (без наявності кворуму) протиправними та такими, що грубо порушують виборче законодавство, визнання рішень (постанов) Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області, прийнятих на засіданні 17.10.2015 року (без наявності кворуму) протиправними та скасування,
ВСТАНОВИВ:
Позивачі, Маріупольська міська в Донецькій області організація політичної партії «Українське об'єднання патріотів - УКРОП», Маріупольська міська в Донецькій області партійна організація політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», Маріупольська місцева організація Радикальної Партії Олега Ляшка, 18.10.2015 року звернулися до суду з позовними заявами, мотивуючи свої вимоги тим, що 17.10.2015 року було проведено засідання Маріупольської міської виборчої комісії, у якому приймало участь 7 членів комісії. За результатами засідання були прийняті ряд рішень, зокрема, рішення про визначення місця друку виборчих бюлетенів та організацій, які будуть здійснювати друк виборчих бюлетенів. Позивачі вказують, що такі дії Маріупольської міської виборчої комісії щодо проведення засідання 17.10.2015 року за участю 7 членів комісії, незаконні, а засідання комісії є нелегітимним. Позивачі вказують, що рішення, прийняті на такому засіданні є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки відповідно до постанови Центральної виборчої комісії від 06.09.2015 року № 230 склад комісії сформовано у кількості 18 осіб, тобто для проведення засідання та прийняття рішення на такому засіданні, комісія не мала встановленого законом кворуму, котрий при сформованому складі комісії у кількості 18 осіб має скласти не менш 10 осіб, а не 7 осіб, які брали участь у засіданні.
Позивачі просили суд визнати дії Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області щодо проведення засідання 17.10.2015 року за участю 7 членів комісії (без наявності кворуму) протиправними та такими, що грубо порушують виборче законодавство; визнати рішення (постанови) Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області, прийняті на засіданні 17.10.2015 року (без наявності кворуму), протиправними та скасувати (а.с. 4-6, 90-92, 128-130).
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2015 року об'єднано в одне провадження адміністративні справи № 805/4707/15-а, № 805/4708/15-а та № 805/4709/15-а за позовами Маріупольської міської в Донецькій області організації політичної партії «Українське об'єднання патріотів - УКРОП», Маріупольської міської в Донецькій області партійної організації політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» та Маріупольської місцевої організації Радикальної Партії Олега Ляшка до Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області про визнання дії Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області щодо проведення засідання 17.10.2015 року за участю 7 членів комісій (без наявності кворуму) протиправними та такими, що грубо порушують виборче законодавство, визнання рішень (постанов) Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області, прийнятих на засіданні 17.10.2015 року (без наявності кворуму) протиправними та скасувати. Об'єднаній справі присвоєно номер № 805/4707/15-а (а.с. 84-85).
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2015 року у справі № 805/4707/15-а у задоволенні позовних вимог Маріупольської міської в Донецькій області організації політичної партії «Українське об'єднання патріотів - УКРОП», Маріупольської міської в Донецькій області партійної організації політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», Маріупольської місцевої організації Радикальної Партії Олега Ляшка до Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області, третя особа: кандидат на посаду міського голови міста Маріуполь Донецької області ОСОБА_4 про визнання дій Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області, щодо проведення засідання 17.10.2015 року за участю 7 членів комісій (без наявності кворуму) протиправними та такими, що грубо порушують виборче законодавство, визнання рішень (постанов) Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області, прийнятих на засіданні 17.10.2015 року (без наявності кворуму) протиправними та скасувати - відмовлено в повному обсязі.
Не погодившись з судовим рішенням суду першої інстанції, позивач, Маріупольська міська в Донецькій області організація політичної партії «Українське об'єднання патріотів - УКРОП», звернувся з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову суду, якою позовні вимоги Маріупольської міської в Донецькій області організації політичної партії «Українське об'єднання патріотів - УКРОП», Маріупольської міської в Донецькій області партійної організації політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», Маріупольської місцевої організації Радикальної Партії Олега Ляшка, задовольнити в повному обсязі.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що суд першої інстанції дійшов хибного та необґрунтованого висновку про те, що засідання 17.10.2015 року було повноважним, оскільки склад комісії, відповідно до постанови ЦВК від 16.10.2015 року № 454 на момент проведення засідання складав 11 членів, з яких сім приймали участь у засіданні відповідача. Апелянт послався на норми ст.ст. 19-22, 27 Закону України «Про місцеві вибори» та зазначив, що діючим законодавством встановлено спосіб реалізації рівного виборчого права для суб'єктів виборчого процесу щодо участі в формуванні складу територіальних виборчих комісій та чіткій строк для реалізації такого права.
Крім того, в обґрунтування своєї апеляційної скарги апелянт зазначив наступне. Відповідно до постанови ЦВК від 06 вересня 2015 року № 230 (додаток 110) склад комісії Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області сформовано у кількості 18 осіб. Після розформування вказаної комісії у зв'язку з грубим порушенням законодавства, створено нову комісію та затверджено новий склад Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області у максимальній кількості - 18 осіб. Вказаний склад комісії затверджено постановою ЦВК від 12.10.2015 року № 424. Рішення про зменшення складу Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області Центральною виборчою комісією не приймалося. Квоти суб'єктів виборчого процесу на представництво у Маріупольській міській виборчій комісії не скасовано. Крім того, апелянт зазначив, що постановою ЦВК від 19.10.2015 року № 483 включено членів комісії за поданнями суб'єктів виборчого процесу, представників яких було виключено відповідно до Постанови ЦВК від 16.10.2015 року № 454, що доводить наявність квот та підтверджує той факт, що склад комісії не зменшено. Постанови ЦВК, прийняті після створення комісії та до сьогоднішнього дня є інформаційними і несуть в собі інформацію про зміни в складі, а не про зменшення чи збільшення складу цієї комісії.
Тобто, тимчасова зміна кількісного складу комісії, оформлена постановою ЦВК від 16.10.2015 року № 454 не є постановою про зменшення складу комісії, а є постановою про зміни в персональному складі комісії, не позбавляє права суб'єктів виборчого процесу, представники від яких увійшли до їх складу за результатами жеребкування, участі в роботі комісії, та не може бути підставою для прийняття протиправного рішення про зменшення складу комісії та відповідно рішення про легітимність засідання, на котрому присутні лише 7 членів комісії.
Апелянт вважає рішення про проведення засідання 17.10.2015 року при присутності лише 7 членів комісії, на котрому прийняті важливі рішення щодо ходу виборчого процесу, протиправними (а.с. 230-233).
Представник апелянта не прибув до судового засідання, надав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач у судовому засіданні заперечував проти доводів апеляційної скарги, надав відповідні пояснення.
Інші особи до судового засідання не з'явилися, про розгляд справи були повідомлені належним чином. З огляду на приписи ч. 8 ст. 177 КАС України їх неявка не є перешкодою для розгляду справи.
Колегія суддів, заслухав суддю-доповідача, пояснення відповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції залишити без змін, з наступних підстав.
Судом першої та апеляційної інстанції встановлено наступне.
06 вересня 2015 року Центральною виборчою комісією України прийнято постанову № 230 «Про формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів», відповідно до якої, визначено склад Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області у кількості 18 осіб (а.с. 67, 68).
Постановою Центральної виборчої комісії України від 09.10.2015 року № 414 було достроково припинено повноваження усього складу Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області, яка була сформована постановою ЦВК від 06.09.2015 року № 230, у зв'язку з одноразовим грубим порушенням нею Закону України «Про місцеві вибори».
Постановою Центральної виборчої комісії України від 12.10.2015 року № 424 сформовано новий склад Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області у кількості 18 осіб (а.с. 69, 70).
Постановою Центральної виборчої комісії України від 16.10.2015 року № 454 було внесено зміни до складу територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів. Відповідно до додатку 3 до постанови ЦВК від 16.10.2015 року № 454 припинено достроково повноваження чотирьох членів комісії, замість яких включено нових чотирьох членів комісії та припинено повноваження семи членів комісії. Відповідно до зазначеної постанови кількісний склад комісії становить 11 осіб (а.с. 71-72, 73-75).
Постановою Центральної виборчої комісії України від 16.10.2015 року № 451 було зобов'язано Маріупольську міську виборчу комісію Донецької області забезпечити виготовлення виборчих бюлетенів з виборів депутатів Маріупольської міської ради Донецької області 25.10.2015 року для голосування у відповідних територіальних виборчих округах та виборчих бюлетенів з виборів Маріупольського міського голови 25 жовтня 2015 року для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі до 19 жовтня 2015 року включно.
17 жовтня 2015 року о 09 год. 00 хв. відбулось засідання Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області, за результатами якого був складений протокол засідання № 27 (а.с. 21-24, 37-38, 113-114).
Зі змісту протоколу засідання Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області вбачається, що з 11 членів комісії присутніми були 7 членів комісії. Крім того, на засіданні були присутні представники засобів масової інформації, журналісти, довірені особи кандидата на посаду міського голови м. Маріуполя та кандидата в депутати Маріупольської міської ради (а.с. 21-24, 37-38, 113-114).
Згідно протоколу засідання комісії № 27 була складена присяга двома новими членами комісії, які були призначені постановою ЦВК від 16.10.2015 року № 454, а саме: ОСОБА_5 та ОСОБА_6 (а.с. 21-24, 37-38, 113-114, 202).
За результатами засідання були прийняті наступні рішення: постанова Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області № 100 від 17.10.2015 року «Про створення контрольної комісії за друком бюлетенів», постанова Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області № 101 від 17.10.2015 року «Про друк виборчих бюлетенів та протоколів про підрахунок голосів», постанова Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області № 102 від 17.10.2015 року «Про реєстрацію довірених осіб кандидата на посаду міського голови м. Маріуполя Донецької області ОСОБА_7», постанова Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області № 103 від 17.10.2015 року «Про реєстрацію довіреної особи кандидата на посаду міського голови м. Маріуполя Донецької області ОСОБА_8» (а.с. 25-32, 39-44, 115-120,148, 150-154, 176-182).
Позивачі вважають, що всі рішення, прийняті відповідачем на засіданні 17 жовтня 2015 року, є протиправними, оскільки прийняті неповноважним складом комісії.
Колегія суддів вважає висновок суду першої інстанції про відмову у задоволені позовних вимог правомірним та зазначає, що судом вірно застосовано норми матеріального і процесуального права при ухваленні оскаржуваного рішення, з огляду на наступне.
Суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги відповідно до ч. 1 ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головним доводом апеляційної скарги є посилання на порушення кворуму Маріупольською міською виборчою комісією при проведенні засідання 17.10.2015 року за присутності 7 членів комісії, в той час як постановою ЦВК від 06 вересня 2015 року № 230 (додаток 110) склад комісії Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області сформовано у кількості 18 осіб, який, на думку апелянта, повинен залишатися незмінним. Тому всі прийняті комісією рішення щодо ходу виборчого процесу, є протиправними, нелегітимними (відсутність кворуму), такими, що порушують права суб'єктів виборчого процесу на участь у прийнятті цих рішень.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відсутності законодавчих підстав для визнання дій Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області щодо проведення засідання 17.10.2015 року за участю 7 членів комісії протиправними та такими, що порушують виборче законодавство, та скасування рішень, прийнятих за результатами проведення такого засідання, через таке.
Відповідно до пункту 20 ст. 92 Конституції України виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.
За приписами ст. 12 Закону України «Про місцеві вибори» (далі - Закон № 595) суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є: 1) виборець; 2) Центральна виборча комісія; 3) виборчі комісії, сформовані (утворені) відповідно до цього Закону або інших законів України, які уповноважені забезпечувати організацію та проведення відповідних місцевих виборів; 4) кандидати в депутати, кандидати на посади сільського, селищного, міського голови, старости; 5) місцева організація партії, яка висунула кандидата (кандидатів) для участі у відповідних місцевих виборах; 6) офіційний спостерігач від кандидата, від місцевої організації партії - суб'єкта відповідного виборчого процесу, від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом.
Згідно зі ст. 19 Закону № 595 систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять: 1) Центральна виборча комісія, яка є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів; 2) територіальні виборчі комісії: а) виборча комісія Автономної Республіки Крим; б) обласні виборчі комісії; в) районні виборчі комісії; г) міські виборчі комісії; ґ) районні у містах виборчі комісії (у містах з районним поділом); д) селищні, сільські виборчі комісії; 3) дільничні виборчі комісії.
Районні у місті виборчі комісії у містах з районним поділом, де не утворені районні у місті ради, утворюються для здійснення передбачених цим Законом повноважень у відповідному виборчому територіальному окрузі стосовно виборів депутатів міських рад та міських голів (частина 1).
Частинами 1 та 3 статті 20 Закону № 595 визначено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори (ч. 1).
Територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Члени територіальної виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у порядку, передбаченому цим Законом, нового складу відповідної територіальної виборчої комісії.
Повноваження територіальної виборчої комісії у новосформованому складі починаються з моменту складення присяги більшістю від складу територіальної виборчої комісії, визначеного при формуванні її складу, на засіданні цієї комісії. Таке засідання скликається головою територіальної виборчої комісії і проводиться не пізніш як на другий день після дня прийняття рішення про формування її складу.
Частиною 1 статті 22 Закону № 595 визначено, що склад територіальних виборчих комісій формується за поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій партій з урахуванням обмежень, встановлених частиною другою статті 12 цього Закону, у кількості не менше 9 і не більше 18 осіб.
Відповідно до пункту 1 частини 5 статті 25 Закону України «Про місцеві вибори» міська, районна в місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальна виборча комісія забезпечує підготовку та проведення виборів до відповідної ради.
Статтею 27 Закону № 595 визначено, що Центральна виборча комісія організовує свою роботу відповідно до Закону України "Про Центральну виборчу комісію" та Регламенту Центральної виборчої комісії. Територіальні та дільничні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог цього Закону у формі відкритих засідань (частина 1).
Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини членів комісії від складу цієї комісії (частина 4).
На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи в разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов'язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (чи секретарем засідання) (частина 11).
Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії. Рішення виборчої комісії набирає чинності з моменту його прийняття. У разі невиконання виборчою комісією вимог цього Закону (бездіяльність виборчої комісії) виборча комісія вищого рівня з відповідних місцевих виборів може прийняти відповідне рішення. У день голосування (день повторного голосування) такі питання розглядаються невідкладно (частина 14).
Рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом. Територіальна виборча комісія вищого рівня, Центральна виборча комісія у такому випадку має право прийняти рішення по суті питання (частина 19).
Як вбачається з матеріалів справи, 06 вересня 2015 року Центральною виборчою комісією прийнято постанову № 230 «Про формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів», відповідно до якої визначено склад Маріупольської міської виборчої комісії Донецької області у кількості 18 осіб (а.с. 67, 68).
Постановою ЦВК від 16.10.2015 року № 454 було внесено зміни до складу територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів. Відповідно до додатку 3 постанови ЦВК від 16.10.2015 року № 454 припинено достроково повноваження чотирьох членів Маріупольської міської виборчої комісії, замість яких включено нових чотирьох членів комісії та припинено повноваження семи членів комісії. Відповідно до зазначеної постанови кількісний склад комісії склав 11 осіб (а.с. 71-72, 73-75).
Зазначена постанова ЦВК сторонами не оскаржувалась, а тому підлягала обов'язковому виконанню.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про центральну виборчу комісію» від 30 червня 2004 року № 1932-IV рішення Комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов'язковим для виконання всіма суб'єктами відповідного виборчого процесу чи процесу референдуму, в тому числі відповідними виборчими комісіями і комісіями з референдумів нижчого рівня, а також органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами України.
Оскільки Центральна виборча комісія відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону № 595 формує склад міських територіальних виборчих комісій, то з моменту прийняття рішення ЦВК, призначена особа набуває статусу члена відповідної виборчої комісії. Разом з тим, функціональні обов'язки, передбачені ч. 5 ст. 28 Закону № 595, призначений член територіальної виборчої комісії може здійснювати після прийняття присяги (ч. 2 ст. 28 Закону № 595).
Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону № 595, засідання виборчої комісії є повноваженим за умови присутності на ньому більше половини членів комісії від складу цієї комісії.
Оскільки в протоколі Маріупольської міської виборчої комісії від 17.10.2015 року вказано на прийняття присяги двома заново призначеними членами комісії (ОСОБА_5 та ОСОБА_6) і відбито, що в її засіданні приймали участь 7 із 11 членів загального складу комісії з урахуванням осіб, призначених ЦВК, які не приймали присягу та участь у засіданні комісії, а також не могли приймати рішення до моменту складання присяги, суд апеляційної інстанції вважає правомірним визначення кворуму виборчої комісії та не вбачає підстав для визнання протиправними рішень комісії, прийнятих в цей день на засіданні комісії.
Відповідно до частини другої статті 12, частини третьої статті 20, статті 21, частин першої, другої, тринадцятої, шістнадцятої, сімнадцятої статті 22, частин першої - третьої, дев'ятої статті 23, пунктів 1, 2, 4 частини першої статті 24, частини другої статті 28, статті 29, частини другої статті 93 Закону України "Про місцеві вибори", керуючись статтями 11 - 13, пунктами 4, 5 статті 17, пунктом 2 статті 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія 07 вересня 2015 року прийняла постанову № 236 «Про Роз'яснення щодо порядку внесення змін до складу територіальних та дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ» (із змінами та доповненнями, останніми з яких є доповнення від 07.10.2015 року) (далі - Роз'яснення).
Підунктом 2.5. пункту 2 Роз'яснення встановлено, що «У разі якщо внаслідок дострокового припинення повноважень члена виборчої комісії кількісний склад такої комісії став меншим мінімальної кількості, встановленої частиною першою статті 22 Закону або частиною третьою статті 23 Закону відповідно, та ненадходження подання щодо включення до складу комісії іншої особи замість вибулої інша кандидатура до складу виборчої комісії включається за поданням голови відповідної виборчої комісії за пропозиціями її членів із тим, щоб кількісний склад такої виборчої комісії відповідав її мінімальній кількості (був не меншим).
У підпункті 3.1. п. 3 Роз'яснення передбачено, що «У разі надходження до відповідної виборчої комісії, яка утворила виборчу комісію (сформувала її склад), подання про заміну члена виборчої комісії від суб'єкта, за поданням якого кандидатуру цього члена комісії було включено до складу виборчої комісії, така виборча комісія у період виборчого процесу не пізніш як на п'ятий день з дня внесення такого подання, але не пізніше останнього дня перед днем голосування, а в міжвиборчий період - не пізніше одного місяця з дня внесення відповідного подання про заміну члена комісії, одночасно з рішенням про дострокове припинення його повноважень приймає рішення про включення до складу відповідної виборчої комісії іншої кандидатури, внесеної на заміну тим самим суб'єктом подання, із призначенням цієї особи на відповідну посаду в комісії, яку займав член комісії, повноваження якого достроково припинені.
Подання про заміну члена виборчої комісії вноситься суб'єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії, на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідної виборчої комісії за встановленою Центральною виборчою комісією формою (додатки 2 - 12 до цієї постанови*). Якщо таке подання вноситься місцевою організацією партії, зазначеною в частині другій статті 22 та пунктах 1, 2 частини першої статті 23 Закону, під час виборчого процесу чергових або перших місцевих виборів, до нього може не додаватися засвідчена в установленому порядку копія свідоцтва про реєстрацію цієї місцевої організації партії.
Саме у такий спосіб ЦВК зробила заміну 16.10.2015 року у складі Маріупольської міської виборчої комісії і постанова ЦВК від 7.09.2015 року № 236 не оскаржувалась в судовому порядку, а тому підлягає безумовному виконанню.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції були правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.
Щодо судового збору суд зазначає наступне.
Згідно ч. 1 ст. 4 Законом України «Про судовий збір» (зі змінами та доповненнями, внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» від 22 травня 2015 року № 484-VIII, який набрав чинності з 01 вересня 2015 року) судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2015 рік» з 1 січня 2015 року мінімальна заробітна плата встановлена у місячному розмірі 1 218,00 грн.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами встановлюється ставка судового збору у розмірі 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги (п.п.2).
Як вбачається зі змісту позовних вимог, позивачами у позовних заявах заявлені вимоги немайнового характеру.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем встановлюється ставка судового збору 1 розмір мінімальної заробітної плати (п.п. 1.2).
Оскільки, при поданні адміністративного позову немайнового характеру сплаті підлягає ставка судового збору у розмірі 1 розміру мінімальної заробітної плати, тому Маріупольській міській в Донецькій області організації політичної партії «Українське об'єднання патріотів - УКРОП» при поданні апеляційної скарги необхідно було сплатити - 1339,80 грн (1218,00*1*110%) чого останнім зроблено не було.
Відтак, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з Маріупольської міської в Донецькій області організації політичної партії «Українське об'єднання патріотів - УКРОП» судового збору за подачу апеляційної скарги до Донецького апеляційного адміністративного суду у розмірі 1339,80 грн. за наступними реквізитами: отримувач коштів - Краматор.УК/м. Краматорськ/22030001, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37944338, рахунок отримувача - 31211206781059, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Донецькій області, код банку отримувача (МФО) - 834016, код класифікації доходів бюджету - 22030001.
З огляду на вищезазначене та керуючись ст.ст. 172 - 179, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Маріупольської міської в Донецькій області організації політичної партії «Українське об'єднання патріотів - УКРОП» - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 20 жовтня 2015 р. у справі № 805/4707/15-а - залишити без змін.
Стягнути з Маріупольської міської в Донецькій області організації політичної партії «Українське об'єднання патріотів - УКРОП» судовий збір у розмірі 1339 (тисяча триста тридцять дев'ять) 80 копійок за наступними реквізитами: отримувач коштів - Краматор.УК/м. Краматорськ/22030001, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37944338, рахунок отримувача - 31211206781059, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Донецькій області, код банку отримувача (МФО) - 834016, код класифікації доходів бюджету - 22030001.
Повний текст ухвали складено та проголошено у судовому засіданні 23 жовтня 2015 року.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя: Г.М. Міронова
Судді: Т.Г. Арабей
І.В. Геращенко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2015 |
Оприлюднено | 28.10.2015 |
Номер документу | 52684144 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні