КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 810/5118/15 Головуючий у 1-й інстанції: Дудін С.О. Суддя-доповідач: Літвіна Н. М.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Літвіної Н.М.
Суддів: Коротких А.Ю.
Мєзєнцева Є.І.
при секретарі: Соловіцькій І.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу кандидата на посаду Васильківського міського голови Київської області ОСОБА_3 на постанову Київського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2015 року у справі за адміністративним позовом кандидата на посаду Васильківського міського голови Київської області ОСОБА_3 до Васильківської міської виборчої комісії Київської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4 про визнання протиправними та скасування постанов та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Васильківської міської виборчої комісії Київської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4 про визнання протиправними та скасування постанов та зобов'язання вчинити певні дії.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2015 року адміністративний позов кандидата на посаду Васильківського міського голови Київської області ОСОБА_3 - задоволено частково.
Визнано протиправною та скасовано постанову Васильківської міської виборчої комісії Київської області № 102 від 18 жовтня 2015 року «Про виключення з виборчого списку кандидата у депутати за рішенням суду».
Зобов'язано Васильківську міську виборчу комісію Київської області (08600, Київська область, м. Васильків, вул. Володимирська, 2, ідентифікаційний код 37183807) скасувати постанову Васильківської міської виборчої комісії № 25 від 26 вересня 2015 року «Про реєстрацію кандидата на посаду Васильківського міського голови Київської області ОСОБА_4». В іншій частині в задоволенні позову відмовлено.
Зобов'язано Васильківську міську виборчу комісію Київської області (08600, Київська область, м. Васильків, вул. Володимирська, 2, ідентифікаційний код 37183807) подати суду звіт про виконання судового рішення протягом однієї доби з моменту набрання судовим рішенням законної сили.
Стягнуто з ОСОБА_3 (АДРЕСА_1. ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів: Київський окружний адміністративний суд, код отримувача: 37955989, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Київській області, код банку отримувача: 821018, рахунок отримувача: 31213206784001, код класифікації доходів бюджету: 22030001 Символ звітності « 206») судовий збір у розмірі 974 (дев'ятсот сімдесят чотири) грн. 40 коп.
Стягнуто з Васильківської міської виборчої комісії Київської області (08600, Київська область, м. Васильків, вул. Володимирська, 2, ідентифікаційний код 37183807) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів: Київський окружний адміністративний суд, код отримувача: 37955989, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Київській області, код банку отримувача: 821018, рахунок отримувача: 31213206784001, код класифікації доходів бюджету: 22030001 Символ звітності « 206») судовий збір у розмірі 2 436 (дві тисячі чотириста тридцять шість) грн. 00 коп.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач - кандидат на посаду Васильківського міського голови Київської області ОСОБА_3, звернувся з апеляційною скаргою та просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині відмови в задоволенні позовних вимог про зобов'язання Васильківської міської виборчої комісії Київської області прийняти рішення про внесення змін до виборчого бюлетеня з використанням штампа «Вибув».
Відповідно до ст. 195 КАС України - суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку про розгляд апеляційної скарги кандидата на посаду Васильківського міського голови Київської області ОСОБА_3 в межах вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, Постановою Верховної Ради України № 645-УІІІ від 17 липня 2015 року призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2015 року.
Постановою Васильківської міської виборчої комісії Київської області № 26 від 26 вересня 2015 року ОСОБА_3, був зареєстрований кандидатом на посаду Васильківського міського голови Київської області шляхом самовисування на чергових виборах Васильківського міського голови Київської області 25 жовтня 2015 року.
Постановою Васильківської міської виборчої комісії Київської області № 25 від 26 вересня 2015 року зареєстровано кандидатом на посаду Васильківського міського голови Київської області шляхом самовисування на чергових виборах Васильківського міського голови Київської області 25 жовтня 2015 року громадянина ОСОБА_4.
05 жовтня 2015 року позивач звернувся до Васильківської міської виборчої комісії Київської області із заявою про відмову від балотування на посаду Васильківського міського голови Київської області, яка була зареєстрована в журналі реєстрації документів, заяв, скарг до Васильківської міської виборчої комісії з місцевих виборів 25 жовтня 2015 року за № 561.
Між тим, Васильківською міською виборчою комісією не було прийнято жодного рішення щодо даної заяви, що стало підставою для звернення кандидата на посаду Васильківського міського голови Київської області ОСОБА_3 до суду з позовом про визнання протиправною бездіяльності Васильківської міської виборчої комісії Київської області щодо нерозгляду заяви ОСОБА_4 про відмову від балотування на посаду Васильківського міського голови Київської області та скасування вищезазначеної постанови Васильківської міської виборчої комісії Київської області № 25 від 26 вересня 2015 року.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2015 року у справі № 810/4953/15, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 15 жовтня 2015 року визнано протиправною бездіяльність Васильківської міської виборчої комісії Київської області, що полягає у не розгляді заяви ОСОБА_4 від 05 жовтня 2015 року вх. №561 про відмову балотуватись на посаду Васильківського міського голови Київської області та зобов'язано Васильківську міську виборчу комісію розглянути заяву ОСОБА_4 від 05 жовтня 2015 року вх. № 561 про відмову балотуватись на посаду Васильківського міського голови Київської області та прийняти рішення відповідно до вимог чинного законодавства. В решті позовних вимог було відмовлено.
На виконання вищевказаних судових рішень 18 жовтня 2015 року Васильківською міською виборчою комісією було проведено засідання, на якому було розглянуто заяву ОСОБА_4 від 05 жовтня 2015 року вх. № 561 про відмову балотуватися на посаду Васильківського міського голови.
За результатам розгляду вищевказаної заяви Васильківською міською виборчою комісією прийнято постанову № 102 від 18 жовтня 2015 року «Про виключення з виборчого списку кандидата у депутати за рішенням суду» якою залишено без задоволення заяву ОСОБА_4 про відмову балотуватися на посаду Васильківського міського голови Київської області з підстав обмеження строку на зняття з реєстрації зазначеного кандидата на посаду Васильківського міського голови Київської області.
Спірною постановою Київського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2015 року визнано протиправною та скасовано постанову Васильківської міської виборчої комісії Київської області № 102 від 18 жовтня 2015 року «Про виключення з виборчого списку кандидата у депутати за рішенням суду» та зобов'язано Васильківську міську виборчу комісію Київської області (08600, Київська область, м. Васильків, вул. Володимирська, 2, ідентифікаційний код 37183807) скасувати постанову Васильківської міської виборчої комісії № 25 від 26 вересня 2015 року «Про реєстрацію кандидата на посаду Васильківського міського голови Київської області ОСОБА_3.».
Між тим, в частині відмови в задоволенні позовних вимог про зобов'язання Васильківської міської виборчої комісії Київської області прийняти рішення про внесення змін до виборчого бюлетеня з використанням штампа «Вибув» позивачу відмовлено.
Апелянт посилається на те, що оскільки виборчі бюлетені для виборів Васильківського міського голови Київської області, що відбудуться 25 жовтня 2015 року, вже надруковані, а залишення ОСОБА_4 у вказаному бюлетені буде вводити виборців в оману, оскільки кандидат заявив про своє небажання брати участь у виборах, та є порушенням законності виборів у зв»язку з чим просить зобов'язати Васильківську міську виборчу комісію Київської області прийняти рішення про внесення змін до виборчого бюлетеня з використанням штампа «Вибув» навпроти кандидата на посаду Васильківського міського голови ОСОБА_4
Відповідно до ч. 13 ст. 75 Закону України «Про місцеві вибори» - у разі скасування рішення про реєстрацію всіх кандидатів у депутати, включених до виборчого списку місцевої організації партії, кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости після виготовлення виборчих бюлетенів відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про внесення змін до виборчого бюлетеня. Копія такого рішення невідкладно передається територіальною виборчою комісією до Центральної виборчої комісії.
Такі зміни за рішенням територіальної виборчої комісії вносяться до виборчих бюлетенів членами дільничних виборчих комісій з використанням штампа «Вибув». Про проставлення на виборчому бюлетені штампа «Вибув», що засвідчує внесення змін до виборчого бюлетеня, дільничні виборчі комісії невідкладно письмово повідомляють територіальну виборчу комісію, що прийняла рішення про внесення змін до виборчого бюлетеня, а відповідна територіальна виборча комісія невідкладно повідомляє про це Центральну виборчу комісію. Член дільничної виборчої комісії під час видачі виборчого бюлетеня повідомляє кожному виборцю про зміни, внесені до виборчого бюлетеня.
Штамп «Вибув» передається дільничним виборчим комісіям одночасно з рішенням територіальної виборчої комісії про скасування рішення про реєстрацію всіх кандидатів у депутати, включених до виборчого списку місцевої організації партії, кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.
Використання штампа «Вибув» дільничною виборчою комісією без отримання відповідного рішення територіальної виборчої комісії забороняється.
Згідно до п. п. 1-3 Роз'яснення «Щодо порядку виготовлення, передачі, зберігання та використання штампа "ВИБУВ" під час проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських,селищних, міських голів та старост сіл, селищ», затвердженого Постановою Центральної виборчої комісії № 213 від 01 вересня 2015 року - штамп «Вибув» використовується дільничною виборчою комісією для внесення змін до виборчого бюлетеня.
Зміни до виборчого бюлетеня із використанням штампа «Вибув» вносяться у разі скасування рішення про реєстрацію всіх кандидатів у депутати, включених до виборчого списку місцевої організації політичної партії у багатомандатному виборчому окрузі, кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища після виготовлення виборчих бюлетенів з відповідних місцевих виборів у порядку та строки, встановлені Законом.
У випадку скасування рішення, зазначеного в пункті 2 цього Роз»яснення відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про внесення змін до виборчого бюлетеня та забезпечує передачу копій цього рішення разом із штампом «Вибув» усім дільничним виборчим комісіям, які організовують підготовку та проведення відповідних місцевих виборів, не пізніше наступного дня після дня його прийняття, а в разі прийняття такого рішення у день, що передує дню голосування, - невідкладно, але не пізніш як за годину до початку голосування.
Копія рішення територіальної виборчої комісії про внесення змін до виборчого бюлетеня невідкладно передається нею до Центральної виборчої комісії в установленому Законом порядку.
Пунктом 12 Роз'яснення передбачено, що дільнична виборча комісія невідкладно після отримання рішення територіальної виборчої комісії про внесення змін до виборчого бюлетеня та штампа «Вибув» на своєму засіданні вносить зміни до виборчого бюллетеня.
Зміни до виборчого бюлетеня вносяться одним із членів дільничної виборчої комісії, визначеним її рішенням, на засіданні цієї комісії невідкладно після отримання відповідного рішення територіальної виборчої комісії та штампа «Вибув», але не пізніше часу початку голосування.
Колегія суддів погоджується з доводами апелянта, що на момент вирішення спору по суті строк виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на місцевих виборах сплинув, а тому мають бути застосовані відповідні наслідки скасування рішення про реєстрацію кандидата у вигляді прийняття відповідною територіальною виборчою комісією рішення про внесення змін до виборчого бюлетеня.
Між тим, як вбачається з аналізу вищезазначених норм та вірно встановлено судом першої інстанції, передумовою для прийняття рішення про внесення змін до виборчого бюлетеня з використанням штампа «Вибув» навпроти кандидата на посаду Васильківського міського голови ОСОБА_4, є необхідність скасування рішення про реєстрацію кандидата.
За наслідками скасування рішення про реєстрацію кандидата відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про внесення змін до виборчого бюлетеня.
Отже, підставою для спонукання відповідача вчинити якісь дії у примусовому порядку є факт його протиправного ухилення від виконання таких дій.
Між тим, обов'язок Васильківської міської виборчої комісії по прийняттю рішення про внесення змін до виборчого бюлетеня ще не настав у зв»язку з нескасуванням рішення про реєстрацію кандидата, оскільки таке зобов»язання виникло у відповідача з прийняттям спірної постанови Київського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2015 року.
Таким чином, колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції, що вищевказані позовні вимоги задоволенню не підлягають, оскільки є передчасними, тобто направлені на захист прав та законних інтересів позивача, які ще не порушені.
Відповідно до ст. 71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 9 ст. 172 КАС України - суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Оскільки апелянтом при зверненні до суду не було долучено до матеріалів справи доказів оплати судового збору, суд в порядку ч. 9 ст. 172 КАС України вирішує питання щодо стягнення судового збору при прийнятті рішення.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду:апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами ставка судового збору становить 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги
Ставка судового збору за подання фізичною особою адміністративного позову немайнового характеру становить 0, 4 розміру мінімальної заробітної плати.
Частиною 1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2015 року становить 1218 грн.
Таким чином, стягненню з позивача в дохід Держбюджету України підлягає судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 535, 92 грн. (1218, 00 грн. х 0,4 х110 ).
Згідно до ч. 9 ст. 177 КАС України - судове рішення суду апеляційної інстанції є остаточним.
Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 172, 173, 174, 177, 179, 196, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, Законом України «Про місцеві вибори», суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу кандидата на посаду Васильківського міського голови Київської області ОСОБА_3 - залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2015 року - без змін.
Стягнути з ОСОБА_3 (АДРЕСА_1. ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Державного бюджету України судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 535 (п»ятсот тридцять п»ять) грн. 92 коп.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Літвіна Н.М.
Судді Коротких А.Ю.
Мєзєнцев Є.І.
Головуючий суддя Літвіна Н. М.
Судді: Коротких А. Ю.
Мєзєнцев Є.І.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2015 |
Оприлюднено | 27.10.2015 |
Номер документу | 52684467 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Літвіна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні