Україна
Донецький окружний адміністративний суд
О К Р Е М А У Х В А Л А
25 жовтня 2015 року Справа № 805/4738/15-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючий Олішевська В.В., судді Кравченко Т.О., Толстолуцька М.М., при секретарі Хіміч М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом кандидата на посаду Дружківського міського голови Донецької області ОСОБА_1
до відповідача: Дружківської міської виборчої комісії в Донецькій області
про: визнання виготовлених виборчих бюлетенів недійсними, зобов’язання відповідача провести повторний друк виборчих бюлетенів іншої форми або кольору з одночасним знищенням раніше надрукованих бюлетенів з дотриманням норм Закону України «Про місцеві вибори»,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, кандидат на посаду Дружківського міського голови Донецької області ОСОБА_1, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Дружківської міської виборчої комісії в Донецькій області про виготовлених виборчих бюлетенів недійсними, зобов’язання відповідача провести повторний друк виборчих бюлетенів іншої форми або кольору з одночасним знищенням раніше надрукованих бюлетенів з дотриманням норм Закону України «Про місцеві вибори».
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 25.10.2015 року у задоволенні позовних вимог кандидата на посаду Дружківського міського голови Донецької області ОСОБА_1 до Дружківської міської виборчої комісії в Донецькій області про виготовлених виборчих бюлетенів недійсними, зобов’язання відповідача провести повторний друк виборчих бюлетенів іншої форми або кольору з одночасним знищенням раніше надрукованих бюлетенів з дотриманням норм Закону України «Про місцеві вибори» відмовлено.
Під час розгляду даної справи колегією суддів встановлено, що відповідно до пункту 1 частини 5 статті 25 Закону № 595 міська, районна в місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальна виборча комісія забезпечує підготовку та проведення виборів до відповідної ради.
Згідно з п. 79 Календарного плану основних організаційних заходів з підготовки та проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 р. (додаток до постанови ЦВК № 154 від 10.09.2015 р.), у строк до 07 жовтня 2015 р. включно комісія повинна затвердити текст виборчого бюлетеню для голосування на підставі абз. 1 ч. 3 ст. 74 Закону.
Статтею 74 Закону України В«Про місцеві вибориВ» визначені форма, зміст виборчого бюлетеня.
Згідно ч. 3, 6 ст. 74 Закону текст виборчих бюлетенів для голосування у відповідних виборчих округах затверджується відповідними територіальними виборчими комісіями не пізніш як за 17 днів до дня голосування.
Суб’єкти відповідного виборчого процесу можуть протягом двох днів з дня прийняття рішення комісії про затвердження тексту виборчих бюлетенів для голосування у відповідних виборчих округах ознайомитися з текстом бюлетеня.
Рішення територіальної виборчої комісії про затвердження тексту виборчого бюлетеня не пізніш як за 12 днів до дня голосування передається відповідним дільничним виборчим комісіям для загального ознайомлення у приміщенні дільничної виборчої комісії.
Кількість виборчих бюлетенів для голосування визначається відповідними територіальними виборчими комісіями не пізніш як за 12 днів до дня голосування виходячи з кількості виборців, включених до попередніх списків виборців на виборчих дільницях у межах відповідного виборчого округу, з урахуванням резерву виборчих бюлетенів, що становить 0,5 відсотка від кількості виборців на кожній виборчій дільниці у такому виборчому окрузі.
Кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях у межах відповідного виборчого округу, визначається на підставі відомостей про кількість виборців, включених до попередніх списків виборців на виборчих дільницях, що отримуються територіальними виборчими комісіями, зазначеними у частині першій статті 75 цього Закону, від органу ведення Державного реєстру виборців після виготовлення таких списків виборців.
Постановою від 9 жовтня 2015 р. відповідачем було затверджено тексти бюлетенів для виборів депутатів міської ради та бюлетенів для виборів міського голови.
Суд зазначає, що зазначене рішення прийнято відповідачем з порушенням строку, визначеного Законом.
Відповідно до ч. 1, 3, 4 статті 75 Закону передбачено, що територіальна виборча комісія на підставі договору, укладеного між нею і поліграфічним підприємством, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на місцевих виборах відповідно: виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, районна в місті (у містах, де утворені районні у місті ради), міська (міст республіканського в Автономній Республіці Крим, обласного значення, міст Києва та Севастополя) територіальна виборча комісія - не пізніш як за десять днів до дня голосування та отримує виготовлені виборчі бюлетені не пізніш як за дев’ять днів до дня голосування в упаковці підприємства-виготовлювача на підставі акта приймання-передачі за формою, встановленою Центральною виборчою комісією;сільська, селищна, міська (міст районного значення) територіальна виборча комісія - не пізніш як за п’ять днів до дня голосування та отримує виготовлені виборчі бюлетені не пізніш як за чотири дні до дня голосування в упаковці підприємства-виготовлювача на підставі акта приймання-передачі за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.
Технічні відходи, поліграфічний брак, виборчі бюлетені, в яких за рішенням територіальної виборчої комісії виявлені помилки, а також друкарські форми знищуються поліграфічним підприємством в порядку та у строки, визначені умовами договору про виготовлення виборчих бюлетенів, про що складається акт у двох примірниках.
Контроль за виготовленням виборчих бюлетенів на підприємствах-виготовлювачах, дотриманням вимог щодо знищення друкарських форм, технічних відходів, поліграфічного браку, помилково виготовлених виборчих бюлетенів здійснюється контрольною комісією, яка утворюється відповідною територіальною виборчою комісією за поданням місцевих організацій політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, не пізніш як у день затвердження тексту виборчого бюлетеня.
Не пізніше наступного дня після отримання виборчих бюлетенів територіальна виборча комісія на своєму засіданні передає виборчі бюлетені в упаковці підприємства-виготовлювача таким територіальним виборчим комісіям з відповідних місцевих виборів
Під час розгляду справи судом встановлено, що 15.10.2015 р. Дружківською міською виборчою комісією в особі голови цієї комісії ОСОБА_2П укладено договір № 01/12/10/15 з фізичною особою - підприємцем ОСОБА_3 про виготовлення і поставку продукції, предметом якого була виготовлення виборчих бюлетенів. Сума послуг по договору склала 92370,60 грн. Згідно протоколу № 11 від 16.10.2015 р. Дружківською міською виборчою комісією прийнято рішення про утворення комісії для здійснення контролю за виготовленням виборчих бюлетенів на підприємстві у складі представників від різних партій ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6
Суд зазначає, що в порушення ч. 2 ст.75 Закону комісією не було прийнято колегіального рішення щодо визначення поліграфічного підприємства. Разом з цим члени комісії, суб’єкти виборчого процесу були обізнані про ці обставини, але своєчасно не скористалися своїм правом на оскарження рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії чи її посадових осіб.
Під час судового засідання з пояснень голови комісії ОСОБА_7, та пояснень свідків заступника голови комісії ОСОБА_4 та секретаря виборчої комісії ОСОБА_8 було встановлено, що 19 жовтня 2015 р. були надруковані виборчі бюлетені в кількості 102634 шт., які передані членам виборчої комісії.
Згідно з постанови № 14 від 23.10.2015 р. було затверджено комісію для видачі бюлетенів. Згідно пояснень голови комісії виборчі бюлетені було передано на дільничні виборчі комісії для проведення голосування 25.10.2015 р.
Також згідно пояснень наданих у судовому засіданні головою комісії та свідками ОСОБА_4 та ОСОБА_8 форма та зміст надрукованих бюлетенів відповідає зразку виборчого бюлетеня, затвердженому постановою комісії від 09.10.2015 р. № 9.
Свідок ОСОБА_9 у судовому засіданні зазначив, що був присутній майже на усіх засіданнях комісії, йому було відомо про рішення, які приймалися комісією, але він не скористався своїм правом на оскарження рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії чи її посадових осіб.
З урахуванням вищенаведеного, суд приходить до висновку, що під час організації виготовлення виборчих бюлетенів комісією були допущені порушення вимог ч. 2, абз. 2 ч. 3 ст.75 Закону України В«Про місцеві вибориВ» .
Відповідно до ч. 1 ст. 177 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше передбачене законом рішення. У разі виявлення порушень, що можуть бути підставою для притягнення до відповідальності не за правилами цього Кодексу, суд постановляє окрему ухвалу з повідомленням про наявність таких порушень і надсилає її до органів чи осіб, уповноважених вжити у зв'язку з цим заходів, встановлених законом.
З огляду на встановлені обставини суд вважає, що головою комісії та її членами порушено вимоги Закону України «Про місцеві вибори».
Керуючись ст.ст. 160, 166, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ :
Постановити окрему ухвалу у відношенні голови комісії та членів Дружківської міської виборчої комісії, яку направити до Центральної виборчої комісії для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Про вжиті заходи повідомити Донецький окружний адміністративний суд на протязі одного місяця з дня постановляння окремої ухвали.
Окрема ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення ухвалені до дня голосування - не пізніше як за чотири години до початку голосування. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Олішевська B.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2015 |
Оприлюднено | 29.10.2015 |
Номер документу | 52711317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Олішевська B.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні