ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.10.2015р. Справа№ 914/2960/15
За позовом : Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Львів
до відповідача: Спільне підприємство товариство з обмеженою відповідальністю В«Ком- Еко- ЛьвівВ» , м. Львів
про стягнення штрафу і пені на підставі рішення адміністративної колегії ЛОТВ АМК України від 17.12.2013 №329.
Суддя Коссак С.М.
при секретарі Куць М.Я
Представники:
Від позивача: ОСОБА_1 - представник за довіреністю від 03.04.2015р. № 13/08-531;
Від відповідача: ОСОБА_2 - представник за довіреністю від 04.06.2015р.
На розгляд господарського суду Львівської області Львівським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України подано позов до Спільного підприємства товариства з обмеженою відповідальністю В«Ком- Еко- ЛьвівВ» про стягнення штрафу і пені на підставі рішення адміністративної колегії ЛОТВ АМК України від 17.12.2013 №329.
Ухвалою суду від 28.08.2015р. порушено провадження у справі та призначено судовий розгляд справи на 14.09.2015р. Рух справи відображено в ухвалах суду.
Сторонам у справі роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки. Відводу не заявлено. Клопотання про фіксацію процесу технічними засобами не заявлено.
Представник позивача в судовому засіданні 14.09.2015 року позовні вимоги підтримав, на виконання вимог ухвал суду подав пояснення по справі.
Представник відповідача в судове засідання 14.09.2015 року не з'явився, причин неявки суду не повідомив, про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення наявне у матеріалах справи.
У судове засідання 19.10.2015 року представник відповідача з'явився, позов заперечив (відзив на позов вх..№44403/15 від 19.10.15р.), надав усні пояснення у справі.
На момент розгляду справи доказів повної часткової сплати боргу сторонами суду не надано.
У судовому засіданні 19.10.2015р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Вислухавши представника позивача, проаналізувавши матеріали справи, судом встановлено.
Рішенням адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 17.12.2013 року №329 у справі №3-02-312/2013 (надалі - Рішення) визнано, що СП ТзОВ «Ком- Еко- Львів» філія «Ком- Еко- Борислав» займає монопольне (домінуюче) становище на ринку надання послуг з вивезення побутових відходів на території м. Борислав у 2011 2012 р.р. та в 1 півріччі 2013 року з часткою 100%.
Також визнано, що СП ТзОВ «Ком ОСОБА_3 Львів» філія «Ком ОСОБА_3» займає монопольне (домінуюче становище на ринку надання послуг з вивезення побутових відходів на території м. Трускавець у 2011 2012 р.р. та в 1 півріччі 2013 року з часткою 100%.
Визнано дії СП ТзОВ «Ком- Еко- Львів» в особі філії «Ком- Еко- Борислав» щодо: укладення та застосування договорів про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів із споживачами м. Борислава, щодо включення завищеного рівня рентабельності у розрахунок тарифу на послугу з вивезення 1 м.куб. твердих побутових відходів для категорії бюджетні установи м. Борислав, щодо укладення із споживачами м. Трускавець договорів про надання послуг із збирання та вивезення твердих побутових відходів, які не відповідають типовому договору, щодо включення завищеного рівня рентабельності у розрахунок тарифу на послугу з вивезення 1 м.куб. твердих побутових відходів для категорії бюджетні установи м. Трускавець порушенням, що передбачене п.2 ст.50 та визначене ч.1 ст.13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг з вивезення побутових відходів шляхом вчинення дій, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
За вказані порушення на відповідача накладено сукупний штраф у розмірі 20 000, 00грн.
У Рішенні роз'яснено можливість оскарження рішення Антимонопольного комітету.
Рішення було надіслані відповідачу листом від 19.12.13р. вих.№13/05-3495 та зобов'язано відповідача виконати Рішення у двомісячний строк про що протягом 5 днів повідомити позивача. Докази надіслання в матеріалах справи.
Зазначене Рішення отримано відповідачем 26.12.13р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідач оскаржив згадане вище рішення до Львівського окружного адміністративного суду, який ухвалою від 23 квітня 2014 року у справі №813/956/14 залишив позовну заяву СП ТзОВ «Ком- Еко- Львів» про скасування рішення адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 17.12.2013 року №329 у справі №3-02-312/2013 без розгляду у зв'язку з пропуском звернення до суду.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 15 вересня 2014 року у справі №876/4862/14 апеляційна скарга залишена без задоволення, а ухвала місцевого суду без змін.
При ухваленні рішення суд виходив з такого.
Відносини, які виникли між сторонами, регулюються положеннями Господарського кодексу України, Закону України «Про захист економічної конкуренції», Законом України «Про Антимонопольний комітет України»,Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 29.10.2003р. № 2067.
Згідно з частинами першою та шостою статті 40 Господарського кодексу України державний контроль за дотриманням антимонопольно-конкурентного законодавства, захист інтересів підприємців та споживачів від його порушень здійснюються Антимонопольним комітетом України відповідно до його повноважень, визначених законом. Антимонопольний комітет України та його територіальні відділення у встановленому законом порядку розглядають справи про недобросовісну конкуренцію та інші справи щодо порушення антимонопольно-конкурентного законодавства, передбачені законом.
Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Антимонопольний комітет України і його територіальні відділення становлять систему органів Антимонопольного комітету України, яку очолює Голова Комітету. Рішення адміністративної колегії територіального відділення Антимонопольного комітету України приймається від імені територіального відділення Антимонопольного комітету України (згідно з положеннями статей 1, 6, 12 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»).
Відповідно до частин другої статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.
Відповідно до ст. 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.
Невиконання розпоряджень, рішень та вимог органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимог уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення тягне за собою передбачену законом відповідальність.
Судом встановлено, що Рішення отримано відповідачем 26.12.2013р., про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення, долучене до матеріалів справи. Зобов'язано відповідача виконати Рішення у двомісячний строк про що протягом 5 днів повідомити позивача.
Однак відповідач рішення адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 17.12.2013 року №329 не виконав, штраф у розмірі 20 000,00 грн. не сплатив.
Відповідно до частини п'ятої статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Отже, нарахування пені у розмірі 19 800,00грн. є правомірним та підлягає задоволенню (розрахунок пені у позовній заяві).
У разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку. Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету (частини сім та дев'ять статті 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції»).
Також суд зазначає, що посилання відповідача у відзиві на те, що він заперечує відповідність зазначеного вище рішення Антимонопольного комітету вимогам чинного законодавства є безпідставним, оскільки така правова позиція не обґрунтовується вимогами законодавства про захист економічної конкуренції, належними та допустимими доказами.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України "Про захист економічної конкуренції" підставами для зміни, скасування чи визнання недійсними рішень органів Антимонопольного комітету України є: неповне з'ясування обставин, які мають значення для справи; недоведення обставин, які мають значення для справи і які визнано встановленими; невідповідність висновків, викладених у Рішенні, обставинам справи; порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.
Порушення або неправильне застосування норм процесуального права може бути підставою для зміни, скасування чи визнання недійсним рішення тільки за умови, якщо це порушення призвело до прийняття неправильного рішення.
Однак, відповідач не називає жодної конкретної підстави невідповідності рішення Антимонопольного комітету вимогам чинного законодавства.
Крім цього, як зазначено вище ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2014 року у справі №813/956/14 залишено позовну заяву СП ТзОВ «Ком- Еко- Львів» про скасування рішення адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 17.12.2013 року №329 у справі №3-02-312/2013 без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до суду.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 15 вересня 2014 року у справі №876/4862/14 апеляційна скарга залишена СП ТзОВ «Ком-Еко- Львів» без задоволення, а ухвала місцевого суду без змін.
При цьому суд зазначає, що згідно зі ст. 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення органів Антимонопольного комітету України може бути оскаржене до господарського суду у двохмісячний строк з дня одерження рішення. Цей строк не може бути відновлено. Згідно ч. 5 ст 56 цього Закону нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України.
Згідно з ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до ст.34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідно до частини першої, третьої статті 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Таким чином, оскільки судове рішення ухвалено на користь позивача, судовий збір потрібно покласти на відповідача.
Враховуючи наведене, керуючись статтями 22, 33, 34, 49, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В :
1. Позов задоволити повністю.
2. Стягнути з Спільного підприємства товариства з обмеженою відповідальністю В«Ком- Еко- ЛьвівВ» (79010, м. Львів, вул. Пекарська, 95; ідентифікаційний код 31442100) в дохід Державного бюджету України 20 000,00 грн. штрафу та 19 800,00 грн. пені.
Стягувач: Львівське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (79005, місто Львів,вулиця І. Франка, будинок 61; ідентифікаційний код: 20812013).
3. Стягнути з Спільного підприємства товариства з обмеженою відповідальністю В«Ком- Еко- ЛьвівВ» (79010, м. Львів, вул. Пекарська, 95; ідентифікаційний код 31442100) в дохід Державного бюджету України (отримувач коштів: ГУ ДКСУ у Личаківському районі м.Львова; Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38007620; Банк отримувача: ГУ ДКСУ у Львівській області; Код банку отримувача (МФО): 825014; Рахунок отримувача: 31215206783006; Код класифікації доходів бюджету: 22030001; Код ЄДРПОУ суду: 03499974) 1 827,00 грн. судового збору.
4. Накази видати відповідно до статті 116 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст. ст. 91- 93 Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено та підписано 26.10.2015 р.
Суддя Коссак С.М.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2015 |
Оприлюднено | 30.10.2015 |
Номер документу | 52798847 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Коссак С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні