Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 жовтня 2015 р. Справа №805/3376/15-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови: 11 год.55 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючий суддя: Куденков К.О., розглянувши у порядку письмового провадження позовну заяву ОСОБА_1 до Управління Держгеокадастру у Красноармійському районі Донецької області, Реєстраційної служби Красноармійського міськрайонного управління юстиції Донецької області, Красноармійського міськрайонного управління юстиції Донецької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Родинська міська рада Донецької області, ОСОБА_2, про скасування державної реєстрації земельної ділянки,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (надалі - позивач, ОСОБА_1І.) звернувся до суду із адміністративним позовом до Управління Держземагенства у Красноармійському районі Донецької області, у наступному Управління Держгеокадастру у Красноармійському районі Донецької області (надалі - відповідач-1), Реєстраційної служби Красноармійського міськрайонного управління юстиції Донецької області (надалі - відповідач-2), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Родинська міська рада Донецької області, ОСОБА_2 (надалі - ОСОБА_2О.), про скасування державної реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 1413270600:02:017:0175, скасування у поземельній книзі запису про державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 1413270600:02:017:0175.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 08.09.2015р. до участі у справі у якості третього відповідача залучено Красноармійське міськрайонне управління юстиції Донецькій області (надалі - відповідач-3).
В обґрунтування позову зазначено що, судовими рішеннями було визнано недійсним рішення Родинської міської ради Донецької області №V/36-18 від 30.07.2014р. про передачу земельної ділянки ОСОБА_2, проте не було вирішено питання про скасування державної реєстрації земельної ділянки та поземельної книги, внаслідок чого позивач не має можливості здійснити оформлення прав на виділену йому земельну ділянку.
Позивач надав заяву про розгляд справи без його участі.
Відповідач-1 письмових заперечень на позовну заяву не надав, надав клопотання про розгляд справи без участі його представника.
Відповідач-3 надав заперечення на адміністративний позов, якими просив відмовити у задоволенні позовних вимог до відповідача-3 посилаючись на те, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється згідно Закону України «Про Державний земельний кадастр». Також, відповідач-3 надав клопотання про розгляд справи без участі його представника.
ОСОБА_2 надала до суду заяву, якою просила розглянути справу без її участі, а позовні вимоги вирішити на розсуд суду. При цьому, ОСОБА_2 зазначила, що законодавець не встановив як підставу зміни записів у кадастрі - рішення суду.
Родинська міська рада Донецької області письмових заперечень не надала, надала клопотання про розгляд справи без її представника.
Позивач, представники відповідачів, ОСОБА_2 та представник Родинської міської ради Донецької області до судового засідання не з'явились.
Враховуючи положення ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені сторонами обставини, дійшов наступних висновків.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 17.09.2013р. у справі №2а/235/8/13 залишено без змін постанову Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 25 липня 2013 року у справі №2-а/235/8/13 за позовом ОСОБА_1 до Родинської міської ради, третя особа - ОСОБА_2, про визнання неправомірним та скасування рішення.
У вказаній ухвалі встановлено, що постановою Красноармійського міськрайонного суду Донецької області позовні вимоги задоволено, визнано недійсним рішення Родинської міської ради Донецької області № V /36-18 від 30 липня 2010 року «Про передачу земельної ділянки СПД ОСОБА_2 в оренду для будівництва та обслуговування автомийки на в'їзді в м. Родинське».
Також, вказаною ухвалою встановлено, що рішенням Родинської міської ради від 30.07.2010 року № V/36-18 «Про передачу земельної ділянки СПД ОСОБА_2 в оренду для будівництва та обслуговування автомийки на в'їзді у м. Родинське» затверджено проект землеустрою по відводу земельної ділянки ОСОБА_2 на в'їзді до міста Родинське для будівництва та обслуговування автомийки. Передано ОСОБА_2 земельну ділянку (код 1413270600:02:017:0175) площею 0,0195 га в оренду строком на 25 років із земель Родинської міської ради житлового та громадської будівництва. Зобов'язано ОСОБА_2 укласти з Родинською міською радою договір оренди земельної ділянки, здійснити його державну реєстрацію в установленому порядку у місячний термін після прийняття рішення.
Згідно проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки СПД ОСОБА_2 для будівництва та обслуговування автомийки на в'їзді у м. Родинське земельній ділянці наданий кадастровий номер: 1413270600:02:017:0175.
Згідно проекту відведення земельної ділянки фізичній особі ОСОБА_1 для функціонування станції технічного обслуговування (в'їзд в місто, траса Красноармійськ-Добропілля) в м. Родинське встановлені та погоджені межи земельної ділянки ОСОБА_1 під станцію технічного обслуговування в м. Родинське акт від 19 листопада 2002 року.
Відповідно договору дарування, посвідченого 23 квітня 2002 року приватним нотаріусом Красноармійського нотаріального округу ОСОБА_3 та зареєстрованому в реєстрі за № 1975, позивач ОСОБА_1 отримав в дар будівлю колишньої автостанції, розташовану в м. Родинське Донецької області, в'їзд у місто Родинське траса Красноармійськ - Добропілля.
Згідно акта виконаннях робіт за договором № 1 від 17.01.2013 року ТОВ «Вектор» виконало контрольне вимірювання 19.01.2013 року земельної ділянки площею 0,1793 га за адресою: м. Родинське (в'їзд в місто траса Красноармійськ - Добропілля) в присутності землекористувача ОСОБА_1 за договором оренди земельної ділянки від 20.01.2003 року, який видано 06.05.2003 року та зареєстровано за № 002, для функціонування станції технічного обслуговування, проведено обмір меж земельної ділянки, наданої у оренду (синій колір). Межі земельної ділянки площею 0,0195 га ОСОБА_2О (зелений колір) нанесені згідно генплану, що розробило ОП і ОПР ДВАТ «Трест КШС». Земельна ділянка площею 0,0195 га розміщена у межах земельної ділянки площею 0,1793 га.
За договором оренди землі від 21 січня 2011 року Родинська міська рада на підставі рішення міської ради № У/36-18 від 30 липня 2010 року надала, а орендар ОСОБА_2О прийняла в строкове платне користування земельну ділянку за кадастровими номерами: 1413270600:02:017:0175 для будівництва та обслуговування авто мийки, яка знаходиться: в'їзд у м. Родинське загальною площею 0,0195 га на 25 років.
Також, у матеріалах справи наявна копія рішення Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 27.05.2015р. у справі №235/1975/15-ц (провадження №2/235/1348/15), яким позовні вимоги ОСОБА_1 до Родинської міської ради, ОСОБА_2О про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки задоволено повністю, визнано недійсним договір оренди земельної ділянки від 21 січня 2011 року, укладений між СПД ОСОБА_2 та Родинької міською радою на підставі рішення № V/36-18 від 30 липня 2010 року «Про передачу земельної ділянки СПД ОСОБА_2 в оренду для будівництва та обслуговування авто мийки на в'їзді в м. Родинське», стосовно земельної ділянки площею 0,0195 га (кадастровий номер 1413270600:02:017:0175), яка знаходиться на в'їзді у м. Родиньске Донецької області
Ухвалою Апеляційного суду Донецької області від 01.07.2015р. (провадження №22-ц/775/173/2015р) рішення Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 27.05.2015р. залишено без змін.
У вказаній ухвалі встановлено, що рішенням від 16.04.2014 року відмовлено ОСОБА_1 у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру з підстав перетину із земельною ділянкою 1413270600:02:017:0175.
Згідно з копією рішення Родинської міської ради від 24.04.2014р. №6/42-9 вирішено переукласти з позивачем договір оренди земельної ділянки (кадастровий номер 1413270600:02:017:0021) площею 0,1793 га строком на 5 років для обслуговування станції технічного обслуговування та ремонту автомобілів по вул. Леніна, 1-б в м. Родинське (п.1 рішення).
Також, за п.3 вказаного рішення позивача зобов'язано у 30-денний строк після прийняття цього рішення замовити технічну документацію по землеустрою для переукладення договору оренди вказаної земельної ділянки та звернутися до органів Укрдержреєстру для реєстрації договору оренди землі.
Рішенням №РВ-1400026032014 від 16.06.2014р. державним кадастровим реєстратором Управління Держземагенства у Красноармійському районі Донецької області відмовлено позивачу у внесені відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру у зв'язку з перетином із земельною ділянкою 1413270600:02:017:0175.
Листом від 24.07.2014р. №02/747/2 Управління Держземагенства у Красноармійському районі Донецької області повідомило позивачу, що під час розгляду заяви позивача від 16.06.2014р. №ЗВ-1401334432014 про внесення відомостей до ДЗК щодо земельної ділянки, яка розташована у м. Родинське, вул. Леніна, 1-б, державним кадастровим реєстратором було встановлено перетин даної земельної ділянки з земельною ділянкою кадастровий номер 1413270600:02:017:0175, у зв'язку з чим було прийнято рішення про відмову у внесенні відомостей до ДЗК.
Також, зазначено, що враховуючи те, що державна реєстрація земельної ділянки кадастровий номер 1413270600:02:017:0175 не скасована та на неї відкрито поземельну книгу, внести відомості до ДЗК про земельну ділянку, розташовану по вул. Леніна, 1-б у м. Родинське є неможливим.
До суду надано копію договору оренди землі від 21.01.2011р., який укладено між Родинською міською радою та ФОП ОСОБА_2 щодо земельної ділянки за кадастровим номером 1413270600:02:017:0175, який визнано недійсним рішення Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 27.05.2015р. у справі №235/1975/15-ц.
Також, до суду надано копію поземельної книги щодо земельної ділянки за кадастровим номером 1413200000:02:017:0175 із відміткою про закриття цієї поземельної книги 29.04.2010р.
Управління Держземагенства у Красноармійському районі Донецької області, у наступному Управління Держгеокадастру у Красноармійському районі Донецької області, не надано до суду поземельної книги щодо земельної ділянки за кадастровим номером 1413270600:02:017:0175.
У листі Управління Держземагенства у Красноармійському районі Донецької області від 29.09.2015р. №02/940/1 зазначено, що до суду надано завірені копії поземельної книги 1413200000:02:017:0175 та повідомлено, що «в архіві Управління інші поземельні книги відсутні».
З витягу №НВ-1401493872015 від 22.01.2015р. з Державного земельного кадастру про земельну ділянку вбачається, що земельна ділянка з кадастровим номером 1413270600:02:017:0175 зареєстрована Відділом Держкомзему у м. Красноармійську, дата державної реєстрації земельної ділянки - 21.06.2011р., власник - Родинська міська рада.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 27.10.2015р. визнано поважними причини пропуску строку звернення до адміністративного суду ОСОБА_1 із адміністративним позовом до Управління Держземагенства у Красноармійському районі Донецької області, Реєстраційної служби Красноармійського міськрайонного управління юстиції Донецької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Родинська міська рада, ОСОБА_2, про скасування державної реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 1413270600:02:017:0175, скасування у поземельній книзі запису про державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 1413270600:02:017:0175.
Враховуючі визнання недійсним рішення Родинської міської ради Донецької області № V /36-18 від 30 липня 2010 року «Про передачу земельної ділянки СПД ОСОБА_2 в оренду для будівництва та обслуговування автомийки на в'їзді в м. Родинське» постановою Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 25 липня 2013 року у справі №2-а/235/8/13, а також вирішення приватноправового спору рішенням Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 27.05.2015р. у справі №235/1975/15-ц, суд вважає за необхідне розглянути справу по суті заявлених позовних вимог.
Відповідно до пп.10 та пп.11 п.4 Положення про Управління (Відділ) Держгеокадастру у районі, яке затверджено Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03.02.2015 № 14, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2015р. за № 179/26624, встановлено, що Управління (Відділ) відповідно до покладених на нього завдань: здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні; веде поземельні книги та видає витяги із Державного земельного кадастру про земельні ділянки.
Статтею першою Закону України від 07 липня 2011 року № 3613-VI «Про Державний земельний кадастр» визначено, що державний земельний кадастр - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Державна реєстрація земельної ділянки - це внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Кадастровий номер земельної ділянки - це індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Відповідно до ч.1 ст.11 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що відомості про об'єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об'єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.
Згідно з ч.6 ст.16 вказаного Закону встановлено, що кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Зміна власника чи користувача земельної ділянки, зміна відомостей про неї не є підставою для скасування кадастрового номера.
У відповідності до ч.1 ст.18 вказаного Закону передбачено, що документами Державного земельного кадастру, які створюються під час його ведення, є: індексні кадастрові карти (плани) України, Автономної Республіки Крим, областей, районів, сіл, селищ, міст; індексні кадастрові карти (плани) кадастрової зони, кадастрового кварталу; кадастрові карти (плани) Автономної Республіки Крим, областей, районів, сіл, селищ, міст, інші тематичні карти (плани), перелік яких встановлюється Порядком ведення Державного земельного кадастру; Поземельні книги.
За приписами ч.2 ст.20 Закону України «Про Державний земельний кадастр» встановлено, що внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим.
Частинами 1 та 9 ст.24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.
При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.
Згідно з ч.10 ст.24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об'єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.
Відповідно до п.114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012р. №1051 встановлено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: 1) поділу чи об'єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об'єднання; 2) коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі даних про те, що протягом одного року Державному кадастровому реєстраторові органом державної реєстрації прав не надано відповідної інформації в порядку інформаційного обміну.
У разі скасування державної реєстрації з підстав, зазначених у підпункті 2 цього пункту, Державний кадастровий реєстратор у десятиденний строк повідомляє про це особу згідно з додатком 23, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельних ділянок.
Таким чином, вказаними законодавчими приписами передбачено, що скасування державної реєстрації земельної ділянки здійснюється безпосередньо державним кадастровим реєстратором. При цьому, підстави для скасування державної реєстрації земельної ділянки визначені тільки ч.10 ст.24 Закону України «Про Державний земельний кадастр».
За змістом ст.3 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, державний земельний кадастр базується, у тому числі на принципі внесення відомостей до Державного земельного кадастру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.
Частиною 5 ст.5 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.
Земельна ділянка є об'єктом Державного земельного кадастру згідно ст.10 вказаного Закону.
Статтею 15 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування; опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив'язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.
Відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Таким чином, враховуючи законодавчі приписи ч.5 ст.5 Закону України «Про Державний земельний кадастр», суд дійшов до висновку, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру щодо скасування державної реєстрації земельної ділянки можлива тільки у випадках передбачених Законом України «Про Державний земельний кадастр», а саме у разі поділу чи об'єднання земельних ділянок та якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.
Вказаних підставі відсутні у спірних правовідносинах.
На підставі наведеного, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог в частині позовних вимог про скасування державної реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 1413270600:02:017:0175.
Частинами другою та четвертою ст.25 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що поземельна книга відкривається одночасно з державною реєстрацією земельної ділянки.
Поземельна книга закривається у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Частиною 3 ст.26 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що зміни до відомостей про земельну ділянку (крім випадків, визначених у частині другій цієї статті) вносяться до Поземельної книги за заявою власника або користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності на підставі документації, передбаченої цим Законом.
Відповідно до ч.1 ст.27 вказаного Закону передбачено, що у разі поділу або об'єднання земельних ділянок запис про державну реєстрацію земельної ділянки та кадастровий номер земельної ділянки скасовуються, а Поземельна книга на таку земельну ділянку закривається.
Відповідно до п.51 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012р. №1051 встановлено, що внесення відомостей до Поземельної книги в електронній (цифровій) формі є внесенням відомостей до Державного земельного кадастру.
Відповідно до п.60 вказаного Порядку визначено, що запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду.
Враховуючи висновок суду про відсутність підстав для задоволення позовних вимог в частині скасування державної реєстрації земельної ділянки, позовні вимоги про скасування у поземельній книзі запису про державну реєстрацію земельної ділянки також не підлягають задоволенню.
Зі змісту наведених позивачем обставин та підстав адміністративного позову вбачається, що позовних вимог безпосередньо до Красноармійського міськрайонного управління юстиції, у тому числі в особі Реєстраційної служби Красноармійського міськрайонного управління юстиції, - позивачем не наведено.
На підставі наведеного, суд вбачає наявність підстав для відмови у задоволенні позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Управління Держгеокадастру у Красноармійському районі Донецької області, Реєстраційної служби Красноармійського міськрайонного управління юстиції Донецької області, Красноармійського міськрайонного управління юстиції, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Родинська міська рада Донецької області, ОСОБА_2, про скасування державної реєстрації земельної ділянки - відмовити повністю.
Постанова прийнята у порядку письмового провадження, складена у повному обсязі та підписана 27 жовтня 2015 року.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Куденков К.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2015 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 52932204 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Куденков К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні