Ухвала
від 21.10.2015 по справі 802/2126/15-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/2126/15-а

Головуючий у 1-й інстанції: Дмитришена Р.М.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

21 жовтня 2015 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Загороднюка А.Г.

суддів: Драчук Т. О. Полотнянка Ю.П. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Бондаренко С.А.,

представника позивача: ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш" на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 03 вересня 2015 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 03 вересня 2015 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нову постанову про задоволення позовних вимог. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування всіх обставин справи, що призвело до неправильного її вирішення.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи. Відповідно до частини 4 статті 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Як встановлено з матеріалів справи, ТОВ В«ІллінціагромашВ» створене в результаті реорганізації відкритого акціонерного товариства В«Іллінецьке районне підприємство В«АгромашВ» (ЄДРПОУ - 03567291) згідно з рішеннями загальних зборів акціонерів від 22 вересня 2009 року та 30 квітня 2005 року шляхом перетворення та є правонаступником всіх його прав та обов'язків.

В грудні 2012 року позивач звернувся в суд з позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому просив: визнати протиправною та скасувати постанову №2750-ЦД-1-Е від 14 листопада 2012 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; визнати протиправною бездіяльність, зобов'язати відповідача скасувати реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв'язку з припиненням діяльності відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш".

Позовні вимоги мотивовані тим, що ТОВ "Іллінціагромаш" вчинені всі дії, передбачені Порядком скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій від 20 жовтня 1999 року №211, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 листопада 1999 року за №788/4081, що набрав чинності 17 листопада 1999 року, шляхом направлення всіх документів по скасуванню реєстрації випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 23 грудня 2014 року, позовні вимоги задоволені.

Так, згідно з судовим рішенням, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, визнано протиправною бездіяльність Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України щодо не скасування реєстрації випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв'язку із припинення діяльності такого; зобов'язано Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку України скасувати реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій відкритого акціонерного товариства "Іллінецьке районне підприємство "Агромаш" у зв'язку із припинення діяльності такого.

Не погоджуючись з ухваленими у справі рішеннями Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просила скасувати рішення судів першої і апеляційної інстанцій.

Постановою Вищого адміністративного суду України від 07 липня 2015 року касаційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задоволено. Постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2014 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 23 грудня 2014 року у справі №2а/0270/5692/12 скасовано, ухвалено по справі нове рішення, яким в задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови, визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії відмовлено.

Відмовляючи в задоволенні заявлених вимог ТОВ "Іллінціагромаш", Вищий адміністративний суд України в своєму рішенні зазначив наступне.

Заявою від 22 вересня 2005 року, вихідний №3, правонаступник ВАТ "Іллінціагромаш" ТОВ "Іллінціагромаш" надав до Комісії пакет документів на скасування реєстрації випуску акцій ВАТ. ДКЦПФР отримано ці документи 26 вересня 2005 року.

На час виникнення спірних правовідносин (на час подачі ТОВ документів) процедура скасування реєстрації випуску акцій здійснювалася відповідно до вимог двох нормативних документів: Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 грудня 1998 року №222 (у редакції, чинній станом на 16 листопада 1999 року), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 березня 1999 року за №180/3473 (далі - Порядок); Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації товариств, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30 вересня 1998 року № 221 (у редакції, чинній станом на 26 лютого 2003 року), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 березня 1999 року за № 137/3430 (далі Положення).

Пакет документів на скасування реєстрації випуску акцій ВАТ "Іллінціагромаш", наданий правонаступником ТОВ "Іллінціагромаш", був розглянутий Департаментом корпоративних відносин ДКЦПФР і у скасуванні реєстрації випуску акцій правонаступнику відмовлено листом від 12 грудня 2005 року № 11/02/19582.

Підставами відмови слугувало те, що порядок обміну та умови викупу акцій, зазначені у протоколі загальних зборів акціонерів ВАТ "Іллінціагромаш" від 30 квітня 2005 року не відповідають вимогам вищезазначеного Положення.

Абзацом "а" пункту 8 розділу І Порядку № 222 передбачено, що Комісія відмовляє в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій у разі, зокрема: невідповідності поданих документів вимогам чинного законодавства.

Колегія ВАСУ зазначила, що висновок судів першої та апеляційної інстанцій, стосовно того, що лист Департаменту корпоративних відносин Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12 грудня 2005 року №11/02/19582, за своєю суттю не є відповідним рішенням (розпорядженням) НКЦПФР, не відповідає нормам матеріального права, оскільки нормативні документи ДКЦПФР (Порядок №222 та Положення) на той час не передбачали форми документу про відмову у скасуванні реєстрації випуску акцій. Форма відмови у скасуванні реєстрації випуску акцій з'явилася у Порядку №222, згідно рішення Комісії від 14 липня 2005 року №398 та які набули чинності 09 жовтня 2005 року. Однак, ВАТ всі дії щодо реорганізації вчинило до набуття чинності цього Порядку, пакет документів до ДКЦПФР теж надало 22 вересня 2005 року, до набуття ним чинності, тому і розглядалися ці документі згідно Порядку у редакції від 16 листопада 1999 року.

Крім того, колегія касаційної інстанції зазначила, що загальні збори акціонерів ВАТ "Іллінціагромаш" 30 квітня 2005 року, приймаючи рішення щодо затвердження оцінки та викупу акцій акціонерів, порушили вимоги частини 2 статті 28 Закону України "Про господарські товариства" та пункту 1.7 Положення. Таким чином, як зазначено в постанові ВАСУ від 07 липня 2015 року, ТОВ "Іллінціагромаш" після 12 грудня 2005 року не вчинено жодних дій для усунення порушення законодавства про цінні папери, не наданий повний пакет документів, зміст яких відповідає чинному законодавству, до Комісії для скасування реєстрації випуску акцій.

Відповідно до статті 14 КАС України, постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України.

Згідно з статтею 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Статтею 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР (надалі - Закон № 448/96-ВР) передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно статті 3 Закону № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах, зокрема: регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів.

Відповідно до частин 4, 25 статті 6 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку розробляє і затверджує нормативно-правові акти з питань, що належать до її компетенції, обов'язкові до виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, учасниками ринку цінних паперів, їх об'єднаннями, контролює їх виконання.

Зупинення та скасування реєстрації випуску акцій здійснюється Комісією у встановленому нею порядку.

Відповідно до статті 3, пунктів 1, 3, 5 частини другої статті 7, пункту 13 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Законів України "Про акціонерні товариства", "Про банки і банківську діяльність", "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні", "Про цінні папери та фондовий ринок", з метою встановлення порядку скасування реєстрації випусків акцій Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку 23 квітня 2013 року затвердила новий Порядок скасування реєстрації випусків акцій №737, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 травня 2013 року за №822/23354.

Відповідно до пункту 2 Порядку №737, зупинення обігу акцій, відновлення обігу акцій, скасування реєстрації випусків акцій здійснюються відповідно до цього Порядку центральним апаратом або територіальними органами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - реєструвальний орган) відповідно до делегованих повноважень, у тому числі в разі, якщо випуск акцій зареєстровано Міністерством фінансів України, Міністерством фінансів Автономної Республіки Крим або обласним фінансовим управлінням.

Порядок №737 встановлює механізм вчинення дій з метою скасування реєстрації випуску акцій та анулювання свідоцтва (тимчасового свідоцтва) про реєстрацію випуску акцій, зокрема, у разі: припинення акціонерного товариства шляхом ліквідації або перетворення (зокрема порядок зупинення обігу акцій; порядок відновлення обігу акцій; порядок скасування реєстрації випусків акцій).

Перелік документів необхідних для скасування реєстрації випуску акцій наведений у пункті 3 Розділу III Порядку №737.

Відповідно до своїх повноважень, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийняла рішення 11 березня 2015 року №310 "Щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів та зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів", яким зокрема, зобов`язала товариства відповідно до додатку 1 (в тому числі і ТОВ "Іллінціагромаш") усунути порушення вимог розділу ІІІ Порядку №737, а саме подати до Комісії документи для скасування випуску акцій та протягом робочого дня після отримання розпорядження уповноваженої особи повідомити Комісію про усунення порушень.

На момент розгляду даної адміністративної справи, допущені порушення ТОВ "Іллінціагромаш" на ринку цінних паперів, підтверджені матеріалами справи та судовим рішення ВАСУ від 07 липня 2015 року.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржуване рішення №310 від 11 березня 2015 року відповідає вимогам Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" та Порядку №737, прийняте відповідним органом та в межах повноважень, а відтак підстави для його скасування відсутні.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Відповідно до статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі вищевикладеного колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 03 вересня 2015 року слід залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Іллінціагромаш" залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 03 вересня 2015 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.

Ухвала суду складена в повному обсязі 26 жовтня 2015 року.

Головуючий Загороднюк А.Г.

Судді Драчук Т. О.

ОСОБА_3

Дата ухвалення рішення21.10.2015
Оприлюднено04.11.2015
Номер документу52946231
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —802/2126/15-а

Ухвала від 23.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 07.10.2015

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Постанова від 03.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 14.07.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні