ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
28 жовтня 2015 року 16:45 №826/15606/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кобилянського К.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля»
до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у місті Києві
про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у місті Києві, у якій просить суд (з урахуванням уточнень):
- визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у місті Києві по внесенню до ІС «Податковий блок» коригувань до показників податкового кредиту з податку на додану вартість та податкових зобов'язань з податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля» за січень та лютий 2015 року, що внесені на підставі висновків акта перевірки від 20.07.2015 №198/26-55-22-10/39256117;
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління ДФС у місті Києві відновити в ІС «Податковий блок» самостійно задекларовані показники податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля»: податковий кредит по операції з придбання ТМЦ у товариства з обмеженою відповідальністю «Уватол торг» за січень 2015 року на суму податку на додану вартість 1 463 432,00 грн. та у товариства з обмеженою відповідальністю «Сінекс трейд» за лютий 2015 року на суму податку на додану вартість 530 943,90 грн. та податкові зобов'язання по операції з продажу цих товарів підприємствам-покупцям приватному акціонерному товариству «Харківський коксовий завод» в січні 2015 року на суму податку на додану вартість 1 478 571,18 грн. та приватному акціонерному товариству «Термолайф» на суму податку на додану вартість 539 391,70 грн.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідач всупереч вимогам податкового законодавства зафіксував в акті перевірки від 20.07.2015 №198/26-55-22-10/39256117 висновки про відсутність реального характеру господарських відносин між позивачем та його контрагентами, які не відповідають фактичним обставинам справи. На думку позивача, відповідач протиправно вніс дані до ІС «Податковий блок» на підставі зазначеного акта. Просив задовольнити позов у повному обсязі.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив, посилався на не підтвердження, за результатами позапланової документальної виїзної перевірки, реальності здійснення господарських операцій позивача з контрагентами. Посилався на те, що на підставі акта від 20.07.2015 №198/26-55-22-10/39256117 внесено відповідні коригування до ІС «Податковий блок», однак такі дії вчинені у відповідності до вимог законодавства.
В судовому засіданні 20.10.2015 представники сторін заявили клопотання про розгляд справи за їх відсутності, на підставі чого суд, керуючись частиною четвертою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
На підставі наказу Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у місті Києві від 02.07.2015 №1391, направлення на перевірку від 07.07.2015 №456/26-55-22-10, відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України відповідач в період з 07.07.2015 по 13.07.2015 провів документальну виїзну позапланову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля» з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських відносин з товариством з обмеженою відповідальністю «Уватол торг» за період з 01.01.2015 та з товариством з обмеженою відповідальністю «Сінекс трейд» за період з 01.02.2015 по 28.02.2015.
За наслідками перевірки Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного управління ДФС у місті Києві складено акт від 20.07.2015 №198/26-55-22-10/39256117.
У зазначеному акті перевірки відповідач відобразив наступні висновки:
- перевіркою не підтверджено реальність здійснення операцій з придбання товарів товариством з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля» у товариства з обмеженою відповідальністю «Уватол торг» за січень 2015 року на суму податку на додану вартість 1 463 432,00 грн. та у товариства з обмеженою відповідальністю «Сінекс трейд» за лютий 2015 року на суму податку на додану вартість 530 943,90 грн. та операції з продажу цих товарів підприємствам-покупцям приватному акціонерному товариству «Харківський коксовий завод» в січні 2015 року на суму податку на додану вартість 1 478 571,18 грн. та приватному акціонерному товариству «Термолайф» на суму податку на додану вартість 539 391,70 грн.;
- перевіркою встановлено відсутність у товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля» об'єктів оподаткування, які підпадають під визначення статті 185, пунктів 198.3, 198.6 статті 198, пунктів 201.4, 201.6, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України по операціях з придбання товарів у підприємств-постачальників товариства з обмеженою відповідальністю «Уватол торг» за січень 2015 року на суму податку на додану вартість 1 463 432,00 грн. та у товариства з обмеженою відповідальністю «Сінекс трейд» за лютий 2015 року на суму податку на додану вартість 530 943,90 грн. та операції з продажу цих товарів підприємствам-покупцям приватному акціонерному товариству «Харківський коксовий завод» в січні 2015 року на суму податку на додану вартість 1 478 571,18 грн. та приватному акціонерному товариству «Термолайф» на суму податку на додану вартість 539 391,70 грн.
Суд встановив, що на підставі акта від 20.07.2015 №198/26-55-22-10/39256117 відповідач не приймав податкові повідомлення-рішення, однак здійснив коригування показників податкового кредиту з податку на додану вартість та податкових зобов'язань з податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля» за січень та лютий 2015 року.
Вищезазначені дії відповідача позивач оскаржив до суду та просив зобов'язати відповідача відновити в ІС «Податковий блок» самостійно задекларовані показники податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля».
Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Згідно із статтею 16 Закону України «Про інформацію» податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів, як встановлено статтею 71 Податкового кодексу України, це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
У відповідності до положень статей 72, 74 Податкового кодексу України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла, зокрема, від платників податків, податкових агентів, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Національного банку України, банків, інших фінансових установ - інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків; органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів, підрозділів податкової служби та митних органів - за результатами податкового контролю, податкова інформація, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
На час звернення до суду із адміністративним позовом, чинними є Методичні рекомендації щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, затверджені наказом Міністерства доходів і зборів України №165 від 14.06.2013 (далі - Методичні рекомендації №165).
Вказані Методичні рекомендації №165 були запроваджені в органах Міністерства доходів і зборів України з метою поліпшення адміністрування податків, повноти декларування податкових зобов'язань в умовах впровадження спеціального програмного забезпечення для удосконалення діючих процедур проведення камеральних перевірок, що покращить якість матеріалів перевірок та сприятиме зменшенню термінів їх проведення.
Пунктом 1.3 Методичних рекомендацій №165 визначено, що під час реалізації Методичних рекомендацій використовуються такі програмні продукти: підсистеми інформаційної системи «Податковий блок» - «Реєстрація ПП», «Обробка податкової звітності та платежів», «Податковий аудит», «Аналітична система», «Облік платежів»; єдиний реєстр податкових накладних; АРМ «Митниця»; підсистема «Реєстрація та облік РРО та книг обліку розрахункових операцій АІС «Реєстри платників податків».
Єдина система «Податковий блок» та її підсистеми є програмними продуктами, створеними для використання органами Державної податкової служби для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі.
Таким чином, Аналітично-інформаційна система «Податковий блок» включає в себе решту програмних продуктів, наявних в розпорядженні органів державної фіскальної служби України.
Під час розгляду справи суд встановив, що на підставі висновків акта перевірки від 20.07.2015 №198/26-55-22-10/39256117 відповідач вніс в АІС «Податковий блок» відповідні коригування податкового кредиту і податкових зобов'язань по взаємовідносинам позивача з товариством з обмеженою відповідальністю «Уватол торг» та товариством з обмеженою відповідальністю «Сінекс трейд», що підтверджено представником відповідача в судовому засіданні.
Згідно з пунктом 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:
- платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію;
- дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
У відповідності до пункту 2.1 Порядку складання органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Мінфіну від 28.11.2012 №1236 (далі – Порядок №1236), орган державної податкової служби визначає суму нарахування (зменшення) грошового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість та складає податкове повідомлення-рішення у випадках, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових деклараціях, уточнюючих розрахунках.
У випадках, зазначених у пункті 2.1 цього розділу, відповідний структурний підрозділ органу державної податкової служби складає податкове повідомлення-рішення за формою згідно з додатком 2 за наслідками перевірок (форма «Р») (пункт 2.2 Порядку №1236).
Таким чином, за результатами проведеної перевірки, у разі виявлення порушення законодавства, контролюючий орган приймає податкове повідомлення-рішення за формою, передбаченою Порядком №1236, а не вносить зміни до показників податкової звітності платника податків до АІС «Податковий блок» на підставі лише висновків акта перевірки.
З урахуванням того, що висновки акта не можуть бути підставою для внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість, суд дійшов висновку, що вказані дії є протиправними та відповідач зобов'язаний відновити самостійно задекларовані показники податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля»: податковий кредит по операції з придбання ТМЦ у товариства з обмеженою відповідальністю «Уватол торг» за січень 2015 року на суму податку на додану вартість 1 463 432,00 грн. та у товариства з обмеженою відповідальністю «Сінекс трейд» за лютий 2015 року на суму податку на додану вартість 530 943,90 грн. та податкові зобов'язання по операції з продажу цих товарів підприємствам-покупцям приватному акціонерному товариству «Харківський коксовий завод» в січні 2015 року на суму податку на додану вартість 1 478 571,18 грн. та приватному акціонерному товариству «Термолайф» на суму податку на додану вартість 539 391,70 грн., які були відкориговані на підставі акта від 20.07.2015 №198/26-55-22-10/39256117.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись положеннями статей 2, 7, 69-71, 94, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля» задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у місті Києві по внесенню до ІС «Податковий блок» коригувань до показників податкового кредиту з податку на додану вартість та податкових зобов'язань з податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля» за січень та лютий 2015 року, що внесені на підставі висновків акта перевірки від 20.07.2015 №198/26-55-22-10/39256117.
2. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління ДФС у місті Києві відновити в ІС «Податковий блок» самостійно задекларовані показники податкової звітності товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля»: податковий кредит по операції з придбання ТМЦ у товариства з обмеженою відповідальністю «Уватол торг» за січень 2015 року на суму податку на додану вартість 1 463 432,00 грн. та у товариства з обмеженою відповідальністю «Сінекс трейд» за лютий 2015 року на суму податку на додану вартість 530 943,90 грн. та податкові зобов'язання по операції з продажу цих товарів підприємствам-покупцям приватному акціонерному товариству «Харківський коксовий завод» в січні 2015 року на суму податку на додану вартість 1 478 571,18 грн. та приватному акціонерному товариству «Термолайф» на суму податку на додану вартість 539 391,70 грн.
5. Стягнути з Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у місті Києві за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Нове вугілля» (код ЄДРПОУ 39256117) судові витрати в сумі 148 грн. (сто сорок вісім ) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя К.М. Кобилянський
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2015 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 53003941 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кобилянський К.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні