Ухвала
від 31.05.2010 по справі 2а-432/09/2470
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 67779/09

31.05.10

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :

Головуючого судді Каралюса В.М.,

суддів Олендера І.Я., Улицького В.З.,

при секретарі судового засідання Балко О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу приватного підприємця ОСОБА_1 на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 24 липня 2009 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємця ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Вижницькому районі Чернівецької області, Державної податкової адміністрації в Чернівецькій області про визнання нечинними рішень та за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Вижницькому районі Чернівецької області до приватного підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості по сплаті фінансових санкцій,-

В С Т А Н О В И Л А:

В квітні 2009 року позивач приватний підприємець ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Вижницькому районі Чернівецької області, Державної податкової адміністрації в Чернівецькій області, в якому просив визнати протиправним (недійсним) Рішення відповідача про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 8 січня 2009 року та Рішення відповідача про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 000042230 від 13 березня 2009 року та скасувати їх.

В травні 2009 року ОСОБА_2 податкова інспекція у Вижницькому районі Чернівецької області звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного підприємця ОСОБА_1, в якому просила постановити рішення про стягнення з активів приватного підприємця ОСОБА_1 заборгованість у сумі 5960 грн. 25 коп. на користь Державної податкової інспекції у Вижницькому районі.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 27 травня 2009 року справи за зазначеними позовними заяви об'єднано в одне провадження.

Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 24 липня 2009 року в задоволенні адміністративного позову приватного підприємця ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Вижницькому районі, Державної податкової адміністрації в Чернівецькій області про визнання нечинними рішень суб'єктів владних повноважень відмовлено повністю. Позов Державної податкової інспекції у Вижницькому районі Чернівецької області до приватного підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості по сплаті фінансових санкцій в розмірі 5960,25 грн. задоволено в повному обсязі та стягнено з приватного підприємця ОСОБА_1 на користь Державної податкової інспекції у Вижницькому районі заборгованість по сплаті фінансових санкцій у розмірі 5960,25 грн.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, приватний підприємець ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій, покликаючись на те, що рішення постановлене з неповним з'ясуванням судом обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, просить скасувати оскаржувану постанову, задовольнити заявлені ним позовні вимоги та відмовити в задоволенні позовних вимог ДПІ у Вижницькому районі.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що безпосередньо на місці проведення розрахунків (знаходження реєстратора розрахункових операцій) на місці надання послуг по реалізації нафтопродуктів, де він здійснює підприємницьку діяльність і проводить безпосередні розрахунки за надані послуги, - залишок грошових коштів на цьому місці в момент проведення перевірки становив 3525 грн. 50 коп., як і дані щоденного звіту реєстратора на вказану дату - 3525 грн. 50 коп. Інша сума грошових коштів 920 грн. 85 коп. на місці проведення розрахунків не знаходилась, вона невідомо з яких обставин і причин включена посадовими особами податкового органу до загальної суми фактично і дійсно виявленої готівки на місці проведення розрахунків, яка становила тільки 3525 грн. 50 коп. Окрім того, в порушення ч. 2 ст. 2, п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» представники податкового органу в складеному ними акті податкової перевірки від 17.12.2008 року не наводять чіткого опису де, в який спосіб і чим підтверджено виявлено невідповідні обліку 920 грн. 85 коп., адже вони знаходилися в місці, де здійснюються ним розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та де зберігаються отримані та реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти. Згідно боргової розписки від 17 грудня 2008 року вказані грошові кошти були повернуті боржником оператору АЗС ОСОБА_3, знаходились при ньому, в іншому від проведення розрахунків місці і були його особистими речами та власністю. Суд першої інстанції залишив поза увагою наявні в справі накази по АЗС про те, що АЗС у вказані дні не працювала, а також не звернув своєї уваги на те, що податковим органом не було представлено доказів про наявність контрольних стрічок в періоди, що визначаються ними, як здійснення ним діяльності з порушенням РРО. І не описується податковим органом номера контрольних стрічок на початок та на кінець днів 10.08.2008р., 18.08.2008р., 13.10.2008р. та 07.12.2008 р. та онулення цих стрічок.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Як безспірно встановлено судом першої інстанції, 17 грудня 2009 року працівниками Державної податкової адміністрації в Чернівецькій області згідно направлень №№ 4806, 4805 від 16.12.2008 року проведено перевірку автозаправної станції за адресою вул. Українська, 95, м. Вижниця Чернівецької області, в якій здійснює підприємницьку діяльність ПП ОСОБА_1 з питань дотримання суб'єктом господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.

За наслідками проведеної перевірки складено акт № 1864/24/00/23/НОМЕР_2 від 17 грудня 2008 року згідно якого встановлено, що на місці проведення розрахунків готівкових коштів було на 920,85 грн. більше, ніж зазначено в денному Х-звіті. В ході перевірки також виявлено незабезпечення щоденного друкування на РРО фіскальних звітних чеків, а саме: 10.08.2008 р.,18.08.2008 р., 13.10.2008р., 07.12.2008р.

На підставі зазначеного ОСОБА_2 податковою інспекцією у Вижницькому районі Чернівецької області прийнято оскаржені рішення № НОМЕР_1 від 08.01.2009 року та № НОМЕР_3 від 13.03.2009 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 4944,25 грн. та 1020,00 грн. відповідно.

Згідно вимог ст.3 Закону України № 265/95-ВР від 06.07.1995р. «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:

п.1 - проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

п.9 - щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій;

п.13 - забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Відповідно до ч.1 ст.17 Закону України № 265/95-ВР від 06.07.1995р. «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.

Частиною 4 п.23 постанови Кабінету Міністрів України № 833 від 15.06.2006р. «Про затвердженння Порядку провадження торгівельної діяльеності та правил торговельного обслуговування населення» заборонено на місці проведення розрахунку (в касі, грошовому ящику, сейфі тощо) зберігання готівки, що не належить суб'єкту господарювання, а також особистих речей касира чи інших працівників.

Наявними матеріалами справи підтверджується факт виявлення в приміщенні автозаправної станції за адресою вул. Українська, 95, м. Вижниця Чернівецької області, де здійснює підприємницьку діяльність позивач, невідповідності готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному Х-звіті.

Вказане порушення зафіксоване в ОСОБА_2 перевірки № 1864/24/00/23/НОМЕР_2 від 17 грудня 2008 року.

Із наведених доказів чітко вбачається, що суму готівкових коштів в розмірі 920,85 грн. було виявлено в коробці на одному столі разом із пультом керування заправними колонками, касовим апаратом, місцем оператора, ящиком для грошей ПП ОСОБА_1, що належно зафіксовано працівниками податкового органу.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно відхилив покликання представника позивача про психологічний тиск на оператора АЗС, зважаючи на те, що позивачем в порядку апеляційного оскарження оспорюваних рішень до ДПА у Чернівецькій області, ДПА України, не вказулося на неправомірні дії працівників податкового органу щодо примусу оператора АЗС до підписання ОСОБА_2 перевірки, психологічного тиску. Як вбачається з матеріалів справи, оператор АЗС мав доступ до всіх документів, що складалися при перевірці і мав можливість зробити запис по суті зауважень.

Посилання позивача на належність виявлених готівкових коштів іншій особі колегія суддів вважає надуманими, оскільки згідно вимог чинного законодавства на місці проведення розрахунків забороняється зберігання коштів інших осіб, а також особистих речей касира чи інших працівників.

При цьому позивач не доводить належними і допустимими доказами належності готівкових коштів оператору АЗС ОСОБА_3, натомість згідно пояснення самого оператора (а.с. 35), на місці проведення розрахунків загальна сума готівкових коштів склала 4446,35 грн., в тому числі в коробці на столі - 1221 грн., жодних вказівок про суму 920,85 грн. під час перевірки не було зроблено. Позивачем та його представником не зроблено пояснень чому разом із сумою 920,85 грн. знаходилась також сума 300,15 грн., яка включена до готівкових коштів ПП ОСОБА_1 відповідно до акту зняття залишків готівки на місці проведення розрахунків (а.с. 34). У зазначеному акті оператор АЗС вказав, що особистих грошей в касі не має, всі готівкові кошти представлені в повному обсязі і перераховані власноручно та виручка разом із залишком готівки на початок дня склала 4446,35 грн.

Також позивачем не доведено належними і допустимими доказами твердження, що АЗС не працювала 10.08.2008р., 18.08.2008р., 13.10.2008р. та 07.12.2008 р. у зв'язку із ремонтними роботами за наслідками стихійного лиха та, як наслідок, були відсутні роздруковані на РРО фіскальні звітні чеки, оскільки ним не представлено суду копій наказів по АЗС в 2008 році №№ 14, 17, 24, 29, актів затоплення чи інших документів щодо призначення категорії постраждалих від стихії.

Натомість, ревізорами, при проведенні перевірки, було використано контрольні стрічки, роздруковані за 10.08.2008р., 18.08.2008р., 13.10.2008р. та 07.12.2008 р., якими встановлені факти реалізації паливно-мастильних матеріалів у відповідні дні, а відтак - підтверджено факт здійснення підприємницької діяльності на АЗС ПП ОСОБА_1 в ці дні.

Таким чином, заявлений ПП ОСОБА_1 позов є необґрунтованим та безпідставним, через що не підлягає до задоволення.

Статтею 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 04.12.1990 року встановлено, що контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.

Відповідно до ст. 25 Закону України № 265/95-ВР від 06.07.1995р. «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

В судовому засіданні підтверджено законність прийнятих ОСОБА_2 податковою інспекцією у Вижницькому районі Чернівецької області рішень за № НОМЕР_1 від 08.01.2009 року та за № НОМЕР_3 від 13.03.2009 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 4944,25 грн. та 1020,00 грн. відповідно.

Відтак, заявлена сума заборгованості по сплаті штрафних санкцій у розмірі 5960,25 грн. підлягає примусовому стягненню в судовому порядку.

Враховуючи наведене вище, колегія суддів приходить до висновку, що оскаржувана постанова є законною та обґрунтованою, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстави для скасування оскаржуваної постанови відсутні.

На підставі викладеного, керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу приватного підприємця ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 24 липня 2009 року у справі у справі № 2а-432/09/2470 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня набрання ухвалою законної сили.

Головуючий суддя В.М. Каралюс

суддя І.Я. Олендер

суддя В.З. Улицький

Повний текст ухвали виготовлено 04.06.2010 р.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2010
Оприлюднено04.11.2015
Номер документу53009575
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-432/09/2470

Ухвала від 31.05.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Огородник Анатолій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні