Ухвала
від 28.10.2010 по справі 2а-4004/09/1770
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 жовтня 2010 р. Справа № 66194/09/9104

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :

головуючого судді Яворського І.О.,

суддів Обрізка І.М., Сапіги В.П.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Рівне на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 25 червня 2009 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ресторан» Європейський» до Державної податкової інспекції в м. Рівне про визнання протиправними дій,-

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю «Ресторан» Європейський» в квітні 2009 року звернулось з позовом в суд до Державної податкової інспекції в м. Рівне та просило визнати протиправними дії Державної податкової інспекції в м. Рівне щодо проведення 28 листопада 2008 року перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Ресторан» Європейський»; визнати недійсним рішення Державної податкової інспекції в м. Рівне про застосування штрафних (фінансових) санкцій №1002902343 від 02 грудня 2008 року.

В обґрунтування своїх вимог вказує на те, що відповідно до п. 5.10 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року № 637 (із змінами та доповненнями) не вважаються понадлімітними кошти в день їх надходження, які не були здані в сумі, що перевищує встановлений ліміт каси, до обслуговуючих банків, якщо вони були використані наступного дня на потреби, які пов'язані з діяльністю підприємства. Позивач вказує, що 06.11.2008 року, 14.11.2008 року та 18.11.2008 року понадлімітні готівкові кошти за попередні робочі дні були видані з каси товариства з обмеженою відповідальністю «Ресторан» Європейський» на виконання договору безвідсоткової фінансової допомоги, на закупку продуктів, видачу розмінної монети, відшкодування витрат.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 25 червня 2009 року в справі № 2а-4004/09/1770 адміністративний позов було задоволено частково. Визнано недійсним рішення Державної податкової інспекції в м. Рівне про застосування штрафних (фінансових) санкцій №1002902343 від 02 грудня 2008 року. В решті позову було відмовлено.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням, Державною податковою інспекцією в м. Рівне подано апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 25 червня 2009 року в справі № 2а-4004/09/1770 в частині задоволення позовних вимог позивача та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

В обґрунтування своїх вимог зазначає те, що у випадку перевищення ліміту готівкових коштів в касі вони обов'язково передаються до обслуговуючого банку для зарахування на розрахунковий рахунок та посилається на п. 2.8 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року № 637 (із змінами та доповненнями), згідно якого підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси.

Особи, які беруть участь у справі в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, клопотань від осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю не поступило, а тому, колегія суддів, у відповідності до п.п. 1,2,ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у матеріалах справи. Справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів.

Перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, судова колегія приходить до висновку, що апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Рівне слід задовольнити, а оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити. При цьому колегія суддів виходить з наступних міркувань.

Судом встановлено, що 28.11.2008 року працівниками Державної податкової інспекції в м. Рівне на підставі направлень на перевірку №671 та 672 від 28.11.2008 року проводилась перевірка товариства з обмеженою відповідальністю «Ресторан» Європейський». На підставі акта перевірки податковим органом прийнято рішення №1002902343 від 02 грудня 2008 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 5014, 30 грн.

Перевіркою встановлено, перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі на загальну суму 2507, 15 грн.

Судом також встановлено, що Товариству з обмеженою відповідальністю «Ресторан» Європейський» встановлено ліміт залишку готівки в касі в сумі 3000 грн.

У відповідності до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року № 637 (із змінами та доповненнями) (далі - Положення) ліміт залишку готівки в касі - це граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі в позаробочий час;

Відповідно до п. 2.8 Положення підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб. За відсутності банків готівкова виручка (готівка) для переказу на банківські рахунки підприємства може здаватися до операторів поштового зв'язку та небанківських фінансових установ, які мають ліцензію Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України на здійснення переказу коштів.

Пунктом 2.8 Положення встановлено, що готівкова виручка (готівка) підприємств (підприємців), у тому числі готівка, одержана з банку, використовуються ними для забезпечення потреб, що виникають у процесі їх функціонування, а також для проведення розрахунків з бюджетами та державними цільовими фондами за податками і зборами (обов'язковими платежами).

Підприємства не повинні накопичувати готівкову виручку (готівку) у своїх касах понад установлений ліміт каси для здійснення потрібних витрат до настання строків цих виплат.

В пункті 5.1 Положення зазначено, що строки здавання підприємствами готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках визначаються підприємством і встановлюються за погодженням з відповідним банком (у якому відкрито рахунок підприємства, на який зараховуються кошти) відповідно до таких вимог зокрема: для підприємств, що розташовані в населених пунктах, де є банки, - щодня (у день надходження готівкової виручки (готівки) до їх кас).

Відповідно до п. 7.3 Положення відповідальність за дотримання порядку ведення операцій з готівкою покладається на підприємців, керівників підприємств. Особи, які винні в порушенні порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому законодавством України порядку.

Пунктом 7.22 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні встановлено, що податковими органами під час перевірок з'ясовується те, як підприємство дотримується встановленого ліміту каси, строків і порядку здавання готівкової виручки. Крім того, має враховуватися те, що кошти, які одержані з каси банку або спрямовані з виручки на виплати, що належать до фонду оплати праці, можуть відповідно до пункту 2.10 цього Положення протягом трьох - п'яти робочих днів зберігатися в касі понад установлений ліміт каси. Для визначення понадлімітних залишків готівки в касі порівнюються записи про фактичні її залишки в касі за касовою книгою з установленим лімітом каси за кожний день незалежно від того, здійснювалися в цей день касові обороти (надходження і витрати готівки) чи ні. Якщо в періоді, що перевіряється, виявлено перевищення ліміту каси, то з'ясовується, протягом якого часу (у днях) і які понадлімітні суми не здавалися в установлені строки до банку і з якої причини, а також загальна сума понадлімітних залишків (п. 7.23).

З аналізу положень наведеного вище нормативного акту вбачається, що готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки.

Відповідно до цього п.1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» передбачено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу зокрема: за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день.

Таким чином апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Рівне слід задовольнити, постанову суду першої інстанції в частині задоволення вимог позивача про визнання недійсним рішення Державної податкової інспекції в м. Рівне про застосування штрафних (фінансових) санкцій №1002902343 від 02 грудня 2008 року слід скасувати. В решті постанову суду першої інстанції слід залишити без змін.

Керуючись ст.195, ст.197, п.3 ч.1 ст.198, ст.200, ст.202, ч.2 ст.205, ст.207, ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Рівне задовольнити, постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 25 червня 2009 року в справі № 2а-4004/09/1770 в частині задоволення вимог позивача про визнання недійсним рішення Державної податкової інспекції в м. Рівне про застосування штрафних (фінансових) санкцій №1002902343 від 02 грудня 2008 року - скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити повністю. В решті постанову залишити без змін.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя І.О. Яворський

Судді І.М. Обрізко

ОСОБА_1

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2010
Оприлюднено04.11.2015
Номер документу53010396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4004/09/1770

Ухвала від 28.10.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

Постанова від 26.06.2009

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні