Ухвала
від 12.10.2015 по справі 2а-570/12/1370
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"12" жовтня 2015 р. м. Київ К/800/13179/14

Вищий адміністративний суд України у складі суддів:

головуючого -Цвіркуна Ю.І. (суддя-доповідач), Ланченко Л.В., Пилипчук Н.Г., при секретарі судового засідання Міщенко Ю.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Сфера сім»

на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 20.02.2014 року

у справі № 2а-570/12/1370

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сфера сім»

до Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби

про скасування податкового повідомлення-рішення,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Сфера сім» звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 25.05.2012 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби від 05.09.2011 року №0001132380.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 20.02.2014 року постанову Львівського окружного адміністративного суду від 25.05.2012 року скасовано. Прийнято нову постанову, якою в позові відмовлено.

Не погоджуючись із рішенням суду апеляційної інстанції, позивач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить дане судове рішення скасувати та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити частково, а саме податкове повідомлення-рішення від 05.09.2011 року № 0001132380 скасувати в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 75 000, 00 грн., посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального права.

У судовому засіданні представник позивача касаційну скаргу підтримав та просив її задовольнити. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце проведення судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасника процесу, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин справи, колегія суддів встановила таке.

Встановлено, що за результатами перевірки офісу позивача за адресою: м. Львів, вул. Городоцька, 355 з метою контролю за дотриманням порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій ТОВ «Сфера сім» відповідачем складено акт від 15.08.2011 року № 13/01/23/25235141, яким встановлено порушення п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637.

На підставі вказаного акта перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.09.2011 року № 0001132380, яким до позивача застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 80 000, 00 грн.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції вказав на відсутність в діях позивача порушень та на неправомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Суд апеляційної інстанції, відмовляючи в задоволенні адміністративного позову, дійшов до висновку про порушення позивачем вимог законодавства та правомірності прийнятого податкового повідомлення-рішення.

Колегія суддів суду касаційної інстанції, з урахуванням норм законодавства, чинних на час виникнення відповідних правовідносин, вважає, що в межах касаційної скарги оскаржуване судове рішення суду апеляційної інстанції підлягає скасуванню з направленням справи на новий розгляд до суду апеляційної інстанції, з огляду на таке.

Визначення порядку ведення касових операцій для банків, інших фінансових установ, підприємств і організацій віднесено до повноважень Національного банку України (пункт 6 статті 33 Закону України від 20.05.1999 року № 679-XIV «Про Національний банк України»).

Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року № 637 затверджено Положення № 637.

Згідно з абзацом третім пункту 2.6 Положення № 637 у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням розрахункової книги оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних розрахункової книги).

Відповідно до статті 2 Закону України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», пункту 1.2 Положення № 637 книга обліку розрахункових операцій - прошнурована і належним чином зареєстрована в органах державної податкової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).

Абзацом третім статті 1 Указу Президента України № 436/95 установлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Таким чином, у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням розрахункової книги оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій: фіксація повної суми фактичних надходжень готівки у фіскальних звітних чеках РРО (даних розрахункової книги) та відображення на їх підставі готівки у книзі обліку розрахункових операцій. Невиконання будь-якої з цих дій є порушенням порядку оприбуткування готівки, за яке встановлена відповідальність (абзац третій статті 1 Указу № 436/95).

При проведенні перевірки податковим органом встановлено факт неповного оприбуткування торгової виручки за 27.07.2011 року в книзі обліку розрахункових операцій на суму 1 000, 00 грн., оскільки згідно Z-звіту № 0024 від 27.07.2011 року сума продажу становить 1 309, 44 грн., а в книзі обліку розрахункових операцій оприбутковано готівку в сумі 309, 44 грн.

Крім того, встановлено неоприбуткування готівкових коштів за період з 08.08.2011 року по 12.08.2011 року в касовій книзі підприємства на підставі прибуткових касових ордерів (ПКО не виписувалися) на загальну суму 15 000, 00 грн., а саме: Z-звіт № 0032 від 08.08. 2011 року на суму 7 000, 00 грн., Z-звіту № 0033 від 09.08.2011 року на суму 1 600, 00 грн., Z-звіт № 0034 від 10.08.2011 року на суму 1 550, 00 грн., Z-звіт № 0035 від 11.08.2011 року на суму 2 150, 00 грн., Z-звіт № 0036 від 12.08.2011 року на суму 2 700, 00 грн.

Згідно із пунктом 3 частини першої статті 207 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду апеляційної інстанції складається, зокрема з мотивувальної частини із зазначенням: встановлених судом апеляційної інстанції обставин із посиланням на докази, а також мотивів неврахування окремих доказів; мотивів, з яких суд виходив при прийнятті постанови, і положення закону, яким він керувався.

Колегія суддів суду касаційної інстанції не погоджується із мотивами, з яких суд апеляційної інстанції виходив при відмові у задоволенні позову щодо скасування спірного податкового повідомлення-рішення в розмірі 75 000, 00 грн., прийнятого за неоприбуткування готівкових коштів на загальну суму 15 000, 00 грн., оскільки всупереч зазначеним вище нормам закону судом апеляційної інстанції не досліджені обставини у справі з посиланням на докази щодо наявності чи відсутності порушень податкового законодавства позивачем, а висновки щодо відмови у задоволенні позову зроблені лише на підставі даних акта перевірки.

При цьому судом апеляційної інстанції не вірно встановлено реквізити акта перевірки, на підставі якого прийнято спірне податкове повідомлення-рішення, оскільки в матеріалах справи наявний акт від 11.08.2011 року №002902, а не від 15.08.2011 року № 13/01/23/25235141. В свою чергу, податкове повідомлення-рішення, як вбачається з нього, прийнято на підставі акта від 15.08.2011 року №002902.

За таких обставин, рішення суду апеляційної підлягає скасуванню в частині відмови у задоволенні позову про скасування спірного податкового повідомлення-рішення в сумі 75 000, 00 грн. з направленням справи у відповідній частині на новий розгляд у відповідності до частин першої та четвертої статті 227 Кодексу адміністративного судочинства України.

При новому розгляді справи суду слід урахувати, що згідно з частиною першою статті 138 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи та які належить встановити при ухваленні судового рішення.

Судове рішення в частині відмови у скасуванні податкового повідомлення-рішення, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 5 000, 00 грн., за встановлене у акті перевірки порушення щодо неповного оприбуткування торгової виручки за 27.07.2011 року в книзі обліку розрахункових операційна суму 1 000, 00 грн., скаржником не оскаржується.

Стаття 220 Кодексу адміністративного судочинства України визначає межі перегляду судом касаційної інстанції.

Таким чином, в іншій частині судове рішення слід залишити без змін.

За таких обставин касаційна скарга підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст. 220, 221, 223, 227, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова компанія «Газвидобування» задовольнити частково.

Постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 20.02.2014 року у справі № 2а-570/12/1370 в частині відмови у задоволенні позову про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Львівської області Державної податкової служби від 05.09.2011 року №0001132380 у розмірі 75 000, 00 грн. скасувати, а справу в цій частині направити на новий судовий розгляд до суду апеляційної інстанції.

В іншій частині постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 20.02.2014 року у справі № 2а-570/12/1370 залишити без змін.

В частині направлення справи на новий розгляд ухвала набирає законної сили у порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та не може бути оскаржена.

В частині залишення судових рішень без змін ухвала набирає законної сили у порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та на неї може бути подана заява про перегляд судових рішень Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий Ю.І.Цвіркун

Судді Л.В.Ланченко

Н.Г.Пилипчук

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення12.10.2015
Оприлюднено02.11.2015
Номер документу53015211
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-570/12/1370

Постанова від 11.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 10.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 12.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 12.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 28.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 20.02.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Постанова від 25.05.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні