ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 жовтня 2010 р. Справа № 33902/10/9104
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді Старунського Д.М.
Суддів Олендера І.Я. , Каралюса В.М.
при секретарі судового засідання Федуніву Б.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Трускавецької міської організації політичної партії «Європейська партія України» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2010 року у справі за адміністративним позовом Трускавецької міської організації політичної партії «Європейська партія України» в особі представника міської організації партії ОСОБА_1 до Трускавецької міської виборчої комісії Львівської області про визнання протиправним включення до складу дільничних виборчих комісій осіб, внесених у поданні Трускавецької міської організації Демократичної партії України згідно постанови № 107 від 15.10.2010 року Трускавецької міської територіальної виборчої комісії Львівської області,
в с т а н о в и л а:
17.10.2010 року Трускавецька міська організація політичної партії «Європейська партія України» в особі представника міської організації партії ОСОБА_1 звернулася в суд з адміністративним позовом до Трускавецької міської виборчої комісії Львівської області та просить визнати протиправним і скасувати включення до складу дільничних виборчих комісій осіб, внесених у поданні Трускавецької міської організації Демократичної партії України згідно постанови № 107 від 15.10.2010 року Трускавецької міської територіальної виборчої комісії Львівської області.
Позовні вимоги мотивує тим, що подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій виборчих дільниць підписане керівником місцевої організації Демократичної партії України та засвідчено печаткою на якій зазначено : «Україна. Демократична партія України, м. Київ ( реєстраційний код 00049963)». що на його думку суперечить частині 4 статті 23 Закону України «Про вибори депутатів Верховної ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 10.07.2010 року № 2847-УІ із змінами, внесеними згідно із Законом № 2491-VI від 30.08.2010 року, ( далі виборчий Закон), відповідно до якої таке подання підписується керівником місцевї організації партії та засвідчується печаткою відповідної місцевої організації партії або печаткою місцевої організації цієї політичної партії вищого рівня.
Крім цього в цьому поданні не вказано дати його підписання, що суперечить додатку № І до постанови Центральної виборчої комісії № 360 від 21.09.2010) року «Про форми подань щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, які утворюються для підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів». Вважає, що постанова Трускавецької міської територіальної виборчої комісії № 107 від 15.10.2010 року грубо порушує одну з головних засад виборчого процесу, встановлених ч. 1 статті 11 виборчого Закону, а саме принцип рівності суб'єктів виборчого процесу перед законом.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2010 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції Львівського оружного адміністративного суду від 19 жовтня 2010 року позивач оскаржив його в апеляційному порядку. В апеляційній скарзі просить постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2010 рок скасувати і прийняти нове рішення, яким скасувати постанову № 107 від 15.10.2010 року Трускавецької міської виборчої комісії Львівської області в частині включення до складу дільничних виборчих комісій осіб, внесених у поданні Трускавецької міської організації Демократичної партії України.
Апеляційну скаргу мотивує тим, що відповідно до ст. ст. 9, 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» місцевими організаціями партій є обласні, районні та міські організації партій.
Згідно ч 4 ст. 23 виборчого Закону подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій виборчих дільниць від Трускавецької міської організації політичної партії «Демократична партія України» повинно було бути засвідчено або печаткою Трускавецької міської організації політичної партії «Демократична партія України» або печаткою Львівської обласної організації політичної партії «Демократична партія України», як місцевої організації цієї партії вищого рівня.
Оскільки це подання не було засвідчено відповідним суб'єктом виборчого процесу, тому не мало юридичної сили і не могло бути врахованим при формуванні складу дільничних виборчих комісій. Апелянт вважає постанову № 107 від 15.10.2010 року Трускавецької міської виборчої комісії Львівської області в частині включення до складу дільничних виборчих комісій осіб, внесених у поданні Трускавецької міської організації Демократичної партії України такою, що порушує його права та законні інтереси.
Представник апелянта вимоги апеляційної скарги підтримав з зазначених в ній підстав.
Представник відповідача в судове засідання не з»явився, хоча належним чином був повідомлений про розгляд справи, тому колегія суддів вважає, що справу відповідно до.ч.8 ст.177 КАС України слід розглядати за його відсутності.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника апелянта, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, судова колегія приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін. При цьому колегія суддів виходить з наступних міркувань.
Дільнична виборча комісія відповідно до ст.23 виборчого Закону утворюється відповідною районною, міською (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення), районною у містах Києві та Севастополі територіальною виборчою комісією не пізніше як за 15 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії за поданнями місцевих організацій партій, які висунули кандидатів у депутати в багатомандатних або одномандатних мажоритарних виборчих округах, поданнями кандидатів у депутати в одномандатних округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, передбаченими ч. 4 цієї статті.
Ч. 4 ст.23 вищевказаного Закону визначає , що місцева організація партії, кандидати в депутати від якої зареєстровані у багатомандатному або одномандатному мажоритарному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії). Подання підписується відповідно керівником місцевої організації партії та засвідчується печаткою відповідної місцевої організації партії або печаткою місцевої організації цієї політичної партії вищого рівня.
Зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій подаються за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, не пізніш як за 20 днів до дня виборів.
У поданні щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії зазначаються такі відомості: 1) прізвище, власне ім»я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) особи; 2) число, місяць, рік народження; 3) громадянство особи; 4) місце проживання (адреса житла) особи, а також контактні телефони; 5) освіта; 6) місце роботи (заняття), посада; 7) наявність досвіду щодо участі в роботі виборчих комісій чи комісії референдуму.
Технічні описки та неточності, допущені у поданні, не є підставою для відхилення внесених кандидатур. Про виявлені описки та (або) неточності відповідна територіальна виборча комісія невідкладно повідомляє суб'єкта подання кандидатур до складу дільничної комісії. Зазначені описки та неточності можуть бути виправлені шляхом внесення уточненого подання стосовно відповідних кандидатур не пізніше наступного дня з дня отримання суб'єктом подання кандидатур до складу дільничної виборчої комісії зазначеного повідомлення. Якщо уточнене подання не надійшло у встановлений строк, відповідна територіальна виборча комісія не враховує відповідні подання при утворенні складу дільничної виборчої комісії.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, постановою Трускавецької міської виборчої комісії Львівської області від 15.10.2010 року № 107 «Про утворення звичайних дільничних виборчих комісій в межах міста Трускавця» затверджено чисельний склад цих комісій.( а.с.6-16).
До складу цих комісій увійшли представники Трускавецької міської організації політичної партії «Демократична партія України» згідно поданого цією організацією подання.
З «Подання Трускавецької міської організації Демократичної партії України щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій виборчих дільниць, утворених в межах м.Трускавець» видно, що воно без проставлення дати, підписане головою міської організації ОСОБА_2 та засвідчене печаткою Демократичної партії України, частково не деталізовано досвід роботи кандидатур у виборчих комісіях.( а.с.5).
Оцінюючи вищевказане подання, колегія суддів зазначає, що воно складене суб»єктом виборчого процесу- Трускавецькою міською організацією Демократичної партії України по формі, передбаченій додатком № 1 до постанови Центральної виборчої комісії № 360 від 21.09.2010 року «Про форми подань щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, які утворюються для підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», підписане керівником міської організації партії і засвідчене печаткою партії, тобто організацією вищого рівня.
Щодо відсутності дати на поданні, судова колегія виходить з того, що , нормою виборчого Закону передбачено подача таких подань виборчій комісії не пізніше як за 20 днів до дня виборів. Оскільки дане подання враховане виборчою комісією при формуванні складу дільничних виборчих комісій, то, значить, воно подане у вищезазначений строк.
Вимоги позивача щодо недостатньої деталізації в поданні досвіду роботи кандидатів, на погляд колегії суддів, є надуманими, позаяк членом дільничної виборчої комісії можуть бути особи, які взагалі не працювали в таких комісіях.
Колегія суддів відзначає, що законодавець в ч.5 ст.23 виборчого Закону дає можливість суб»єкту виборчого процесу виправити технічні описки та неточності, допущені у поданні і вважає, що вони не є підставою для відхилення внесених кандидатур, забезпечуючи, таким чином, рівність прав і можливостей участі у виборчому процесі.
Отже, при прийнятті постанови № 107 від 15.10.2010 року в частині включення до складу дільничних виборчих комісій осіб, внесених у поданні Трускавецької міської організації Демократичної партії України Трускавецька міська виборча комісія Львівської області не порушила вимоги ч.4 ст.23 виборчого Закону, а діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачений виборчим законом.
З огляду на викладене колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний спір, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду і задоволенню не підлягають.
Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 172, 177, 195, 196, 198 п.1, 200, 205 ч.1 п.1, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,
у х в а л и л а:
Апеляційну скаргу Трускавецької міської організації політичної партії «Європейська партія України» залишити без задоволення, а постанову Львівського оружного адміністративного суду від 19 жовтня 2010 року у справі № 2а - 9209/10- без змін.
Стягнути з Трускавецької міської організації політичної партії «Європейська партія України» до Державного бюджету України 1 грн.70 коп. судового збору.
Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Старунський Д.М.
Судді Олендер І.Я. , Каралюс В.М.
< Текст >
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2010 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 53020405 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Д.М.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні