УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2015 року Справа № 876/8097/14
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Попка Я.С.
суддів Хобор Р.Б., Сеника Р.П.
розглянувши у порядку письмового провадження у м. Львові апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції у Волинській області на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 16 липня 2014 року у справі за позовом Державної фінансової інспекції у Волинській області до Камінь-Каширського управління водного господарства про стягнення коштів,-
В С Т А Н О В И В:
17.06.2014 року позивач - Державна фінансова інспекція у Волинській області звернулася до суду з позовом до Камінь-Каширського управління водного господарства, в якому просить стягнути до Державного бюджету з відповідача кошти в сумі 25 597,19 грн.
Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 16 липня 2014 року позов задоволено частково. Стягнено з Камінь-Каширського управління водного господарства до Державного бюджету 11 497,19 грн. 19 коп. за завищення вартості робіт по очистці внутрішньогосподарських меліоративних каналів. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Постанова суду першої інстанції мотивована тим, що капітальний ремонт по об'єкту «Ремонт мереж водовідведення на території м. Камінь-Каширський Волинської області» виконаний згідно кошторисної документації, роботи по нівелюванню каналів виконані Ковельським УВГ, первинний та поперечні профілі, Журнали технічного нівелювання та виконавча документація по всіх об'єктах знаходяться в УВГ. Крім того вказана документація на вимогу суду додана до матеріалів справи та досліджена в судовому засіданні, а саме Проектно-кошторисна документація Плану заходів стосовно проведення ремонту мереж водовідведення на території м. Камінь-Каширський Волинської області у 2010 році, Журнал технічного нівелювання, Первинний та поперечні профілі (План заходів) стосовно проведення ремонту мереж водовідведення на території м. Камінь- Каширський Волинської області у 2010 році до проекту кошторисної документації. Отже, норми праці робітників та час експлуатації машин виконані відповідно до вимог діючого законодавства, де коефіцієнти 1.28, 1,1.25, 1.1 застосовані правомірно.
Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов висновку, що пункт 2.2 ДБН Д. 1.1-2-99 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи» застосовано правильно, за таких обставин висновок інспекції про завищення вартості виконаних робіт в сумі 14 100 грн. є необґрунтованим.
Разом з тим, суд першої інстанції зазначає, що в актах приймання виконаних робіт за травень-липень 2010 року Камінь-Каширським УВГ завищено вартість робіт по очистці внутрішньогосподарських меліоративних каналів комунальної власності на території Камінь-Каширського району на загальну суму 11 497,19 грн., чим порушено п.25 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005 року № 668, п.4 ст.844 та п.1 ст.877 ЦК України від 16.01.2003 № 435-ІV. З метою усунення виявлених в акті недоліків на загальну суму 11 497 грн., між сторонами (замовником - Камінь-Каширською РДА та відповідачем - Камінь-Каширським УВГ) 21.03.2014 року укладено договір, предметом якого є роботи по очистці внутрішньогосподарських каналів території Камінь-Каширського району. Договором окремо визначено (п. 27), що виконання робіт виконавець здійснить безоплатно відповідно до Акту ревізії від 08.02.2014 року №080-23/02 та вимог Претензії від 14.03.2014 року №3, в рахунок суми боргу, а саме 11 497,19 грн. Проте, на даний час акт про виконання робіт не представлений, роботи не виконані та не відшкодовано вартість робіт по очистці внутрішньогосподарських меліоративних каналів комунальної власності на території Камінь-Каширського району на загальну суму 11 497,19 грн. Станом на час розгляду справи відповідач не повернув кошти в сумі 11 497,19 грн., сплачені Камінь-Каширською РДА за завищену вартість робіт по очистці внутрішньогосподарських меліоративних каналів комунальної власності на території Камінь- Каширського району, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, вважаючи її прийнятою з порушенням норм матеріального та процесуального права, Державна фінансова інспекція у Волинській області оскаржила її, подавши апеляційну скаргу, в якій просить змінити постанову Волинського окружного адміністративного суду від 16 липня 2014 року в частині стягнення до Державного бюджету з Камін-Каширського управління водного господарства, отримані без установлених законом підстав та з порушенням законодавства, кошти в сумі 14100,00 грн. та прийняти нову постанову, якою повністю задовольнити позовні вимоги.
Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги апелянт вказує на те, що Камінь-Каширська РДА уклала 2 договори підряду на виконання робіт по очистці внутрішньогосподарських меліоративних каналів комунальної власності на території Камінь-Каширського району з Камінь-Каширським управлінням водного господарства на загальну суму 237 000,00 гривень. Відповідно до актів виконаних робіт, роботи з відновлення та ремонту внутрішньогосподарської інженерної інфраструктури меліоративних систем УВГ виконано на суму 226 494,00 грн. та підписано в трьохсторонньому порядку. Проведеною зустрічною звіркою в Камінь-Каширському УВГ в окремих випадках встановлено невідповідність (завищення) вартості виконаних робіт.
Крім того, при перевірці правильності визначення прямих витрат по об'єкту «Ремонт мереж водовідведення на території м. Камінь-Каширський Волинської області» в актах виконаних робіт, форми КБ-2в, за травень-липень 2010 року встановлено необгрунтоване застосування до норм труда робітників та часу експлуатації машин коефіцієнтів К=1,28 - розчистка каналів від насосів у межах первинного (проектного) профілю, К=1,1 - із під води при глибині води від 0,2 до 0,5 м, К=1,1 - розчистка із зарослими схилами у межах первинного профілю, К=1,25 - із під води при глибині води до 2м, в частині того, що на капітальний ремонт об'єкту розроблена лише кошторисна документація, роботи по нівелюванню каналів та відповідні поперечні профілі не виконані, первинний (проектний) профіль очистки не зазначено, що не дозволяє зробити висновок про правомірність застосування коефіцієнтів для врахування умов виконання робіт, чим порушено п. 2.2 ДБН Д. 1.1-2-99 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементів кошторисних норм на будівельні роботи», затверджених наказом Держбуду України від 05.11.1999 р. № 270, в частині відсутності обґрунтування щодо врахування специфічних особливостей виконання робіт та завищено вартість виконаних робіт на загальну суму 14 100,00 грн.
соби, які беруть участь у справі в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином, клопотань від осіб, які беруть участь у справі, про розгляд справи за їх участю не поступило, а тому суд апеляційноїінстанції, у відповідності до п.п.1,2 ч.1 ст.197 КАС України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. Справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Вислухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з таких підстав.
Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.8 ст.10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органам державного фінансового контролю надається право у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства.
Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції у Волинської області на IV-ий квартал 2013 року проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Камінь-Каширської РДА за період з 01.01.2010 року по 01.01.2014 року, за наслідками якої складено акт № 080/23/02 від 08.02.2014 року.
Позивачем, з метою усунення виявлених порушень, Камінь-Каширській РДА надіслано лист-вимогу № 03-080-14-14/1331 від 21.02.2014 року «Про усунення порушень законодавства з питань дотримання фінансово-бюджетної дисципліни», у п.2 якого позивач вимагає відобразити в бухгалтерському обліку дебіторську заборгованість, різницю завищеної вартості виконаних робіт по відновленню внутрішньогосподарських каналів на загальну суму 32 929,19 грн. Провести претензійно-позовну роботу з Камінь-Каширським УВГ на суму 25 597,19 грн. та ПП ОСОБА_1 на суму 7 332 грн. В іншому випадку стягнути з осіб, винних у зайвих грошових виплатах, шкоду у порядку та розмірах, встановлених ст.ст. 133-136 КЗпП.
Камінь-Каширською РДА 17.03.2014 року проінформовано Держфінінспекцію у Волинській області про відшкодовання ПП ОСОБА_1 7 332 грн.
Щодо вимоги про стягнення 14 100 грн. за завищення вартості виконаних робіт в частині відсутності обґрунтування щодо специфічних особливостей виконання робіт:
У Довідці ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Камінь- Каширської РДА від 05.02.2014 року зазначено, що при перевірці правильності визначення прямих витрат по об'єкту «Ремонт мереж на території м. Камінь-Каширський», виконавцем робіт, по якому виступало Камінь-Каширське УВГ, в актах виконаних робіт форми КБ-2в за травень-липень 2010 року було необгрунтовано застосовано коефіцієнти до норм праці робітників та часу експлуатації машин коефіцієнтів К=1,28 - розчистка каналів від наносів у межах первинного (проектного) профілю, К=1,1 - із під води при глибині води від 0,2 до 0,5 м, К=1Д - розчистка із зарослими схилами у межах первинного профілю, К=1,25 - із під води при глибині води до 2 м, в частині того, що «на капітальний ремонт об'єкту розроблена лише кошторисна документація, роботи по нівелюванню каналів та відповідні поперечні профілі не виконані, первинний (проектний) профіль очистки не зазначено, що не дозволяє зробити висновок про правомірність застосування коефіцієнтів для врахування умов виконання робіт», чим порушено п.2.2 ДБН Д. 1.1-2-99 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи», затверджених наказом Держбуду України від 05.11.1999 року № 270, в частині відсутності обґрунтування щодо врахування специфічних особливостей виконання робіт та завищено вартість виконаних робіт на загальну суму 14 100,00 гривень.
Встановлено, що 30 березня та 23 червня 2010 року між Камінь-Каширською РДА та Камінь-Каширським управлінням водного господарства укладено два договори підряду на виконання робіт по очистці внутрішньогосподарських меліоративних каналів комунальної власності на території Камінь- Каширського району на загальну суму 237 000,00 гривень.
Відповідно до актів виконаних робіт, роботи з відновлення та ремонту внутрішньогосподарської інженерної інфраструктури меліоративних систем УВГ виконано на суму 226 494,00 грн. та підписано в трьохсторонньому порядку: замовником Камінь- Каширською РДА в особі заступника голови ОСОБА_2, співзамовниками робіт - сільським головою Хотешівської сільської ради ОСОБА_3, сільським головою Нуйнівської сільської ради ОСОБА_4, сільським головою Бузаківської сільської ради ОСОБА_5, сільським головою Гуто-Боровенської сільської ради ОСОБА_6, заступником міського голови Камінь-Каширської ради ОСОБА_7, сільським головою Раківліської сільської ради ОСОБА_8, сільським головою Черченської сільської ради ОСОБА_9 та Камінь- Каширським УВГ.
У Камінь-Каширському УВГ наявна в повному обсязі проектно-кошторисна документація до вищезазначених договорів і капітальний ремонт по об'єкту «Ремонт мереж водовідведення на території м. Камінь-Каширський Волинської області» виконаний згідно кошторисної документації, роботи по нівелюванню каналів виконані Ковельським УВГ, первинний та поперечні профілі, Журнали технічного нівелювання та виконавча документація по всіх об'єктах знаходяться в УВГ.
Вказані обставини підтверджуються Проектно-кошторисною документацією Плану заходів стосовно проведення ремонту мереж водовідведення на території м. Камінь-Каширський Волинської області у 2010 році, Журналом технічного нівелювання, Планом заходів стосовно проведення ремонту мереж водовідведення на території м. Камінь-Каширський Волинської області у 2010 році до проекту кошторисної документації. Норми праці робітників та час експлуатації машин виконані відповідно до вимог діючого законодавства, де коефіцієнти 1.28, 1,1.25, 1.1 застосовані правомірно.
Суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що пункт 2.2 ДБН Д. 1.1-2-99 «Вказівки щодо застосування ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи» застосовано правильно і висновок інспекції про завищення вартості виконаних робіт в сумі 14 100 грн. є необґрунтованим, в зв'язку з чим вимога позивача про стягнення з Камінь-Каширського УВГ до державного бюджету незаконно отриманих коштів є безпідставною та до задоволення не підлягає.
Встановлено також, що відповідно до актів приймання виконаних робіт за травень-липень 2010 року інші супутні витрати становлять 14 345,19 грн., в тому числі: витрати на перевезення робітників - 10 963,22 грн. та витрати на оплату роз'їзних - 3 381,97 грн., тоді як зведеним кошторисним розрахунком передбачено лише витрати на перевезення працівників будівельно-монтажних організацій на суму 2 848,00 грн.
Тобто, в порушення п.25 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005 року № 668, в актах приймання виконаних робіт за травень-липень 2010 року Камінь-Каширським УВГ завищено вартість робіт по очистці внутрішньогосподарських меліоративних каналів комунальної власності на території Камінь-Каширського району на загальну суму 11 497,19 грн.
З метою усунення виявлених в акті недоліків на загальну суму 11 497 грн., між сторонами (замовником - Камінь-Каширською РДА та відповідачем - Камінь-Каширським УВГ) 21.03.2014 року укладено договір, предметом якого є роботи по очистці внутрішньогосподарських каналів на території Камінь-Каширського району.
Пунктом 27 Договору зазначено, що виконання робіт виконавець здійснить безоплатно відповідно до Акту ревізії від 08.02.2014 року №080-23/02 та вимог Претензії від 14.03.2014 року №3, в рахунок суми боргу, а саме 11 497,19 грн. Однак, роботи не виконані та не відшкодовано вартість робіт по очистці внутрішньогосподарських меліоративних каналів комунальної власності на території Камінь-Каширського району на загальну суму 11 497,19 грн.
Суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що за завищення вартості робіт по очистці внутрішньогосподарських меліоративних каналів з Камінь-Каширського управління водного господарства необхідно стягнути до Державного бюджету 11 497,19 грн.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, а доводи апелянтів на правомірність прийнятої постанови не впливають та висновків суду не спростовують.
Згідно ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. 195, п.п. 1, 2, ч.1 ст. 197, ст.ст. 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції у Волинській області залишити без задоволення, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 16 липня 2014 року у справі №803/1156/14 за позовом Державної фінансової інспекції у Волинській області до Камінь-Каширського управління водного господарства про стягнення коштів - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили..
Головуючий суддя Я.С. Попко
Судді Р.Б. Хобор
ОСОБА_10
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2015 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 53020876 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні