Категорія №8.2.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
29 березня 2012 року Справа № 2а/1270/1896/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Ковальової Т.І.
при секретарі: Ворошило О.Є.,
за участю :
від позивача : ОСОБА_1
від відповідача : ОСОБА_2
ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганські зорі» до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська про визнання незаконними дій, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення
01 березня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Луганські зорі» з позовною заявою до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська про визнання незаконними дій, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач вказав, що товариство з обмеженою відповідальністю «Луганські зорі» було перевірено працівниками ДПІ в Артемівському районі м. Луганська, про що бу ло складено акт перевірки № 63/2320/21811105 від 25.01.2012 р. про результати докумен тальної позапланової невиїзної перевірки TOB «Луганські зорі» та на його підставі винесено податкове повідомлення-рішення ДПІ в Артемівському районі у місті Луганську № НОМЕР_1 від 22.02.2012 р. про сплату 68320,0 суми грошового зо бов'язання за основним платежем та 17080,0 грн. штрафних (фінансових) санкцій, засто сованих за порушення п. 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200, п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755VI (із змінами та доповненнями), прийнятого внаслідок розгляду заперечень до акту № 63/2320/21811105 від 25.01.2012 р. про результати документальної позапланової невиїзної перевірки TOB «Луганські зорі» (код за ЄДРПОУ 21811105) з питань дотримання вимог податкового за конодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з TOB «Транс Агентство Сервіс» (код за ЄДРПОУ 36713483) за жовтень 2011 р., які позивач вважає не обґрунтовани ми та просить суд скасувати їх повністю як незаконні та такі що не відповідають но рмам діючого законодавства України.
В судовому засіданні представник позивача підтримав свої позовні вимоги в повному обсязі та просив суд визнати незаконними дії ДПІ в Артемівському районі м. Луганська щодо проведення перевірки TOB «Луганські зорі»; визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ в Артемівському районі м. Луганська № НОМЕР_1 від 22.02.2012 р. про сплату 68320,0 суми грошового зобов'язання за основним платежем та 17080,0 грн. штрафних (фінансо вих) санкцій, як таке, що прийняте без достатніх підстав та не відповідає вимогам чинно го законодавства України; визнати незаконними дії ДПІ в Артемівському районі м. Луганська щодо неповідомлення TOB «Луганські зорі» про місце і час проведення розгляду запере чень до акта перевірки; визнати незаконними дії ДПІ в Артемівському районі м. Луганська щодо порушення строків прийняття податкового повідомлення-рішення.
Представники відповідача в судовому засіданні заперечували проти задоволення позовних вимог та просили суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі з наступних підстав.
ДПІ в Артемівському районі м. Луганська на підставі п.п. 78.1.1, п.п. 78.1.4 п.78.1 ст. 78, п.79.1, п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями) та відповідно до наказу ДПІ від 13.01.12 №22 була проведена документальна позапланова невиїзна перевірка суб'єкта господарювання TOB «Луганські зорі» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з TOB «Транс Агенство Сервіс» (код за ЄДРПОУ 36713483) за жовтень 2011р. Результати оформлені актом перевірки від 25.01.2012р. №63/23-20/21811105.
З метою організації перевірки ДПІ посадовим особам позивача було вручено запит від 13.12.2011р. №20312/10/16-00 про надання пояснень та їх документальне підтвердження з питань взаємовідносин з TOB «Транс Агенство Сервіс» за жовтень 2011р. на підставі п.73.3 ст.73 та відповідно до п.п. 16.1.5 п.п. 16.1 ст.16 п.п. 20.1.6 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі - ПК України).
Документальна позапланова невиїзна перевірка TOB «Луганські зорі» проведена на підставі наданих на вищезазначений запит ДПІ документів щодо підтвердження взаємовідносин TOB «Луганські зорі» з TOB «Транс Агенство Сервіс» за жовтень 2011р. в'язку з перевіркою контрагента ТОВ «Транс Агенство Сервіс».
За результатами перевірки винесено податкове повідомлення - рішення від 22.02.2012 р. № НОМЕР_1 про сплату податку на додану вартість у розмірі 85400 грн.
Відповідно до п.73.3 ст. 73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
У разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.
TOB «Луганські зорі» до ДПІ надано копії первинних документів по взаємовідносинам з TOB «Транс Агенство Сервіс».
Слід зазначити, що на адресу ДПІ надійшла податкова інформація від Алчевської ОДПІ, а саме отримано акт перевірки від 14.02.12 № 345/236-36713483 з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.09.11 по 31.10.11 відносно контрагента позивача TOB «Транс Агенство Сервіс».
Враховуючи вищенаведене, керівником ДПІ 13.01.2012 року було прийняте рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки TOB «Луганські зорі», на підставі отриманих документів та у зв'язку з наявністю податкової інформації, яка згідно п.74.1 ст. 74 Податкового Кодексу України може опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів ДПС.
Рішення керівника про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки оформлено наказом від 13.01.2012р. №22 та виписано повідомлення від 13.01.2012р. №4/10/23-20. Термін проведення перевірки відповідно до наказу з 16.01.2012р. по 18.01.2012р.
ДПІ було дотримано усі обов'язкові умови для здійснення невиїзної позапланової перевірки платника податків.
З приводу того, що позивач не погоджується з висновками акту перевірки щодо встановлених порушень по оформленню податкових накладних та товарно-транспортних накладних, слід зазначити, що в ході проведення перевірки було встановлено, що податкова накладна від 26.10.11 №102799 складена з порушенням вимог п. 201.1 ст. 201 ПК України згідно якого: «Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: ...е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг...», а саме: в зазначеній податковій накладній однакова номенклатура придбаного товару (полоса 70*8 мм,ст.3) однаковою вартістю 6958,33 грн. (без ПДВ) за різною кількістю зазначена двома строками, чим порушено порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом МФУ від 01.11.2011р. №1379 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної».
Податкова накладна від 26.10.11р. №102799 виписана на передплату (перша подія - перерахування грошових коштів) проте слід зазначити, що у виписаному платіжному дорученні TOB «Луганські зорі» від 26.10.2011р. №13037 призначення платежу (оплата за арматуру) не відповідає номенклатурі товару, зазначеного в податковій накладній від 26.10.11р. №102799. Таким чином, можна зробити висновок, що зазначена податкова накладна виписана безпідставно.
Враховуючи зазначене, TOB «Луганські зорі» не мало право включати до складу податкового кредиту суму ПДВ у розмірі 68612,68 грн. по вищенаведеною податковою накладною, яка не відповідає вимогам п.201.1 ст.201 ПК України.
На запит ДПІ від 13.12.2011р. № 20312/10/16-00, TOB «Луганські зорі» надано для перевірки товарно-транспортні накладні від 28.10.2011р. №1262, від 28.10.2011р. №1264, від 28.10.2011р. №1263 на перевезення арматури, катанок, полос придбаних підприємством у контрагента-постачальника TOB "ТРАНС АГЕНТСТВО СЕРВІС".
Згідно зазначених товарно-транспортних накладних здійснювалось транспортування арматури, катанок, полос автомобільним транспортом (автомобіль марки MAN ВВ 77-06АР).
Вантажовідправником виступало TOB "ТРАНС АГЕНТСТВО СЕРВІС", замовником та вантажоотримувачем - TOB «Луганські зорі», автопідприємство - TOB «Бокрі», водій -ОСОБА_4
Типові форми первинного обліку роботи вантажного автомобіля, зокрема типова форма товарно-транспортної накладної, затверджені спільним наказом Мінтрансу України, Мінстату України від 29.12.95 №488/346 «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля» із змінами та доповненнями. Згідно із п.2 вказаного наказу застосування вказаних форм первинного обліку усіма суб'єктами господарської діяльності незалежно від форм власності є обов'язковим.
Також даним наказом передбачено, що в тих випадках, коли в товарно-транспортній накладній форми №1-ТН у розділі "Відомості про вантаж" немає можливості перелічити усі назви і характеристики відпущених товарно-матеріальних цінностей, до товарно-транспортної накладної, як товарний розділ, повинні прикладатися як невід'ємна частина спеціалізовані форми (товарна накладна та інші форми), затверджені в установленому порядку, по яких провадиться списування товарно-матеріальних цінностей у вантажовідправника і оприбуткування їх у вантажоодержувача, а також ведеться складський, оперативний і бухгалтерський облік.
Відповідно до Інструкції про порядок виготовлення, схову, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи, товарно-транспортна накладна типової форми №1-ТН затверджена наказом Міністерства транспорту України, Міністерства статистики України від 29.12.1995 №488/346 - є єдиним первинним документом для списання товарно-матеріальних цінностей у вантажовідправника та оприбуткування у вантажоодержувача при перевезенні вантажів в межах України, а також для їх складського, оперативного і бухгалтерського обліку.
При доставці товару автомобілем обов'язковим документом є товарно-транспортна накладна за формою №1-ТН. У ній повинні бути відмітки відправника товару (щодо відвантаження товару) та його отримувача (стосовно фактичного отримання товару).
Вантажовідправник зобов'язаний передати водію разом з товарно-транспортною накладною посвідчення про якість або сертифікат. Відомості про ці документи обов'язково зазначаються в товарно-транспортній накладній. У посвідченні про якість, у сертифікаті або іншому документі повинні міститись відомості про продукцію, допустимий термін його доставки.
Товарно-транспортні накладні від 28.10.2011р. №1262, від 28.10.2011р. №1264, від 28.10.2011р. №1263 складені з порушенням вимог наказу Мінтрансу України, Мінстату України від 29.12.1995р. №488/346 «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля», ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99р. № 996- XIV (із змінами та доповненнями) та п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за № 168/704, оскільки не містять обов'язкових реквізитів - масу брутто вантажу, виду пакування, ПІБ особи, яка здала вантаж з боку TOB "ТРАНС АГЕНТСТВО СЕРВІС", ПІБ особи яка дозволила відпуск вантажу та особи, яка прийняла вантаж від імені TOB «Луганські зорі».
Таким чином, товарно-транспортні накладні на перевезення арматури, катанок, полос, придбаних TOB «Луганські зорі» у TOB "ТРАНС АГЕНТСТВО СЕРВІС" оформлені не належним чином та не можуть слугувати підставою для відображення господарських операцій в бухгалтерському та податковому обліку.
В ході проведення перевірки встановлено відсутність рахунків-фактури та специфікації товару, які згідно договору від 25.10.2011р. №ТРА-108197 між TOB «Луганські зорі» та TOB "ТРАНС АГЕНТСТВО СЕРВІС" є невід'ємною частиною даного договору. Зазначені документи до перевірки не надано, у зв'язку з чим неможливо всебічно дослідити факт здійснення операцій.
У результаті перевірки TOB «Луганські зорі» встановлені порушення п.198.1, п.198.2. п. 198.3, п. 198.6 ст.198 ПК України, а саме завищення податкового кредиту у загальній сумі ПДВ 68320 грн..
Фахівцями ДПІ було повідомлено позивача у телефонному режимі, що розгляд заперечення відбудеться у приміщенні ДПІ 10.02.2012р. о 10 год. у кабінеті першого заступника начальника ДПІ. Але позивач у зазначений час для розгляду заперечення не з'явився, про що був складений акт неявки позивача для розгляду заперечення.
ДПІ було виявлено технічну помилку щодо дати складання податкового повідомлення-рішення, зазначеній у податковому повідомленні-рішенні, яка виникла у зв'язку зі збоєм програмного продукту АІС «Аудит» за допомогою, якого формується в автоматичному режимі податкове повідомлення-рішення. Враховуючи зазначене, ДПІ було внесено зміни до податкового повідомлення-рішення від 22.02.2012р. №0000072320, а саме листом від 28.02.2012р. №3576/10/2320 було повідомлено вважати правильну дату 20.02.2012р.
Тому, ДПІ в Артемівському районі м. Луганська вважає, що позовна заява TOB «Луганські зорі» є безпідставною та не підлягає задоволенню.
Заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову з огляду на наступне.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, та принципом рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Луганські зорі» зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради в якості юридичної особи 14.09.1994 року за реєстраційним номером 13821200000005603 (а.с.11-20).
Алчевською ОДПІ було проведено перевірку та складено акт перевірки від 14.02.12 № 345/236-36713483 з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.09.11 по 31.10.11 відносно контрагента позивача TOB «Транс Агенство Сервіс».
У результаті зазначеної перевірки встановлені порушення п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI (із змінами і доповненнями), п. 3 ст. 5 та п. 1 ст. 7 Господарського Кодексу України від 16.01.03 № 436-IV, п 2 ст. З Закону України від 16.07.99 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зі змінами та доповненнями, п. 1.2, п. 2.7 Наказу Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», п. 3.1, п. 4.1, п. 8 розділу III, п. 3.1 розділу V Наказу ДПА України від 25.01.11 № 41 «Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» встановлено відсутність документального підтвердження податкових зобов'язань, в результаті чого завищено суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість всього у сумі 14 789 178 грн. та в результаті чого завищено суму податкового кредиту на 14 109 227 грн. (аркуш справи 86-92)
Державна податкова інспекція в Артемівському районі м. Луганська на підставі п.п. 78.1.1, п.п. 78.1.4 п.78.1 ст. 78, п.79.1, п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями) та відповідно до наказу ДПІ від 13.01.12 №22 була проведена документальна позапланова невиїзна перевірка суб'єкта господарювання TOB «Луганські зорі» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з TOB «Транс Агенство Сервіс» (код за ЄДРПОУ 36713483) за жовтень 2011р. Результати оформлені актом перевірки від 25.01.2012р. №63/23-20/21811105, який був отриманий позивачем 28.01.2012 року (а.с.22-29,66-78).
Позивач не погодившись з результатами перевірки надав до ДПІ в Артемівському районі м. Луганська свої заперечення (вих. № 108 від 01.02.2012) до акту № 63/2320/21811105 від 25.01.2012 року. (аркуш справи 30-31)
ДПІ в Артемівському районі м. Луганська 10.02.2012 року розглянуто заперечення позивача та надана відповідь вих. № 2281, яку надіслано13.02.2012 року (про що не заперечують сторони по справі), поштою з повідомленням про вручення, одержана позивачем 15.02.2012 року. Відповідачем складено акт № 7 відмови від участі у розгляді заперечення до акта перевірки (а.с.61,85).
З метою організації перевірки ДПІ посадовим особам позивача було вручено запит від 13.12.2011р. №20312/10/16-00 про надання пояснень та їх документальне підтвердження з питань взаємовідносин з TOB «Транс Агенство Сервіс» за жовтень 2011р. на підставі п.73.3 ст.73 та відповідно до п.п. 16.1.5 п.п. 16.1 ст.16 п.п. 20.1.6 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України. TOB «Луганські зорі» на виконання запиту надало 19.12.2011 р. пояснення та документи (а.с.83,84).
Документальна позапланова невиїзна перевірка TOB «Луганські зорі» проведена на підставі наданих на вищезазначений запит ДПІ документів щодо підтвердження взаємовідносин TOB «Луганські зорі» з TOB «Транс Агенство Сервіс» за жовтень 2011р.
На підставі акту перевірки винесено податкове повідомлення - рішення від 22.02.2012 р. № НОМЕР_1 про сплату податку на додану вартість у розмірі 85400 грн. (а.с.21).
Листом ДПІ в Артемівському районі м. Луганська від 28.02.2012 року № 3576/10/2320 внесено зміни до податкового повідомлення - рішення від 22.02.2012 року № НОМЕР_1 в частині дати : замість дати 22.02.212 року слід вважати правильну дату 20.02.2012 року, який відповідач отримав 01 березня 2012 року (а.с.80-82).
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
У відповідності з Конституцією України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
На підставі ст. 2 КАС України у справах про оскарження рішень суб'єктів владних повноважень слід перевіряти чи прийняті такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України на Законами України, з виконанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст. 14 Закону України В«Про державну податкову службу в Україні В» від 04.12.1990 № 509-XII зі змінами та доповненнями (далі -Закон №509), рішення, дії або бездіяльність органів державної податкової служби та їх посадових осіб можуть бути оскаржені у встановленому законом порядку.
Розділ V Податкового кодексу України, що набрав чинності з 01.01.2011, визначає платників податку на додану вартість, об'єкт оподаткування, дату виникнення податкових зобов'язань, порядок визначення бази оподаткування, розміри ставок податку, порядок визначення суми податку та строки проведення розрахунків тощо.
Відповідно до п. 198.1. Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
198.2. Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою виникнення права на віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати (нарахування) податку за податковими зобов'язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата сплати (нарахування) податку за податковими зобов'язаннями, що були включені отримувачем таких послуг до податкової декларації попереднього періоду.
Датою виникнення права орендаря (лізингоотримувача) на збільшення податкового кредиту для операцій фінансової оренди (лізингу) є дата фактичного отримання об'єкта фінансового лізингу таким орендарем.
Датою виникнення права замовника на віднесення сум до податкового кредиту з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до пункту 187.9 статті 187 цього Кодексу, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами).
Для товарів/послуг, постачання (придбання) яких контролюється приладами обліку, факт постачання (придбання) таких товарів/послуг засвідчується даними обліку.
198.3. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
198.4. Якщо платник податку придбає (виготовляє) товари/послуги та необоротні активи, які призначаються для їх використання в операціях, що не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування, то суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не відносяться до податкового кредиту зазначеного платника.
198.5. Якщо у подальшому такі товари/послуги, основні виробничі засоби фактично використовуються в операціях, які не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування відповідно до цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (за винятком випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу), то з метою оподаткування такі товари/послуги, основні виробничі засоби вважаються проданими у податковому періоді, на який припадає таке використання, у тому випадку, якщо платник податку скористався правом на податковий кредит за цими товарами/послугами, основними виробничими засобами.
Датою використання товарів/послуг, основних виробничих засобів вважається дата визнання витрат відповідно до розділу III цього Кодексу.
198.6. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати виписки податкової накладної.
Платники податку, що застосовували касовий метод до набрання чинності цим Кодексом або застосовують касовий метод, мають право на включення до податкового кредиту сум податку на підставі податкових накладних, отриманих протягом 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку.
Для банківських установ при одержанні ними права власності на заставне майно з метою подальшого продажу таке право зберігається до моменту продажу такого заставленого майна.
Стаття 200 Податкового кодексу України регламентує порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків.
Відповідно до п. 200.1 цієї статті сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно п.п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках, такі обов'язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата виписування податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);
ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому
значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
и) вид цивільно-правового договору;
і) код товару згідно з УКТ ЗЕД ( 2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14 ) (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
На підтвердження використання позивачем зазначеного у первинних документах товару в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку позивачем надано копії документів, а саме : копія договору підряду № 83 від 01.09.2011 року на влаштування буро набивних паль при будівництві торгівельного комплексу по вул. Железнодорожній,8, акт прийому - передавання давальницьких матеріалів від 27.10.2011 року, акт розходу давальницьких матеріалів за листопад 2011 року, акт на скриті роботи від 16.11.2011 року, акт на скриті роботи від 29.11.2011 року, довідка про вартість виконаних підрядних робіт за формою КБ-3 за листопад 2011 року, акт приймання виконаних підрядних робіт за формою КБ-2в за листопад 2011 року; копія платіжного доручення № 14672 від 30.11.2011 року, копія платіжного доручення № 13037 від 26.10.2011 року, копія рахунку - фактури від 25.10.2011 р. Зазначені документи свідчать про реальність угод з контрагентом ТОВ Транс Агенство Сервіс» (а.с.48-60).
Відповідно до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Мінтрансу України від 14.10.97 N 363 (зі змінами та доповнення ми), товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, об ліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтер ського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної робо ти.
На підставі п. 2 Наказу № 488/346, названа форма первинного обліку є обов'язковою до застосування всіма суб'єктами господарської діяльності. Втім, цей нор мативний акт не зареєстрований в Мін'юсті України. У п. 2.7 Положення про документа льне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (наказ Мінфіну України від 24.05.95 р. № 88) визначено, що первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізо ваних форм, затверджених відповідним органом державної влади. Крім того, документу вання господарських операцій може здійснюватись із використанням самостійно виготов лених бланків. Оскільки форма № 2 не є документом суворої звіт ності, то це не є порушенням оформлення перевезення вантажу уніфікованою формою ТТН.
Підприємством сформований податковий кредит згідно вказаних статей ПКУ та пі дтверджених первинними документами - податковою накладною, видатковою накладною, рахунком-фактурою та ТТН від TOB «Транс Агентство Сервіс», яке фактично відванта жило зазначений у первинних документах товар, а TOB «Луганські зорі» реально отримало вказаний у первинних документах товар у зв'язку з придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних ма теріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні акти ви), з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарсь кої діяльності платника податку.
Суд не бере до уваги заперечення відповідача стосовно заповнення податкової накладної номенклатури у дві строки не є порушенням ст.. 201.1 ПК України. Вимоги заповнення податкової накладної, передбачені ст.. 201.1 ПКУ, позивачем виконані.
В порушення п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України відповідач не повідомив позивача про місце і час проведення розгляду заперечення та не надав змоги підприємству бути присутнім під час прийняття такого рішення.
Згідно п. 86.8 ст. 86 ПКУ податкове повідомлення-рішення, за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки, приймається керівником податкового органу з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
В порушення п. 86.8 ст. 86 ПКУ податкове повідомлення-рішення прийняте ДПІ тільки 20.02.2012p., тобто з порушенням строку на 5 днів.
Таким чином на підставі вищенаведеного, податкове повідомлення-рішення ДПІ в Артемівському районі м. Луганська № НОМЕР_1 від 22.02.2012 року є противоправним та підлягає скасуванню.
На підставі п. 78.1.1. ст. 78 Податкового кодексу України за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до п. 79.1 документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Відповідачем було здійснено перевірку, в зв'язку з тим, що на адресу ДПІ надійшла податкова інформація від Алчевської ОДПІ, а саме отримано акт перевірки від 14.02.12 № 345/236-36713483 з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.09.11 по 31.10.11 відносно контрагента позивача TOB «Транс Агенство Сервіс».
У результаті зазначеної перевірки встановлені порушення п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України від 02.12.10 № 2755-VI (із змінами і доповненнями), п. 3 ст. 5 та п. 1 ст. 7 Господарського Кодексу України від 16.01.03 № 436-IV, п 2 ст. З Закону України від 16.07.99 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зі змінами та доповненнями, п. 1.2, п. 2.7 Наказу Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», п. 3.1, п. 4.1, п. 8 розділу III, п. 3.1 розділу V Наказу ДПА України від 25.01.11 № 41 «Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» встановлено відсутність документального підтвердження податкових зобов'язань, в результаті чого завищено суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість всього у сумі 14 789 178 грн. та в результаті чого завищено суму податкового кредиту на 14 109 227 грн.
Враховуючи вищенаведене, керівником ДПІ 13.01.2012 року було прийняте рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки TOB «Луганські зорі», на підставі отриманих документів та у зв'язку з наявністю податкової інформації, яка згідно п.74.1 ст. 74 Податкового Кодексу України може опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів ДПС. Таким чином перевірка була проведена цілком обґрунтовано та відповідно до норм податкового законодавства і тому у задоволенні позовних вимог про визнання незаконних дій ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську щодо проведення перевірки позивача слід відмовити за необґрунтованістю.
Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
У судовому засіданні відповідачем не було доведено фактичного порушення вимог наведених норм законодавства, яке б позбавляло позивача права на формування податкового кредиту та права на заявлення до відшкодування від'ємного значення з податку на додану вартість.
Відповідно до статті 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганські зорі» до Державної податкової інспекції в Артемівському районі м. Луганська про визнання незаконними дій, визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ДПІ в Артемівському районі м. Луганська № НОМЕР_1 від 22.02.2012 року про сплату 68320,00 грн. суми грошового зобов'язання за основним платежем та 17080,00 грн. штрафних санкцій.
В іншій частині позовних вимог відмовити за необґрунтованістю.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганські зорі» з Державного бюджету судові витрати у розмірі 427,00 грн.(чотириста двадцять сім гривень).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови складено 03 квітня 2012 року.
Суддя ОСОБА_5
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2012 |
Оприлюднено | 06.11.2015 |
Номер документу | 53107410 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Ковальова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні