УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2015 року Справа № 876/11631/13
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.,
суддів Гуляка В.В., Коваля Р.Й.,
за участі секретаря судового засідання Малетич М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Державного закладу «Закарпатська обласна санітарно-епідеміологічна станція» на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 18.06.2013р. у справі за позовом Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державного закладу «Закарпатська обласна санітарно-епідеміологічна станція» про стягнення боргу, -
В С Т А Н О В И В:
23.05.2013 року позивач звернувся до суду із вищезазначеним позовом та просив стягнути з Державного закладу «Закарпатська обласна санітарно-епідеміологічна станція» на користь Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності борг згідно Рішень № 1 від 11.01.2013 року та № 1 від 20.02.2013 року в загальній сумі 3107,12 грн..
Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду 18.06.2013 року позов задоволено. Стягнуто з Державного закладу «Закарпатська обласна санітарно-епідеміологічна станція» на користь Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності борг згідно Рішення № 1 від 11.01.2013 року та Рішення № 1 від 20.02.2013 року в загальній сумі 3107,12 (три тисячі сто сім гривень 12 коп.).
Не погодившись із винесеним рішенням, його оскаржив Державний заклад «Закарпатська обласна санітарно-епідеміологічна станція», який покликаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову.
В апеляційній скарзі зазначає, що судом неповно дослідженні матеріали справи, у зв'язку чим не враховано, що позивачем неправильно нарахований штраф у рішенні № 1 від 20.02.2013р. в сумі 275,19 грн.. Так, згідно абз. 2 ч. 1 ст. 30 ОСОБА_1 України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (ОСОБА_1 №2240-ІІІ) за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього ОСОБА_1 на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.
Звертає увагу суду на те, що дана норма передбачає, що 10 відсотковий штраф нараховується тільки на несвоєчасно повернуті страхові кошти, без урахування штрафу, який передбачається абз. 1 ч. 2 ст. 30 ОСОБА_1. Однак, позивач в порушення даної норми, нарахував 10 відсотковий штраф на суму 2751,93 грн., тобто з урахуванням 50 відсоткового штрафу нарахованого згідно абз. 1 ч. 2 ст. 30 ОСОБА_1.
Вважає, що позивачем при нарахуванні штрафних санкцій порушено матеріальну норму абз. 2 ч. 1 ст. 30 ОСОБА_1, а саме - неправильно нарахований штраф згідно цієї статті ОСОБА_1
Сторони в судове засідання апеляційного суду не з'явились, що не перешкоджає розгляду справи за їх відсутності. В силу вимог ч.1ст.41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, судова колегія приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення. При цьому колегія суддів зазначає наступне.
Судом першої інстанції та матеріалами справи встановлено, що 03.12.2001 року Державний заклад «Закарпатська обласна санітарно-епідеміологічна станція» був зареєстрований, як страхувальник в Ужгородській міській виконавчій дирекції Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності під реєстраційним номером 210010000646, відповідно до Повідомлення про взяття на облік страхувальника
Згідно ОСОБА_1 України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення і соціальних послуг, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних фондів України.
Закарпатським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності була проведена позапланова перевірка дотримання норм чинного законодавства при призначенні та виплаті матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
За результатами перевірки Закарпатським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності складено Акт № 1 від 04.01.2013 року, яким встановлено порушення у використанні коштів Фонду на суму 1834,62 грн..
За наслідками розгляду матеріалів перевірки, Ужгородською міською виконавчою дирекцією Закарпатського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було прийняте Рішення № 1 від 11.01.2013 року «Про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням». Згідно даного Рішення, страхувальнику було нараховані зобов'язання на загальну суму 2751,93 грн..
Дане Рішення отримано страхувальником 11.01.2013 року та набрало статусу узгодженого, оскільки страхувальник вказане рішення не оскаржував. Згідно Довідки про виконання рішення про повернення коштів до Фонду та застосування фінансових санкцій станом на 18.02.2013 року вказані в Рішенні № 1 від 11.01.2013 року розмір використаних з порушенням строків коштів Фонду та штрафних санкцій 2751,93 грн. страхувальником не сплачені. Згідно ст. 30 ОСОБА_1 на несвоєчасну суму санкцій накладається штраф у розмірі 10 % та пеня 0.1 % за кожний прострочений день.
Як слідує з матеріалів справи, предметом розглядуваного позову є примусове стягнення застосованих штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог ОСОБА_1 №2240-ІІІ, а тому під час його розгляду суд повинен перевірити правильність обчислення штрафних (фінансових) санкцій, їх розмір та наявність підстав для стягнення.
У відповідності до вимог статті 22 ОСОБА_1 України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього ОСОБА_1. У разі якщо страхувальники та інші отримувачі страхових коштів вважають, що орган Фонду неправильно визначив суми страхових коштів, використаних з порушенням встановленого порядку, та фінансових санкцій чи прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, або виходить за межі його компетенції, такі страхувальники та інші отримувачі страхових коштів протягом десяти календарних днів з дня отримання такого рішення мають право в письмовій формі звернутися до зазначеного органу Фонду із скаргою про перегляд цього рішення.
Орган Фонду зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів після отримання скарги страхувальника, іншого отримувача страхових коштів на їхню адресу поштою з повідомленням про вручення або надати під розписку. У разі якщо орган Фонду надсилає рішення про повну або часткову відмову у задоволенні скарги, страхувальники та інші отримувачі страхових коштів протягом десяти календарних днів з дня отримання відповіді мають право звернутися з повторною скаргою до органів Фонду вищого рівня або до суду.
Стороною відповідача не представлено доказів оскарження вказаних рішень в судовому порядку.
Статтею 30 ОСОБА_1 №2240-ІІІ передбачено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до ч.1 ст.21 та ст.22 цього ОСОБА_1 на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.
Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Згідно ч.2 ст.22 ОСОБА_1 №2240-ІІІ страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього ОСОБА_1.
Частиною 2 ст.28 цього ОСОБА_1 передбачено, що страховик зобов'язаний, зокрема стягувати надміру виплачені кошти з юридичних і фізичних осіб у встановленому законом порядку.
Статтею 8 ОСОБА_1 №2240-ІІІ встановлено, що спори, які виникають з правовідносин за цим ОСОБА_1, вирішуються органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в порядку, встановленому статутом Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, та в судовому порядку.
Відтак, апеляційний суд приходить до висновку, що сума застосованих штрафних (фінансових) санкцій позивачем обчислена вірно та залишається не сплаченою до бюджету, а тому у позивача виникло право на звернення до суду із цим позовом.
За таких обставин, загальна сума застосованих штрафних (фінансових) санкцій склала 3107,12 грн., така на час розгляду справи в суді першої інстанції не сплачена відповідачем до бюджету, винесені позивачем Рішення є дійсним на час розгляду справи, не скасовані судом чи іншим уповноваженим органом (доказів протилежного сторонами не представлено), а тому заявлений позов є обґрунтованим, у зв'язку з чим підлягає до задоволення, з вищевикладених мотивів.
Керуючись ст.ст. 41, 160, 195, 196, п.1 ч.1 ст.198, ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державного закладу «Закарпатська обласна санітарно-епідеміологічна станція» залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 18.06.2013 року у справі 807/1836/13-а - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складення постанови в повному обсязі.
Головуючий суддя Н.М. Судова-Хомюк
Судді В.В. Гуляк
ОСОБА_2
Повний текст
виготовлено 26.10.2015р.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2015 |
Оприлюднено | 06.11.2015 |
Номер документу | 53114998 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні