Постанова
від 12.10.2015 по справі 818/1552/15
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КОПІЯ

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

          12 жовтня 2015 р.                                                             Справа №818/1552/15

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Опімах Л.М.,

за участю секретаря судового засідання - Шевченко В.М.,,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Охтирського міжрайонного прокурора до Охтирської міської ради, третя особа: мале колективне підприємство "Гео-Сервіс" про визнання дій протиправними та скасування результатів конкурсу,-

В С Т А Н О В И В:

В травні 2015 року прокурор звернувся до суду з адміністративним позовом, який підтримав в судовому засіданні, мотивуючи позовні вимоги тим, що рішенням Охтирської міської ради від 02.12.2014 року №1292-МР затверджено «Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою, суб'єктів оціночної діяльності, виконавців земельних торгів» (далі - Положення про конкурсний відбір), яке суперечить ряду нормативних актів та вподальшому судом визнане незаконним. На підставі цього положення конкурсною комісією з питань відбору виконавців робіт із землеустрою, суб»єктів оціночної діяльності, виконавців земельних торгів 27.01.2015 року проведено конкурс із відбору виконавця робіт із землеустрою ( розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 6,51 га, на квартал, обмежений вул..Грабовського, вул..Енгельса, для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд). Переможцем конкурсу стало МКП «Гео-Сервіс».

Позивач просить визнати протиправними дії конкурсної комісії щодо організації та проведення конкурсу та скасувати результати конкурсу, зазначаючи, що міською радою організовано та проведено конкурс з вибору виконавця робіт із землеустрою з суттєвими порушеннями вимог діючого законодавства (Земельного кодексу України, Законів України «Про здійснення державних закупівель», «Про захист економічної конкуренції», «Про землеустрій», «Порядку закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах»). Зокрема, інформація про проведення конкурсу з відбору виконавців робіт із землеустрою не була опублікована на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, як це передбачено п. 2.2 Порядку закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурсних засадах», затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 579 від 25.09.2012 року. У розміщеному оголошенні про конкурс організатором вказано одні критерії визначення переможця конкурсу, проте під час підрахунку балів взято до уваги інші. Учасниками конкурсу, у тому числі й переможцем, на момент його проведення не було надано підтвердних документів (витягу з офіційного веб-сайті Держземагентства України (http://land.gov.uа) про працевлаштування двох сертифікованих інженерів-землевпорядників за основним місцем роботи, що суперечить вимогам ст. 26, 66 Закону України «Про землеустрій», п. 2.4, 2.3 Порядку № 579.

Представник відповідача проти позову заперечив та пояснив, що рішенням Охтирської міської ради від 02.12.2014 № 1290-МР затверджено Міську програму формування земельних ділянок. Одним із очікуваних результатів програми є забезпечення земельними ділянками для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд учасників АТО. Програмою передбачені кошти на фінансування робіт із землеустрою, а саме - для виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок для учасників АТО в сумі 300,00 тис. грн. на 2015 рік.

Міською програмою формування земельних ділянок передбачено формування земельних ділянок для передачі їх у тимчасове користування на умовах оренди, суперфіцію, емфітевзису та створення умов для проведення земельних торгів з продажу прав на земельні ділянки.

Для реалізації Міської програми формування земельних ділянок рішенням Охтирської міської ради від 02.12.2014 № 1292-МР затверджено Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою, суб'єктів оціночної діяльності, виконавців земельних торгів. Зазначене Положення розроблене відповідно до статей 127, 128, глави 21 Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку земель», Закону України «Про цінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», глави 34 Цивільного кодексу України, пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою, затвердженого наказом Фонду Державного майна України від 29.09.2011 № 420.

Пунктом 1.1 Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою, затвердженого наказом Фонду Державного майна України від 29.09.2011 № 1420 визначено процедуру конкурсного відбору виконавців робіт із землеустрою, яка застосовується Фондом Державного майна України, регіональними відділеннями Фонду державного майна України, якщо вони виступають замовниками робіт із землеустрою у випадках, визначених законодавством, у разі, якщо вартість робіт із землеустрою не перевищує 300 тис. грн.

Посилання прокурора в позовній заяві на необхідність застосування частини 1 ст. 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» при розробці та затвердженні Положення про конкурсний відбір вважають безпідставними, оскільки вартість робіт із землеустрою, передбачених Міською програмою формування земельних ділянок не перевищує 1млн.грн.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази у справі, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 27.01.2015 року конкурсною комісією з питань відбору виконавців робіт із землеустрою, суб»єктів оціночної діяльності, виконавців земельних торгів 27.01.2015 року проведено конкурс із відбору виконавця робіт із землеустрою ( розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 6,51 га, на квартал, обмежений вул..Грабовського, вул..Енгельса, для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд), переможцем якого визнано МКП «Гео-Сервіс». ( а.с.14-15).

На думку суду, під час підготовки та проведення конкурсу конкурсною комісією Охтирської міської ради були порушені вимоги чинного законодавства що тягнуть за собою скасування результатів конкурсу.

Так, статті 127, 128 Земельного кодексу України регулюють порядок продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них. Відповідно до ч.2 ст.127 Земельного кодексу України продаж земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на конкурентних засадах у формі аукціону здійснюється у випадках та порядку, встановлених главою 21 цього Кодексу. Зокрема частиною шостою ст. 136 Земельного кодексу України визначено, що закупівля послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель у процесі підготовки лотів до продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на земельних торгах та визначення виконавця земельних торгів організатором земельних торгів здійснюється у порядку, визначеному законодавством про здійснення державних закупівель, а у разі, якщо законодавство про здійснення державних закупівель не застосовується, - на конкурентних засадах у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.

На виконання цих положень Земельного кодексу України наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 579 від 25.09.2012 року затверджений Порядок закупівлі послуг з виконання робіт землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах (далі - Порядок № 579), який визначає процедуру конкурсного відбору виконавців робіт із землеустрою, оцінки земель та виконавця земельних торгів на конкурентних засадах, що застосовується організатором земельних торгів у процесі підготовки лотів до продажу земельних ділянок державної комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на земельних торгах у разі, якщо законодавство про здійснення державних закупівель не застосовується, але фінансування відповідних послуг з виконання робіт із землеустрою, та/або оцінки земель, та/або проведення земельних торгів здійснюється за бюджетні кошти (п. 1.1 Порядку № 579).

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт - 1 мільйон гривень.

Таким чином при конкурсному відборі виконавців робіт із землеустрою, суб'єктів оціночної діяльності, виконавців земельних торгів процедура такого відбору має відповідати процедурам, визначеним Законом України «Про здійснення державних закупівель» або відповідно наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 579 від 25.09.2012р., в залежності від вартості предмета закупівлі.

В той же час дії конкурсної комісії не відповідають вимогам Закону , та частково суперечать наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 579. Зокрема, п. 3.2 Положення про конкурсний відбір передбачає, що інформація про проведення конкурсу публікується в одному з друкованих засобів місцевої сфери розповсюдження та на офіційному сайті Охтирської міської ради не пізніше 20-30 днів до останнього дня прийняття документів, що не відповідає пункту 2.2 Порядку № 579 про необхідність розміщення інформації про проведення конкурсу не пізніше ніж за 30 днів до останнього дня прийняття конкурсної документації на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

В той же час оголошення про конкурс 17.12.2014 року було розміщено на веб-сайті Охтирської міської ради, а 25.12.2014 року у періодичному друкованому засобі інформації – газеті «Ахтырка», однак, датою проведення конкурсу вказано 23 січня 2015 року, а не 27 січня 2015 року ( дата фактичного проведення конкурсу).

Крім того, у розміщеному оголошенні про конкурс організатором вказано одні критерії визначення переможця конкурсу, проте під час підрахунку балів взято до уваги інші. Учасниками конкурсу, у тому числі й переможцем, на момент його проведення не було надано підтвердних документів (витягу з офіційного веб-сайті Держземагентства України (http://land.gov.uа) про працевлаштування двох сертифікованих інженерів-землевпорядників за основним місцем роботи, що суперечить вимогам ст. 26, 66 Закону України «Про землеустрій», п. 2.4, 2.3 Порядку № 579.

При цьому суд вважає, що не заслуговують на увагу доводи відповідача про необхідність при проведенні конкурсу дотримуватись вимог наказу Фонду Державного майна України від 29.09.2011 № 420 «Про затвердження Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою, суб»єктів оціночної діяльності, виконавців земельних торгів», оскільки, це Положення прийняте відповідно до вимог абз. 3 ч. 1 ст. 18-1 Закону України «Про приватизацію державного майна», а саме для продажу об'єктів державної власності разом із земельними ділянками державної власності та застосовується Фондом державного майна України, регіональними відділеннями Фонду державного майна України, якщо вони виступають замовниками робіт із землеустрою у випадках, визначених законодавством, у разі, якщо вартість робіт із землеустрою не перевищує 300 тис.гри. ( п. 1.1 цього Положення). При цьому, Земельний кодекс України, зокрема статті 127,128, глава 21, на які посилається в своєму рішенні відповідач, прямо вказує на обов»язок здійснювати закупівлю таких послуг в порядку, визначеному законодавством про здійснення державних закупівель, а у разі, якщо законодавство про здійснення державних закупівель не застосовується, - на конкурентних засадах у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин. Таким органом є Міністерство аграрної політики та продовольства України, яке на виконання вимог ст..136 Земельного кодексу України прийняло наказ №579 від 25.09.2012 року «Про затвердження Порядку закупівлі послуг з виконання робіт із землеустрою, оцінки земель та визначення виконавця земельних торгів на конкурентних засадах».

Таким чином, суд приходить до висновку про порушення відповідачем вимог земельного законодавства, законодавства про здійснення державних закупівель при організації та проведенні конкурсу із відбору виконавця робіт із землеустрою ( розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 6,51 га, на квартал, обмежений вул..Грабовського, вул..Енгельса, для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель та споруд), що є підставою для скасування його результатів.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Охтирського міжрайонного прокурора до Охтирської міської ради, третя особа: мале колективне підприємство "Гео-Сервіс" про визнання дій протиправними та скасування результатів конкурсу – задовольнити.

Визнати протиправними дії конкурсної комісії з питань відбору виконавців робіт із землеустрою, суб"єктів оціночної діяльності, виконавців земельних торгів Охтирської міської ради щодо організації та проведення конкурсу 27 січня 2015 року.

Скасувати результати конкурсу з відбору виконавців робіт із землеустрою, суб"єктів оціночної діяльності, виконавців земельних торгів, оформлені протоколом засідання конкурсної комісії Охтирської міської ради №1 від 27 січня 2015 року.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                               (підпис)                     Л.М. Опімах

З оригіналом згідно           

Суддя                                                                                 Л.М. Опімах

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2015
Оприлюднено10.11.2015
Номер документу53196970
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1552/15

Постанова від 12.10.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Постанова від 12.10.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 14.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 09.06.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 14.05.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні