Ухвала
від 06.10.2015 по справі 2а/2370/1585/2012
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"06" жовтня 2015 р. м. Київ К/800/30077/13

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Швеця В.В.,

Малиніна В.В.,

Ситникова О.Ф.,

провівши в порядку письмового провадження касаційний розгляд адміністративної справи

за позовною заявою Управління Пенсійного фонду України в місті Черкаси до Сектору з питань банкрутства у Черкаській області Державного департаменту з питань банкрутства про стягнення заборгованості,

провадження в якій відкрито за касаційною скаргою Головного управління юстиції у Черкаській області на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 12 червня 2012 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2013 року,

в с т а н о в и л а:

У травні 2012 року Управління Пенсійного фонду України в місті Черкаси (далі - Управління ПФУ) звернулось до суду з адміністративним позовом про стягнення з Сектору з питань банкрутства у Черкаській області державного департаменту з питань банкрутства заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 523,38 гривні.

В обґрунтування позовних вимог Управління ПФУ зазначило, що Сектор з питань банкрутства у Черкаській області державного департаменту з питань банкрутства, як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, відповідно до пункту 1 частини другої статті 6 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464-VI), зобов'язано своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Оскільки Сектор з питань банкрутства у Черкаській області державного департаменту з питань банкрутства погасив зазначене зобов'язання частково в розмірі 2 145,25 гривень, а його решта в розмірі 472,52 гривні залишилась несплаченою, позивач просив стягнути її в судовому порядку. Також, просив стягнути штрафну санкцію в сумі 47,25 гривень та пеню в сумі 3,61 гривні.

Під час розгляду справи Черкаський окружний адміністративний суд ухвалою від 8 червня 2012 року залучив до участі в ній Головне управління юстиції у Черкаській області як відповідача.

Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 12 червня 2012 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2013 року, позов задоволено. Стягнуто з Головного управління юстиції у Черкаській області на користь Управління ПФУ заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 523,38 гривні.

В обґрунтування касаційної скарги Головне управління юстиції у Черкаській області посилається на неправильне застосування судами норм процесуального права, оскільки його залучення як відповідача у цій справі безпідставне, у зв'язку з чим ставить питання про скасування прийнятих ними рішень та ухвалення нової постанови про відмову в задоволенні позову.

Заслухавши доповідь судді, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши матеріали справи та рішення, що приймалися під час її розгляду, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню.

Судами встановлено, що Сектор з питань банкрутства у Черкаській області Державного департаменту з питань банкрутства 28 грудня 2009 року зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради.

Сектором з питань банкрутства у Черкаській області Державного департаменту з питань банкрутства самостійно нараховано єдиний внесок за грудень 2011 року в сумі 2 617,77 гривень. За період з 20 січня 2012 року по 26 квітня 2012 року заборгованість зі сплати єдиного внеску сплачена частково в сумі 2 145,25 гривень. Станом на 26 квітня 2012 року заборгованість зі сплати єдиного внеску становила 523,38 гривні, з яких: єдиний внесок - 472,52 гривні; штрафні санкції - 47,25 гривень; пеня - 3,61 гривні.

Згідно Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Сектор з питань банкрутства у Черкаській області Державного департаменту з питань банкрутства станом на 30 травня 2012 року перебуває у стані припинення підприємницької діяльності.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2011 року № 346 «Про ліквідацію урядових органів» Державний департамент з питань банкрутства є урядовим органом, що підлягає ліквідації.

Відповідно до положення пункту 6 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади права та обов'язки органів виконавчої влади переходять до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Згідно з абзацом 3 пункту 1 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 395/201, державним органом з питань банкрутства є Міністерство юстиції України.

Однак, суди попередніх інстанцій не врахували, що перебування Сектору з питань банкрутства у Черкаській області Державного департаменту з питань банкрутства у стані припинення підприємницької діяльності, не означає, що вказаний орган ліквідований.

Згідно з пунктом 15 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, у разі припинення органу виконавчої влади, Кабінет Міністрів України утворює відповідну комісію, затверджує її голову та визначає строк проведення реорганізації або ліквідації.

Підпунктом 3 пункту 20 вказаного Порядку встановлено, що комісія здійснює заходи, пов'язані з: виявленням кредиторів та задоволенням відповідно до законодавства їх вимог; одержанням дебіторської заборгованості; закриттям рахунків в органах Казначейства та переведенням залишків коштів правонаступникові або до державного бюджету в установленому законодавством порядку.

Головне управління юстиції у Черкаській області діє на підставі Положення про Головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 23 червня 2011 року № 1707/5. Проте, даним положенням не визначено правонаступництва сектора з питань банкрутства у Черкаській області Державного департаменту з питань банкрутства, а тим більше повноважень по виконанню фінансових зобов'язань, що виникли до часу його ліквідації.

Відтак, суди не встановили яким же нормативно-правовим актом визначено погашення фінансових зобов'язань Сектору з питань банкрутства у Черкаській області Державного департаменту з питань банкрутства в разі його ліквідації.

Оскільки зазначені обставини мають суттєве значення для правильного вирішення питання, то прийняті судами рішення не можна визнати законними і обґрунтованими.

Частинами другою та третьою статті 159 КАС встановлено, що законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Відповідно до частини другої статті 227 КАС України підставою для скасування судових рішень судів першої та (або) апеляційної інстанцій і направлення справи на новий судовий розгляд є порушення норм процесуального права, які унеможливили встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи.

З врахуванням наведеного, рішення попередніх судів підлягають скасуванню з направленням справи до суду першої інстанції на новий розгляд.

При новому розгляді суду першої інстанції слід враховувати наведене та прийняти законне і обґрунтоване рішення.

Керуючись статтями 222, 227, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу Головного управління юстиції у Черкаській області задовольнити частково.

Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 12 червня 2012 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 15 травня 2013 року скасувати.

Справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії сторонам та оскарженню не підлягає.

Судді В.В.Швець

В.В.Малинін

О.Ф.Ситников

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення06.10.2015
Оприлюднено06.11.2015
Номер документу53203367
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/1585/2012

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швець В.В.

Ухвала від 08.06.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 08.06.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 05.06.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 08.06.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 24.05.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 15.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Чаку Є.В.

Постанова від 12.06.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 17.05.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні