Постанова
від 26.10.2015 по справі 814/3226/15
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

26 жовтня 2015 року                                                                       Справа № 814/3226/15

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Марича Є.В. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства "Миколаївобленерго", Громадянська, 40,Миколаїв,54017

до Баштанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Миколаївській області, вул. Миколи Аркаса, 2,Баштанка,Баштанський район, Миколаївська область,56100 Головного управління Державної казначейської служби України у Миколаївській області, пр. Леніна, 141-В,Миколаїв,54055

про визнання протиправною бездіяльність, стягнення коштів в сумі 556060,63 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство «Миколаївобленерго» (далі-позивач) звернулось до суду з позовом про визнання протиправною бездіяльність Баштанської ОДПІ (далі-відповідач ОДПІ), Головного управління Державної казначейської служби України в Миколаївській області (далі-відповідач ГУ ДКСУ у Миколаївській області) щодо неповернення надмірно сплачених авансових внесків з податку на прибуток та надмірно сплаченого податку на прибуток, стягнення з Державного бюджету України надмірно сплачені кошти у загальній сумі 556060,63 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що має відповідні переплати по податку на прибуток та авансовим внескам з податку на прибуток за філією товариства у Первомайському районі Миколаївської області, а бездіяльність відповідачів щодо повернення надміру сплачених коштів порушує його права.

Відповідач ОДПІ у судове засідання не з'явився, просив розглядати справу за відсутністю його представника, надав заперечення проти позову, просить у задоволенні позову відмовити, оскільки до відповідача звернулась філія ПАТ “Миколаївобленерго”. Відповідно ст.133 ПК України не вважаються платниками податку на прибуток відокремлені підрозділи платника податку на прибуток без статусу юридичної особи.

Відповідач ГУ ДКСУ у Миколаївській області надав суду заперечення, просить у позові відмовити, оскільки відповідно до п.5 Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 року № 787, повернення надміру зарахованих до бюджету податків здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету. Згідно з п.8 Порядку № 882/1188 передбачено, що орган Міндоходів несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі висновку органу Казначейства для виконання. Відповідач не отримував висновок податкової інспекції про повернення коштів позивачу.

Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

Відповідно до ст.152.4 Податкового кодексу України (в редакції станом до 31.12.14) платник податку, який має у своєму складі відокремлені підрозділи, розташовані на території іншої, ніж такий платник податку, територіальної громади може прийняти рішення щодо сплати консолідованого податку та сплачувати податок за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів, а також за своїм місцезнаходженням, визначений згідно з нормами цього розділу та зменшений на суму податку, сплаченого за місцезнаходженням відокремлених підрозділів.

Відповідно до вимог ст.57 ПК України, товариство та відокремлені підрозділи щомісяця повинні сплачувати авансовий внесок податку на прибуток.

Протягом 2013-2014 років, січня 2015 року Філією ПАТ “Миколаївобленерго” у Баштанському районі сплачено до Державного бюджету України 191058,00 грн. авансових внесків з податку на прибуток та протягом 2012-2014 років сплачено податок на прибуток у сумі 365002,63 грн. (арк .с .15-36).

Законом України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” №71-VIII від 28.12.14 ст.157 ПК України виключена, а викладена в нової редакції ст.133 ПК України передбачає, що платниками податку на прибуток є лише суб'єкти господарювання - юридичні особи.

Таким чином, з 01.01.15, з дня набрання чинності Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” №71-VIII, склалася ситуація, при якій ПАТ “Миколаївобленерго” має переплату по авансовим внескам з податку на прибуток на суму 191058,00 грн. та з податку на прибуток в сумі 365002,63 грн. по своїй філії у Баштанському районі, яка з цієї дати вже не є платником податку на прибуток.

Факт наявної переплати на суму 191058,00 грн. з авансових внесків податку на прибуток підтверджується Актом №408-14 від 18.03.2015 року (арк. с. 38). Факт наявної переплати з податку на прибуток на суму 365002,65 грн. підтверджується актом №406-14 від 18.03.2015 року.

Згідно ст.43 ПК України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу. Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Позивач 27.03.2015 року звернувся до контролюючого органу з вимогою про повернення надмірно сплачених авансових внесків з податку на прибуток у розмірі 191058,00 грн. та з податку на прибуток у розмірі 365002,63 грн., який відповідач отримав 27.03.2015 року, що підтверджується його штампом (арк .с . 39-40).

На підставі п.43.5 ст.43 ПК України контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Контролюючий орган в порушення норм Податкового Кодексу не надав казначейству висновок про повернення коштів, тому вина Головного управління державної казначейської служби України у Миколаївській області у несплаті надмірно сплачених позивачем податків відсутні, як і відсутні правові підстави у казначейства повертати позивачу надмірно сплачені кошти.

Таким чином, позов в частині визнання протиправною бездіяльності Головного управління державної казначейської служби України у Миколаївській області щодо неповернення надмірно сплачених авансових внесків з податку на прибуток задоволенню не підлягає.

Відповідно до ст.25 Бюджетного кодексу України державна казначейська служба України здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.

Згідно з п.16 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845, органи Казначейства за судовими рішеннями про стягнення надходжень бюджету здійснюють безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів для повернення надмірно та/або помилково сплачених податків і зборів, а також таких, що надійшли і інший установлений законодавством спосіб.

Згідно до ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує.

          Відповідач - податкова інспекція є суб'єктом владних повноважень, який повинен діяти на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Але відповідач не здійснив тих дій, які покладені на нього відповідно до Податкового Кодексу України, тому позовні вимоги в частині визнання протиправної бездіяльності контролюючого органу та стягнення надмірно сплачених податків належить задовольнити.

Судовий збір розподіляється відповідно до ст.94 КАС України.

Керуючись статтями 11, 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправною бездіяльність Баштанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області щодо неповернення надмірно сплачених авансових внесків з податку на прибуток (код платежу 11023100) у розмірі 19158,00 грн. та надмірно сплаченого податку на прибуток (код платежу 11020100) у розмірі 365002,63 грн.

3. Стягнути з Державного бюджету на користь Публічного акціонерного товариства "Миколаївобленерго" (код ЄДРПОУ 23399393) надмірно сплачені авансові внески з податку на прибуток (код платежу 11023100) у розмірі 191058,00 грн. (сто дев'яносто одна тисяча п'ятдесят вісім гривень 00 копійок) із зарахуванням коштів на р/р 26003001362 в МОУ АТ "Ощадбанк", МФО 326461, ЄДРПОУ 23399393.

4. Стягнути з Державного бюджету на користь Публічного акціонерного товариства "Миколаївобленерго" (код ЄДРПОУ 23399393) надмірно сплачений податок на прибуток (код платежу 11020100) у розмірі 365002,63 грн. (триста шістдесят п'ять тисяч дві гривні шістедсят три копійки) із зарахуванням коштів на р/р 26003001362 в МОУ АТ "Ощадбанк", МФО 326461, ЄДРПОУ 23399393.

5. Присудити на користь Публічного акціонерного товариства "Миколаївобленерго" (код ЄДРПОУ 23399393) за рахунок бюджетних асигнувань Вознесенської ОДПІ Головного управління ДФС у Миколаївській області судовий збір в сумі 560,28 гривень (п'ятсот шістдесят грн. двадцять вісім коп.)

6. В решті позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.

Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.

          Суддя                                                                       Є.В. Марич

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2015
Оприлюднено11.11.2015
Номер документу53240201
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/3226/15

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Постанова від 23.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 01.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 17.12.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 17.12.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Постанова від 26.10.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Марич Є. В.

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Марич Є. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні