Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 листопада 2015 року Справа № П/811/3320/15
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі колегії суддів: головуючого судді Дегтярьової С.В., суддів Момонт Г.М. та Брегея Р.І. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Кіровоградської міської організації політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина»
до відповідача 1: Ленінської районної у місті Кіровограді виборчої комісії
до відповідача 2: Кіровської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області
до відповідача 3: Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області
до відповідача 4: Новенської селищної виборчої комісії міста Кіровограда Кіровоградської області
третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:
Кіровоградської міської організації політичної партії «Рідне місто»
про визнання протиправними та скасування протоколів, зобов'язання вчинити певні дії,
за участю:
секретаря судового засідання - Черної О.Ю.,
представників:
позивача - ОСОБА_1,
відповідача 1 - ОСОБА_2,
відповідача 2 - не з'явився,
відповідача 3 - не з'явився,
відповідача 4 - ОСОБА_3,
третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_4,
Кіровоградська міська організація політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» звернулася з позовом до Ленінської районної у місті Кіровограді виборчої комісії, Кіровської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області, Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області та Новенської селищної виборчої комісії міста Кіровоград Кіровоградської області про:
- визнання протиправним та скасування протоколу Кіровської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області про підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №20;
- зобов'язання Кіровської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області відповідно до вимог ст.84 ЗУ «Про місцеві вибори» встановити та занести до протоколу підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №20, шляхом складання протоколу з позначкою «Уточнений»;
- визнання протиправним та скасування протоколу Ленінської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області про підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №40;
- зобов'язання Ленінської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області відповідно до вимог ст.84 ЗУ «Про місцеві вибори» встановити та занести до протоколу підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №40, шляхом складання протоколу з позначкою «Уточнений»;
- визнання протиправним та скасування протоколу Ленінської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області про підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №41;
- зобов'язання Кіровської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області відповідно до вимог ст.84 ЗУ «Про місцеві вибори» встановити та занести до протоколу підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №41, шляхом складання протоколу з позначкою «Уточнений»;
- визнання протиправним та скасування протоколу Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області про результати виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі;
- зобов'язання Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області відповідно до вимог ст.86 ЗУ «Про місцеві вибори» встановити результати виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі та занести до протоколу про результати виборів відомості про кількість голосів виборців, поданих за кожну місцеву організацію партії у багатомандатному виборчому окрузі та відсоток голосів виборців поданих за кожну місцеву організацію партії у багатомандатному виборчому окрузі у відношенні до загальної кількості голосів виборців, поданих за місцеві організації партій у багатомандатному виборчому окрузі з урахуванням складених Кіровською районною у місті Кіровограді виборчою комісією Кіровоградської області, Ленінською районною у місті Кіровограді виборчою комісією Кіровоградської області та Новенською селищною виборчою комісії міста Кіровограда Кіровоградської області протоколів з позначкою «Уточнений».
Ухвалою від 06.11.2015 р. позовні вимоги про скасування протоколів Новенської селищної виборчої комісії міста Кіровограда Кіровоградської області, Кіровської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області та Ленінської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області про підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіальних виборчих округів №23, №20, №40 та №41 відповідно, а також про зобов'язання цих виборчих комісій скласти нові протоколи залишені без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до суду.
В обґрунтування позовних вимог до Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області позивач зазначає, що в протоколах про підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №40, №41, №20, №23 були допущені значні неточності, що потягло за собою порушення ч.ч.5-8 ст.86 ЗУ «Про місцеві вибори», а саме - встановлення Кіровоградською міською виборчою комісією Кіровоградської області неправильних результатів виборів депутатів в багатомандатному виборчому окрузі, а тому вищевказаний протокол підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити.
Представник Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області в судове засідання не з'явився. Голова комісії подав до суду копії витребуваних судом документів та просив справу розглядати без участі відповідача (а.с.86-87).
Представник третьої особи просив суд відмовити в позові в повному обсязі посилаючись на відсутність будь-яких порушень з боку відповідачів.
Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення учасників судового процесу, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
Кіровоградською міською організацією політичною партією «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» висунуто кандидатів у депутати Кіровоградської міської ради, а тому відповідно до п.5 ч.1 ст.12 Закону України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 р. №595-VIII (далі Закон №595-VIII) дана особа є суб'єктом виборчого процесу по виборах депутатів Кіровоградської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2015 року.
Відповідно до ч.1 ст.172 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму. А тому суд вважає наявним право Кіровоградської міської організації політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» звернення до суду з позовом до відповідача.
У відповідності до п.17 ч.5 ст.25 Закону №595-VIII міська, районна в місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальна виборча комісія встановлює підсумки голосування за кандидатів у депутати відповідних рад, результати виборів депутатів міської, районної у місті ради, здійснює офіційне опублікування результатів таких виборів.
Судом встановлено, що Новенською селищною виборчою комісією міста Кіровограда Кіровоградської області 28 жовтня 2015 року, Ленінською районною у місті Кіровограді виборчою комісією Кіровоградської області 30 жовтня 2015 року та Кіровською районною у місті Кіровограді виборчою комісією Кіровоградської області 31 жовтня 2015 року передано Кіровоградській міській виборчій комісії Кіровоградської області протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі, зокрема, в межах територіальних виборчих округів №23, №20, №40 та №41, що підтверджено письмово Кіровоградською міською виборчою комісією Кіровоградської області (а.с.173).
Згідно ч.1 ст.84 Закону №595-VIII, протоколи та інші виборчі документи територіальних виборчих комісій приймаються і розглядаються на засіданні територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
В ході судового розгляду встановлено, що на підставі отриманих протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів Кіровоградська міська виборча комісія Кіровоградської області 31 жовтня 2015 року о 23 год. 40 хв. встановила результати виборів депутатів Кіровоградської міської ради, про що склала протокол (а.с.91).
В своєму позові та в судовому засіданні позивач посилався на те, що протокол Кіровоградської міської виборчої комісії Кіровоградської області про встановлення результатів виборів депутатів Кіровоградської міської ради від 31 жовтня 2015 року складений з неточностями та помилками, допущеними ще при складанні Новенською селищною виборчою комісією міста Кіровограда Кіровоградської області, Кіровською районною та Ленінською районною у місті Кіровограді виборчими комісіями протоколів про підсумки голосування. Тому позивач вважає наявними підстави для скасування протоколу про встановлення результатів виборів депутатів Кіровоградської міської ради та зобов'язання відповідача-3 скласти новий протокол з позначкою «Уточнений».
Згідно ч.1 ст.80 Закону №595-VIII дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, по якому проводиться голосування на виборчій дільниці.
Відповідно до п.11 ч.3 ст.80 Закону №595-VIII до протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, поданих за місцеві організації партій, кандидатів, закріплених ними за відповідним територіальним виборчим округом (у разі закріплення), прописом та цифрами заноситься, зокрема, кількість голосів виборців, поданих за кожну місцеву організацію партії, кандидата, закріпленого нею за відповідним територіальним виборчим округом (у разі закріплення).
Згідно ч.1 ст.83 Закону №595-VIII протоколи та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій приймаються і розглядаються на засіданні відповідної територіальної виборчої комісії.
У відповідності до ч.16 ст.83 Закону №595-VIII до протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування в територіальному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, крім відомостей, зазначених у частині чотирнадцятій цієї статті, цифрами і прописом заносяться, зокрема, кількість голосів виборців, поданих за кожну місцеву організацію партії, кандидата, закріпленого нею за відповідним територіальним виборчим округом (у разі закріплення), у цьому територіальному виборчому окрузі та загальна кількість голосів виборців, поданих за усі місцеві організації партій, кандидатів, закріплених ними за відповідним територіальним виборчим округом (у разі закріплення).
Згідно ч.21 ст.83 Закону №595-VIII перший примірник протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів по відповідному виборчому округу, а за наявності - і відповідний примірник протоколу з позначкою "Уточнений" запаковуються. Другий примірник протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів по відповідному виборчому округу, а також протоколу з позначкою "Уточнений" зберігаються у секретаря територіальної виборчої комісії, третій примірник зазначеного протоколу (з позначкою "Уточнений") невідкладно вивішується для загального ознайомлення у приміщенні територіальної виборчої комісії, а решта по одному примірнику зазначеного протоколу (з позначкою "Уточнений") видається членам територіальної виборчої комісії.
Позивач посилався в позові на те, що при перенесенні даних про кількість голосів виборців, поданих за кожну місцеву організацію політичної партії, кандидата, закріпленого нею за відповідним виборчим округом (у разі закріплення) (розділ11 протоколу), у цьому територіальному виборчому окрузі з протоколів дільничних виборчих комісій до протоколів про підсумки голосування змінено кількість таких голосів виборців по окремих суб'єктах виборчого процесу.
Так, позивач вказує, що:
1) в протоколі Ленінської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області про підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №40:
- під №1 за Кіровоградську міську організацію політичної партії «Громадянська позиція» вказано кількість голосів виборців 9. При цьому позивач стверджує, що за протоколом дільничної виборчої комісії №350914 за дану партію проголосувало 8 виборців. Тому дійсна, на думку позивача, кількість голосів за дану партію мала б бути вказана Ленінською районною у місті Кіровограді виборчою комісією в кількості 15 голосів, а не 9;
- під №13 за Кіровоградську міську організацію політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» вказано кількість голосів виборців 34. При цьому позивач стверджує, що за протоколом дільничної виборчої комісії №350911 за дану партію проголосувало 13 виборців. Тому дійсна, на думку позивача, кількість голосів за дану партію мала б бути вказана Ленінською районною у місті Кіровограді виборчою комісією в кількості 77 голосів, а не 86;
2) в протоколі Ленінської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області про підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №41:
- під №8 за Кіровоградську міську організацію партії «Воля» вказано кількість голосів виборців 5. При цьому позивач стверджує, що за протоколом дільничної виборчої комісії №350912 за дану партію проголосувало 8 виборців. Тому дійсна, на думку позивача, кількість голосів за дану партію мала б бути вказана Ленінською районною у місті Кіровограді виборчою комісією в кількості 13 голосів, а не 5;
3) в протоколі Кіровської районної у місті Кіровограді виборчої комісії Кіровоградської області про підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №20:
- під №11 за Кіровоградську міську організацію політичної партії «УКРОП» вказано кількість голосів виборців 124. При цьому, позивач вказує, що за протоколом дільничної виборчої комісії №350878 за дану партію проголосувало 67 виборців. Тому дійсна, на думку позивача, кількість голосів за дану партію мала б бути вказана Ленінською районною у місті Кіровограді виборчою комісією в кількості 144 голосів, а не 124;
- під №12 за Кіровоградську міську територіальну організацію політичної партії «Опозиційний блок» вказано кількість голосів 292. При цьому, позивач вказує, що за протоколом дільничної виборчої комісії №350878 за дану партію проголосувало 25 виборців. Тому дійсна, на думку позивача, кількість голосів за дану партію мала б бути вказана Ленінською районною у місті Кіровограді виборчою комісією в кількості 250 голосів, а не 292;
4) в протоколі Новенської селищної виборчої комісії міста Кіровограда про підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіального виборчого округу №23:
- під №9 за Кіровоградську міську організацію політичної партії «Рідне місто» вказано кількість голосів виборців 136. При цьому, позивач вказує, що за протоколом виборчої дільниці №350891 за дану партію не проголосувало жодного виборця. Тому дійсна, на думку позивача, кількість голосів за дану партію мала б бути вказана Новенською селищною виборчою комісією міста Кіровограда в кількості 120 голосів, а не 136 (а.с.5-6).
В судовому засіданні досліджені належним чином завірені копії першого та другого примірника протоколів Новенської селищної виборчої комісії міста Кіровограда Кіровоградської області, Кіровської районної та Ленінської районної у місті Кіровограді виборчих комісій Кіровоградської області про підсумки голосування з виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі в межах територіальних виборчих округів №23, №20, №40 та №41, а також протоколи дільничних виборчих комісій на показники яких посилався позивач (а.с.84-85, 92-99, 103-161).
Дане дослідження судом проводилось в порівнянні змісту копій протоколів, які подано позивачем до матеріалів справи шляхом оголошення кількості голосів виборців, поданих за кожну місцеву організацію партії та загальної кількості голосів виборців, поданих за усі місцеві організації партій. При цьому в показниках загальної кількості голосів виборців, поданих за усі місцеві організації партій, в протоколах позивача та 1 і 2 примірників протоколів, що надані відповідачами розбіжностей не виявлено.
Однак, при дослідженні показників кількості голосів виборців, поданих за кожну місцеву організацію партії, вказаних в протоколах дільничних виборчих комісій, що описані вище, зі співставленням інформації, що вказана позивачем в позові, судом встановлено допущення помилок при виготовленні копій протоколів про підсумки голосування, що надані позивачу.
Так, :
- в протоколі дільничної виборчої комісії №350914 за Кіровоградську міську організацію політичної партії «Громадянська позиція» проголосувало 2 виборці, а не 8, як вказувалось позивачем (а.с.114);
- в протоколі дільничної виборчої комісії №350911 за Кіровоградську міську організацію політичної партії «Об'єднання «Самопоміч» проголосувало 22 виборці, а не 13, як вказано позивачем (а.с.111);
- в протоколі дільничної виборчої комісії №350912 за Кіровоградську міську організацію партії «Воля» не проголосував жоден виборець, а не 8, як вказано позивачем (а.с.125).
- в протоколі дільничної виборчої комісії №350878 за Кіровоградську міську організацію політичної партії «УКРОП» проголосувало 47, а не 67 виборців, як вказано позивачем, за Кіровоградську міську територіальну організацію політичної партії «Опозиційний блок» проголосувало 67 виборців, а не 25, як вказано позивачем (а.с.149);
- в протоколі дільничної виборчої комісії №350891 за Кіровоградську міську організацію політичної партії «Рідне місто» проголосувало 16 виборців, а не 0, як вказано позивачем (а.с.160).
Згідно ч.1 ст.86 Закону №595-VIII, зокрема, міська територіальна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в територіальному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на десятий день з дня голосування установлює результати виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів. До протоколу про результати виборів у багатомандатному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, зокрема, заносяться прописом та цифрами кількість голосів виборців, поданих за кожну місцеву організацію партії у багатомандатному виборчому окрузі та загальну кількість голосів виборців, поданих за місцеві організації партій у багатомандатному виборчому окрузі.
Судом встановлено, що до протоколу про результати виборів депутатів Кіровоградської міської ради у багатомандатному виборчому окрузі від 31 жовтня 2015 року Кіровоградською міською виборчою комісією Кіровоградської області занесено всі дані в точності зі змістом протоколів про підсумки голосування, належно складених Новенською селищною виборчою комісією міста Кіровограда Кіровоградської області, Кіровською районною та Ленінською районною у місті Кіровограді виборчими комісіями, а тому позовні вимоги про визнання протиправним та скасування протоколу про результати виборів, а також зобов'язання відповідача скласти новий протокол з позначкою «уточнений» задоволенню не підлягають.
При вирішенні питання про розподіл судових витрат суд керується нормами ст.94 КАС України, відповідно до змісту якої, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Відповідно до ч.9 ст.172 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Позивачем при подачі позовної заяви заявлено десять позовних вимог немайнового характеру, вісім з яких залишено без розгляду. За двома, що розглядались по суті судовий збір не сплачено.
Згідно абзацу другого частини третьої статті 6 Закону України В«Про судовий збірВ» у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Зі змісту пп.1 п.3 ч.2 ст.4 Закону України В«Про судовий збірВ» встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір мінімальної заробітної плати.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України В«Про судовий збірВ» судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 8 Закону України В«Про Державний бюджет України на 2015 рікВ» від 28.12.2014 р. №80-VIII установлено, що у 2015 році мінімальна заробітна плата з 1 січня становить 1218,00 гривень.
Таким чином, з позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 2436,00 грн. (1218 грн. х 2).
Керуючись ст.ст.86, 94, 159 - 163, 167, 172, 177 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Стягнути з Кіровоградської міської організації політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» (код ЄДРПОУ 23234255) (25006, м. Кіровоград, пр-т. Комуністичний, 1 б) на користь спеціального фонду Державного бюджету України (розрахунковий рахунок: 31210206784002, отримувач коштів: УК у м.Кіровограді, /м. Кіровоград/ 22030001; Банк отримувача: ГУ ДКСУ у Кіровоградській області, МФО 823016; Код ЄДРПОУ 38037409; код класифікації доходів бюджету 22030001) судовий збір у розмірі 2436,00 (дві тисячі чотириста тридцять шість грн. 00 коп.).
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у дводенний строк з дня проголошення постанови.
Головуючий суддя С.В. Дегтярьова
Судді Г.М. Момонт
ОСОБА_5
З оригіналом згідно:
Головуючий суддя (підпис) С.В.Дегтярьова
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2015 |
Оприлюднено | 12.11.2015 |
Номер документу | 53281613 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
С.В. Дегтярьова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні