Постанова
від 30.10.2015 по справі 760/19471/15-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3-6011/15

у справі №760/19471/15-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 жовтня 2015 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Лазаренко В.В., за участю представника органу доходу і зборів Борматової О.М. , розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС,

про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В :

До суду надійшли зазначені матеріали.

Згідно протоколу про порушення митних правил від 02.10.2015 №0765/10000/15 слідує, що 29.01.2015 в зоні діяльності Волинської митниці ДФС пункту-пропуску «Ягодин-Дорогуск» через митний кордон України автомобільним транспортом р.н.з. НОМЕР_2 за попередньою митною декларацією від 27.01.2015 №100270000/2015/822821 переміщено товари «ароматизатори для саун, порошок для зняття накипу, печі для бань та саун на твердому паливі, пристрої для заряджання акумуляторів, печі для саун електричні, кавоварки та частини до них, парогенератори для саун та частини до них, тени до електрокам'янок, контролери для дизельних генераторних установок, пульти та плати до парогенераторів», загальною вагою брутто 8 458,00 кг, вартістю 9 159,85 доларів США.

Вказаний товар переміщений на підставі наступних товаросупровідних документів: інвойс від 23.01.2015 №5-23-01-2015, CMR від 27.01.2015 №002 та книжки МДП №ХК75408804.

Відповідно до даних товаросупровідних документів, поставка товарів здійснювалась з території Республіки Польща від компанії-відправника «DHL Global Forwarding Sp. z о.о.» (Польща) на адресу TOB «ТММ ТРЕЙДЕКС» на виконання умов контракту №1711-US1 від 17.11.2014 та специфікації до нього від 22.01.2015 №TRD05, укладених між ТОВ «ТММ ТРЕЙДЕКС» в особі керівника - гр. ОСОБА_2, та компанією «BRANTON ІМРЕХ LP» (Велика Британія).

30.01.2015 зазначені вище товари доставлено до Київської міської митниці ДФС та того ж дня оформлені в Київській міській митниці ДФС (митний пост «Столичний» (СТЗ та МС ДП II «Авіакур'єр», м. Київ, пр-т Повітрофлотський, 926) в режимі ІМ-74 (митний склад) за митною декларацією №100270005/2015/416640.

10.02.2015 зазначені товари випущено у вільний обіг за митною декларацію від 09.02.2015 №100270005/2015/315132.

11.02.2015 з метою з'ясування обставин ввезення на митну територію України вищезазначених товарів, Київською міською митницею ДФС направлено запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення товарів підприємством ТОВ «ТММ ТРЕЙДЕКС» (ЄДРПОУ 39265891) до митних органів Республіки Польща та Сполученого Королівства.

24.06.2015 листом Державної фіскальної служби України від 19.06.2015 №22224/7/99-99-26-03-03-17 на адресу митниці надійшла відповідь митних органів Республіки Польща на вищевказаний запит.

Митні органи Республіки Польща надіслали копії документів, на підставі яких товари було вивезено з території Республіки Польща, а саме: роздруківка витягу книжки МДП №ХК75408804, декларації типу TIR №15PL30101015EBDF79 та №15PL32208015ЕВ0290.

Номер аркуша книжки МДП, витяг якого отримано від митних органів Республіки Польща, відповідає тому, що був поданий до митного контролю при переміщенні товарів через митний кордон України та їх митному оформлення в Київській міській митниці ДФС.

Також, в графі 44 декларації TIR №15PL30101015EBDF79 (dodatkowe informacje/zalaczone dokymenty/swiadectwa і pozwolenia - додаткова інформація /подані документи/сертифікати і дозволи) та витягу книжки МДП №ХК75408804 наявні посилання на декларацію країни першого експорту (zgloszenie tovarow do wywozu - повідомлення про товари для експорту), а саме: №15PL30101015EBDF79 та №15FI000000007184Е5.

За результатами опрацювання документів, отриманих від митних органів Республіки Польща, з метою з'ясування обставин процедури експорту, здійсненого за декларацією №15FI000000007184Е5 Департаментом аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України направлено запит до митних органів Фінляндської Республіки - країни першого експорту частини товарів від 19.06.2015 № 14784/5/99-99-26-0303-16.

Київською міською митницею ДФС отримано лист Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 31.08.2015 №32217/7/99-99-26-03-03-17, яким надіслана відповідь митних органів Фінляндської Республіки та додані до неї документи.

До відповіді митних органів Фінляндської Республіки доданий витяг експортної декларації №15FI000000007184Е5 на підставі якої митними органами Республіки Польща відкрито процедуру транзиту за декларацією №15PL30101015EBDF79 та рахунки від 31.12.2014 №123321 та від 07.01.2015 №7012015.

Відповідно до експортної декларації №15FI000000007184Е5 та рахунку від 31.12.2014 №123321, відправником та продавцем товарів «ароматизатори для саун, печі для бань та саун на твердому паливі, печі для саун електричні, парогенератори для саун та частини до них, тени до електрокам'янок, пульти та плати до парогенераторів», загальною вагою брутто 1 238 кг, вартістю 12 480,53 евро, виступала компанія «HELO OY» (Фінляндія), одержувачем та покупцем - TOB «КФ «ІНТЕРКОМ КИЇВ».

Тобто, з надісланих митними органами Фінляндської Республіки декларації №15FI000000007184Е5 та рахунку від 31.12.2014 № 123321 слідує, що частина товарів, оформлених за митною декларацією від 09.02.2015 №100270005/2015/315132, дійсно були експортовані з території Фінляндської Республіки.

Крім того, відповідно до надісланого митними органами Фінляндської Республіки інвойсу від 31.12.2014 №123321, на підставі якого вищезазначені товари оформлено в режимі експорт, умовою платежу зазначено «PREPAYMENT» (ПЕРЕДОПЛАТА).

Тобто, до моменту оформлення експортної декларації №15FI000000007184Е5 та фактичного вивезення товарів з території Фінляндської Республіки, рахунок компанії «HELO OY» (Фінляндія) від 31.12.2014 №123321, виставлений до TOB «КФ «ІНТЕРКОМ КИЇВ» був оплачений у повному обсязі.

Товари «нагріваючий елемент арт. 5207404 - 1 шт., та запасні частини до парогенераторів арт. 5916229 - 2 шт.», відомості про які наявні в рахунку від 07.01.2015 №7012015, постачались на безоплатній основі, про що наявна відмітка у вказаному рахунку.

У зв'язку з цим орган доходів і зборів вважає, що частина товарів, оформлених за митною декларацією від 09.02.2015 № 100270005/2015/315132, а саме товари № 1, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 13 та 14 загальною вагою нетто 1 024,05 кг, загальною вартістю 223 925,61 грн. (офіційний курс Національного банку України на день переміщення товарів через митний кордон України 29.01.2015, 1 Євро = 17,94199500 грн.), переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів, що є порушенням митних правил, відповідальність за яке, передбачено ст. 483 МК України.

Також орган доходів і зборів вважає, що у відповідності до положень ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктом відповідальності за вчинення даного порушення є керівник ТОВ «ТММ ТРЕЙДЕКС» - ОСОБА_2

Представник органу доходу і зборів в судовому засіданні підтримав позицію Київської регіональної митниці Міндоходів та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що проведеним досудовим провадженням у справі про порушення митних правил зібрано достатньо доказів на підтвердження факту вчинення адміністративного правопорушення та винуватості особи, що притягується до адміністративної відповідальності у його вчиненні.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, не з'явилася, будучи належним чином повідомленою про день, час та місце судового засідання.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у її відсутності.

Заслухавши пояснення учасників провадження в справі, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно положень п. 2 ст. 17 Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року, книжка МДП дійсна для виконання тільки одного перевезення. В ній повинно бути не менше такої кількості відривних листків для прийняття книжки до митного оформлення та для її оформлення, яка необхідна для здійснення даного перевезення.

Із зібраних по справі та представлених суду доказів слідує, що, товари за митною декларацією №100270005/2015/315132, за якою вони випущені у вільний обіг, за митною декларацією типу TIR №15PL30101015EBDF79, за яким товари вивезено із Польщі, за декларацією із країни першого експорту №15FI000000007184Е5 - Фінляндськи Республіки, переміщені одним і тим же автомобільним транспортом р.н.з. НОМЕР_2 за процедурою МДП за книжкою МДП №ХК75408804.

Зазначений факт безумовно свідчить про те, що подані до митного оформлення документи /інвойс від 23.01.2015 №5-23-01-2015; CMR від 27.01.2015 №002/ містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Вказані докази здобуті у визначеному законом порядку, відповідно до положень МК України, КУпАП.

Таким чином висновок органу доходів і зборів про те, що частина товарів, оформлених за МД від 09.02.2015 № 100270005/2015/315132, а саме товари № 1, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 13 та 14, загальною вагою нетто 1 024,05 кг, загальною вартістю 223 925,61 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю є правильним, а факт вчинення правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України при переміщенні через митний кордон України - доведеним.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

З урахуванням викладеного суддя вважає, що за фактичних обставин справи наведених вище саме ОСОБА_2 як керівник ТОВ «ТММ ТРЕЙДЕКС» є суб'єктом правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв'язку з чим останній підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.

В той же час, обставини за яких було вчинено правопорушення свідчать про наявність умислу в діях ОСОБА_2, який перебуваючи на посаді керівника підприємства, відповідав за його фінансово-господарську діяльність і був зобов'язаний надавати до митного контролю документи з достовірною та правдивою інформацією.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Згідно постанови п. 14 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8, якщо особу визнано винною у вчиненні правопорушення, але зазначені товари чи транспортні засоби відсутні, суддя вправі вирішити у постанові питання про стягнення їхньої вартості.

З матеріалів справи вбачається, що безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались та були випущені у вільний обіг.

Таким чином, суддя приходить до висновку про накладення на ОСОБА_2 адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 223925,61 грн. та стягнення з нього на користь держави вартості безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 223925,61 грн.

Керуючись ст. 467, 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 40-1, 251, 252, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі 223 925,61 грн.

Роз'яснити, що штраф підлягає сплаті за наступними реквізитами: отримувач - УДКСУ у Солом'янському районі; код ЄДРПОУ - 38050812; МФО 820019; банк отримувача - ГУ ДКСУ у м. Києві; р/р 31113106705010; призначення платежу - *; 121; 38716451; 21081100; 01; с.106; код 095.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 223 925,61 грн.

Стягнути ОСОБА_2 судовий збір у розмірі 243 грн. 60 коп., який необхідно сплатити за наступними банківськими реквізитами - отримувач коштів: УДК СУ у Солом'янському районі м. Києва; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) : 38 050 812; Рахунок отримувача: 312 122 067 000 10; Банк отримувача: ГУ ДК СУ м. Києві; Код банку отримувача (МФО) : 82 00 19; Код класифікації доходів бюджету: 220 300 01; Призначення платежу: судовий збір; Код суду: 050.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через районний суд протягом 10 діб з дня її проголошення.

Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя:

Дата ухвалення рішення30.10.2015
Оприлюднено12.11.2015
Номер документу53306861
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/19471/15-п

Постанова від 14.12.2015

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Мельник Володимир Васильович

Постанова від 30.10.2015

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні