ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" жовтня 2015 р. Справа № 809/4042/15
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді: Кишинського М.І.
за участю секретаря судового засідання: Мельник О.Я.
позивача: ОСОБА_1
відповідача: ОСОБА_2
третя особа: ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Ч.А.С."
до відповідача: Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області
третя особа: ОСОБА_4
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000742200, №0000732200 від 01.09.2015 року,-
ВСТАНОВИВ:
Товариства з обмеженою відповідальністю "Ч.А.С." (надалі-позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (надалі-відповідач) третя особа: ОСОБА_4 про визнання протиправним та скасування податкових повідомленнь-рішеннь №0000742200, №0000732200 від 01.09.2015 року.
Вимоги адміністративного позову мотивовані тим, що з 26.06.2015 року по 07.08.2015 року Калуською ОДПІ Головного управління ДФС в Івано-Франківській області була проведена планова виїзна документальна перевірка ТОВ «Ч.А.С.» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2012 року ро 31.12.2014 року. За результатами перевірки 14.08.2015 року було складено акт про результати планової виїзної перевірки №892/22-00/31487217, а також на підставі акту, винесено відповідні податкові повідомлення - рішення, зокрема оскаржувані податкові повідомлення - рішення №0000742200 від 01.09.2015 року та №0000732200 від 01.09.2015 року.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги з обставин викладених в адміністративному позові та заяві про уточнення позовних вимог підтримав. Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача проти позову в судовому засіданні заперечив повністю, просив в задоволенні позову відмовити, свої обґрунтування виклав в письмових запереченнях.
Представник третьої особи позов підтримав, просив його задовільнити, свої обґрунтування виклав в письмових поясненнях.
Розглянувши адміністративний позов, дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступне.
Позивачу оскаржуваними податковими повідомленнями рішеннями було донараховано 188 849,64 грн. податку на прибуток та 47 212, 41 грн. штрафних (фінансових) санкцій за несвоєчасну сплату (згідно податкового повідомлення-рішення №0000732200), а також 47 212,41 грн. штрафних (фінансових) санкцій за несвоєчасну сплату авансових внесків з податку на прибуток (згідно податкового повідомлення-рішення №0000742200), в цілому 283 274,46 грн.
В судовому засіданні знайшли своє підтвердження висновки податкового органу про те, що станом на 01.01.2012 року розмір статутного капіталу ТОВ «Ч.А.С.» становив 20 000 000 грн. (не сформований статутний капітал в сумі 3 659 540,00 грн.). Відповідно до Статуту Товариства, зміни до якого внесено державним реєстратором ОСОБА_5 за №11201050029000006 від 23.11.2012 року, розмір Статутного капіталу визначено в сумі 28 000 000 грн. За період з 01.01.2012 року по 22.11.2012 року засновником внесено кошти в сумі 4 558 824,00 грн. що відповідало внесеним змінам до статуту, а кошти в сумі 899 284,00 грн. (4 558 824-3 659 540), внесені без змін до Статуту товариства.
Оскільки, на момент внесення коштів суб'єктом підприємницької діяльності не було внесено змін до державного реєстру про розмір статутного фонду ТОВ «Ч.А.С.» та, беручи до уваги те, що на момент такого внесення статутний фонд, відповідно до засновницьких документів (статут підприємства зареєстровано державним реєстратором 28.12.2011 року запис №1120105002700006), становив 20 000 000 грн., і станом на 30.10.2012 року сформований в повному обсязі, то внесок засновником грошових коштів в касу товариства (ДТ 301 Кт 6852) з 30.10.2012 року по 22.11.2012 року в сумі 899 284,00 грн. не може вважається його внеском до статутного фонду, так як порушено порядок формування статутного фонду товариства.
Згідно п.137.10 ст.137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із внесеними змінами та доповненнями «суми безповоротної фінансової допомоги та безоплатно отримані товари (роботи,послуги) вважаються доходами на дату фактичного отримання платником податків товарів (робіт, послуг) або за датою надходження коштів на банківський рахунок чи в касу платника податку, якщо інше не передбачено цим розділом».
Відповідно до ч.4, ст.63 Господарського кодексу України від 16.01.2003 року № 436-IV із внесеними змінами Унітарне підприємство створюється одним засновником, який виділяє необхідне для того майно, формує відповідно до закону статутний капітал, не поділений на частки (паї), затверджує статут, розподіляє доходи, безпосередньо або через керівника, який ним призначається, керує підприємством і формує його трудовий колектив на засадах трудового найму, вирішує питання реорганізації та ліквідації підприємства. Унітарними є підприємства державні, комунальні, підприємства, засновані на власності обєднання громадян, релігійної організації або на приватній власності засновника.
Відповідно до ч. 4 ст.57 Господарського кодексу України від 16.01.2003 року № 436-IV із внесеними змінами «Статут суб'єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управлінняі контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб'єкта господарювання, а також інші відомості пов'язані з особливостями організаційноїьформи суб'єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавсту».
Відповідно до ч.2 та ч.3 ст.87 Господарського кодексу України від 16.01.2003 року № 436-IV із змінами, підприємства мають право змінювати (збільшувати або зменшувати) розмір статутного фонду в порядку, встановленому цим Кодексом та законом, прийнятим відповідно до нього. Рішення про зміни розміру статутного фонду набирає чинності з дня внесення цих змін до державного реєстру.
Враховуючи, що такі зміни до статуту товариства не були внесені грошові кошти товариства на рахунок товариста слід вважати безповоротною фінансовою допомогою.
Таким чином, в порушення п.137.10 ст.137 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI із внесеними змінами та доповненями товариством занижено дохід у рядку 03 «Інші доходи» Декларації з податку на прибуток підприємства з а 2012 рік в сумі 899 284,00 грн., що стало підставою донарахування 188 849,64 грн. грошового зобов'язання за основним платежем та застосування штрафних фінансових санкцій на суму 47 212,41 грн.
Що стосується податкового повідомлення-рішення №0000732200 від 01.09.2015 року, в частині донарахування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 47 212,41 грн. по авансових платежах з податку на прибуток приватних підприємств, то суд вважає, що застосування такої фінансової санкції є подвійним штрафом, який вже податковим органом був застосований повідомлення-рішення форми «Р» від 01.09.2015 року за №0000742200, а тому суд приходить до висновку про визнання протиправним та скасування рішення №0000732200 в частині зобов'язання по сплаті ТзОВ «Ч.А.С.» штрафних санкцій в сумі 47 212,41 грн., що дорівнює 25 % від суми авансових внесків з податку на прибуток, збільшеного внаслідок зобов'язань з податку на прибуток на суму 188 849,64 грн. в попередніх періодах.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомленн-рішення №0000732200 від 01.09.2015 року Калуської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, в частині зобов'язань по сплаті Товариства з обмеженою відповідальністю "Ч.А.С." (код 31487217) штафних (фінансових) санкцій, в сумі 47 212,41 грн., що дорівнює 25 % від суми авансових внесків з податку на прибуток, збільшених внаслідок збільшення зобов'язань з податку на прибуток на суму 188 849,64 грн. у попередніх періодах.
В решті позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Кишинський М.І.
Постанова складена в повному обсязі 28 жовтня 2015 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2015 |
Оприлюднено | 13.11.2015 |
Номер документу | 53323658 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Костів Михайло Васильович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні