Постанова
від 27.08.2010 по справі 2а-2719/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" серпня 2010 р. Справа № 2a-2719/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Тимощука О.Л.

при секретарі Дущак С.М.

за участю представника прокуратури - ОСОБА_1

представника позивача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: першого заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі - регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Івано-Франківській області, вул. Незалежності, 46,м. Івано-Франківськ,76000

до відповідача: Кутського Споживчого товариства, вул.Снятинська,15,смт.Кути, Косівський район, Івано-Франківська область,78665

про стягнення коштів в дохід бюджету у зв'язку з несплатою штрафних санкцій в сумі 2475,36 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Перший заступник прокурора м.Івано-Франківська звернувся в суд із адміністративним позовом в інтересах держави в особі регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Івано-Франківській області до Кутського Споживчого товариства про стягнення коштів в дохід бюджету у зв'язку з несплатою штрафних санкцій в сумі 1700,00 грн., мотивуючи тим, що при здійсненні перевірки дотримання суб’єктами господарювання вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», зі змінами та доповненнями, було встановлено несплата штрафних санкцій відповідачем, які були до нього застосовані позивачем на підставі рішення про застосування штрафних санкцій від 16.06.2010 р. №090317.

В судовому засіданні прокурор позовні вимоги підтримав в повному обсязі з мотивів, наведених у позовній заяві. Просив позов задовольнити.

Представник позивача в судовому засіданні подав заяву про уточнення розміру позовних вимог. Просить стягнути з Кутського Споживчого товариства кошти в дохід бюджету у зв'язку з несплатою штрафних санкцій в сумі 2475,36 грн. Позовні вимоги підтримав повністю та пояснив суду, що 02.06.2010р. перевіркою господарської діяльності Кутського Споживчого товариства було встановлено порушення, а саме: реалізоване 0,1 л. коньяка "Грінвіч" за ціною 8 грн. 00 коп. без відповідної ліцензії, про що було складено акт №87/32-05/04594953 від 02.06.2010 року, на підставі якого позивачем було прийнято рішення №090317 від 16.06.2010р. про застосування фінансових санкцій в сумі 2475,36 грн. Зазначене рішення належним чином було доведено до відповідача, але в терміни, передбачені для добровільної сплати штрафу, відповідач сплату не здійснив. Відповідно до ч. 5 ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»у разі невиконання рішення органів, зазначених у ч. 3 ст. 17 цього Закону, сума штрафу стягується на підставі рішення суду. Просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, заперечення на адміністративний позов не направив, хоча про час, дату і місце слухання справи був належним чином повідомлений, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (рекомендоване).

Відповідно до ч.4 статті 128 КАС України у разі повторного неприбуття відповідача, який не є суб’єктом владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття, розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши прокурора, представника позивача, дослідивши та надавши оцінку поданим письмовим доказам та іншим матеріалам справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що проведеною прокуратурою м.Івано-Франківська перевіркою дотримання вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»щодо своєчасності стягнення до бюджету штрафних санкцій у зв’язку з допущенням порушень вимог даного Закону, застосованих регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Івано-Франківській області встановлено, що Кутським Споживчим товариством не сплачені штрафні санкцій, які були до нього застосовані позивачем згідно із рішенням про застосування фінансових санкцій №090317 від 16.06.2010р. в сумі 2475,36 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, 02.06.2010р. посадовими особами позивача здійснювалась перевірка підприємства роздрібної торгівлі - кафе "Карпати", розташованого по вул.Снятинська, 1Б, смт.Кути, Косівський район, Івано-Франківської області, який належить відповідачу, з питань додержання суб’єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов’язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами. В ході перевірки було встановлено порушення, а саме: реалізоване 0,1 л. коньяка "Грінвіч" за ціною 8грн.00коп., а також, згідно Z звіту №246 від 01.06.2010р. реалізовано 2 (дві) пляшки настоянки "Союз Віктан" (медова з перцем) 0,5л. по ціні 22,00грн. за пляшку та 1пляшку горілки "Пшенична" (кристалічна) 0,5л. по ціні 20,00грн., без відповідної ліцензії, чим порушено вимоги ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

За результатами проведеної перевірки було складено акт №87/32-05/04594953 від 02.06.2010 року, на підставі якого позивачем було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій №090317 від 16.06.2010р., відповідно до якого позивач зобов’язаний сплатити до державного бюджету штрафні санкції в сумі 2475,36 грн. (а.с.6-9).

Згідно п. 5 Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. № 833, суб’єкт господарювання провадить торговельну діяльність після його державної реєстрації, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за наявності відповідних дозвільних документів (ліцензії, торговельного патенту тощо).

В ході судового засідання судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідач є суб’єктом господарювання, який здійснює роздрібну торгівлю, зокрема алкогольними напоями та тютюновими виробами.

В розумінні статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»№ 481/95-ВР від 19.12.1995р. (зі змінами та доповненнями) ліцензія (спеціальний дозвіл) є документом державного зразка, який засвідчує право суб’єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Відповідно до ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності, в тому числі її виробниками, за наявності у них ліцензій.

Відповідно до розділу V ст.16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу" спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (із змінами і доповненнями) на Регіональне управління Департаменту з питань адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом і обігом підакцизних товарів ДПА України в Івано-Франківській області, як на орган, що здійснює ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, покладено обов'язок виконувати функції контролю за дотриманням суб'єктами підприємницької діяльності норм встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

У відповідності до ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством, зокрема до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій.

Відповідно до абзацу 5 ч.2 ст.17 Закону України № 481/95-ВР від 19.12.1995р. за порушення норм цього Закону, а саме: здійснення оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій, - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700 гривень

Згідно із п.2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 02.06.2003р. №790 (із змінами та доповненнями) фінансові санкції застосовуються за порушення, передбачені статтею 17 вказаного Закону.

Підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, в тому числі, акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства (п. 5 Постанови КМУ).

Як вбачається з матеріалів справи, факт здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами без відповідної ліцензії підтверджується актом проведеної перевірки №87/32-05/04594953 від 02.06.2010 року та додатком до нього (а.с.6-7), поясненнями продавця відповідача, в яких вона не заперечує факт реалізації продукції .(а.с.8).

Відповідно до ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", п.10 Постанови Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 р. №790 (зі змінами та доповненнями) у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Згідно ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 даного Кодексу.

Оскільки відповідач не скористався своїм правом на подання заперечення проти позову, не надав суду підтвердження сплати штрафних санкцій до державного бюджету, суд дійшов висновку, що штрафні санкції в сумі 2475,36 грн., які були застосовані до відповідача на підставі рішення від 16.06.2010 р. №090317, прийнятого регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Івано-Франківській області, підлягають стягненню в судовому порядку.

Виходячи з наведеного, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Кутського Споживчого товариства (ЄДРПОУ 04594953) в доход бюджету суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 2475 (Дві тисячі чотириста сімдесят п'ять грн.) 36 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, а також у випадку прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя /підпис/ ОСОБА_3

Постанова буде складена в повному обсязі 01.09.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2010
Оприлюднено13.11.2015
Номер документу53331436
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2719/10/0970

Постанова від 27.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 27.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 30.07.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 27.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні