Ухвала
від 11.11.2015 по справі 808/8596/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

11 листопада 2015 рокусправа № 808/8596/15

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Лукманової О.М.

суддів: Божко Л.А. Прокопчук Т.С.

при секретарі: Сонник А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 08.11.2015 року у справі №808/8596/15 за позовом Кандидата у депутати Запорізької районної ради Запорізької області ОСОБА_2 до Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області, треті особи - Запорізька районна організація політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина», ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльність, зобов'язання прийняти рішення про визнання обраним депутатом, -

в с т а н о в и л а:

06.11.2015 року Кандидат у депутати Запорізької районної ради Запорізької області ОСОБА_2 (далі по тексту - позивач) звернувся до суду з позовом до Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області (далі по тексту - відповідач), третя особа - Запорізька районна організація політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина», в якому просив визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо неприйняття рішення про визнання його обраним депутатом Запорізької районної ради Запорізької області від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» та зобов'язати прийняти рішення про визнання його обраним депутатом Запорізької районної ради Запорізької області.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 07.11.2015 року залучено у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог, на стороні відповідача ОСОБА_1

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 08.11.2015 року позовні вимоги задоволені; визнано протиправною бездіяльність Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області щодо неприйняття рішення про визнання ОСОБА_2 обраним депутатом Запорізької районної ради Запорізької області від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» та зобов'язано Запорізьку районну виборчу комісію Запорізької області прийняти рішення про визнання ОСОБА_2 обраним депутатом Запорізької районної ради Запорізької області.

З постановою суду першої інстанції не погодився третя особа - ОСОБА_1 та подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог. Свої вимоги обґрунтував тим, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права. Апелянт вважав, що судовим рішенням порушені його права. На його думку, він мав право вибору депутатського мандату, оскільки, був одночасно обраний депутатом Лукашівської сільської ради Запорізького району Запорізької області у одномандатному виборчому окрузі, шляхом самовисування і депутатом Запорізької районної ради Запорізької області у багатомандатному виборчому окрузі, по виборчому списку від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина». Апелянт зазначав, що він відмовився від мандату депутата Лукашівської сільської ради, Лукашівська сільська виборча комісія прийняла його відмову, про що він своєчасно повідомив Запорізьку районну виборчу комісію та звернувся із заявою про реєстрацію його депутатом Запорізької районної ради Запорізької області.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що згідно ч.11 ст.86 Закону України «Про місцеві вибори» відсутня альтернатива вибору за яким виборчим округом повинен бути зареєстрованим обраний кандидат у депутати, встановлено обов'язок територіальної виборчої комісії протягом одного дня з дня отримання повідомлення про обрання депутатом у одномандатному виборчому окрузі, прийняти рішення про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку відповідної місцевої організації партії. Суд першої інстанції послався на відповідне Роз'яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затверджене постановою ЦВК від 02.10.2015 року №381. Суд першої інстанції вважав, що Запорізькою районною виборчою комісією порушено строки прийняття рішення про визнання позивача обраним депутатом Запорізької районної ради Запорізької області від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина».

Матеріалами справи встановлено, що Запорізька районна організація політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» отримала на місцевих виборах у Запорізьку районну раду Запорізької області 23,405 % голосів виборців та набула право на участь у розподілі депутатських мандатів у відповідному багатомандатному виборчому окрузі, отримавши 8 депутатських мандатів у Запорізькій районній раді Запорізької області. Запорізькою районною виборчою комісією Запорізької області було визначено черговість кандидатів у депутати у виборчому списку від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», в якому депутатські мандати мали отримати: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_1, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 Встановлено, що частина вищевказаних кандидатів повідомили Запорізьку районну виборчу комісію про одночасне обрання депутатом у одномандатному виборчому окрузі та написали відмову від реєстрації депутатами Запорізької районної ради. У тому числі, 04.11.2015 року до Запорізької районної виборчої комісії Запорізької області надійшла заява кандидата у депутати Запорізької районної ради ОСОБА_1 про реєстрацію його депутатом Запорізької районної ради, в якій він повідомляв про припинення іншого представницького мандата по одномандатному виборчому окрузі №1 Лукашівської сільської ради Запорізького району Запорізької області. ОСОБА_1 разом з відповідними документами надав повідомлення про його обрання депутатом Лукашівської сільської ради Запорізького району Запорізької області.

Встановлено, що Запорізька районна виборча комісія 05.11.2015 року прийняла постанову за №47, згідно якої було зареєстровано депутатами Запорізької районної ради обраних кандидатів у депутати згідно списку від Запорізької районної організації політичної партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», лише 7 депутатів при наявності 8 депутатських мандатів. Запорізька районна виборча комісія не зареєструвала депутатом Запорізької районної ради ні ОСОБА_1, ні ОСОБА_2, який мав бути згідно черговості зареєстрований у випадку вибуття ОСОБА_1

Встановлено, що 05.11.2015 року Запорізька районна виборча комісія прийняла постанову №48, згідно якої звернулася за роз'ясненням до ЦВК щодо питання реєстрації кандидата у депутати Запорізької районної ради ОСОБА_1 депутатом Запорізької районної виборчої комісії.

Як вбачається з матеріалів справи, на день розгляду спору судами, роз'яснення ЦВК відсутнє.

Вищевказані обставини справи не оспорюються сторонами у справі.

Вирішуючи спір по суті, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

Частиною 11 ст.86 Закону України «Про місцеві вибори» встановлено, що у разі обрання одного з кандидатів, включеного до виборчого списку від місцевої організації партії, депутатом у багатомандатному виборчому окрузі та депутатом у одномандатному виборчому окрузі, сільським, селищним, міським головою або старостою, такий кандидат вважається обраним відповідно депутатом у одномандатному виборчому окрузі, сільським, селищним, міським головою або старостою. Кандидат у депутати, включений до виборчого списку від місцевої організації партії у багатомандатному виборчому окрузі, у разі обрання його депутатом у одномандатному виборчому окрузі, сільським, селищним, міським головою або старостою невідкладно після отримання рішення територіальної виборчої комісії про результати відповідних місцевих виборів повідомляє про своє обрання територіальну виборчу комісію, яка встановлює результати місцевих виборів по відповідному багатомандатному виборчому округу. У такому разі відповідна територіальна виборча комісія протягом одного дня з дня отримання такого повідомлення або відповідного повідомлення Центральної виборчої комісії приймає рішення про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку відповідної місцевої організації партії.

Відповідно до ч.4 ст.19, п.2 ч.1 ст.24 Закону України «Про місцеві вибори» ЦВК, крім повноважень, передбачених Законом України «Про Центральну виборчу комісію» приймає обов'язкові для виконання всіма суб'єктами виборчого процесу, установами, підприємствами, організаціями, а також органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами роз'яснення з питань застосування цього Закону. Рішення ЦВК є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами виборчого процесу, в тому числі територіальними, дільничними виборчими комісіями, а також органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями.

Відповідно до пунктів 10, 11 Роз'яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого постановою ЦВК від 02.10.2015 №381, якщо кандидат, включений до виборчого списку місцевої організації політичної партії, одночасно обраний депутатом у багатомандатному виборчому окрузі та депутатом в одномандатному виборчому окрузі або сільським, селищним, міським головою чи старостою села, селища, такий кандидат має право звернутися до однієї територіальної виборчої комісії щодо реєстрації його депутатом в одномандатному виборчому окрузі або сільським, селищним, міським головою чи старостою села, селища. Кандидат у депутати, включений до виборчого списку місцевої організації політичної партії у багатомандатному виборчому окрузі, у разі одночасного обрання його депутатом в одномандатному виборчому окрузі, сільським, селищним, міським головою або старостою села, селища невідкладно після отримання рішення територіальної виборчої комісії про визнання депутата в одномандатному виборчому окрузі, сільського, селищного, міського голови, старости села, селища обраним повідомляє відповідно виборчу комісію Автономної Республіки Крим, обласну, районну, міську, районну в місті виборчу комісію, яка встановлює результати відповідних виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі, про обрання його депутатом в одномандатному виборчому окрузі, сільським, селищним, міським головою, старостою села, селища. У такому разі відповідна територіальна виборча комісія протягом одного дня з дня отримання такого повідомлення або відповідного повідомлення Центральної виборчої комісії приймає рішення про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку відповідної місцевої організації політичної партії, про що повідомляє відповідного кандидата у депутати наступного дня з дня прийняття такого рішення, реєструє його в установленому Законом порядку та згідно із цим Роз'ясненням.

Аналізуючи вище приведене законодавство, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що у ч.11 ст.86 Закону України «Про місцеві вибори» та пунктах 10, 11 вищевказаного Роз'яснення ЦВК відсутнє право вибору у кандидата за яким виборчим округом він повинен бути зареєстрований депутатом. Встановлено обов'язок відповідної територіальної виборчої комісії протягом одного дня з дня отримання повідомлення про обрання кандидата депутатом у одномандатному виборчому окрузі, сільським, селищним, міським головою або старостою або отримання відповідного повідомлення Центральної виборчої комісії прийняти рішення про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку відповідної місцевої організації партії.

Встановлено, що ОСОБА_1 04.11.2015 року повідомив Запорізьку районну виборчу комісію Запорізької області про обрання його у одномандатному виборчому окрузі №1 Лукашівської сільської ради Запорізького району Запорізької області, однак, рішення про визнання ОСОБА_2 обраним депутатом Запорізької районної ради Запорізької області не було прийнято, отже, Запорізька районна виборча комісія Запорізької області допустила бездіяльність у прийнятті рішення про визнання ОСОБА_2 обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати у виборчому списку відповідної місцевої організації партії. У зв'язку з цим, суд першої інстанції обґрунтовано зобов'язав Запорізьку районну виборчу комісію прийняти рішення про визнання ОСОБА_2 обраним депутатом Запорізької районної ради Запорізької області.

Вирішуючи спір по суті, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, постанову суду першої інстанції слід залишити без змін, як таку, що прийнята з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Вирішуючи питання про стягнення судового збору, який не був сплачений при подачі апеляційної скарги, колегія суддів зазначає, що апелянтом при зверненні до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду не сплачено судовий збір у відповідності до Закону України «Про судовий збір».

Відповідно до ч.3 ст.4 Закону України «Про судовий збір» (із змінами внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору», який введено в дію 01.09.2015 року) ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами, ставка судового збору становить 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Статтею 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2015 рік» встановлено, що у 2015 році мінімальна заробітна плата становить у місячному розмірі: з 1 січня 2015 року - 1218 гривень.

Згідно ч. 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Таким чином, зважаючи на те, що позовна заява містила дві вимоги немайнового характеру, судовий збір за подачу адміністративного позову складав 974,40 грн. Судовий збір за подачу апеляційної скарги складає 1071,84 грн. (974,40 грн. х 110%), який підлягає стягненню з апелянта на користь Державного бюджету України.

Керуючись п.1 ч.1 ст.198, ст.ст.200, 205, 206 КАС України, колегія суддів, -

у х в а л и л а:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 08.11.2015 року у справі №808/8596/15 - залишити без змін.

Судовий збір в розмірі 1071,84 грн. (тисячу сімдесят одну грн. вісімдесят чотири копійки) стягнути з ОСОБА_1 на користь Державного бюджету України.

Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий: О.М. Лукманова

Суддя: Л.А. Божко

Суддя: Т.С. Прокопчук

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2015
Оприлюднено16.11.2015
Номер документу53364044
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/8596/15

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 10.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 10.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 08.11.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 06.11.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні