cpg1251
У Х В А Л А
про повернення апеляційної скарги
Справа № 802/2906/15-а
10 листопада 2015 року
м. Вінниця
Суддя-доповідач Вінницького апеляційного адміністративного суду Ватаманюк Р.В., перевіривши матеріали апеляційної скарги Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінспецпролфіль" до Вінницькаї об'єднанаї державнаї податковаї інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В :
Відповідно до постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2015 року позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із судовим рішенням, відповідач оскаржив його в апеляційному порядку.
Встановивши невідповідність апеляційної скарги вимогам ч. 6 статті 187 КАС України, Вінницьким апеляційним адміністративним судом відповідно до ухвали від 22 жовтня 2015 року залишено апеляційну скаргу Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області без руху. При цьому особі, яка подала апеляційну скаргу, запропоновано в строк 10 днів з моменту отримання копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху усунути недоліки апеляційної скарги.
Зазначена ухвала отримана відповідачем 26.10.2015, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення. 30 жовтня 2015 року до Вінницького апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання відповідача про відстрочення сплати судового збору, до моменту виділення необхідних коштів. Водночас відповідач у вказаному клопотанні просить відстрочити сплату судового збору до моменту виділення необхідних коштів, оскільки Законом України "Про державний бюджет України на 2015 рік" видатки на сплату органами державної фіскальної служби судового збору не передбачено.
Згідно з приписами частини 1 статті 88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Статтею 8 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
Із системного аналізу наведених положень випливає, що процесуальний закон зобов'язує суд з'ясувати майновий стан сторони із метою зменшення тягаря несення судових витрат.
Заявлене позивачем клопотання про відстрочення від сплати судового збору не належить задоволенню, оскільки жодних доказів на підтвердження важкого майнового стану не представлено.
Разом з тим, в ухвалі Вінницького апеляційного адміністративного суду про залишення апеляційної скарги без руху від 22.10.2015 вже було роз'яснено відповідачу, що він не звільнений від сплати судового збору відповідно до норм чинного Закону України "Про судовий збір".
Окрім цього, відповідно до Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI "Про судовий збір" від 23.01.2015 № 2 якщо бюджетні установи діють як суб'єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення чи звільнення від сплати судового збору.
Таким чином, відсутність бюджетного фінансування не є підставою для відстрочення чи звільнення, скаржника від законодавчо встановленого обов'язку зі сплати судового збору, оскільки відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України від 22.05.2015 № 484-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору" зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.
Така ж правова позиція зі спірного питання вже була висловлена Верховним Судом України в ухвалі від 28.09.2015 у справі №21-549а15, та ухвалах Вищого адміністративного суду України від 13.10.2015 у справі № К/800/43388/15 та від 05.10.2015 у справі № К/800/42297/15.
Водночас, варто зазначити, що виключення органів державної влади з числа суб'єктів, що звільняються від сплати судового збору мало на меті дисциплінувати їх у відносинах із судами та унеможливить зловживання ними своїми процесуальними правами, зокрема, у випадках безпідставного звернення до судів та безвідповідального оскарження судових рішень з огляду на саму лише безкоштовність звернення до суду, про що зазначено у пояснювальній записці до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору".
На підставі вищевикладеного, клопотання Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області про відсьрочення від сплати судового збору задоволенню не підлягає.
Отже, відповідач у встановлений в ухвалі від 22.10.2015 строк, не усунув недоліки апеляційної скарги.
Згідно з частиною третьою статті 189 КАС України до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 187 цього Кодексу, застосовуються правила статті 108 цього Кодексу, у відповідності до яких апеляційна скарга підлягає поверненню скаржнику.
З урахуванням вказаного, керуючись ч. 1, 3 ст. 108, ст. 187, ч. 3 ст. 189 КАС України,
У Х В А Л И В :
1. Апеляційну скаргу Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 28 вересня 2015 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінспецпролфіль" до Вінницькаї об'єднанаї державнаї податковаї інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень повернути особі, яка її подала.
2. Копію ухвали про повернення апеляційної скарги із доданими до скарги матеріалами (крім апеляційної скарги) направити особі, яка подала апеляційну скаргу. Іншим особам, які беруть участь у справі, надіслати копію ухвали.
Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення та може бути оскаржена в касаційному порядку відповідно до ст. 212 КАС України.
Суддя-доповідач Ватаманюк Р.В.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2015 |
Оприлюднено | 16.11.2015 |
Номер документу | 53364651 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Ватаманюк Р.В.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні