ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 листопада 2015 року м. Київ К/800/7940/15
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів: Головуючий суддя:Вербицька О.В. Судді: Маринчак Н.Є. Олендер І.Я. розглянувши у попередньому судовому засіданні
касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Біоіл Універсал Україна»
на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24.06.2014 р.
та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2015 р.
у справі № 815/2689/14
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Біоіл Універсал Україна»
до Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області
про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування наказів
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Біоіл Універсал Україна» (далі - позивач, ТОВ «Біоіл Універсал Україна») звернулось до суду з позовом до Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області (далі - відповідач, Роздільнянська ОДПІ) про: визнання протиправними дії відповідача щодо складання та направлення запитів від 28.03.2014р. № 2902/6/15-24-22-00; від 28.03.2014р. № 2901/6/15-24-22-00; від 28.03.2014р. № 2904/6/15-24-22-00; від 31.03.2014р. № 2946/6/15-24-22-00; від 31.03.2014р. № 2945/6/15-24-22-00; від 23.04.2013р. № 3636/6/22-00; від 22.02.2013р. № 1578/15-02, по складанню наказу від 29.04.2014р. № 228 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Біоіл універсал Україна"; визнання протиправним та скасування наказу від 29.04.2014р. № 228 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Біоіл універсал Україна"; визнання протиправними дії Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області по складанню наказу від 13.05.2014р. № 246 "Про внесення змін до наказу Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області від 29.04.2014р. №228"; визнання протиправним та скасування наказу від 13.05.2014 р. № 246 "Про внесення змін до наказу Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області від 29.04.2014р. № 228".
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 24.06.2014 р. у задоволенні позову відмовлено.
Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2015 р. постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24.06.2014 р. залишено без змін.
У касаційній скарзі ТОВ «Біоіл Універсал Україна», посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24.06.2014 р. та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2015 р. і ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
У письмовому запереченні на касаційну скаргу Роздільнянська ОДПІ, посилаючись на те, що касаційна скарга є необґрунтованою, просить залишити її без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24.06.2014 р. та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2015 р.- без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів, враховуючи межі касаційної скарги, дійшла висновку про наступне.
Відповідно до п.п.20.1.6 та п.п.20.1.23 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом; у випадках виявлення порушення вимог податкового та іншого законодавства України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, надсилати платникам податків письмові запити щодо надання засвідчених належним чином копій документів.
Згідно з вимогами п.п. 20.1.4. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку встановленому Податковим кодексом України.
Відповідно до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.
Підпункт 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України визначає, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Відповідно до п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно до п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Також в п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України визначено, що платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Процедуру періодичного подання органам державної податкової служби суб'єктами інформаційних відносин або подання за письмовим запитом таких органів податкової інформації визначено постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом» № 1245 від 27.12.2010 року (далі - Порядок).
Відповідно до п. 10 Порядку запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.
В пунктах 11, 12 Порядку визначено, що перед тим, як направити запит, орган державної податкової служби перевіряє: наявність законодавчих підстав для отримання податкової інформації; наявність інформації в системі органів державної податкової служби; відсутність підстав для періодичного подання зазначеної інформації відповідно до цього Порядку. Письмовий запит про подання інформації надсилається суб'єкту інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлення за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; виникнення потреби у визначенні рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; подання щодо платника податків скарги про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених Податковим кодексом України.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що Роздільнянською ОДПІ керівнику ТОВ «Біоіл Універсал Україна» направлено запит від 22.02.2013р. № 1578/15-02, в якому просить на підставі п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, ст. 12, абзацу 2 ст. 14 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" та у зв'язку з надходженням листа ДПС в Одеській області від 21.02.2013 року № 2024/7/20-2010, надати пояснення та їх документальне підтвердження з питань фінансово-господарської діяльності підприємства та відображення результатів діяльності у податковій звітності з податку на додану вартість за період грудень 2012 року.
ТОВ "Біоіл Універсал Україна" на запит Роздільнянської ОДПІ від 22.02.2013р. № 1578/15-02 надано відповідь від 05.03.2013 року (вих. № 40), в якому зазначено, що ТОВ "Біоіл Універсал Україна" щодо взаємовідносин з ПП "Зерно Трейд" надає для огляду податковому органу оригінали первинних документів: договір № 198-132 від 13.12.2012 року, податкові накладні № 1 від 13.12.2012 року та № 2 від 14.12.2012 року.
Крім того, Роздільнянською ОДПІ керівнику ТОВ "Біоіл Універсал Україна" направлено запит від 28.03.2014р. № 2901/6/15-24-22-00, в якому просить на підставі п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п.п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, абзацу 2 ст. 14 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" та у зв'язку з надходженням податкової інформації від Миколаївської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області листом від 25.02.2014 року № 623/22-00, надати пояснення та їх документальне підтвердження з питань відносин з ТОВ "Світанок" за період вересень - грудень 2013 року.
Також Роздільнянською ОДПІ керівнику ТОВ "Біоіл Універсал Україна" направлено запит від 28.03.2014р. № 2902/6/15-24-22-00, в якому просить на підставі п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п.п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, абзацу 2 ст. 14 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" та у зв'язку з надходженням податкової інформації від ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області, надати пояснення та їх документальне підтвердження з питань відносин з ТОВ "Агронат-Юг" за період вересень - листопад 2013 року.
Крім того, Роздільнянською ОДПІ керівнику ТОВ "Біоіл Універсал Україна" направлено запит від 28.03.2014р. № 2904/6/15-24-22-00, в якому просить на підставі п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п.п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, абзацу 2 ст. 14 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" та у зв'язку з надходженням податкової інформації від ДПІ у Жовтневому районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області, надати пояснення та їх документальне підтвердження з питань відносин з ФГ "Бона Деа" за період серпень-жовтень 2013 року.
ТОВ "Біоіл Універсал Україна" на запити Роздільнянської ОДПІ від 28.03.2014р. № 2901/6/15-24-22-00, від 28.03.2014р. № 2902/6/15-24-22-00, від 28.03.2014р. № 2904/6/15-24-22-00 надано довідку № 6 від 09.04.2014 року, в якій зазначено, що ТОВ "Біоіл Універсал Україна" надає інформацію та документи відносно взаємовідносин з ФГ "Бона Деа" за період серпень-жовтень 2013 року, з ТОВ "Світанок" за період вересень - грудень 2013 року та з ТОВ "Агронат-Юг" за період вересень - листопад 2013 року.
Також Роздільнянською ОДПІ керівнику ТОВ "Біоіл Універсал Україна" направлено запит від 31.03.2014р. № 2945/6/15-24-22-00, в якому просить на підставі п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п.п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, абзацу 2 ст. 14 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" та у зв'язку з надходженням податкової інформації від ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області, надати пояснення та їх документальне підтвердження з питань відносин з ПП АТФ "Баратівське" за період жовтень 2011 року.
Крім того, Роздільнянською ОДПІ керівнику ТОВ "Біоіл Універсал Україна" направлено запит від 31.03.2014р. № 2946/6/15-24-22-00, в якому просить на підставі п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п.п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, абзацу 2 ст. 14 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" та у зв'язку з надходженням податкової інформації від ДПІ у м. Херсоні ГУ Міндоходів в Херсонській області, надати пояснення та їх документальне підтвердження з питань відносин з ПФ "Тавріда" за період жовтень-листопад 2013 року.
ТОВ "Біоіл Універсал Україна" на запити Роздільнянської ОДПІ від 31.03.2014р. № 2945/6/15-24-22-00 та від 31.03.2014р. № 2946/6/15-24-22-00 надано довідку № 7 від 11.04.2014 року, в якій зазначено, що ТОВ "Біоіл Універсал Україна" надає інформацію та документи відносно взаємовідносин з ПП АТФ "Баратівське" за період жовтень 2011 року та з ПФ "Тавріда" за період жовтень-листопад 2013 року.
Також Роздільнянською ОДПІ керівнику ТОВ "Біоіл Універсал Україна" направлено запит від 23.04.2013р. № 3636/6/22-00, в якому просить на підставі п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, абзацу 2 ст. 14 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1245 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" та у зв'язку з надходженням від Новомосковської ОДПІ листа від 18.04.2013 року № 5406/7/22-154, надати пояснення та їх документальне підтвердження з питань відносин з ПП "Зерно Трейд" за період грудень 2012 року.
ТОВ "Біоіл Універсал Україна" на запит Роздільнянської від 23.04.2013р. № 3636/6/22-00 надано довідку № 12 від 08.05.2014 року, в якій зазначено, що ТОВ "Біоіл Універсал Україна" надає інформацію та документи відносно взаємовідносин з ПП "Зерно Трейд" за період грудень 2012 року.
Роздільнянською ОДПІ на підставі статті 20, п.п. 78.1.1. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, у зв'язку з ненаданням в повному обсязі ТОВ "Біоіл Універсал Україна" пояснень та їх документального підтвердження на обов'язкові письмові запити від 28.03.2014р. № 2902/6/15-24-22-00; від 28.03.2014р. № 2901/6/15-24-22-00; від 28.03.2014р. № 2904/6/15-24-22-00; від 31.03.2014р. № 2946/6/15-24-22-00; від 31.03.2014р.№ 2945/6/15-24-22-00; від 23.04.2013р. № 3636/6/22-00 прийнято рішення, оформлене наказом № 228 від 29.04.2014 року «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Біоіл Універсал Україна".
В наказі № 228 від 29.04.2014 року вирішено в термін з 29.04.2014 року по 15.05.2014 року заступнику начальника відділу податкового аудиту Роздільнянської ОДПІ Тищенко Г.В., головному державному ревізор - інспектору відділу податкового аудиту Роздільнянської ОДПІ Лошаку І.В., провести документальну позапланову виїзну перевірку TOB "Біоіл Універсал Україна" з питань правових взаємовідносин з TOB "Агронат-Юг" за період жовтень-листопад 2013 року, TOB "Світанок-1" за період вересень 2013 року, ФГ "Бона Деа" за період серпень-жовтень 2013 року, ПФ "Тавріда" за період жовтень-листопад 2013 року, ПП АТФ "Баратівське" за період жовтень 2011 року, ПП "Зерно Трейд" за період грудень 2012 року.
На підставі наказу № 228 від 29.04.2014 року Роздільнянською ОДПІ видано направлення на перевірку від 29.04.2014 року № 152 та № 153. Копію наказу № 228 від 29.04.2014 року та направлення на перевірку отримані головним бухгалтером ТОВ "Біоіл Універсал Україна" 29.04.2014 року.
Наказом від 13.05.2014 року № 246 "Про внесення змін до наказу Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів в Одеській області від 29.04.2014 року № 228", у зв'язку з технічною помилкою вирішено внести зміни до наказу Роздільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області від 29.04.2014 року № 228 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки TOB "Біоіл Універсал Україна" (код ЄДРПОУ 34490471)", а саме: доповнити текст наказу "На підставі статті 20, п.п. 78.1.1 п.78.1. Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, у зв'язку з ненаданням в повному обсязі TOB «Біоіл Універсал Україна» пояснень та їх документального підтвердження на обов'язкові письмові запити від 28.03.2014р. №2902/6/15-24-22-00, від 28.03.2014р. № 2901/6/15-24-22-00, від 28.03.2014р. №2904/6/15-24-22-00, від 31.03.2014р. №2946/6/15-24-22-00, від 31.03.2014р. №2945/6/15-24-22-00, від 23.04.2013р. №3636/6/22-00", текстом від 22.02.2013р. №1578/15-02. Вказаний наказ отримано позивачем 14.05.2014 року.
Зі змісту запитів відповідача від 28.03.2014р. №2902/6/15-24-22-00, від 28.03.2014р. № 2901/6/15-24-22-00, від 28.03.2014р. №2904/6/15-24-22-00, від 31.03.2014р. №2946/6/15-24-22-00, від 31.03.2014р. №2945/6/15-24-22-00, від 23.04.2013р. №3636/6/22-00", від 22.02.2013р. №1578/15-02, судами встановлено, що вони містять посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та перелік документів, що її підтверджують, що відповідає вимогам п. 10 Порядку.
Згідно до змісту запитів Роздільнянської ОДПІ від 28.03.2014р. №2902/6/15-24-22-00, від 28.03.2014р. № 2901/6/15-24-22-00, від 28.03.2014р. №2904/6/15-24-22-00, від 31.03.2014р. №2946/6/15-24-22-00, від 31.03.2014р. №2945/6/15-24-22-00, від 23.04.2013р. №3636/6/22-00", від 22.02.2013р. №1578/15-02, ці запити направлені у зв'язку з отриманням Роздільнянською ОДПІ інформації від ДПІ у Центральному р-ні м. Миколаїв, ДПІ у Жовтневому р-ні м. Миколаїв ГУ Міндоходів в Миколаївській області, Миколаївської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області, ДПІ у м. Херсоні ГУ Міндоходів в Херсонській області, Новомосковської ОДПІ Дніпропетровської області ГУ Міндоходів в Дніпропетровській області про порушення податкового законодавства контрагентами TOB "Біоіл Універсал Україна", за результатами аналізу якої, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового законодавства.
Судами встановлено, що відповідачем при складанні запитів дотримано вимог п. 73.3 Податкового кодексу України та п.п. 10-12 Порядку, оскільки вказані письмові запити оформлені на бланку органу державної податкової служби та підписані керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запитах містяться посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та перелік документів, що її підтверджують.
Крім того, позивачем було надано відповіді на вказані письмові запити відповідача, станом на дати надання таких відповідей у ТОВ "Біоіл Універсал Україна" не було зауважень щодо змісту та порядку складання та направлення таких запитів, оскільки позивач не скористався відповідно до п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України своїм правом не надавати відповідь на запит, у разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту.
З огляду на викладене, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли правильного висновку, що запити відповідача відповідають вимогам Податкового кодексу України та вимогам Порядку.
Відповідно до п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
З огляду на викладене, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли правильного висновку, що наказ № 228 від 29.04.2014 року та наказ № 246 від 13.05.2014 року відповідачем приймалися правомірно та за наявності підстав, передбачених законом.
Також слід зазначити, що згідно позиції Верховного Суду України, висловленій в постанові від 24 грудня 2010 року, саме на етапі допуску до перевірки платник податків може поставити питання про необґрунтованість її призначення та проведення, реалізувавши своє право на захист від безпідставного та необґрунтованого здійснення податкового контролю щодо себе. Водночас, допуск до перевірки нівелює правові наслідки процедурних порушень, допущених контролюючим органом при призначенні податкової перевірки.
Відтак, з огляду на наведене, позови платників податків, спрямовані на оскарження рішень (у тому числі наказів про призначення перевірки), дій або бездіяльності контролюючих органів щодо призначення та/або проведення перевірок можуть бути задоволені лише в тому разі, якщо до моменту винесення судового рішення не відбулося допуску посадових осіб контролюючого органу до спірної перевірки.
В іншому разі в задоволенні відповідних позовів має бути відмовлено, оскільки правові наслідки оскаржуваних дій за таких обставин є вичерпаними, а отже, задоволення позову не може призвести до відновлення порушених прав платника податків, оскільки після проведення перевірки права платника податків порушують лише наслідки проведення відповідної перевірки.
Судами встановлено, що згідно книги обліку перевірок ТОВ "Біоіл Універсал Україна" допущено посадових осіб Роздільнянської ОДПІ до проведення перевірки на підставі наказу № 228 від 29.04.2014 року та 22.05.2014 року відповідачем складено акт № 161/15-24-22-00/34490471 про результати документальної позапланової виїзної перевірки, проведеної відповідно до наказу № 228 від 29.04.2014 року та наказу від 13.05.2014 року № 246.
Таким чином, саме за вищевказаних обставин справи, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли правильного висновку, з яким погоджується колегія суддів касаційної інстанції, щодо необґрунтованості заявлених позивачем вимог.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що в межах касаційної скарги порушень судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено, правова оцінка обставин у справі дана вірно.
За таких обставин, касаційна скарга позивача підлягає відхиленню, а постанова Одеського окружного адміністративного суду від 24.06.2014 р. та ухвала Одеського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2015 р. залишенню без змін.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 210, 214 - 215, 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
1.Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Біоіл Універсал Україна» відхилити.
2.Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24.06.2014 р. та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 28.01.2015 р. залишити без змін.
3.Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, у порядку та в строки, встановлені статтями 236 238 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя О.В. Вербицька
Судді Н.Є. Маринчак
І.Я. Олендер
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2015 |
Оприлюднено | 12.11.2015 |
Номер документу | 53365382 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Вербицька О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні