Постанова
від 04.03.2011 по справі 2а-3207/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" березня 2011 р. справа № 2a-3207/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі

cудді Могили А.Б.,

з участю секретаря Надраги Л.Я.,

представника позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську до Приватного підприємства «Технотрейд-А», Відділу державної реєстрації виконкому Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора міста Івано-Франківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м.Івано-Франківську звернувся в суд із адміністративним позовом до приватного підприємства «Технотрейд-А», третя особа на стороні відповідача, яка не заявляла самостійних вимог на предмет спору - Відділу державної реєстрації виконкому Івано-Франківської міської ради про відміну державної реєстрації змін до установчих документів, вчинених державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації Київської області та відкликанням справи від державного реєстратора виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.

Прокурор до початку судового розгляду подав заяву про зміну позовних вимог, в якій просив визнати протиправним рішення власника приватного підприємства «Технотрейд-А»щодо внесення змін до установчих документів про зміну місцезнаходження підприємства, як таких, що є неправдивими, скасувати записи про державну реєстрацію внесення змін до установчих документів юридичної особи та про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, а також просив зобов'язати відповідача - відділ державної реєстрації (реєстраційної палати) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради внести зміни до відомостей, які містяться в ЄДР юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців щодо зміни місцезнаходження ПП «Технотрейд-А» та вчинити інші дії пов'язані з такою зміною.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав і пояснив, що ініційоване відповідачем - приватним підприємством «Технотрейд-А»внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження юридичної особи позбавляє органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю та може призвести до «тінізації»його діяльності, отримання незаконних доходів, з ухиленням від сплати податків, зборів та інших загальнообов'язкових платежів до бюджету, і цим завдати шкоди інтересам держави. Подані ПП «Технотрейд-А» відомості щодо місцезнаходження юридичної особи є неправдивими, вчинені без наміру створити будь-які законні правові наслідки, оскільки згідно довідки ГВПМ ДПІ в м.Івано-Франківську від 21.07.2010 року підприємство не знаходиться за адресою реєстрації. Тому внесені державним реєстратором у зв'язку з цим зміни до Єдиного державного реєстру підлягають скасуванню.

Прокурор в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином. Причини неявки суду невідомі.

Представник відповідача - відділу державної реєстрації виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради в судове засідання не з'явився, хоча відповідач належно повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Подав суду клопотання про розгляд справи у відсутності представника. При вирішенні справи покладається на розсуд суду.

Представник відповідача - приватного підприємства «Технотрейд-А»в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час і місце судового розгляду відповідач повідомлений через друкований засіб масової інформації - газету «Урядовий кур'єр».

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що приватне підприємство «Технотрейд-А»20.05.2008 року зареєстроване державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації Київської області як юридична особа за місцезнаходженням м. Сквирка, провулок Слободянський,6 Сквирського району Київської області.

Згідно рішень №№ 5 і 6 власника приватного підприємства «Технотрейд-А»від 20.05.2010 року вирішено змінити місцезнаходження підприємства, та визначено нове місцезнаходження підприємства - м. Івано-Франківськ, вул. Чорновола,11.

Уповноваженою особою приватного підприємства «Технотрейд-А»ОСОБА_2 26.05.2010 року державному реєстратору Сквирської районної державної адміністрації Київської області подано документи для проведення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, а також для проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, які стосувалися зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни її керівника, зміни додаткової інформації про юридичну особу, зміни складу засновників юридичної особи.

Державним реєстратором на підставі поданих документів 26.05.2010 року здійснено запис державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за №13461050004000624 і запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - приватного підприємства «Технотрейд-А», що не пов'язані зі змінами в установчих документах за № 13461070005000624 та зазначено місцезнаходження юридичної особи - м. Івано-Франківськ, вул.Чорновола,11.

У зв'язку з зміною місцезнаходження відповідача реєстраційну справу за територіальністю передано державному реєстратору виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.

Працівниками ГВПМ ДПІ в м.Івано-Франківська 21.07.2010 року в порядку здійснення заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження платника податків здійснено виїзд за юридичною адресою підприємства - м. Івано-Франківськ, вул.Чорновола,11 та встановлено відсутність підприємства за адресою реєстрації.

Повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 22.07.2010 року направлено державному реєстратору виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, який 28.07.2010 року вчинив запис в ЄДРПОУ за №11191430006008160 про відсутність підприємства за даною юридичною адресою.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Відповідно до вимог статті 3 Закону його дію поширено на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців -це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру (частина 1 статті 4 Закону).

Відповідно до частини 2 статті 4 Закону порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.

Відповідно до вимог статті 8 даного Закону установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (стаття 16 Закону).

Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України (стаття 17 Закону).

Згідно із статтею 18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Досліджені в судовому засіданні докази, зокрема: довідка ДПІ в м. Івано-Франківську №26-33/133 від 21.07.2010 року про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, згідно якої за адресою м. Івано-Франківськ вул.Чорновола,11 знаходиться незавершене будівництво житлового будинку, який не введено в експлуатацію, а забудовником не укладалося договорів оренди офісних чи виробничих приміщень із вказаним підприємством; повідомлення Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську №19246/10/29-036/2237 від 22.07.2010 року про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, - свідчать про недостовірність відомостей щодо юридичної адреси приватного підприємства «Технотрейд-А»(м. Івано-Франківськ, вул.Чорновола,11).

Таким чином, суд вважає, що зміни до установчих документів та реєстраційна картка, що подавалися державному реєстратору Сквирської районної державної адміністрації Київської області, містили неправдиві відомості стосовно зміни місцезнаходження підприємства, оскільки воно за новою адресою не знаходиться і не знаходилося, а тому вказане свідчить про те, що відповідач -приватне підприємство «Технотрейд-А» юридичної адреси не змінювало.

Внесення ж до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження приватного підприємства «Технотрейд-А»позбавляє органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю, що, в свою чергу, може призвести до ухилення підприємства від сплати податків, зборів та інших загальнообов'язкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів та завдати шкоди інтересам держави. Вказане порушує публічний порядок обліку платників податків та позбавляє права органів державної податкової служби здійснювати контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), веденням обліку надходжень податків та інших платежів тощо.

З урахуванням наведеного, позовні вимоги про визнання протиправним рішення власника ПП «Технотрейд-А»щодо зміни місцезнаходження підприємства підлягають задоволенню.

Стосовно позовних вимог про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи -ПП «Технотрейд-А»за №13461050004000624 від 26.05.2010 та про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - ПП «Технотрейд-А», що не пов'язані зі змінами в установчих документах за № 13461070005000624 від 26.05.2010 року, суд зазначає наступне.

Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи регламентована статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», відповідно до якої для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів та документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції та документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт. Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.

Відповідно до частини 2 статті 8 Закону реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена.

Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів має бути засвідчений відповідною посадовою особою та скріплений печаткою цієї юридичної особи або нотаріально засвідчений.

При цьому, є необґрунтованими твердження представника позивача стосовно скасування оскаржуваних реєстраційних записів тільки з підстав недостовірності даних про зміну місцезнаходження приватного підприємства «Технотрейд-А», оскільки проведеними записами реєстраційних дій були внесені зміни не тільки щодо зміни місцезнаходження відповідача, але й зміни щодо керівника підприємства, зміни додаткової інформації про юридичну особу, зміни складу засновників юридичної особи на підставі рішення власника приватного підприємства «Технотрейд-А». Скасування оскаржуваних записів про проведення реєстраційних дій за таких обставин, на думку суду, призведе до втручання державних органів у діяльність товариства.

Однак, судом встановлено, що документи для державної реєстрації змін були подані, реєстраційні картки заповнені 26.05.2010 року ОСОБА_2, який діяв на підставі довіреності від 20.05.2010 року, виданого колишнім директором приватного підприємства «Технотрейд-А» ОСОБА_3В, яка як встановлено, згідно рішень №№ 5 і 6 від 20.05.2010 року звільнена з 20.05.2010 року з посади директора приватного підприємства «Технотрейд-А»(з 21.05.2010 року керівником товариства призначено ОСОБА_4В.).

Таким чином, суд зазначає, що всі реєстраційні картки про внесення відповідних змін заповнені 26.05.2010 року особою, яка не уповноважена представляти інтереси приватного підприємства «Технотрейд-А» ОСОБА_2

Державний реєстратор прийнявши подані документи для проведення реєстраційних дій в порушення вимог статті 4, статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»не перевірив повноту відомостей, що вказані у реєстраційних картках.

Відповідно до частини 6 статті 19 Закону державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо, зокрема, документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону.

Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо, зокрема, документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 цього Закону (частина 11 статті 29 Закону).

Отже, запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи -приватного підприємства «Технотрейд-А»за № 13461050004000624 від 26.05.2010 року та запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - приватного підприємства «Технотрейд-А», що не пов'язані зі змінами в установчих документах за № 13461070005000624 від 26.05.2010 року є такими, що вчиненні в порушення вимог Закону, а тому підлягають скасуванню.

Судом встановлено, що реєстраційна справа приватного підприємства «Технотрейд-А»у зв'язку із зміною місцезнаходження товариства 09.06.2010 року була передана державному реєстратору виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради для взяття на облік відповідно до частини 4 статті 14 Закону. Оскільки, судом визнано протиправним рішення власника про внесення змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження підприємства та відповідних записів про державну реєстрацію змін, а останнє місцезнаходження приватного підприємства «Технотрейд-А»значилось -м.Сквирка, провулок Слободянський,6 Сквирського району Київської області, то реєстраційна справа згідно статті 1 Закону повинна бути передана державному реєстратору за попереднім місцезнаходженням юридичної особи та у зв'язку з цим знята з обліку.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_4 України.

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним рішення приватного підприємства «Технотрейд-А» (ідентифікаційний код 35462010) від 20.05.2010 року про зміну місцезнаходження підприємства.

Скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - приватного підприємства «Технотрейд-А» за №13461050004000624 від 26.05.2010 року.

Скасувати запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - приватного підприємства «Технотрейд-А», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за № 13461070005000624 від 26.05.2010 року.

Зобов'язати державного реєстратора виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - приватного підприємства «Технотрейд-А» та внесення змін до відомостей про юридичну особу - приватного підприємства «Технотрейд-А», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, та зняти його з обліку.

Постанова суду набирає законної сили в порядку визначеному ст.245 КАС України.

Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга на постанову подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя (підпис) Могила А.Б.

Постанова складена в повному обсязі 09.03.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2011
Оприлюднено17.11.2015
Номер документу53403781
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3207/10/0970

Постанова від 04.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Постанова від 04.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 14.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Постанова від 04.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні