ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" грудня 2010 р. cправа № 2a-3208/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі :
судді Чуприни О.В.
за участю секретаря судового засідання Галімурки Т.Є.
прокурора : Шувара М.Т.
представника позивача : Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську - ОСОБА_1
представника відповідача : товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна" - не з'явився
представника відповідача : відділу державної реєстрації (реєстраційної палати) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради -не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом прокурора міста Івано-Франківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську до товариство з обмеженою відповідальністю "Імех Україна", відділу державної реєстрації (реєстраційної палати) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним рішення, скасування записів про державну реєстрацію та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
13.09.2010 року прокурор міста Івано-Франківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську (далі -позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна" (далі -відповідач), третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про відміну державної реєстрації змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна" від 29.04.2010 року за №10711050006023771 і відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру від 29.04.2010 року за №10711070007023771, зроблені державним реєстратором Подільської районної у місті Києві державної адміністрації та відкликання справи від державного реєстратора виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.
16.11.2010 року прокурором міста Івано-Франківська подано заяву про зміну позовних вимог, згідно якої третю особу на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради просить замінити на другого відповідача, а також просить суд визнати протиправним рішення власника товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна" про внесення змін до установчих документів щодо зміни місця знаходження підприємства; скасувати записи про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи від 29.04.2010 року за №10711050006023771 та до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах від 29.04.2010 року за №10711070007023771; зобов'язати державного реєстратора виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради внести зміни до відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, щодо зміни місця знаходження товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна".
Заявлені позовні вимоги мотивовано тим, що ініційоване відповідачем - товариством з обмеженою відповідальністю "Імех Україна" внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження юридичної особи позбавляє органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за господарською діяльністю товариства та може призвести до "тінізації" його діяльності, отримання незаконних доходів, з ухиленням від сплати податків, зборів та інших загальнообов'язкових платежів до бюджету, що завдає шкоди інтересам держави. Вважає, що подані відповідачем відомості щодо місцезнаходження юридичної особи є неправдивими, вчинені без наміру створити будь-які законні правові наслідки, оскільки згідно довідки ГВПМ Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську від 21.07.2010 року підприємство не знаходиться за адресою реєстрації, натомість за цією адресою знаходиться незавершене будівництво. А тому, внесені державним реєстратором у зв'язку з цим зміни до Єдиного державного реєстру підлягають скасуванню.
В судовому засіданні прокурор та представник позивача, в інтересах якого заявлений адміністративний позов, позовні вимоги підтримали з підстав, наведених у позовній заяві.
Представник відповідача -товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна" повторно у судове засідання не з'явився з невідомих суду причин, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. Поштові повідомлення-виклики повернулися на адресу суду із відміткою поштового зв'язку «за зазначеною адресою не розташоване». Однак, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 06.08.2010 року юридична адреса відповідача значиться: вул. Чорновола, 11, м. Івано-Франківськ, тобто адреса, за якою відправлено повістки про виклик (а.с. 34, 62, 90). Згідно із частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Крім того, відповідно до частини 1 статті 39 вказаного Кодексу якщо зареєстроване у встановленому порядку місце проживання (перебування) відповідача, третіх осіб, свідків невідомо, суд може здійснити їх виклик через друкований засіб масової інформації за останнім відомим місцем їхнього проживання (перебування) на території України. За таких обставин повідомлення відповідача також здійснювалось через друкований засіб масової інформації -газету "Урядовий кур'єр" (а.с. 91). Своїм правом на подання заперечення проти адміністративного позову відповідач не скористався. З огляду на вказане відповідача належним чином повідомлялося про розгляд справи, судом на підставі частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України продовжено розгляд справи за його відсутності.
В судове засідання представник відповідача -відділу державної реєстрації (реєстраційної палати) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради не з'явився, подав суду заяву, в якій просить справу розглядати без його участі, при постановленні судового рішення покладається на розсуд суду.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, в інтересах якого заявлений адміністративний позов, дослідивши і оцінивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити частково з наступних мотивів.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Імех Україна " зареєстроване 02.11.2007 року Подільською районною у місті Києві державною адміністрацією за адресою: м. Київ, Подільський район вул. Світлицькою, 24-А (а.с. 8-11).
Рішенням власника відповідно до протоколу загальних зборів №6 учасників товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна " від 28.04.2010 року вирішено зміни місцезнаходження товариства, та визначено нове його місцезнаходження за адресою : Івано-Франківська область, м. Івано-Франківськ, вул. Чорновола, 11 (а.с. 110).
Вказаним рішенням, поряд із зазначеним вище питанням, також прийнято рішення про зміну засновників учасників товариства, визначено розмір частки окремих учасників товариства та увільнено і призначено нового директора даного товариства.
29.04.2010 року уповноваженою особою товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна " ОСОБА_2 державному реєстратору Подільської у місті Києві державної адміністрації подано документи для проведення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, а також для проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, які стосувалися зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни складу засновників юридичної особи та зміни додаткової інформації про юридичну особу (а.с. 99-101, 104-108).
Державним реєстратором Подільської у місті Києві державної адміністрації на підставі поданих документів 29.04.2010 року здійснено запис державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за №10711050006023771 і запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна ", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за №10711070007023771 та зазначено місцезнаходження юридичної особи - м. Івано-Франківськ, вул. Чорновола, 11 (а.с. 9, 10).
У зв'язку з зміною місцезнаходження відповідача реєстраційну справу по територіальності передано державному реєстратору виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.
21.07.2010 року працівниками ГВПМ Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську в порядку здійснення заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження платника податків здійснено виїзд за юридичною адресою підприємства - м. Івано-Франківськ, вул. Чорновола, 11, та встановлено відсутність товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна " за адресою реєстрації, оскільки за вказаною адресою знаходиться незавершене будівництво житлового будинку, який не введено в експлуатацію, про що складено довідку №26-33/134 від 21.07.2010 року (а.с. 12).
Повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 22.07.2010 року за №19247/10/29-036/2238 направлено державному реєстратору (реєстраційній палаті) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, котрий 28.07.2010 року вчинив запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за №11191430008008124 про відсутність товариства за даною юридичною адресою.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємці регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі -Закон).
Відповідно до вимог статті 3 Закону, його дія поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Частиною 2 статті 4 Закону визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців -це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця (стаття 5 Закону).
Відповідно до статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Статтями 16 та 17 Закону визначено, що Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно із статті 18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Таким чином, суд дійшов висновку, що зміни до установчих документів та реєстраційна картка, що подавались державному реєстратору Оболонської районної у місті Києві державній адміністрації, містили неправдиві відомості стосовно зміни місцезнаходження товариства, оскільки підприємство за новою адресою (м. Івано-Франківськ, вул. Чорновола, 11) не знаходиться і не знаходилось, а тому вказане свідчить про те, що відповідач -товариство з обмеженою відповідальністю "Імех Україна " юридичної адреси не змінювало.
Внесення ж до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна " позбавляє органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю, що, в свою чергу, може призвести до ухилення підприємства від сплати податків, зборів та інших загальнообов'язкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів та завдати шкоди інтересам держави. Вказане порушує публічний порядок обліку платників податків та позбавляє права органів державної податкової служби здійснювати контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), виявленням та веденням обліку надходжень податків та інших платежів тощо.
З урахуванням наведеного, позовні вимоги про визнання протиправним рішення власника товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна " щодо зміни місцезнаходження товариства підлягають задоволенню.
Стосовно позовних вимог про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна " за №10711050006023771 від 29.04.2010 року та про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про товариство, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за №10711070007023771 від 29.04.2010 року, суд зазначає наступне.
Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи регламентована статтею 29 Закону, відповідно до якої для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів та документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції та документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт. Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.
При цьому, згідно із абзацом 2 статті 1 даного Закону реєстраційна картка -це документ встановленого зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.
Відповідно до частини 2 статті 8 Закону реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена.
Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів має бути засвідчений відповідною посадовою особою та скріплений печаткою цієї юридичної особи або нотаріально засвідчений.
В судовому засіданні з'ясовано, що всі реєстраційні картки про внесення відповідних змін заповнені 29.04.2010 року директором товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна " ОСОБА_3 та подані державному реєстратору Подільської у місті Києві державної адміністрації ОСОБА_2 -особою, яка уповноважена представляти інтереси товариства відповідно до довіреності від 29.04.2010 року (а.с. 109).
З огляду на вказане, судом не встановлено порушень вимог статті 8 та 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" .
При цьому суд критично оцінює твердження прокурора та представника позивача стосовно скасування оскаржуваних реєстраційних записів тільки з підстав недостовірності даних про зміну місцезнаходження товариства, оскільки проведеними записами реєстраційних дій були внесені зміни не тільки щодо зміни місцезнаходження відповідача, але й зміни складу засновників юридичної особи у зв'язку із передачею частки товариства у статутному капіталі іншому учаснику та зміни додаткової інформації про юридичну особу, проведення яких здійснено на підставі протоколу загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна " №6 від 28.04.2010 року, що вбачається з реєстраційних карток, поданих державному реєстратору (а.с. 99-101, 104-108).
Відповідно до вимог статті 53 Закону України "Про господарські товариства " учасник товариства з обмеженою відповідальністю має право продати чи іншим чином відступити свою частку (її частину) у статутному капіталі одному або кільком учасникам цього товариства.
Статтею 10 Закону України "Про господарські товариства " визначено, що учасники товариства мають право брати участь в управлінні справами товариства в порядку, визначеному в установчих документах; брати участь у розподілі прибутку товариства та одержувати його частку (дивіденди); вийти в установленому порядку з товариства; одержувати інформацію про діяльність товариства; здійснити відчуження часток у статутному (складеному) капіталі товариства, що засвідчують участь у товаристві, в порядку, встановленому законом.
Згідно вимог статті 167 Господарського кодексу України корпоративні права - це права особи, частка якої визначається у статутному фонді (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.
Державна реєстрація змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна ", в тому числі щодо зміни складу його засновників , яка здійснена 29.04.2010 року реєстраційною дією за №10711050006023771, проведена у зв'язку із передачею частки товариства у статутному капіталі іншому учаснику -товариству з обмеженою відповідальністю "Стадіс", що забезпечує відповідну реалізацію таким новим учасником (засновником) товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна " своїх корпоративних прав, визначених статтею 10 Закону України "Про господарські товариства ".
За таких обставин скасування оскаржуваних записів про проведення реєстраційних дій, на думку суду, призведе до втручання державних органів у діяльність товариства та обмеження реалізації корпоративних прав учасника товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна ". Від так, в цій частині позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним рішення товариства з обмеженою відповідальністю "Імех Україна" (ідентифікаційний код 35442502) від 28.04.2010 року про зміну місцезнаходження товариства.
В задоволенні решти позивних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя /підпис/ ОСОБА_4
Постанова в повному обсязі складена 10.12.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2010 |
Оприлюднено | 17.11.2015 |
Номер документу | 53403797 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні