ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" грудня 2010 р. Справа № 2a-3205/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.
за участю секретаря Третяк В.Р.
представника позивача : Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську ОСОБА_1,
представника відповідача відділу державної реєстрації (реєстраційної палати) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради ОСОБА_2
прокурора : Шувара М.Т.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом прокурора міста Івано-Франківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекція в місті Івано-Франківську до товариства з обмеженою відповідальністю «ЯВА-АПК», відділу державної реєстрації (реєстраційної палати) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправним рішення, скасування записів про державну реєстрацію та зобов'язання вчинти певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
13.09.2010 року заступник прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську звернувся з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «ЯВА-АПК», третя особа - виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради про відміну державної реєстрації змін до установчих документів, вчинених державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації та відкликанням справи від державного реєстратора виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.
16.11.2010 року прокурор до початку судового розгляду подав заяву про зміну позовних вимог, в якій просив визнати протиправним рішення власника ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»щодо внесення ним змін до установчих документів про зміну місцезнаходження підприємства, як таких, що є неправдивими, скасувати записи про державну реєстрацію внесення змін до установчих документів юридичної особи та про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, а також звернув позовні вимоги до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про зобов'язання державного реєстратора внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»та внесення змін до відомостей про юридичну особу - ОСОБА_3 «ЯВА-АПК», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зняти з обліку.
Прокурор в судовому засіданні змінені позовні вимоги з обставин, викладених у позовній заяві, підтримав та просив суд задовольнити позов.
Представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача -державний реєстратор виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради позов визнала.
Представник відповідача ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»в судове засідання не з'явився, повістки про виклик направлялись останньому відповідно до даних Єдиного державного реєстру: м. Івано-Франківськ, вул. Дністровська, 26, однак повертались на адресу суду із відмітками поштового зв'язку, що за зазначеною адресою підприємство не числиться. Так, відповідно до частини 1 статті 39 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо зареєстроване у встановленому порядку місце проживання (перебування) відповідача, третіх осіб, свідків невідомо, суд може здійснити їх виклик через друкований засіб масової інформації за останнім відомим місцем їхнього проживання (перебування) на території України. За таких обставин наступне повідомлення відповідача здійснювалось через друкований засіб масової інформації -газету «Урядовий кур'єр».
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представників сторін, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»26.12.2006 року зареєстроване Голосіївською районною у місті Києві державною адміністрацією як юридична особа за місцезнаходженням - м. Київ, Голосіївський район, вул. Ізюмська, 5.
Згідно протоколу №12 загальних зборів учасників ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»від 23.04.2010 року вирішено змінити місцезнаходження товариства, та визначено нове місцезнаходження товариства - м. Івано-Франківськ, вул. Дністровська, 26.
Уповноваженою особою ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»29.04.2010 року державному реєстратору Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації подано документи для проведення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах, а також для проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, які стосувалися зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни її керівника, зміни додаткової інформації про юридичну особу, зміни складу засновників юридичної особи.
Державним реєстратором Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації на підставі поданих документів 29.04.2010 року здійснено запис за №10681070002018234 про внесення змін до відомостей про юридичну особу - ОСОБА_3 «ЯВА-АПК», що не пов'язані зі змінами в установчих документах і запис державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за №1068105003018234 та зазначено місцезнаходження юридичної особи - м. Івано-Франківськ, вул. Дністровська, 26.
У зв'язку з зміною місцезнаходження відповідача реєстраційну справу передано державному реєстратору виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради.
21.07.2010 року працівниками ГВПМ ДПІ в м.Івано-Франківська в порядку здійснення заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження платника податків здійснено виїзд за юридичною адресою підприємства - м. Івано-Франківськ, вул. Дністровська, 26 та встановлено відсутність товариства за новою адресою реєстрації, про що складено довідку №26-33/128 від 21.07.2010 року. Як встановлено, за вказаною адресою зареєстровані інші суб'єкти підприємницької діяльності, які не заключали договори оренди офісних чи виробничих приміщень із ОСОБА_3 «ЯВА-АПК».
Повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 22.07.2010 року направлено державному реєстратору виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, який 04.08.2010 року вчинив запис в ЄДРПОУ за №11191430004008132 про відсутність товариства за юридичною адресою м. Івано-Франківськ, вул. Дністровська, 26.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців регулює спеціальний нормативно-правовий акт - Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»(далі - Закон).
Відповідно до вимог статті 3 Закону дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців -це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру (частина 1 статті 4 Закону).
Відповідно до частини 2 статті 4 Закону порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.
Згідно статті 8 даного Закону установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (стаття 16 Закону).
Відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України (статті 17 Закону).
Згідно із статті 18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Як свідчать матеріали справи, ані керівний орган ОСОБА_3 «ЯВА-АПК», ані засновник зазначеного товариства за юридичною адресою м. Івано-Франківськ, вул. Дністровська, 26 не з'явились, жодних дій щодо розміщення керівних органів товариства не вчиняли.
Досліджені в судовому засіданні докази, зокрема, довідка ДПІ в м.Івано-Франківську №26-33/128 від 21.07.2010 року про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, повідомлення Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську №19236/10/29-036/2232 від 22.07.2010 року про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, відповіді СП „МБЕРІФ-Бізнес-ЦентрВ» № 01б/66 від 12.11.2010 року та Управління земельних відносин виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради №1252/01-13 про те, що із ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»договори оренди на приміщення у будинках, які належать даному підприємству та установі і розміщені за адресою м.Івано-Франківськ, вул. Дністровська, 26, не укладались, повідомлення ОКП «Івано-Франківське ОБТІ» №3236/01-2 від 23.11.2010 року, свідчать про недостовірність відомостей щодо юридичної адреси ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»(м.Івано-Франківськ, вул.Дністровська,26).
Таким чином, суд приходить до висновку, що зміни до установчих документів та реєстраційна картка, що подавалась державному реєстратору Голосіївської районної у місті Києві державної адміністрації, містили неправдиві відомості стосовно зміни місцезнаходження товариства, оскільки підприємство за новою адресою не знаходиться і не знаходилось, а тому вказане свідчить про те, що відповідач -ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»юридичної адреси не змінювало.
Внесення ж до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»позбавляє органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю, що, в свою чергу, може призвести до ухилення підприємства від сплати податків, зборів та інших загальнообов'язкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів та завдати шкоди інтересам держави. Вказане порушує публічний порядок обліку платників податків та позбавляє права органів державної податкової служби здійснювати контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), виявленням та веденням обліку надходжень податків та інших платежів тощо.
З урахуванням наведеного, позовні вимоги про визнання протиправним рішення власника ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»щодо зміни місцезнаходження товариства підлягають задоволенню.
Стосовно позовних вимог про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»за № 10681050003018234 від 29.04.2010 року та про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - ОСОБА_3 «ЯВА-АПК», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за №10681070002018234 від 29.04.2010 року, суд зазначає наступне.
Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи регламентована статтею 29 Закону, відповідно до якої для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів та документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції та документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт. Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.
При цьому згідно із абзацу 2 статті 1 даного Закону реєстраційна картка - це документ вставновленого зразка, який підтверджує волевиявлення особи щодо внесення відповідних записів до ЄДРПОУ.
Відповідно до частини 2 статті 8 Закону реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору рекомендованим листом, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена.
Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів має бути засвідчений відповідною посадовою особою та скріплений печаткою цієї юридичної особи або нотаріально засвідчений.
При цьому, є необґрунтованим твердження прокурора та представника позивача стосовно скасування оскаржуваних реєстраційних записів тільки з підстав недостовірності даних про зміну місцезнаходження товариства, оскільки проведеними записами реєстраційних дій були внесені зміни не тільки щодо зміни місцезнаходження відповідача, але й зміни щодо керівника підприємства, зміни додаткової інформації про юридичну особу, зміни складу засновників юридичної особи на підставі протоколу загальних зборів учасників ОСОБА_3 «ЯВА-АПК». Скасування оскаржуваних записів про проведення реєстраційних дій за таких обставин, на думку суду, призведе до втручання державних органів у діяльність товариства.
Однак, судом встановлено, що реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, заповнена ОСОБА_4 - колишнім керівником ОСОБА_3 «ЯВА-АПК». В той же час, як встановлено з протоколу загальних зборів учасників ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»№ 12 від 23.04.2010 року, ОСОБА_4 звільнений з посади директора Товариства з 23.04.2010 року і з 26.04.2010 року керівником ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»призначено ОСОБА_5
Таким чином, суд зазначає, що вказана реєстраційна картка про внесення відповідних змін заповнена 23.04.2010 року особою, яка не уповноважена представляти інтереси ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»- ОСОБА_4
Державний реєстратор прийнявши подані документи для проведення реєстраційних дій в порушення вимог статті 4, статті 8 Закону не перевірив повноту відомостей, що вказані у реєстраційній картці.
Хоча, відповідно до частини 6 статті 19 Закону державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо, зокрема, документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою -п'ятою статті 8 цього Закону.
Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо, зокрема, документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 цього Закону (частина 11 статті 29 Закону).
Отже, запис про державну внесення змін до відомостей про юридичну особу - ОСОБА_3 «ЯВА-АПК», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за № 1068107002018234 від 29.04.2010 року є таким, що вчинений в порушення вимог Закону, а тому підлягає скасуванню.
Стосовно позовних вимог про скасування реєстраційного запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - ОСОБА_3 «ЯВА-АПК» №10681050003018234 від 29.04.2010 року, суд зазначає, що зазначена реєстраційна дія проведена державним реєстратором у відповідності до вимог Закону на підставі належних документів, а тому підстав для задоволення позову в цій частині немає.
Судом встановлено, що реєстраційна справа ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»у зв'язку із зміною місцезнаходження Товариства була передана державному реєстратору виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради для взяття на облік відповідно до частини 4 статті 14 Закону. Оскільки судом визнано протиправним рішення власника про внесення змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження товариства та відповідних записів про державну реєстрацію змін, а останнє місцезнаходження ОСОБА_3 «ЯВА-АПК»значилось - м.Київ, Голосіївський район, вул. Ізюмська, 5, то реєстраційна справа згідно із статті 1 Закону повинна бути передана державному реєстратору за попереднім місцезнаходженням юридичної особи та у зв'язку з цим знята з обліку.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним рішення товариства з обмеженою відповідальністю «ЯВА-АПК» (ідентифікаційний код 31512282) від 23.04.2010 року про зміну місцезнаходження товариства.
Скасувати запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «ЯВА-АПК», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, за № 10681070002018234 від 29.04.2010 року.
Зобов'язати державного реєстратора виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації внесення змін до відомостей про юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «ЯВА-АПК», що не пов'язані зі змінами в установчих документах, та зняти його з обліку.
В задоволені решти позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 13.12.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2010 |
Оприлюднено | 17.11.2015 |
Номер документу | 53403799 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні