УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2015 року Справа № 876/7689/15
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді Шавеля Р.М.,
суддів Бруновської Н.В. та Кузьмича С.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження у м.Львові апеляційну скаргу Ужгородської районної спілки споживчих товариств на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 26.06.2015р. в адміністративній справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Ужгородському районі Закарпатської обл. до Ужгородської районної спілки споживчих товариств, третя особа без самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_2, про стягнення заборгованості по невідшкодованих витратах на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, -
В С Т А Н О В И Л А:
31.03.2015р. позивач Управління Пенсійного фонду /ПФ/ України в Ужгородському районі Закарпатської обл. звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив стягнути з відповідача Ужгородської районної спілки споживчих товариств /РССТ/ на його користь заборгованість по збору на обов'язкове державне пенсійне страхування по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п.п.«б»-«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», за вересень-листопад 2014 року в сумі 2467 грн. 77 коп. (а.с.3-7).
Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 26.06.2015р. заявлений позов задоволено, стягнуто з відповідача Ужгородської РССТ на користь Управління ПФ України в Ужгородському районі Закарпатської обл. заборгованість по збору на обов'язкове державне пенсійне страхування по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п.п.«б»-«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», за вересень-листопад 2014 року в сумі 2467 грн. 77 коп. (а.с.139-143).
Не погодившись із винесеним судовим рішенням, його оскаржив відповідач Ужгородська РССТ, який покликаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить постанову суду скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні заявленого позову відмовити (а.с.149-150).
В обґрунтування своїх апеляційних вимог покликається на те, що третя особа ОСОБА_2 працював у Райкоопзаготпромі Ужгородської РССТ; вказане підприємство та відповідач є різними юридичними особами, при цьому не несуть взаємних зобов'язань один за одного. Також Ужгородська РССТ не є правонаступником вказаного підприємства, де фактично працювала особа, яка вийшла на пільгову пенсію, що стверджується наданими статутними документами.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, а відтак на підставі п.2 ч.1 ст.197 КАС України суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача по справі, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції, відповідач Ужгородська РССТ зареєстрований в Управлінні ПФ України в Ужгородському районі Закарпатської обл. та відповідно до вимог ст.1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» є платником збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, а з 01.01.2004р. є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування згідно з приписами ст.15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Заявлений позов стосується стягнення з відповідача суми фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п.«б»-«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», працівнику Райкоопзаготпрома Ужгородської РССТ ОСОБА_2 за період вересень-жовтень 2014 року.
Відповідно до наданих доказів станом на час розгляду справи судом першої інстанції заборгованість відповідача по невідшкодованих фактичних витратах на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за спірний період склала 2467 грн. 77 коп.
Наведена заборгованість стверджується Розрахунком суми боргу, Розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, даними картки особового рахунку відповідача, матеріалами пенсійної справи ОСОБА_2 (а.с.10-16, 17-18, 19-26).
Під час розгляду справи доказів сплати заборгованості по фактичних витратах на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п.«б»-«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», суду відповідачем не надано.
За змістом п.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через такі фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення». У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до ст.27 та з урахуванням норм ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
За правилами абз.4 пп.1 п.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду України плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
В абзаці п'ятому цього ж підпункту зазначено, що виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів «в» - «е» та «ж» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду України, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого ст.26 цього Закону.
Аналіз наведених положень дає підстави для висновку про те, що витрати на виплату та доставку пенсій особам, які були зайняті на роботах за Списками №№ 1 і 2, покриваються підприємствами та організаціями.
Винятком із цього правила є лише порядок покриття витрат на виплату та доставку пенсій особам, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, оскільки за змістом абз.5 пп.1 п.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» виплата пенсій таким особам здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду України, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, то і витрати на виплату та доставку пільгових пенсій покриваються за рахунок Пенсійного фонду та Державного бюджету України відповідно.
Аналіз положень п.2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» у контексті ст.14 Закону України «Про пенсійне забезпечення» дає підстави для висновку про те, що порядок за якого витрати на доставку пільгових пенсій покриваються до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду України, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України, стосується лише витрат на виплату та доставку пенсій, призначених особам на підставі ст.14 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Звідси, висновок суду першої інстанції про обов'язок відповідача відшкодувати пенсійному органу витрати на виплату та доставку пенсій, які призначені працівникам підприємства відповідно до п.п.«б»-«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», ґрунтується на правильному застосуванні норм матеріального права.
Також позивачем дотримані вимоги Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до ПФ України, затв. постановою правління ПФ України № 21-1 від 19.12.2003р. (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), оскільки пенсійний орган протягом січня - лютого 2014 року скеровував на адресу відповідача відповідні розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пенсій.
Скеровані на адресу відповідача розрахунки-повідомлення складені за формою додатка 7, затвердженого п.6.4 зазначеної Інструкції, яка є нормативно-правовим актом в розумінні ст.117 Конституції України.
Вказані розрахунки не оскаржувалися відповідачем, що сторонами не заперечується.
Під час судового розгляду справи відповідачем не представлено будь-яких переконливих доказів щодо неправомірності та неправильності нарахування спірної суми заборгованості, також останнім не спростовано правильності нарахування розміру боргу.
Таким чином, колегія суддів приходить до переконливого висновку про те, що відповідач як платник збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та юридична особа, працівникам якої призначені пільгові пенсії, зобов'язаний сплатити пенсійному органу збір у 46,89-відсотковому розмірі сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій його працівникам, тобто у повному розмірі відшкодувати відповідачу фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій.
Стосовно покликань апелянта про недоведеність правомірності призначення та виплати пільгової пенсії колегія суддів зазначає що такі не заслуговують на увагу, оскільки предметом заявленого позову є не визначення права на пенсію працівнику підприємства, а відшкодування заборгованості по фактичних витратах на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п.«б»-«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення»; також пенсійним органом направлялися відповідачу відповідні повідомлення-розрахунки про суми витрат на виплату пенсій, де містилася повна інформація щодо виплачених пенсій.
Окрім цього, згідно трудової книжки ОСОБА_2 у період з 01.08.1989р. по 05.12.1991р. він працював електрозварювальником в Райкоопзаготпромі Ужгородської РССТ, що стверджується довідкою відповідача № 136 від 22.09.2011р. про пільговий характер його роботи (а.с.22).
Спірна пенсія призначена ОСОБА_2 на підставі постанови Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської обл. від 07.10.2013р. у справі № 308/13510/13-а, яке залишено без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 19.05.2014р. у справі № 876/13202/13 (а.с.91-92, 93-94).
У відповідності до п.2 статуту Ужгородської РССТ до складу райспоживспілки на договірних засадах входить, зокрема, підприємство Райкоопзаготпром (а.с.54); останній згідно рішення господарського суду Закарпатської обл. від 16.09.2013р. у справі № 10/263 визнаний банкрутом та ліквідований без правонаступника (а.с.36, 55-58, 64-66).
Згідно довідки Ужгородської РССТ № 70 від 07.10.2014р. у системі структурних підрозділів Ужгородської РССТ знаходиться відомчий архів, в якому акумулюються документи довготривалого зберігання підприємств, установ та організацій споживчої кооперації (а.с.40).
Оцінюючи в сукупності наведені обставини, колегія суддів вважає, що, видаючи довідку про підтвердження періодів роботи у шкідливих та важких умовах праці ОСОБА_2, відповідач прийняв на себе зобов'язання щодо відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Колегія суддів відхиляє решта доводів апелянта, які наведені у поданій ним апеляційній скарзі, оскільки такі на правильність висновків суду не впливають; представлені позивачем докази є належними і допустимими, а відтак останні правомірно прийняті судом першої інстанції до уваги.
Із урахуванням наведеного, заявлений позов є підставним та обгрунтованим, а тому підлягає до задоволення.
З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не вбачає і вважає, що апеляційну скаргу на неї слід залишити без задоволення.
Керуючись ст.ст.94, 160, 195-197, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 254 КАС України, колегія суддів,-
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Ужгородської районної спілки споживчих товариств на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 26.06.2015р. в адміністративній справі № 807/602/15 залишити без задоволення, а вказану постанову суду - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Головуючий суддя: Р.М.Шавель
Судді: Н.В.Бруновська
С.М.Кузьмич
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2015 |
Оприлюднено | 17.11.2015 |
Номер документу | 53406364 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні