Постанова
від 11.11.2015 по справі 823/5223/15
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2015 року справа № 823/5223/15

17 год. 10 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилюка В.О.,

суддів Бабич А.М., Гараня С.М.,

секретар судового засідання - Будченко А.Ю.,

за участю представників:

позивача - ОСОБА_1,

відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Черкаської міської організації Всеукраїнського об'єднання В«ЧеркащаниВ» до Придніпровської районної в місті Черкасах територіальної виборчої комісії про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування постанов, зобов'язання утриматися від вчинення певних дій та визнання відсутності компетенції,

встановив:

Черкаська міська організація Всеукраїнського об'єднання В«ЧеркащаниВ» подала позов, в якому просить:

- визнати дії Придніпровської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях після складення протоколу про підсумки голосування цією комісією протиправними;

- визнати постанови Придніпровської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії від 08 листопада 2015 року № 33 В«Про призупинення встановлення результату голосування за результатами проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 711009В» , № 34 В«Про передачу виборчих бюлетенів до Черкаського відділу поліції головного управління Національної поліції в Черкаській областіВ» , № 35 В«Про призупинення встановлення підсумків голосування в Придніпровському районі міста ЧеркасиВ» протиправними, та скасувати їх;

- зобов'язати Придніпровську районну в місті Черкаси територіальну виборчу комісію утриматися від проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях та вчинення будь-яких дій з виборчою документацією;

- визнати відсутність компетенції (повноважень) Придніпровської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях після складення протоколу про підсумки голосування цією комісією, та щодо призупинення встановлення підсумків і результатів голосування.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Придніпровська районна в місті Черкасах територіальна виборча комісія всупереч вимогам Закону України В«Про місцеві вибориВ» вчинила дії щодо проведення повторного підрахунку голосів після встановлення результатів виборів, а також прийняла оскаржувані постанови з перевищенням повноважень, які передбачені вказаним Законом.

В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав та просив його задовольнити повністю.

В письмових запереченнях на адміністративний позов відповідач просив в його задоволенні відмовити повністю, зазначивши при цьому, що Придніпровська районна в місті Черкасах територіальна виборча комісія діяла в межах повноважень і у спосіб, визначений Законом України В«Про місцеві вибориВ» .

Представники відповідача в судовому засіданні просили в задоволенні адміністративного позову відмовити з підстав, викладених в письмових запереченнях.

Заслухавши пояснення представників сторін, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Черкаською міською виборчою комісією Черкаської області 04 листопада 2015 року складено протокол про результати голосування на підставі протоколів про підсумки голосування, зокрема, Придніпровської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії.

Постановою Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області № 171 від 04 листопада 2015 року визначено черговість кандидатів у депутати у виборчих списках від місцевих організацій партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів згідно додатків №№1-8 до цієї постанови. Додатками до цієї постанови є виборчі списки місцевих організацій політичних партій, які отримали право на участь у розподілі депутатських мандатів.

Придніпровська районна в місті Черкасах територіальна виборча комісія 08 листопада 2015 року почала проводити повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях.

Відповідачем 08.11.2015 прийнято постанови: № 33 В«Про призупинення встановлення результату голосування за результатами проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 711009В» ; № 34 В«Про передачу виборчих бюлетенів до Черкаського відділу поліції головного управління Національної поліції в Черкаській областіВ» ; № 35 від 08.11.2015 року В«Про призупинення встановлення підсумків голосування в Придніпровському районі міста ЧеркасиВ» .

Постановою Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області від 08.11.2015 № 173 встановлено факт систематичного та грубого порушення Придніпровською районною ТВК вимог Конституції і Законів України. Достроково припинено повноваження усього складу Придніпровської районної у місті Черкасах територіальної виборчої комісії. Заборонено цій виборчій комісій здійснювати будь-які дії з виборчою документацією до формування нового складу Придніпровської районної у місті Черкасах територіальної виборчої комісії. Зобов'язано Придніпровську районну у місті Черкасах територіальну виборчу комісію забезпечити належне зберігання виборчої документації у відповідності до вимог чинного законодавства до моменту формування нового складу виборчої комісії.

09.11.2015 о 18 год. 30 хв. за результатами розгляду скарги довіреної особи кандидата в депутати на посаду Черкаського міського голови ОСОБА_5 Черкаською міською виборчою комісією Черкаської області прийнято постанову № 176, згідно з якою постанови відповідача від 08.11.2015 №№ 33, 34, 35 визнані протиправними та скасовані. Крім того, зазначеною постановою залишено без розгляду прохання суб'єкта звернення про визнання дій Придніпровської районної в місті Черкасах територіальної виборчої комісії щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях протиправними та заборони Придніпровській районній в місті Черкасах територіальній виборчій комісії проводити повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях.

Вирішуючи спір по суті суд зазначає наступне.

Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України В« Про місцеві вибориВ» № 595-VIII від 14 липня 2015 року (далі - Закон України № 595-VIII).

Відповідно статті 11 вказаного Закону виборчий процес місцевих виборів (далі - виборчий процес) - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Виборчий процес включає такі етапи: 1) утворення одномандатних, територіальних виборчих округів; 2) утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів;5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів;7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Відповідно до частини 1 статті 94 Закону України № 595-VIII кандидат, його довірена особа, місцева організація політичної партії, кандидати від якої зареєстровані на відповідних місцевих виборах, її представник в територіальній виборчій комісії або уповноважена особа, офіційний спостерігач, виборча комісія, утворена відповідно до цього Закону, а також виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта оскарження, може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею та статтями 95 - 98 цього Закону.

Частина 5 статті 94 Закону України № 595-VIII передбачає, що рішення, дії чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, її члена може бути оскаржено до територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, або до суду.

Згідно з частинами 1, 2, 3, 5 статті 99 Закону України № 595-VIII рішення виборчої комісії за результатами розгляду скарги має бути законним і обґрунтованим.

Під час розгляду скарги на рішення суб'єкта оскарження виборча комісія вирішує: 1) чи мало місце прийняття оскаржуваного рішення суб'єктом оскарження; 2) чи було оскаржуване рішення прийнято суб'єктом оскарження на законних підставах; 3) чи було оскаржуване рішення прийнято в межах повноважень та відповідно до визначеної законом процедури; 4) які правові норми належить застосувати до цих правовідносин та чи віднесено законом розгляд скарги до повноважень суб'єкта їх розгляду; 5) чи належить задовольнити кожну з вимог суб'єкта звернення або відмовити в їх задоволенні; 6) чи належить поновити порушені права або законні інтереси суб'єкта звернення іншим способом; 7) які рішення слід зобов'язати прийняти або які дії, що випливають з факту скасування рішення, вчинити.

Під час розгляду скарги на дії (бездіяльність) суб'єкта оскарження виборча комісія вирішує: 1) чи мала місце оскаржувана дія (бездіяльність) суб'єкта оскарження; 2) чи оскаржувана дія (бездіяльність) здійснювалася (вчинялася) суб'єктом оскарження на законних підставах; 3) які правові норми належить застосувати до цих правовідносин та чи віднесено законом розгляд скарги до повноважень суб'єкта її розгляду; 4) чи належить задовольнити кожну з вимог суб'єкта звернення або відмовити в їх задоволенні; 5) чи належить поновити порушені права або законні інтереси суб'єкта звернення іншим способом; 6) які рішення слід зобов'язати прийняти або які дії, що випливають з факту визнання оскаржуваних дій чи бездіяльності протиправними, вчинити.

У разі задоволення скарги виборча комісія може прийняти рішення, яким: 1) визнати рішення суб'єкта оскарження чи окремих його положень, дії чи бездіяльність такими, що не відповідають вимогам законодавства, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб'єкта виборчого процесу; 2) скасувати рішення суб'єкта оскарження; 3) зобов'язати суб'єкта оскарження здійснити дії, передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення виборів; 4) зобов'язати суб'єкта оскарження утриматися від вчинення певних дій; 5) поновити в інший спосіб порушені права та законні інтереси суб'єкта звернення зі скаргою; 6) зобов'язати суб'єкта оскарження здійснити передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення виборів, дії, які випливають із факту скасування рішення, визнання оскаржуваних дій або бездіяльності протиправними.

Як свідчать матеріали справи, постановами Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області № 173 від 08.11.2015 В«Про дострокове припинення повноважень Придніпровської районної у місті Черкасах виборчої комісіїВ» та № 176 від 09.11.2015 вирішено по суті питання щодо визнання протиправними дій Придніпровської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії, які полягають у проведенні повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях; зобов'язано Придніпровську районну в місті Черкаси територіальну виборчу комісію утриматися від проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях та вчинення будь-яких дій з виборчою документацією; а також визнано такими, що не відповідають вимогам законодавства, порушують виборчі права та законні інтереси суб'єкта виборчого процесу та скасовано постанови Придніпровської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії від 08 листопада 2015 року № 33 В«Про призупинення встановлення результату голосування за результатами проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 711009В» , № 34 В«Про передачу виборчих бюлетенів до Черкаського відділу поліції головного управління Національної поліції в Черкаській областіВ» , № 35 В«Про призупинення встановлення підсумків голосування в Придніпровському районі міста ЧеркасиВ» .

Оскільки, дії та постанови Придніпровської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії, оскаржені до Черкаської міської виборчої комісії Черкаської області та за результатами розгляду скарг прийняті відповідні рішення, суд вважає, що підстави для задоволення позовних вимог, щодо визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії, визнання протиправними та скасування постанов відсутні.

Оскільки позовні вимоги про визнання відсутності компетенції (повноважень) Придніпровської районної в місті Черкаси територіальної виборчої комісії щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях після складення протоколу про підсумки голосування цією комісією, та щодо призупинення встановлення підсумків і результатів голосування, позивач заявляє як похідні від вимог, які описані вище, суд дійшов висновку про відсутність підстав для їх задоволення.

Зважаючи на те, що за подання адміністративного позову позивачем судовий збір не сплачений, його розмір згідно частини 2 статті 4, абзацу 2 частини 3 статті 6 Закону України В«Про судовий збірВ» та статті 8 Закону України В«Про Державний бюджет України на 2015 рікВ» становить 8526 грн., суму судового збору слід стягнути з позивача до спеціального фонду Державного бюджету України.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

постановив:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Стягнути з Черкаської міської організації всеукраїнського об'єднання В«ЧеркащаниВ» (18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 221, ідентифікаційний код 39983007) до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір в розмірі 8526 (вісім тисяч п'ятсот двадцять шість) грн.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.

Головуючий В.О. Гаврилюк

Судді А.М. Бабич

ОСОБА_6

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2015
Оприлюднено17.11.2015
Номер документу53406616
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/5223/15

Ухвала від 10.11.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Постанова від 11.11.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 10.11.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні